Forum

Micro-DWC 234W LED  

Pagina 2 / 2
  RSS
Inie
 Inie
(@inie)
Noble Member

Haha, mission impossible, geweldig!

pH 4,5 en dan zulke mineralen-eisen, dat wordt leuk.. dat is heel moeilijk stabiel te houden :shock:
Wat dingen die bij me opkomen: is het wat om een inverse-osmose-filter te gebruiken om ontzout basiswater te maken? Dan kan je precies de elementen toevoegen die je nodig hebt.
Verder maakt het verschil of het ochtend of avond is als je de waardes meet, dus goed om daarop te letten.
Ga je nog extra luchtbevochtiging doen?

Interessant lezen over jouw Nepenthes soort, dat is net even anders dan mijn Tuincentrum's Bekerplant_01 ;)
Maar als dit lukt, dat zou fantastisch zijn!

ReageerCitaat
Geplaatst : 16 juli 2014 08:35
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Je gaat weer lekker Sativa. Super interessante kweek weer. :mrgreen:
Van mij mag je een kweekverslag posten van de vleesetende plant op hydro. Ik vermaak me er wel mee en met mij vele anderen schat ik zo in. :rastasmoking:

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juli 2014 20:10
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Nou... Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws. Ik begin wel met het goede nieuws. Waserat stemt in met een topic voor de nephentes op dwc en de zaadjes zullen deze week binnenkomen. Ook de materialen voor de hydro systemen die getest worden liggen al klaar. Het eb en vloed systeem is al klaar, het nft systeem is bijna klaar en ik heb ook al een dwc-pot met pomp en luchtstenen. Ook heb ik enkele blumat sensors die volgens een lont-systeem werken. Er worden dus 4 verschillende systemen voor automatische bewatering getest. Het topic zal deze week aangemaakt worden.

Dan het slechte nieuws.... De micro is wederom niet meer micro :( De blueberry dame is samen met de pot 79 cm hoog geworden, ondanks dat ik haar al vanaf dag 1 dat ze geplant is op 12/12 heb gezet. Ik heb nog geprobeert om haar iets naar beneden te binden met een klein netje en wat tie-wraps, maar ook dat hield haar niet tegen. Dan blijft nog 11 cm over voor een led-paneel en een filter. Dat is te weinig.

Je kan duidelijk zien dat ze te dicht op het paneel heeft gezeten. Hij zou dus minstens 10 cm omhoog moeten. Dan nog... De groei is er nog niet volledig uit :rofl: Ik zal haar moeten overplaatsen naar de hps tent. Gelukkig draait daar nu een dimbare Gravita digistar van de DHS die ik kan terugdimmen naar 300w. 600w op deze plant gopoien zou een beetje sonde zijn geworden. Het is allemaal wel weer kantje boord. Ik heb net goed en wel de 2 moeders omgehakt. De kluiten daarvan staan nog in het vat :roll:

Daar zit je dan. Ooit zat ik met 15 gr droog per plant te tobben over hoe ik de planten binnen groter kon krijgen, nu lukt het me nog amper om ze in te dammen. Ze groeien me de tentjes uit... Ook met de 2 moeders had ik dat probleem al. Die werden ieder rond de 150 cm hoog. Wat dat betreft heeft de DWC techniek mij overduidelijk naar een veel hoger niveau gebracht kwa opbrengst.

Maar deze ronde draaide ik niet voor de opbrengst, daar had ik de 2 moeders voor. Deze ronde draaide ik eigenlijk puur om mensen te inspireren en te laten zien dat eigen teelt al in een zeer kleine ruimte mogelijk is en je ook dan al redelijk makkelijk voldoende opbrengst kan halen om jezelf te voorzien. Als je tenminste niet zo`n grootgebruiker bent als ik :oops: Ook een lekker led-blueberry wietje als beloning zag ik wel zitten. Wat dat betreft baal ik dus echt een beetje :(

Maar ik heb een Mk ultra moeder en Mk ultra onder led lijkt me ook wel wat. Ik ga dus gewoon voor take 3. Uitendelijk wordt er in een Hollywood film een scene soms ook wel 10 x overnieuw gedaan voor het juist gebeurd. Ook hier begin ik gewoon vrolijk aan poging nr 3 voor de micro-kweek. Ik zie alleen al wel in waar het probleem ligt. Onder led komt de bloei langzamer op gang. Daardoor groeit de plant langer door. Als dus iemand een tip heeft om planten nog sneller in de bloei te laten schieten is die meer dan welkom. Ik kan wel wat hulp gebruiken om de dwc-kweek onder led te kunnen indammen :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 juli 2014 16:57
waserat
(@waserat)
Noble Member

ja ken dat , hoopte ze ook klein te houden, maar niets is minder waar :)

succes!

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 juli 2014 18:46
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Als het voor de netheid beter is mag er een slotje op dit topic, dan open ik later een nieuwe. ik pak het project over een maand weer op ;)

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 augustus 2014 12:08
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Doen we. :wink:

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 augustus 2014 17:12
Pagina 2 / 2
Share:

Sponsor