Forum

2 x Bubblegum AF DWC onder 300W CFL  

Pagina 1 / 3
  RSS
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Heb nog even getwijfeld of ik wel een verslag zou houden, maar ik kan het niet laten.

Mijn nieuwe setup:

SJ tent 120x60x175
300 Watt Prostar 2100K CFL met kapje en een 24 watt tornado als "werklicht" en brand ook mee met het schema van de 300 watt.
afzuiging op centrale afzuiging, geregeld via een klep (dit werkt echt heel mooi)

DWC setup is bij elkaar geraapt van verschillende bouwmarkten etc etc. Ik werk nu met 4 units van 16 liter effectieve buffer voor kleinere auto flowers en kan altijd het aantal terug schroeven als het te groot word.

Daarnaast een vat van 85 liter voor het voedingwater aan te maken.

Voedinglijn van Canna, met pk13/14 en topbooster erbij.

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

Citaat
Geplaatst : 6 december 2016 12:57
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Nou, tweede poging, maar het forum blijft mn foto's draaien? Meerdere foto's uploaden niet meer mogelijk? Das jammer.

In elk geval de eerste is boven, de rest zal snel volgen, er staan er 4 in een jiffy met wat water op ph met een beetje rhizotoic. Wat opkomt word t aantal vooralsnog.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2016 13:01
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ziet er goed uit joh 😀

Wbt de foto's..we wachten op een update van de ontwikkelaar 😉

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2016 13:22
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Dankje Cootje! 😀

Heb er ook weer echt zin in, en ipv alles impulsief on the fly te doen ben ik deze keer gaan plannen. De lamp ging pas aan en het zaad pas in de Jiffy toe ik alles af getikt had.

Ik heb tevens in de startpost de voedinglijn die ik gebruik toegevoegd.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2016 13:49
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Dankje Cootje! 😀

Heb er ook weer echt zin in, en ipv alles impulsief on the fly te doen ben ik deze keer gaan plannen. De lamp ging pas aan en het zaad pas in de Jiffy toe ik alles af getikt had.

Ik kan de startpost niet meer aanpassen, t forum wil niet echt 😛 dus ik zet het hier even neer.

Plagron A+B (groei en bloei ineen)
Rhizotonic
Canna PK13/14
Cannaboost

Ik heb 85 liter water nu klaarstaan, 48 uur geborreld. Net de eerste voeding toegevoegd, morgen af zuren. Korrels staan al ruim 2 dagen te weken in PH correct water, dus misschien kan ik al vrij spoedig zaailingen gaan zetten.

Nog een nek-hernia foto van mn bubblepot van dichtbij 😛

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2016 14:19
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Ziet er goed uit, ik zet me stoeltje hier ook ff neer ben benieuwd en ik vind het leuk om te vergelijken.

Welke phmin gebruik je?

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2016 16:59
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ik gebruik PH- van Canna. Normalerwijze zou ik de gehele canna lijn gebruiken, omdat ik daar, voor ik pauze nam, mn beste succes mee heb gehaald.

Echter Plagron heeft ook niet stil gezeten en hun groei en bloei lijn en geprezen ph stabiliteit en effectieve opname zelfs bij een PH van 6 vind ik dat toch zeker een keer het proberen waard. Al is het alleen maar vanwege de economische reden dat het een stuk goedkoper is ook.

Ik zweer echter bij de cannaboost en PK meststof van canna. Die werken heel goed met DWC en bederven het water niet.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2016 17:19
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Kleine update:

Ik heb 2 bubblegums u boven, de andere twee willen niet, en de vorige twee zaadjes wilden ook al niet. Ik heb indertijd een aantal zaadjes bewaard van de shop, een ervan kwam tussen een lemon haze en de anderen van een onbekende soort "wannahaze" wat volgens mij gewoon een verzonnen naam is want ik vid ze nergens terug.

Ik ga ervan uit dat het autoflowers zijn, omdat ze uit commerciële wiet komt, en normaal gefeminiseerde planten geven nooit zaad, en autoflowers daarentegen regelmatig.

Dus dit word leuk, 2 bubble's en 2 verschillende "onbekende" waarvan eigenlijk de werking en smaak beproefd is, maar omdat het commerciële wiet is weet je nooit precies wat de strain is, dus gedeeltelijk een verassingskweek. Kan best zijn dat het geen auto's zijn alsnog...who knows...

Ik vraag em alleen af, loopt de groeiperiode al vanaf de kiem? want de bubbles staan al 4 dagen boven en vroeg mij af of dit bij die groeiperiode opgeteld word.

ReageerCitaat
Geplaatst : 9 december 2016 11:54
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Tijd voor een update. Vorige week vrijdag zijn de zaailingen op de pot gezet, maar ik heb moeite met het stabiel houden van mijn medium.

Voorheen met de volledige Canna lijn nooit problemen gehad toe ik het trucje door had, maar dit trucje, en alle anderen werken bij mij niet met die Plagron. Mn water word groen, stinkt, EC fluctueert evenals de PH. Misschien staat het buffervat te warm maar ik denk toch echt dat Plagron de boosdoener is. Ik heb het vermoeden dat Plagron een eigen formule heeft om de PH omlaag te brengen (plagron voeding toevoegen verlaagt de PH bij mij) wat niet samen gaat met de canna PH-. PH- zou alleen een zuurverbinding aan moeten gaan met het water, maar met Plagron voeding zorgt het ervoor dat de PH- de EC waarde sterk doet stijgen. Dit had ik met de Canna nooit. EC was voor en na het afzuren 100% gelijk.

Desalniettemin zit de groei er al redelijk in en ik verwacht deze week een groei-explosie. Ik heb nu een redelijk stabiel mengsel lopen in de 4 buffers, maar voor mij geld never change a winning team, dus deelnemer plagron gaat eruit en deelnemer canna komt terug.Goedkoop is toch duurkoop uiteindelijk.

Ik heb tevens, in het kader van "stealth" een extra tornado erbij gehangen zodat ik de 300Watt CFL even uit kan doen als ik aan het onderhoud begin. Werken in dat licht is niet te doen, je word er letterlijk scheel van en het licht piept overal door zodat het nogal opvalt als de tent open staat.

De puppie's zover (de meest linkse komt niet mee en zal hoogstwaarschijnlijk het veld ruimen):

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 december 2016 10:37
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Meest linkse (zaadje uit de lemon haze) wil niet zoals je ziet, heel andere voedingsbehoefte, gezien de paarse stam denk ik aan overvoeding.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 december 2016 10:39
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

De Lemon Haze ook weleens gehad hier en groeide traag in het begin maar later groeide ze de tent bijna uit :-O

Nog een weekje aankijken misschien ?

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 december 2016 12:52
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Wat vreemd dat je water niet stabiel is, bij mij juist wel dan zou ik toch zeggen dat het de combi in merken moet zijn wat niet goed is. Ik gebruik plagron phmin en de plagron hydro a en b en het blijft keurig stabiel. Mss dat het de samenwerking is tussen de canna phmin en en plagron voeding? Ik zou altijd de merken bij elkaar aanhouden omdat dit dan toch beter op elkaar afgesteld is.Ik las vd week nog van iemand (liegt hij het dan lieg ik het) dat canna phmin voor groei heeft en bloei? Volgens hem was de phmin bloei keurig stabiel en voor groei niet. Deze info heb ik niet gecontroleerd.

Mijn water word door de plagron B wat gelig maar niet groen en het ruikt absoluut niet.

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 december 2016 14:14
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

@ Cootje: Ze prijkt nu meer met dr blaadjes, er komt zeker meer leven in na de laatste waterwissel (al was de Ph nog geen 6, EC ook iets gezakt), maar als blijkt dat het geen auto is moet ze sowieso eruit als de bubble's gaan bloeien.

@ Aloyske: Ik vind het ook vreemd, en sluit me bij je aan. Ik heb derhalve gisteren de vega en flores van canna in huis gehaald. De PH- van canna is idd de bloei, die had ik voorheen ook. Die is inderdaad stabieler dan de groei, vraag me niet waarom.

Nieuw vat aangemaakt en het is net als vanouds, EC super stabiel, niet gestegen na het afzuren, water is kraakhelder, zelfs met de volle lading Rhizotonic. Het ruikt vertrouwd 😛

Toch meet ik net ff de buffers, PH mooi 5.3, al 2 dagen, de EC is erg hoog door de PH-, maar zakt wel. Een Bubble heeft zn wortels laten zakken en zijn zichtbaar, een goeie 7 cm al.

De rest nog niet, maar t staat zo fier sinds de wissel dat ik wel denk dat de wortels al in het water hagen en geconverteerd zijn of onderweg zijn. Het ziet er allemaal fris uit, ik wacht even af, dag of twee en als t gaat spurten laat ik t water gewoon even staan (tis nu net 2 dagen oud nog met Plagron)

Staat de groei toch wat stil ga ik meteen wisselen met het nieuwe rhizotonic/Vega mengsel. Gelukkig zie je dat op DWC heel snel, meten is weten.

Tevens begin ik aan een nieuw project op het gebied van licht. De tornado die ik laatst gekocht heb is 24 watt, 2700K, en maar liefst 1460 gegarandeerde lumen (en maar 2 euro p/stuk).Ik wil een rechthoekige plaat van 10 extra fittingen voorzien voor 10 extra tornado's, met centraal een elfde fitting met de 300 watt bloeilamp en hier samen een geïntegreerde mooie kap van maken, met verschillende schakelmogelijkheden.Ben momenteel bezig met ontwerp. Word vervolgd!

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 december 2016 19:56
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ik kan nog steeds geen meerdere foto's tegelijk doen, dus deze foto update moet ff in 4 posts. Ik hoop ook dat editten ook snel mogelijk word, ik ka de startpost niet aanpassen op de een of andere manier.

De update:

Nummer 1 is de zogenaamde "Wannahaze", de grootste en sterkste, en ondanks dat ze pas anderhalve week echt in de groei zitten ruikt deze al een beetje.

Bij alle dames hangen hier de blaadjes wat slap, dit gebeurt steeds al ik de grote lamp uit zet en de kleine aan. Gezien de mooie manier waarop ze staan als de grote lamp aan staat baart dit mij geen zorgen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 december 2016 13:38
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Dan de eerste Bubblegum AF, die doen het ook goed:

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 december 2016 13:39
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Bubblegum AF 2:

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 december 2016 13:39
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

En dan de vermoedelijke lemon haze. Ze heeft net zoveel aanzetten als de rest, net zoveel blad, maar dan mini. Of die doet het niet goed of misschien is het een dwerg AF. Time will tell...

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 december 2016 13:41
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ow, klein detail: Alle dames hebben de wortels in het water laten zakken 😀

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 december 2016 13:44
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ik heb handmatig de attachcode ingevoerd met de nummers van de foto's. Eens kijken of het zo werkt.

Het is in elk geval een spurt geweest en de plantjes staan er zo waaar bij als de 4 daltons, van klein naar groot. Ik snap die kleine niet.. die gaat mee in alles behalve grootte...typisch plantje.

Verder alles onder controle met de Canna voeding, Ph blijft na afzuren 3 dagen 5.3, na 7 dagen pas de Ph naar 5.5 gestegen. Ik hoef ook veel minder Ph- te gebruiken nu, maar dat is niet echt in mijn voordeel. Zelfs met een 85 liter vat moet ik de laatste -1.0 Ph met druppels bij stellen, ik zit nu op 4ml en een paar druppels Ph- op 85 liter gevoed water.

Planten stonden op EC 1.5, zakte na 7 dagen naar 1.3 dus EC is in het nieuwe water naar 1.7 gebracht. Volgende ronde komt er bloeivoeding bij, we zijn bijna bij de 7e aanzet, dus de bloei zal weldra gaan starten bij de bubbles. Ik ruik ze nu al een beetje, de grootste (onbekende) ruikt het sterkst. Maar ook het kleintje geeft een licht zoete geur af.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 december 2016 12:29
Pagina 1 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub