Forum

Juiste hoogte Led lampen en andere vragen  

Pagina 3 / 3
  RSS
Carola & Peter
(@carola-&-peter)
Eminent Member

Hoi Mother Earth,

Dank je wel voor de informatie, maar hoe breng je die EC waarde dan omlaag? Wij hebben daarnet de EC waarde opgemeten en bij ons staat ie op 290. Naar jou verhaal te lezen is dat dus veels te hoog :confused: We hebben normaal kraanwater gemeten op de EC waarde en die is 0.89.

Als wij onze voeding gaan maken met Bloei A&B, Booster en Rhizotonic op 20 liter kraanwater moeten wij dan minder voeding toevoegen dan wat is opgegeven op het Canna Hydro schema, als ik het goed begrijp? Maar als deze dan nog de pan uit rijst wat dan te doen?

Ondertussen zal Peter meerdere potjes laten bubbelen, de 1 met wat meer voeding dan de ander ( zoals aangegeven word op het schema en de andere met de helft minder voeding, en de andere pot met een kwart voeding ) word dan wel weer nieuwe voeding gaan kopen maar dat vind DHS niet erg :rofl: en Peter ook niet want het is een super leuke hobby en het is nu net alsof we weer naar school gaan :rofl:

In de veranda staan onze autoflowers op aarde en op Hydro ( hopelijk een mooi kleur en geur festijn ) want voor ons kweek verslagje hebben we nu eventjes op pauze gezet vanwege slechte Bio voeding van Plagron inclusief de aarde ( deze waren niet goed meer ) maar ondertussen heeft Peter contact met Plagron zelf en ook met Nature, we hebben ondertussen al nieuwe Plagron Bio voedingslijn en ook de goede aarde dus in de propagator staan al 3 zaadjes in zaai & stek grond van Plagron dus hopen we hier snel een mooi kweek verslag van te kunnen maken :wink:

Wat wel grappig is, we hebben 2 gefeminiseerde zaadjes en 1 regulier zaadje, maar dat regulier zaadje die schiet als kool de lucht in, zou dat kunnen betekenen dat, dat een mannetje is aangezien de andere zaadjes nog niet ontkiemd zijn? En dit allemaal in 3 dagen tijd ook is hij of zij enorm gestretched aan 1 kant hoopt Peter dat het een mannetje is vanwege de CBD, die is 14.7%. Maar dit zal wel blijken eenmaal ze boven onder de led lamp gaan en naar bloei fase worden gezet, of is het beter want Peter twijfelt deze in onze tweede tent te plaatsen zodat hij zeker kan zijn als het in de bloei fase gaat hij niet bij de vrouwtjes staat. Hier zullen nog wel meerdere vragen over komen want Peter wilt toch een uiteindelijk zijn eigen strain gaan creëren die medisch gezien goed is voor ons :bigjointsmoke:

Alvast hartstikke bedankt voor de adviezen en tips en alvast vele groetjes,
Carola & Peter :wink:

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 mei 2013 21:25
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

0.89 ec op vers kraanwater? Lijkt mij best hoog.....flessenwater geeft bij mij vers 0.03

Dat zou..ec meter technisch....betekenen dat jullie kraanwater al van zichzelf genoeg voeding zou hebben om jonge spruiten te laten groeien..zonder toevoeging.

Alleen vraag ik mij af wat of welk element jullie drinkwater zo een hoge ec geeft.....

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 mei 2013 00:46
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Een lagere EC waarde krijg je simpelweg door véél minder voeding toe te voegen of flink te verdunnen met water.
Jullie waardes zijn echt veel te hoog nu. Vergeet dat schema van Canna .Ik maak meestal een zeer geconcentreerde hoeveelheid verdunde voeding en die giet en roer ik door het vat heen tot de gewenste EC waarde. :wink:

De EC waarde van kraanwater klopt wel, bij mij is die ook zo hoog ongeveer.

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 mei 2013 00:48
Carola & Peter
(@carola-&-peter)
Eminent Member
"Cupboardgrower" schreef:

0.89 ec op vers kraanwater? Lijkt mij best hoog.....flessenwater geeft bij mij vers 0.03

Dat zou..ec meter technisch....betekenen dat jullie kraanwater al van zichzelf genoeg voeding zou hebben om jonge spruiten te laten groeien..zonder toevoeging.

Alleen vraag ik mij af wat of welk element jullie drinkwater zo een hoge ec geeft.....

Ik zou het echt niet weten, ons kraanwater bevat gigantisch veel kalk, vaak voorkomend probleem hier in de ardennen, de ph waarde van ons kraanwater is rond de 8 a 8,1 ( koud dan wel ) op lauw waarde zakt dit naar ph 7.3.....kost mij of ons veel geld om alle kraan doppen en douche koppen te ontkalken....laat staan onze koffiezetapparaat...die moet echt wekelijks en moet er toch wel 2 a 3 per jaar kopen vanwege de kalk en de ontkalkingsproducten, maar ja we wonen dan wel weer mooi.

Dus ik denk dat de kalk in het kraanwater de boosdoener is, jammer dat ik hem geen knal kan verkopen :rofl: :rofl:

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 mei 2013 14:16
Carola & Peter
(@carola-&-peter)
Eminent Member
"Mother Earth" schreef:

Een lagere EC waarde krijg je simpelweg door véél minder voeding toe te voegen of flink te verdunnen met water.
Jullie waardes zijn echt veel te hoog nu. Vergeet dat schema van Canna .Ik maak meestal een zeer geconcentreerde hoeveelheid verdunde voeding en die giet en roer ik door het vat heen tot de gewenste EC waarde. :wink:

De EC waarde van kraanwater klopt wel, bij mij is die ook zo hoog ongeveer.

Hoi Mother Earth,

Ik zal het schema niet meer hanteren en zal nu 2 vaten met water maken de 1 met voeding en de ander puur en dan deze 2 daar elkaar mixen totdat ik de juiste ec waarde gevonden heb.
Ga hier zo direct mee aan de slag en hou hier wel van lekker afwijken van schemas en op het gevoel afgaan, zeker met de tips die jij en de andere ons geven, nogmaals dank je hartelijk Mother :wink:
Ben super blij, lekker weer wat uit te vogelen :geek: en de adviezen van jullie allemaal neem ik ten harte, eindelijk kan ik vragen stellen en word ik en carola in de juiste richting geduwd door jullie, merci hiervoor :happy:

Groetjes
Peter & Carola

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 mei 2013 14:26
Carola & Peter
(@carola-&-peter)
Eminent Member

Hoi Iedereen,

We hebben het voor elkaar hoor, onze EC waarde is 118 :happy: en de PH waarde is 5.8 :happy:
:geek: was behoorlijk zoeken en bijgieten van voeding en meten en weer bijgieten en zo verder maar uiteindelijk heeft Peter ( zoals Mother Earth heeft aangegeven ) gestoeid met de voedingen, langzaam opgebouwd en dan bedoel ik langzaam opbouwen :rofl: want eerst kreeg hij hem niet hoger dan 0.95 en hierbij ml per ml voeding erbij gevoegd tot een aannemelijke EC waarde dus mensen Peter heeft het toch echt voor elkaar gekregen, hij wilde hem nog naar 110 brengen maar zijn lichaam kon het niet meer aan. :cry: Maar bij de volgende beurten weet hij nu precies wat hij moet doen :happy: :rofl:

@Mother Earth & Cupboardgrower thanks for helping me out !!! Peter :bigjointsmoke:

En aan iedereen die hierin heeft bijgedragen hartstikke bedankt, want zonder jullie was hij er nooit achter gekomen. Nogmaals bedankt. Jullie zijn echt toffe mensen :happy: :wink:

Groetjes,
Carola & Peter

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2013 09:09
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Kijk eens aan :D

Zo ben ik ook een keer bezig geweest, en vanaf dat moment wist ik precies hoeveel ec er per ml voeding bijkomt op een vol buffervat, en straks weet je ook precies hoeveel ph- je nodig hebt ;)

Dingen worden weer lastig als je straks andere dingen gaat toevoegen zoals pk13/14 of een bloei booster, maar tegen die tijd denk ik dat je t truucje goed door hebt ;)

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2013 09:47
Carola & Peter
(@carola-&-peter)
Eminent Member
"Cupboardgrower" schreef:

Kijk eens aan :D

Zo ben ik ook een keer bezig geweest, en vanaf dat moment wist ik precies hoeveel ec er per ml voeding bijkomt op een vol buffervat, en straks weet je ook precies hoeveel ph- je nodig hebt ;)

Dingen worden weer lastig als je straks andere dingen gaat toevoegen zoals pk13/14 of een bloei booster, maar tegen die tijd denk ik dat je t truucje goed door hebt ;)

Hoi Cupboardgrower :wink:
:happy: dat word weer :geek: uitvogelen dan :lol:
Wordt spannend want volgende week begin ik met de pk 13/14, maar ga er met volle moet tegenaan :happy: en als ik het weer verpest of juist niet dan horen jullie dat van mij direct :lol:
Ondertussen hou ik jullie op de hoogte en geniet ik van mijn vrouwtjes die zo mooi aan het groeien en bloeien zijn :grow: kan niet wachten tot dat ze klaar zijn om te knippen en dan 14 dagen drogen en dan lekker :bigjointsmoke:

Groetjes
Peter & Carola

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2013 11:15
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Staan ze al in bloei dan? PK13/14 meer is voor wat extra's als de plant eenmaal goed aan t bloeien is. Je past het t beste toe tegen de tijd dat de plant (bijna) uitgegroeid is in de bloeiperiode en ze volledig op bloeivoeding gaan. Ongeveer het moment dat overal bloemvorming is en het zwellen ervan eraan zit te komen.

De meningen zijn verdeeld echter over hoe lang dat je PK mee kan geven. Ik zie nu op de fanblaadjes lichte verbranding komen op de bladpunten, dus ik houd er nu mee op. Het schema van Canna (voor zover dat je dat dan moet volgen) geeft ook aan dat het maar één keer (een week a 9 dagen op DWC) meegegeven hoeft te worden, echter heeft iedere plantsoort zijn eigen behoeftes dus dit zal zeker verschillen. Maar er gaan verhalen van kwekers op t net die het rustig tot een week voor de oogst blijven geven. k weet dat eerlijk gezegd niet, tis mijn eerste keer PK in de huidge kweek.

Het is in ieder geval niet bedoeld voor de groei ;)

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2013 12:52
Carola & Peter
(@carola-&-peter)
Eminent Member

Hoi Cupboardgrower,

Er staan inderdaad in de veranda al meerdere AF's in de bloei :happy:
Ik ( Peter ) zal je advies aannemen, ik zal dan een weekje langer wachten met de eenmalige PK 13/14 toevoeging :lol:
Ik zal de voeding PK 13/14 twee weken voor dat ze geknipt mogen worden toevoegen.
Als ik het hierin verkeerd heb corrigeer mij daarin dan alsjeblieft.
Op advies van Mother Earth volg ik het canna schema niet meer en luister en kijk ik naar mijn planten. Het klopt dat in het begin er van alles mis ging, dat hebben jullie ook mogen zien op de foto's, maar nu heb ik daar allemaal geen last meer van. Op de Aquafarm kweken was voor mij de eerste keer, het is een goede en harde les geweest, en deze fout maak ik geen twee keer niet meer :rofl: De andere die op Plagron aarde stonden en ook voeding kregen van Plagron waren niet goed meer en samen met Nature en zijn collega's van Plagron heb ik de goede voedingen mogen ontvangen, lang leven ook DHS, en nu volg ik de adviezen op van Nature betreffend kweek op Plagron aarde. Meerdere voeding flessen waren letterlijk over tijd waardoor mijn planten vergiftigd werden maar dat is nu opgelost :happy: Naast mijn Aquafarm staan mijn DWC systeempjes eventjes op pauze vanwege mijn vorige fouten qua voeding en EC, PH, ik had nog geen meters om de waardes te meten. Maar nu heb ik dit allemaal en het komt helemaal goed bij de volgende waterpret groei :rofl:

En natuurlijk gebruik ik het niet in de groei, daarvoor zou ik echt een domme Belg zijn :rofl: :rofl:
Volgens mij als ik PK toevoeg in de groei leid dit waarschijnlijk tot een ramp :lol: en dat willen we niet want ik hou te veel van mijn plantjes :grow: Ze zijn mijn schatjes en ze ruiken o zo lekker dat ik spontaan begin te kwijlen als ik de veranda in kom :rofl:

Voor mijn andere gefem. zaden die staan nu in de zaai & stek grond van Plagron en deze gaan binnenkort op de Promix van Plagron. Ik heb al 1 plantje ( sweet & Sour ) net uit de propagator gehaald en die alvast gepot in een smartpot met de Promix, met een lage voeding zoals Power Roots en Alga Grow, die staat nu ook onder de led 18/6 alleen weet ik niet of het een mannetje of vrouwtje is, dus hoe zielig het ook mag zijn, hij of zij staat helemaal alleen in een tent van 120x120x200 en heeft de led lamp ( de rode ) helemaal voor zichzelf alleen dus deze kan heel de tent vullen zoals hij of zij dat wilt. Hopelijk is het een mannetje want dan wil ik toch een topje of twee van mijn vrouwtjes gaan bestuiven met deze CBD bom ( CBD 14.7% ). Alleen welk vrouwtje ik ga nemen weet ik nog niet :lol: of het word de Tangerine Dream of het word de Critical Kush van Barney's Farm. Hierin ga ik het weer :geek: moeten uitvogelen :lol: maar dat houd de hobby weer extra leuk he :rofl:

Ik ( Carola ) kan niet wachten tot ze allemaal in al hun pracht en praal in de bloei staan :lol: Toen ik de eerste bloei haartjes zag sprong ik een gat in de lucht :rofl: en sinds dien hebben we dit rot weer :lol: ik heb de lente verpest :oops: :cry: :rofl:

Dit is voor ons een hele goede les, we zitten weer op de schoolbanken en als we alles onder de knie hebben kunnen we een uitgebreid kweekverslag gaan creëren zodat iedereen er iets aan mag hebben, dat is ons doel tenminste voor dit gezellig en super leuk forum.

Vele groetjes,
Peter & Carola

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2013 13:31
Carola & Peter
(@carola-&-peter)
Eminent Member

Nog een klein vraagje tussendoor, als het een mannetje is, hoelang kan ik zijn stuifmeel
( spermazaad :rofl: ) bewaren in een potje? Klinkt wel leuk " wiet sperma bank " :rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes,
Peter

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2013 13:51
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

In de diepvries kan je het jaren lang bewaren. :wink:

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2013 18:10
Carola & Peter
(@carola-&-peter)
Eminent Member

hoi Mother Earth :wink:
Dat is heel goed om te weten, zal een zaadbank worden in de diepvries :rofl:
Hartstikke bedankt Mother voor het snelle antwoord.
Laat de plant maar lekker spuiten dus, we zullen het maar niet slikken :rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Peter en nogmaals bedankt

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2013 20:06
Pagina 3 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub