Forum

En hoe doe je dit precies?  

RSS
StoneHead
(@stonehead)
Estimable Member

Hey allemaal,

Ik heb de laatste jaren een paar kweekjes gehad en veel ervaring opgedaan tot op een punt dat ik 0.87gr/watt haalde op aarde.
Na een lang durige pauze heb ik besloten opnieuw te beginnen met een kweekje, de pot weed begint op te geraken ;)

Ik zat te denken om een Hydro kweekje te beginnen, maar zit nog steeds in de war met wat ed&vloed is en waarom je een druppeler zou gebruiken, terwijl je even goed als dwc ( denk ik ) kan kweken? en je wortels gewoon permanent in het water kan houden d.m.v een zuurstofsteen,alles wat ik hier van informatie heb kunnen grabbelen komt van een ander forum waar Hydro iets meer actief is. Maar veel meer detail in hoe de systemen werken, dwc,druppeler & ed-vloed, heb ik niet verkregen en zou ik enorm graag weten, om uiteindelijk een basein te kopen of hydro kweekset of hoe je het ook kan noemen ( potten met reservoir en leidingkjes en de pomp enz ), en deze te gebruiken voor mijn eerste hydro kweekje.

Ook zit op nog met een probleem. Maar dat zal ik maken in een ander topic eens er wat activiteit en replys voordoen op dit topic. Het gaat zich plaatsvinden in de Electro section ;)

Alvast bedankt.

Citaat
Geplaatst : 26 april 2014 12:21
waserat
(@waserat)
Noble Member

Goh, dat is ieder zijn keuze. Bij ons Is Hydro nog niet echt ingeburgerd.

Eb en vloed:
Een druppelaar kan je simpelweg gebruiken door een waterpomp in je watervat te plaatsen.
De waterpomp gaat water omhoog stuwen , en met vernevelaars van bovenaf de plant voorzien van water. Dit terwijl langs onder de luchtsteen & pomp het water van zuurstof voorzien, zodat de planten in een zuurstofrijke omgeving zitten.
druppelaar:

Zelf gebruik ik DWC, simpelweg een watervat, luchtpomp & luchtsteen.
Er zijn kant en klare pakketten, maar je kan het zelf maken voor een goede 60€.

de DWC: De wortels van de planten zitten in zuurstof rijk water. de wortels groeien zo in het watervat, dat gevuld is met de voedingsstoffen. Goed de EC & Ph meten is de boodschap. al doe ik het zonder de EC :roll: .

Je kan het zelf maken door een curverbox, luchtpomp- luchtsteen, verwarmingselement te gebruiken. dus redelijk basic.

Inderdaad veel komt van andere fora. Bij ons wordt het niet zo veel gebruikt. Maar werk liever met dit systeem dan te zeulen met zand.

Dus hoe werkt het juist? zoals boven beschreven.
Om een of andere redenen kan ik geen png/gif uploaden. Dan maar via de http://hydroponicshabitat.com/hydroponics-systems te bezien.
Daar heb je een beter overzicht van prentjes zodat je nog beter kan zien hoe het werkt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 april 2014 12:48
StoneHead
(@stonehead)
Estimable Member

Ik vind het jammer, je kan met het kweken van hydroponics zo veel grotere oogst halen.
En hoe werkt het met spoelen van je basin enz? Moet je je water vervangen? Hoe? Wanneer? dat soort dingen weet ik niet :s

bedankt voor je reply man

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 april 2014 13:56
waserat
(@waserat)
Noble Member
"StoneHead" schreef:

Ik vind het jammer, je kan met het kweken van hydroponics zo veel grotere oogst halen.
En hoe werkt het met spoelen van je basin enz? Moet je je water vervangen? Hoe? Wanneer? dat soort dingen weet ik niet :s

bedankt voor je reply man

Ik ververs wekelijks mijn vat water.
2 dagen op voorhand laat ik mijn nieuw vat bubbelen, meet de ph, regel met ph - indien nodig.
als deze in orde staat zet ik het deksel over op het nieuw vat en klaar is kees.
Persoonlijk heb ik beter resultaat behaald met de hydro. Smaak was ook beter van de wiet.

Het spoelen doe ik pas de laatste week, dan zet ik ze nog een weekje donker en laat ik de pomp aan gedurende deze tijd. Als ze rijp is om te kappen gaat alles uit en wordt alles uitgespoeld.
De grodanblokken die ik gebruikt heb gaan dan de vuilbak in.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 april 2014 14:25
StoneHead
(@stonehead)
Estimable Member

en je doet dus wekelijks nutrients erin?
Want je hebt je water met voeding en op de juiste ph & ec graad. Je ververst het na een week, maar doe je in die week nog voeding er bij? & Als je het ververt betekend dit alles eruit lopen , en opnieuw vullen met voeding er in en ph & ec meten, en afzuren indien nodig? en dat dan terug in de reservoir kappen?Het zijn zulke kleinigheden wat ik me afvraag bij hydro kweken, ik weet zulke basic dingen niet voor hydro, wel op soil. Ook ga ik zaadlingen gebruiken, geen stekken dus. Ik laat ze ontkiemen in een sproudpad en stop dat sproudpat in een pot met korrels? Alvast bedankt, zit nog met veele vragen. Ook de potten moeten zijn een bepaalde groote hebben om meer opbrengt te innen? Bv 3 liter potten, 7 liter, 11 liter of 15 liter, is 11liter goed? En maakt het eigenelijk uit? Want heb mensen gezien de kweken op 3 litr potten.

Alvast bedankt

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 april 2014 14:56
waserat
(@waserat)
Noble Member

Lees de hydro verslagen eens door. daar zal je wel wat wijzer uit worden.. denk ik. :mrgreen:

Inderdaad. Zoals je zelf aangaf.
Zaadje laten ontkiemen, in sproutpad. Eens boven, overplaatsen in medium (hydrokorrels/grodanblokken/perliet...)
Bak in en pomp aanzetten.
Potten maken niet echt uit.. heb zelf 9x9 potjes

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 april 2014 15:35
StoneHead
(@stonehead)
Estimable Member

Nou al deze informatie valt niet te vinden in de kweek verslagen. Ik heb ook de vraag hoe dat werkt met de groote voedsel reservoir. Deze heeft ook een pomp nodig? En wat doe je er in? Je pompt zuurstof in de tank, doet er je voeding vanaf het begin in? Dus je hoeft maar 1 keer een gigantische hoeveelheid voeding in klaar te maken? Of hoe werkt dit exact. Ik ben nieuw met hydro en heb niemand om het me uit te leggen, dusja.. Mother had zulke groote reservoir om voedingswater in af te draaien. Maar ik weet ook niet wat er dan gebeurd met het water, hoe lang het staat, wat ie der in doet. enz enz.

bedankt.

EDIT: ook heb ik de vraag naar goede growshops ( webshops ) om hydroculture systemen en benodigdheden aan te schaffen. DHS heeft niet zo een wijde keuze aan groei equipment, en heeft er geen voor hydroponics. Alvast bedankt, DHS is goed, heeft goede service. Maar ik wil ook eens wat anders proberen ;)

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 april 2014 16:45
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub