Forum

De keerzijde van le...

De keerzijde van legalisatie  

RSS
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member

Legalisatie is momenteel zo her en der op de wereld een hot item. Dat heeft er inmiddels toe geleid dat op een aantal plekken (beperkte cq. gereguleerde) teelt een feit is. Uiteraard tot groot genoegen van liefhebbers zoals wij die ons favoriete plantje uit het verdomhoekje willen hebben. En hoewel wereldwijde legalisatie nog ver weg is, geven de huidige ontwikkelingen de blowende burger moed.

Cannabis uit het verdomhoekje, legale gereguleerde teelt, gegarandeerde kwaliteit, minder criminaliteit, belastingheffing...legalisatie brengt louter voordelen met zich mee.
Helaas zal wereldwijde legalisatie dat sprookje heel snel om zeep helpen wanneer de volkomen legale en een van de machtigste, zo niet de machtigste boevenclub ter wereld zich met de teelt van cannabis gaat bemoeien: Monsanto.

Wie niet wie of wat Monsanto is: ga je maar eens heel snel inlezen dan want Monsanto vormt een grotere bedreiging voor de wereld dan een paar religieuze gekkies die bommen laten afgaan. Deze volkomen legale en bizar machtige club dreigt de volledige controle over de wereld voedselproductie in handen te krijgen waarbij eigenlijk maar 1 ding echt belangrijk is: winst voor de aandeelhouders. Daarbij bedienen ze zich van middelen en methodieken waar de Escobars en Klaas Bruinsma's van deze wereld van zouden watertanden. Je vindt de (vaak genetisch gemanipuleerde) producten van Monsanto o.a. terug in bijna alles wat je in de supermarkt kunt kopen.

En deze club is dus uitstekend op de hoogte van het potentieel van cannabis. Sterker nog: ze hebben vergaande belangstelling voor ons plantje en de naam Monsanto is direct verbonden met de legalisatie van cannbis in Uruguay. M.a.w.: Monsanto ziet er wel heil in om de wereldwijde wietteelt in handen te krijgen met uiteraard gepatenteerde en genetisch gemanipuleerde wietzaden.

Om een heel lang verhaal kort te maken: legalisatie kan en zal er waarschijnlijk toe leiden dat jij en ik straks alleen nog maar zaden kunnen kopen (als dat al mogelijk is) die afkomstig zijn van Monsanto. Wil je dat niet dan dwingen ze je wel. Want heb jij plantjes die toevallig wat stuifmeel van Monsanto wiet hebben opgevangen en heb je daar zaadjes uit verkregen dan zou je in principe een duizelingwekkende boete en of rechtszaak tegemoet kunnen zien. Dat is heel andere koek dan de boetes die justitie uitdeelt.

Nog los van het feit dat je straks wiet rookt waarvan je geen idee hebt welke effecten het heeft op je lichaam en geest, van een bedroevende kwaliteit (want er moet winst gemaakt worden) valt zelfs niet uit te sluiten dat die wiet verslavender en dus verwoestender zal zijn in het kader van klantenbinding. En dat alles volkomen legaal.

Ik zou zeggen: steek er rustig een op en lees o.a. Dit artikel: http://www.talkmarkets.com/content/us-m ... 1&uid=4761

Citaat
Geplaatst : 17 juli 2016 13:04
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

De zwarte keer zijde is dat criminelen geen geld meer verdienen aan 'gebruikers'.

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 juli 2016 16:37
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member
"Cootje" schreef:

De zwarte keer zijde is dat criminelen geen geld meer verdienen aan 'gebruikers'.

Dat is nu net het punt, Cootje....de ene groep criminelen wordt ingewisseld voor een andere groep gewetenloze witteboordcriminelen. Dat is een situatie die onmogelijk een verbetering genoemd kan worden. Ok, ripdeals en moordpartijen zijn misschien verdwenen maar daarvoor in de plaats zijn woekerprijzen en dubieuze kwaliteit een garantie, verzeker ik je. Bovendien is de tactiek van Monsanto om mensen middels rechtszaken en absurde boetes te dwingen om hun product te gebruiken. M.a.w.: mensen behouden hun leven maar zijn voor de rest alles kwijt, inclusief hun vrije wil. Onder aan de streep is dat misschien (hoewel dat voor mij buiten kijf staat) nog wel veel kwalijker dan criminelen die mekaar afslachten.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 juli 2016 17:58
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ik heb 'Monsanto' eens op Google ingevuld...geen beste berichten :(
Zelfs Greenpeace is er druk mee :suprised:

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 juli 2016 12:47
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member
"Cootje" schreef:

Ik heb 'Monsanto' eens op Google ingevuld...geen beste berichten :(
Zelfs Greenpeace is er druk mee :suprised:

Er zijn verschillende docu's waarin de praktijken van Monsanto belicht worden. Ook via Netflix zijn die te zien. Volgens mij in Food Inc. Zeer de moeite waard.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 juli 2016 18:27
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

Monsanto , idd gekend voor zijn keiharde strijd om wereldleider( dictator) te worden ivm voeding .
Oneerlijke praktijken(voedselmaffia) volgens sommigen op zijn minst moreel verwerpelijke praktijken uit de praktijk . Open source informatie patenteren en zo iedereen buitenspel zetten . Zoek maar op google en anderen.

Kozmik, een aantal wietsoortjes zijn al gepatenteerd her en der. Hoog tijd dat de gekende zaadkwekers hun zaden patenteren.
Ik vermoed dat monsanto en anderen eerder de hennepkweek(industrie) onder zen hoede neemt. Wiet , ook wel mogelijk. Geld is geld voor die mannen.

IDD , legalisatie allemaal mooi maar wat dan ?

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 juli 2016 15:58
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member

DDSensi, nee het gaat Monsanto niet zozeer om de hennep maar echt om de wiet. In elk geval vanwege de talloze heilzame stoffen die voor medische doeleinden gebruikt kunnen worden. Opdat ze, zeker wanneer ze worden overgenomen door Bayer, ook op het gebied van pharma een dikke vinger in de pap krijgen. Hennepteelt en wietverkoop zijn wellicht welkome neveninkomsten.

Een zeer, zeer enge club

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 juli 2016 16:45
Parkinzoon
(@parkinzoon)
Prominent Member

Er is geen keerzijde aan legalisatie.

vrijheid is ongedwongen actie en reactie...

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juli 2016 00:47
fre3ke
(@fre3ke)
Reputable Member

Monsanto is maffia. Legalisatie met daarna een Monsanto die alle soorten patenteert, zou betekenen dat het ene machtsblok (overheid) wordt ingewisseld voor het andere (marktmonopolist). En daar worden we slechter van. Een monopolist is meer gemotiveerd tot 100% handhaving dan een overheid, want een monopolist vergroot zijn winsten door handhaving, en een overheid niet. Het kan dus allemaal juist strenger worden na legalisatie. De term legalisatie dekt hier de lading niet.

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juli 2016 16:19
Parkinzoon
(@parkinzoon)
Prominent Member

Joh ik deel best dat dit bedrijf snode plannen heeft.. elk groot bedrijf wmb. Als j aan de bovenkant niet meer kan zien hoe het onderaan is kan j empathie vergeten.
Maar om dit de keerzijde van legalisatie te noemen.. vind ik onjuist of er nu wel of niet gelegaliseerd word.. Monsanto is r n de politiek net zo..
Vergeet niet dat r hier allang ''verkeerde ' mais op de velden staat n dat r genoeg gen gemanipuleerde vis zich aan het mengen is met d gewone.. zo maar wat voorbeelden.. ook zonder Monsanto...

Dus jullie vinden dat r maar niet gelegaliseerd worden omdat een of ander bedrijf dan raar gaat doen?

vrijheid is ongedwongen actie en reactie...

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 juli 2016 20:22
Jantje22
(@jantje22)
Estimable Member

Mijn idee: Ze zouden het gewoon legaal, net als bier, sterke drank en tabak gereguleerd moeten aanbieden. Bier en sterke drank kan men ook zelf brouwen en toch wordt daar verder ook niks geks mee gedaan door de burger. Slechts een enkeling gaat het zelf proberen te maken.

Een sixpack wiet in de schappen :rofl: Deze week in de bonus ....

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 juli 2016 20:41
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Dat zie ik wel zitten :D

En dan nog eens.....solden twee maal per jaar :rastasmoking:

gr
vladimir :rofl:

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 juli 2016 21:04
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member
"Parkinzoon" schreef:

Joh ik deel best dat dit bedrijf snode plannen heeft.. elk groot bedrijf wmb. Als j aan de bovenkant niet meer kan zien hoe het onderaan is kan j empathie vergeten.
Maar om dit de keerzijde van legalisatie te noemen.. vind ik onjuist of er nu wel of niet gelegaliseerd word.. Monsanto is r n de politiek net zo..
Vergeet niet dat r hier allang ''verkeerde ' mais op de velden staat n dat r genoeg gen gemanipuleerde vis zich aan het mengen is met d gewone.. zo maar wat voorbeelden.. ook zonder Monsanto...

Dus jullie vinden dat r maar niet gelegaliseerd worden omdat een of ander bedrijf dan raar gaat doen?

Nee, dan trek je de verkeerde conclusie :wink:
De wereld is niet zwart wit dus het is niet of het een of het ander. Wat ik wil zeggen is dat in de discussie over legalisatie ook de mogelijke gevolgen moeten worden meegenomen. Oftewel: hoe zorgen we er voor dat de wietteelt uit handen blijft van zowel de criminelen uit de onderwereld als de bovenwereld.

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juli 2016 11:44
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Nu eens ernstig. 8)
Het klopt inderdaad dat de kans bestaat dat er zodanig gelobbyd word dat er bv zoals in België bij tabak, we in dezelfde situatie komen . Tabak vrij te krijgen is maar dat je dit niet zomaar zelf mag kweken.
Of met ander woorden dat de thuiskweker die voor zichzelf kweek in overtreding blijft.

gr
vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 juli 2016 14:07
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Een tabaksplant wordt behoorlijk groot.
Je ruikt dat niet maar valt erg op...de mijne is gejat 2 jaar geleden :twisted:
De wereld is veranderd en gaat nog meer veranderen vrees ik :(

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 juli 2016 16:47
koopman
(@koopman)
New Member

In de meeste voedingsproducten zitten meer schadelijke stoffen dan er ooit in een joint te vinden zullen zijn. En toch wordt er tegen deze clubs niet opgetreden. Ik ken de voedingsindustrie heel goed en van nabij. Men weet niet half hoe er gerommeld en geknoeit wordt. OOK met bio voeding.

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 april 2017 16:14
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Graag meer info 😀

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 april 2017 16:58
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub