Forum

Eerste DWC kweek vragen  

RSS
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Hey,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Retrobeard en ben enkele weken gestart met het kweken in een DWC systeem.

Alles leek goed te gaan tot voor kort maar nu heb ik zo mijn twijfels en nog wat vragen in de kantlijn.

1. Mijn Sour Diesel staat nu reeds 4,5 weken in veg stadium, maar het lijkt me dat ze niet meer wil groeien.
- Ik gebruik kraanwater dat ik eerst 24u laat staan, daarna voeg ik Hesi Grow toe en ook calmag en liquid silicon.
- ik gebruik een luchtpomp die 150l/u pompt
- En ze staat in het veg regime 6/18 onder een HPS van 400W

Hieronder een foto:

Nu lijkt het me dat ze na 4,5 weken nog steeds zeer klein is, alsook vind ik dat de bladeren nogal donkergroen zijn.

Dezelfde tijd heb ik ook een Fruit Spirit geplant die ook 4,5 weken in veg is maar in soil groeit, deze lijkt me groter voor hetzelfde aantal weken.

Foto Fruit Spirit:

Foto Hesi voeding:

Ik heb wel een probleem om mijn PH stabiel te houden, als ik het PH naar 5.8 dan is het binnen enkele uren meteen weer richting de 7 aan het gaan.

Dus vinden jullie dat de plant te klein is of er slecht uitziet?
Alsook enige tips in het stabiliseren van mijn PH?

Ik hoop hier wat wijsheid te vergaren want momenteel ben ik niet meer zo zeker van mijn DWC systeem.

“Is marijuana addictive? Yes, in the sense that most of the really pleasant things in life are worth endlessly repeating.”

Citaat
Geplaatst : 4 december 2015 01:13
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ik weet helaas niets over DWC :(
Heb je vraag verplaatst naar de juiste 'afdeling' :wink:

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 december 2015 14:05
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Oh bedankt voor het verplaatsen, had het niet door dat het verkeerd stond :)

maar iemand die mij kan helpen?

“Is marijuana addictive? Yes, in the sense that most of the really pleasant things in life are worth endlessly repeating.”

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 december 2015 14:49
Hassie
(@panacea)
Honorable Member

Je moet even zoeken naar sativa en hem een pm sturen. Hij weet er alles vanaf. :mrgreen:
Als je hem in de pm even wijs op dit topic beantwoordt hij het vast graag. :smokepipe:

viewtopic.php?f=28&t=8004

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 december 2015 17:02
sativa
(@sativa)
Prominent Member

150l per uur is niet veel.. Ik zou een sterkere pomp nemen. Hoeveel liter water past er in de bak? Ik gebruik momenteel ongeveer 2000l zuurstof per uur op 50l water. Ook een foto van de wortels helpt een hoop. Wortels horen spierwit te zijn. Zijn ze wat bruinig is het waarschijnlijk zuurstoftekort ;)

Zuurstof is nr1 prioriteit bij dwc. Beter een te sterke pomp dan een te zwakke :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 december 2015 17:25
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

hey,

bedankt voor je respons hier zijn fotos van de wortels

oh en ik heb naar mijn pomp gekeken het is 240L/u voor een reservoir van 22L

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 december 2015 19:55
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Hoi,

Ik heb ook gekweekt met een DWC systeem.
Met Hesi voeding kreeg ik de ph niet stabiel, met Canna Aqua wel. Voor dat je het voedingswater aanmaakt het water met zuurstof minimaal 24u verzadigen. Zuurstof op water veroorzaakt nl instabiliteit op de ph, als het water reeds verzadigd is als je het gaat gebruiken scheelt stukken! De eerste 2 dagen na aanmaak stijgt de ph waarde ook, daarom zuurde ik altijd af tot 4.5 of zo. Met de stijging die daarna nog kwam was de uiteindelijke ph waarde goed en stabiel.

Alles opschrijven wat je toevoegt en wat de ph doet, zo krijg je beter zicht op de juiste verhoudingen.

Mogelijk is je EC waarde ook te hoog en verklaard dat mede de trage groei en het donkergroene blad.

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 december 2015 08:58
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Zuurstof op water veroorzaakt nl instabiliteit op de ph

Daarom gebruik ik Plagron Hydro. Naast het feit dat deze voeding geioniseerd is en dus beter mengt met water en zelfs na enkele weken nog geen aanslag in de tank veroorzaakt, is de voeding ook opneembaar onder een bredere ph range. Dan maakt een beetje schommeling in de ph waarde niet meteen zo`n impact op de voedingsopname :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 december 2015 10:07
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

OK dat zijn zeer goede tips die jullie me geven, kunnen jullie me ook effe een link geven waar ik desbettreffend voeding kan bestellen?

echt bedankt voor jullie hulp

Sativa aangezien ik nog nooit met A+B voeding gewerkt heb, kan je me effe uitleggen hoe dit werkt?

is de Plagron Hydro A+B zowel voor groei als voor bloemfase?
en ik veronderstel dat de PK van Plgron hetzelfde werkt ook laatste 2 weken erin doen?

:)

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 december 2015 16:42
Hassie
(@panacea)
Honorable Member

Hier vindt je denk ik wel wat info: http://www.plagron.com/nl-nl/kweekstijl ... hydro.aspx

Zelf koop ik de laatste tijd bij onderstaande growshop wel eens wat spullen, daar hebben ze ook de betreffende voeding.
http://onlinetopgarden.com/nl/176-plagr ... ious-green

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 december 2015 20:31
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member
"Hassie" schreef:

Hier vindt je denk ik wel wat info: http://www.plagron.com/nl-nl/kweekstijl ... hydro.aspx

Zelf koop ik de laatste tijd bij onderstaande growshop wel eens wat spullen, daar hebben ze ook de betreffende voeding.
http://onlinetopgarden.com/nl/176-plagr ... ious-green

Bedankt voor de links, spijtig hebben ze daar de 100% hydro niet, maar ik speur wel eens wat rond om het te vinden.

Dat schema is wel heel interresant om me op weg te helpen met Plagron, heb het meteen gedownload :)

Dit is mijn setup nu:

Aan de zijkant staan men scrognetten en nog een grote fan die voor luchtcirculatie zorgt en bovenaan de kamer de afzuigingsinstallatie.

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 december 2015 20:38
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Dit gaat wel over Canna Aqua, maar staat vol interessante info over DWC.

CANNA Aqua Kweekschema.pdf (788.4 KB)  CANNA%20Aqua%20Infopaper.pdf (1.9 MB) 

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 december 2015 07:03
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member
"Mother Earth" schreef:

Dit gaat wel over Canna Aqua, maar staat vol interessante info over DWC.

Dit is echt goede info, bedankt Mother echt super :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 december 2015 12:20
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub