Forum

Eerste kweek in DWC Sour Diesel + opvolgende kweek  

Pagina 1 / 5
  RSS
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Hey iedereen,

Ik ga een poging wagen om hier mijn ervaringen met DWC neer te zetten en dit zo goed mogelijk proberen op te volgen.

Momenteel heb ik 2 planten staan in mijn DWC systeem:

een Sour Diesel die nu een 4 tal weken oud is:

En een tweede die nu 1 week oud is:

En dit is mijn growroom:

De lamp gebruikt is een Dual spectrum 400W HPS

Als afvoer hangt er een Can-Fan by Ruck RK 125L 355 m³/u Ø 125 mm, aangesloten op een Can-Lite 425 Plastic – 425 m³/h koolstoffilter:

Ik kweek in containers van 40L waar een luchtpomp van 240L/u op aangesloten is.
Als stekhouder gebruik ik Rotswol pluggen die eens de zaden geworteld zijn in een netpot gaan en dan gevuld worden met gespoelde hydrokorrels.

Het water gebruikt in deze kweek is gewoon kraanwater dat eerst 24u word uitgezet met een 150L/u luchtsteen erin:

Daarna voeg ik de voeding toe en PH het water naar een PH van 5.8

Momenteel gebruik ik de Hesi lijn nutrients ism met Liquid Silicon en Calmag, deze worden weldra vervangen door de Plagron 100% Hydro lijn:

De verandering in Nutrients gebeurd vanwege hoge schommelingen in de PH waardes, alsook trage groei van de dames (zoals je kan zien is de 4 weken oude nog klein)

ik ga proberen de groei en ontwikkeling van de dames hier op te volgen en mijn ervaringen te delen zodat ik hiermee andere mensen wat kan bijbrengen ivm DWC.
Nu even melden dat ik niet gewoon ben om verslagen te maken maar ik zal mijn best doen om alles zo duidelijk mogelijk te maken, maar als er dingen zijn die jullie willen weten of zien of dingen die jullie will dat ik toevoeg laat het me weten alle tips zijn welkom :)

“Is marijuana addictive? Yes, in the sense that most of the really pleasant things in life are worth endlessly repeating.”

Citaat
Geplaatst : 6 december 2015 00:14
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Hier heb ik lang op gewacht :D Eindelijk een einde aan het eenzame posten hier :rofl:

Het ziet er allemaal netjes uit. De 1e tip waar ik toch echt op blijf hameren is zuurstof. Bij dwc kan je veel zuurstof bij je wortels krijgen. Nog wel 10x zoveel als je nu gebruikt. Dat zal een explosieve wortelgroei veroorzaken. Ook verbeterd zuurstof de voedingsopname. Mijn kweekjes begonnen pas echt goed te lopen toen ik besloot om gewoon absurd veel zuurstof te gebruiken. Veel meer dan er in het water opgelost kan worden. Uiteindelijk zullen de wortels wel als een deken over de luchtstenen heen groeien en al die extra zuurstof onder de wortels gevangen houden. Dan krijg je echt bomen :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2015 04:50
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Hey Sative,

Ja zoals ik vermelde is dit mijn eerste kweek, en basis setup.

Ik probeer regelmatig onderdelen te upgraden en na jouw tip zal een betere luchtpomp er weldra ook komen, ik moet het wel langzaam aan opbouwen omdat ik nu eenmaal niet over oneindige financiele middelen beschik.

Ik hoop van jou ook wat op te pikken en mijn ervaring te delen, ik ben van gedacht dat hydrokweken enorm in de lift zit maar velen er niet aan durven beginnen door de geringe kennis die er is, hier hoop ik dan ook mijn steentje mee bij te dragen en hopelijk hebben we er dan snel nog wat hydro kwekers bij :)

“Is marijuana addictive? Yes, in the sense that most of the really pleasant things in life are worth endlessly repeating.”

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2015 15:09
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Dit is perfect!! :happy:

Ik ga dit met veel aandacht volgen, succes !!

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2015 16:48
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Hey iedereen even een update van wat er vandaag allemaal gebeurd is :bigjoint:

Na wat problemen gehad te hebben met de temperatuur en luchtvochtigheid de laatste 2 dagen is het me gelukt om weer een stabiele omgeving te creeren voor mijn dames.

Momenteel blijft het mooi stabiel op deze waarden wat veel beter is dan de 20% en 32°C die ik ervoor had.

Na een spoeling van de planten in puur water zonder voeding zien de wortels er weer als nieuw uit (had beginnend wortelburn door overmatige voeding)

heb me ook even bezig gehouden met het dieven van de plant en ze ziet er weer goed uit en zal weer blij zijn in haar nieuwe geacclimatisseerde omgeving :)

Voor de rest heb ik me bezig gehouden met het maken van nieuwe scrognetten om erover te plaatsen, deze zijn veel handiger en kunnen gecombineerd worden.
knopen leggen, waar 10 jaar scouting niet goed voor is :rofl:

Dus tot zover alles goed in de ruimte en de planten, De Ph blijft nu ook veel stabieler door het water eerst 24u te laten bubbelen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 december 2015 17:30
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Heb begin vorige week nieuwe voeding besteld dat geleverd wordt met Kiala.

Ben nog steeds aan het wachten, ik hoop dat het er snel is want ik zou dringend mijn voedingswater dienen te vervangen.

Hopelijk geen nadelige effecten voor mijn dames door dit oponthoud.

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 december 2015 12:47
Inie
 Inie
(@inie)
Noble Member

Interessant nog een DWC opstelling!
Ik heb wat vraagjes (en zelf nul ervaring met DWC):
- je scrognetten, als je die stapelt, dan krijgt de onderste toch geen licht?
- omdat je zowel aarde als water-planten hebt: merk je verschil met hoeveel beestjes een plant aantrekt?
Als ik een flinke pot aarde binnen heb, dan gaan daar altijd insecten en kleine vliegbeestjes en spinnetjes in wonen. Meeste zijn onschadelijk, maar ik vind het niet zo 'fris' zeg maar.
Ik vraag me af of je daar vanaf bent als je naar DWC overstapt? Of wonen ze dan gewoon in de plant?

Mooi dat je voeding besteld hebt, zal beter gaan met pH stabiel houden dan.
Nu nog geduld.. dat is altijd lastig!

Je planten herpakken vast wel weer. Vaak heb je de fijnste wiet van de planten met meeste drama in hun leven.
Sjieke knopen :happy:

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 december 2015 15:16
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member
"Inie" schreef:

Interessant nog een DWC opstelling!
Ik heb wat vraagjes (en zelf nul ervaring met DWC):
- je scrognetten, als je die stapelt, dan krijgt de onderste toch geen licht?
- omdat je zowel aarde als water-planten hebt: merk je verschil met hoeveel beestjes een plant aantrekt?
Als ik een flinke pot aarde binnen heb, dan gaan daar altijd insecten en kleine vliegbeestjes en spinnetjes in wonen. Meeste zijn onschadelijk, maar ik vind het niet zo 'fris' zeg maar.
Ik vraag me af of je daar vanaf bent als je naar DWC overstapt? Of wonen ze dan gewoon in de plant?

Mooi dat je voeding besteld hebt, zal beter gaan met pH stabiel houden dan.
Nu nog geduld.. dat is altijd lastig!

Je planten herpakken vast wel weer. Vaak heb je de fijnste wiet van de planten met meeste drama in hun leven.
Sjieke knopen :happy:

Hey Inie,

De scrognetten zijn zo gemaakt dat als de plant 30 cm is ze het laagste scrognet begint in te vullen, wat normaal voldoende zou moeten zijn (en het hogere niet dient gebruikt te worden)
Maar in de veronderstelling dat ze na het scroggen nog hoger word en bijkomende scrogging noodzakelijk blijkt te zijn is het zo dat ik het eerste (laagste) net van buitenaf begin te vullen.
en als ze het noodzakelijk blijkt te zijn kan ik nog extra scroggen op het tweede niveau, maar het is voornamelijk stapelbaar gemaakt mbt opberging van het net als het niet gebruikt wordt.

Dus als alles gaat zoals gepland word enkel de eerste laag scrog gebruikt omdat zoals je zegt het lagere gedeelte nooit dezelfde hoeveelheid licht zou krijgen met de 2 verdiepingen.
Maar nu kan ik ze naast elkaar zetten om zo de scrogzone te vergroten.

Wat betreft de "beestjes" kan ik zeggen dat ik hier totaal geen last van heb, de ruimte waarin ik kweek is volledig hierop voorzien, voordat ik de kweek begon is de ruimte volledig gekuist en gespoeld geweest, de aarde die ik gebruik is ook van een hoogstaand merk met garantie dat deze insectvrij is (ik heb de verpakking weggegooid, weet de naam niet meer).
Alsook de vloer die in de ruimte ligt is schimmelafstotend.

Aangezien de ruimte in het midden van mijn woning gesitueerd is en geen rechtstreeks contact heeft met buitenomgeving scheelt dit ook weer, voor de rest voorkom ik ook insijpelende buiteninvloeden door mijn afzuiging met koolstoffilter aan te sluiten op een buiten afvoer met terugslagklep en filter.

dus tot nu heb ik enkel 1 klein spinnetje gehad dat in de bovenhoek van de kamer hing maar niets op de planten zelf, ik probeer hier dan ook zo goed mogelijk op te anticiperen door regelmatig de planten en aarde te inspecteren en te kijken of ik iets ongewoons zie.

Ik heb voor ik zelf mijn eigen kweek begon steeds geholpen bij een kennis die een grote kweek heeft ( 35 planten) en kan zeggen dat op 35 planten met DWC er geen last is van insecten bij hem, ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar ik veronderstel dat aarde meer aantrek voor insecten bied dan een volledig Hydro systeem.

Dus om af te sluiten zou ik zeggen voor ik een kweek begin bereid ik de ruimte waarin gekweekt gaat worden steeds zeer goed voor, dit om problemen met insecten, ziektes, schimmels tegen te gaan.
En een goede verluchting is natuurlijk ook zeer belangrijk.

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 december 2015 16:16
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Vergeleken met 2 dagen geleden zie ik nu wel een verschil in groei, enkel is ze nogal "Bushy" aan het worden en lijkt dat ze niet de hoogte in wil.

Dit moet ik toch eens opzoeken lijkt me.... :confused:

lijkt wel een krop sla :rofl:

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 december 2015 19:41
sativa
(@sativa)
Prominent Member

De enige ongediertesoort waar je echt last van kan krijgen op DWC is Spint, ook meteen de ergste helaas. Dit omdat spint zijn eitjes op de bladeren legt. Vrijwel alle andere ongedierte soorten leggen eitjes in de aarde. Die zijn dus compleet buitenspel gezet op DWC :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 december 2015 01:33
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member
"sativa" schreef:

De enige ongediertesoort waar je echt last van kan krijgen op DWC is Spint, ook meteen de ergste helaas. Dit omdat spint zijn eitjes op de bladeren legt. Vrijwel alle andere ongedierte soorten leggen eitjes in de aarde. Die zijn dus compleet buitenspel gezet op DWC :)

Goed om dat te weten, maar tot nu toe geen enkel beestje op men dames, hopelijk blijft het zo :bigjoint:

moest ik er last vzn krijgen wat kan ik er dan tegen doen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 december 2015 04:16
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Vandaag eindelijk mijn Nutrients binnengekregen,

Ik start weldra ook met een klein project om een Clonebox te maken

De basis is er al:

Enkel de juiste lampen nog gaan halen in de bouwmarkt en een pc fan en het knutselen kan beginnen
:bigjointsmoke:

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 december 2015 18:47
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Kan het zijn dat je lamp nogal laag hangt dat ze niet meer in de lucht groeit?

gr
vladimir :smokepipe:

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 december 2015 18:59
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member
"vladimir" schreef:

Kan het zijn dat je lamp nogal laag hangt dat ze niet meer in de lucht groeit?

gr

Het is een 400W HPS Dual spectrum, momenteel hangt ze op een 80 cm hoogte gemeten van de top van de plant.

Denk je dat ik ze wat hoger moet hangen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 december 2015 19:36
Skaffareider
(@skaffareider)
New Member

Ziet er veelbelovend uit, ben benieuwd hoe je kweek op DWC gaat verlopen. :D

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 december 2015 20:40
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Voila, besteling geplaats voor 2 tornado's 24W 6500K

zodra deze aankomen kan ik verder met de clonebox en zal dan ook nieuwe fotos uploaden :happy:

vandaag weer een uitspringer in de PH waarde naar 7.0 en wat schuim op het water

ReageerCitaat
Geplaatst : 9 december 2015 14:01
Retrobeard
(@retrobeard)
Trusted Member

Hier nog een update.

ondertussen heb ik 2 tornado 6500K 24W lampen geinstalleerd in mijn DIY clonebox (kast)

Alsook beginnen de dames het scrognet te vullen (langzaam maar zeker)

Volgende stappen te ondernemen mbt de Clonekast zijn:
- een kleine fan instaleren voor een goede doorstroming van lucht
- de kast lichtdicht maken.

Deze week had ik ook een nieuwe weegschaal besteld maar helaas is deze defect toegekomen:

Deze heb ik ondertussen terug gestuurd en hopelijk komt de vervanger er snel aan.

Mijn PH waardes blijven nu ook meer stabiel na de tips gevolgd te hebben hier op het forum, nog steeds schommelingen maar ik ben ermee gestopt om dit constant aan te passen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 december 2015 18:00
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Dat word een gezellig kastje. :mrgreen:

gr

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 december 2015 22:00
platte
(@platte)