Forum

2 x Bubblegum AF DWC onder 300W CFL  

Pagina 3 / 3
  RSS
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Thx! Ik moet zeggen dat het wel een redelijk makkelijke plant is, en oersterk. Doorgroeien na een stevige stambreuk terwijl t zaailingetje nog geen 6 dagen oud is....dat doen niet veel strains na...

Het gaat verder vrolijk door hier, de Bubble slurpt volop van het zuivere water wat mij verteld dat ik straks een lekker schoon wietje heb 😀 enkele budleafs zijn op de punten al aan het sterven dus het einde is nabij. Ik schat nog een dagje of 4/5. Er is verder niks veranderd verder dus geen foto van haar. De eerstvolgende foto van Bubble zal de oogst zijn.

Was het ook een beetje vergeten eigenlijk want Bubble 2....deze foto's zijn van eergisteren, en als ik nu kijk zijn ze weer dikker geworden, en alle haren zijn nog wit. Deze plant is niet normaal, en die dikke tak gaat samen met de hoofdtop misschien wel het dubbele leveren van wat bubble 1 zal opleveren is mijn nederige schatting.

Ik heb zoiets nog nooit gezien, en al helemaal niet bij een AF. Ik baal ervan dat ik geen booster heb en ga maandag als m'n geld er is toch meteen een liter halen. Alles is nog wit dus in principe zou ze nog 3/4 weken kunnen bloeien. En kijk de kroontopjes eens aan het begin van de hoofdtop (foto 3). Iedere normale plant heeft er 2 per stam. Deze heeft er 4 per stam, dat zijn er 8 in totaal :-O

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 februari 2017 16:53
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Oogst update:

Na 8 dagen spoelen op water van 6PH is de bijl erin gegaan, Bubble 1 is om en ik heb ze meteen geknipt en in mijn droogkast gehangen. De onderkant was flffy, maar ontzettend kleverig en vol trichomen. Daar is een leuk deel knip afval van gekomen wat sneller droog zal zijn en me vast een idee kan geven wat ik gekweekt heb. bovenin alle zijtakken zaten mooie knoppen, maar al met al waren de zijtakken onder 50% fluf en boven compact en groot. Ik had rigoreuzer moeten dieven en al die fluf bloemen/energie-dieven er in de preflower tijd al uit moeten trekken. Maar ik durfde niet...tis een AF en ik weet niet hoe die daarop regaeren later in de bloeitijd.

De hoofdbud maakt wel alles goed, een dikke knop van 30cm lengte en op het dikste punt ongeveer 7 cm. De kroontopjes zijn ook dik en compact, het is een zwaar geheel, en het voelt als een half pak suiker. Gezien dat alle takken er nog aan zitten heb ik niet nat gewogen, maar ik schat dat ik aan deze plant een 50/60 gram ga over houden, dan schat ik laag in.

Bubble 2 heb ik nu in spreidstand gezet, nu kun je ook zien wat voor monstertoppen het worden. De lengte van beide toppen is ruim 40 cm, de plant zelf heeft de 1:50 aan getikt. Ik hoop dat ze nog wat zwellen, ze zijn nu al, volledig wit, bijna net zo groot als de hoofdtop van bubble 1. Als ze net zo groot worden doe ik een vreugde dansje want dat is minstens 70% meer dan dat ik gehoop had deze kweek te halen.

Allee...beelden:

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 februari 2017 22:13
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

ziet er goed uit Cup.

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 februari 2017 23:01
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Thx, ik wil toch geen AF's meer, ze hebben hun schema, en als ik zie hoe dat schema verloopt na een "beschadiging" dan werk ik liever met de wat sterkere normale feminised. Ik zie het nut ook niet, op dwc pomp je een plant in 2 weken groot genoeg voor in de bloei te zetten dus ik zie deze kweek als een leuke voor de ervaring met AF's, maar ik vind het mezelf enorm beperken in de trucjes van het kweken.

Ik kijk al uit naar de WW kweek, dan ga ik supercroppen, fimmen, scroggen, onder het net alle dieven en bladeren weghalen...heb mijn plannetje al klaar om alles compact te krijgen, en niet zoveel fluf over te houden als in deze kweek.

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 maart 2017 16:41
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

Cup , mooi gedaan . IDD als de planten hoog worden dan zit er veel flufy stuf onderaan. sativa's zijn  al minder vast van toppen. 

ik kweek ook liever gewone gefem. planten , maar doe er weinig aan . Enkel dieven tegen de bloei aan , volle toppen creeren 😉 . Geel blad verwijderen en verder niks . wel meststoffen en zo .  

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 maart 2017 20:56
Stoney vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

@ Sensi: Tis idd minder compact, maar gelukkig alleen de buitenste laag, ondaks dat ik even teleurgesteld was, werd met het kruimelen al duidelijk dat het onterecht was.

Oogst bubble 1: Droge opbrengst (geen foto's, heb het in 3 kleinere delen gewogen) een eerlijke 48,7 gram.

Een fout die ik nooit meer maak is de verwarming aan laten staan in de ruimte waar de droogkast staat, en dan lekker met de vriendin een paar dagen op pad. De wiet is te snel gedroogd, amper 7 dagen gedroogd en meteen klaar voor het curen, geen hooi smaak meer.

De wiet leek heel fluffy, maar als je door door 't luchtige heen knijpt kom je toch op een veel harder stuk plakkerig goedje wat ik herken uit mn gewone feminised kweekjes. Ik denk dat een combi van AF en het verkeerde (te snelle) drogen dit soort structuur geeft. Er zit een soort lichte fluf laag omheen zeg maar, terwijl het onderhuids gewoon pracht wietje is. Maar het ziet er anders uit dan ik gewoon ben. Ik hoop straks dat als ik bubble 2 oogst, en fatsoenlijk rustig kan drogen, dat dit niet gebeurt.

De smaak en werking van deze eerste bubble oogst is wel echt goed. Koekoek!! wiet zeg maar. Ik vind echter dat de smaak niet te vergelijken is met de feminised bubbles die ik gewkeekt heb, deze is veel minder "zoet" en neigt meer naar sour diesel. Misschien dit dit nog komt met het curen, of dat het toch de typische smaak is van AF's die voortkomt uit hun allereerste voorvaders...corrigeer..moeders.

Pff goeie wiet man, tot de volgende update.....Cup out

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 maart 2017 16:52
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Dat is al een lekker rokertje toch. nu wachten op de rest. Die wortels zien er ook prima uit. 

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 maart 2017 10:35
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ja het rookt heerlijk. Nu de smaak er helemaal inzit weet ik het zeker: AF proef je...er zit echt een typische smaak aan die je alleen bij Sour's proeft, en ik vermoed dat dit van de Low Ryder Diesel generatie komt die ten grondslag liggen aan alle AF strains. Niet hinderlijk, maar dit proeft niet als een 100% bubbelgum, die zijn vele malen zoeter.

Bubble 2 is gisteren aan het spoelen gezet, en wat schertst mijn verbazing: Na het aftappen van het oude voedingwater zakte de Bubble als een plumpudding in elkaar, alle takken zakten naar beneden en werden slap. Ik heb alles opgebonden zodat het weer enigszins recht staat, spoelwater gegeven, en sinds vandaag voelen de takken weer wat sterker.

Ik ga niet lopen klooien met deze, ze is eigenlijk al klaar, dus nog een paar dagen spoelen en dan gaat ook zij om. Ik verwacht Zaterdag of Zondag, ligt eraan hoe snel ze haar bak leeg heeft. Die 2 hoofdbuds zijn ziek....meer dan het dubbele van Bubble 1, echte monsters die ik eens goed zal fotograferen vlak voordat ze om gaat.

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 maart 2017 12:42
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Het werd tussendoor toch nog een tweede bak schoon water voor de dorstige dame, en vandaag was het zover, de bak stond bijna leeg, blaadjes hingen slap, en de budleafs van de hoofdtoppen begonnen al geel te worden en uit te drogen.

Wat een monster van een plant, zijtak na zijtak na zijtak kwam ik eindelijk bij de 2 hoofd toppen (jawel, een AF met 2 hoofdtoppen!) en dit is het resultaat, ben er erg trots op, dit is minstens het dubbele, als dan niet het driedubbele van de natte opbrengst van nummer 1.

Enjoy:

Het word geen AF meer voor mij, nooit meer. Ik zie het nut niet van die 18 uren licht, dit kun je ook van en plant halen die op 12/12 kan draaien en de smaak is toch niet 100% waarvan het afgeleid is. Ik mis de typische bubblegum smaak bij deze, ik proef vooral een typische diesel smaak. Meer haze achtige sour diesel. Ik herken niks van de bubblegum eigenlijk, en die heb ik toch al meerdere malen gekweekt.

Leuk, superstoned, fijn om te roken,maar niet mijn smaak als het om smaak gaat. Maar de wiet is erg geslaagd, als het gaat om kwaliteit en werking. De smaak is ook goed verder, niet nattig of hooi achtig, mar totaal niet wat ik ervan verwacht had.

Ik ben erg benieuwd naar de white widow die ik nu ga starten 😀 Tot dan!

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 maart 2017 16:50
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

Cup , die smaakverandering komt door het ruderalis effect . Die zorgt voor het AF effect . Ruderalis is 100% indica .

Het effect is gelijk ? Kan best maar als je een overwegende  sativa neemt( zoals de WW) is het verschil in effect erg groot .   Om die reden kweek ik liever geen AF meer , ik ga voor overwegend sativa effect . 

Ook de reden dat je zeker zoveel wiet kan kweken , en indien goed gedaan meer, geeft dat ik  geen AF meer kweek (onder lampen) .  

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 maart 2017 18:39
Cupboardgrower vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ik denk dat je gelijk hebt Sensi, tis allemaal indica waar het ooit mee begon, en die roots kweek je er nooit helemaal uit. Tenzij ze ooit een AF "ontwikkelen"die volledig puur uit Sativa ontstaan is.

Ik deel je mening en voor mij nooit geen AF meer. Tis geen mis-kweek vooralsnog, ik word er flink stoned van, en iedereen die ik ervan heb laten roken zeggen ook dat het gewoon superwiet is tov wat ze halen bij de koffiesjop.

Maar helaas die smaak...t mist echt diepte voor mij persoonlijk, maar het is zeker betere en vooral betrouwbaardere wiet als wat dan ook binnen mijn regio, en daar doe je het voor.

Nog even als toevoeging: Bubble 2 heeft feitelijk helemaal GEEN booster gehad als enkel een week PK in het einde van de pre-flower stage.

Volgende kweek ga ik dan ook geen booster meer gebruiken. De kwaliteitswinkel in mijn regio, waar je gewoon voedingen kunt krijgen van alle gerenommeerde merken (maar ook alleen dat, geen kweek benodigdheden) vertelde mij ook dat boosters achterhaald zijn, althans bij Canna. De voeding zelf is meer dan genoeg op DWC schijnbaar, en dat ga ik volgende kweek dan ook uitproberen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 maart 2017 17:23
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Eerlijke opbrengst van 88 gram+ het kleine spul wat ik niet heb afgewogen en zo in de pot van wat nog over is van bubble 1 gegooid. Naast wat ik daarvan heb dus nog eens 3 potten Bubblegum aan het curen. Qua smaak is deze veel beter, ik denk dat het rustige drogen met het meeste blad er nog aan daar zeker aan bijgedragen heeft. Is ook iets compacter, maar ook hier een beetje fluffly laagje, volgende ronde wellicht toch weer een booster erbij....

Ik kan voorlopig wel ff vooruit 😛

Einde van deze kweek 🙂 Bedankt voor het mee lezen!

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 maart 2017 13:10
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Mooie ronde cupboardgrower. Ben jaloers op je potten, de mijnuh zijn leeg momenteel. Als je meer hebt liggen dan verbruik je ook meer he. hoeveel gram heb je nu totaal deze ronde eraf gehaald?

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 maart 2017 17:55
Cupboardgrower vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Tezamen is het totaal op 135 + een beetje wat al op gerookt was voor het wegen :p

Beste ronde tot nu toe. Ik hik normaal tegen een 100 gram aan met de oude setups, nu gaat 't aanzienlijk beter. Ik verheug me op de White Widow ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 april 2017 17:13
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

Cup , goed dat je meer en meer opbrengst kweekt. Das ervaring denk ik . Ook geeft de ene soort iets meer opbrengst dan een andere . Elke kweek , ook met dezelfde soort, is dan weer anders .

Cup schreef ; Qua smaak is deze veel beter, ik denk dat het rustige drogen met het meeste blad er nog aan daar zeker aan bijgedragen heeft         .

Ik ben dezelfde mening toegedaan , rustig drogen en liefst de plant in zijn geheel ( zonder de echte grote bladeren) geeft een veel lekkerdere smaak . Snel drogen geeft een scherpere smaak zelfs als je die dan laat curen. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 april 2017 12:42
Pagina 3 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub