Forum

Eerste keer DWC DIY +/- 25L - 250W HPS - NYCD  

Pagina 3 / 3
  RSS
Partizaan
(@partizaan)
New Member
Geplaatst door: Cupboardgrower

Bij iedere wissel met het vers voedingwater,

Key is dat je wisselt, en ten alle tijden de samenstelling van de voeding zo te houden zoals deze bedoeld is. Op DWC is dat een week gegarandeerd, daarna moet je dus wisselen om die versheid en samenstelling optimaal te houden. Dat het met alleen aanvullen iets oplevert is niet gek, het blijft onkruid, maar als je alles optimaal houd gaat het veel harder en heb je meer resultaat van je harde werk. En in mijn ogen, als iemand anders dat anders mocht beweren wil ik wel een beetje bewijs zien, want ik weet uit ervaring en de luiheid waarmee ik dat ervaren heb dat het zo echt niet werkt. Elke keer als ik me laat verleiden tot aanvullen alleen (want dat scheelt veel werk) dan zie ik de fut uit de planten gaan, het tempo gaat er zeker door achteruit. 

In mijn zoektocht naar Nederlandse DWC ervaringen kwam ik ook hier terecht en las het bovenstaande.

In Amerika waar DWC en andere hydro-sytemen veel vaker gebruikt worden, wordt juist meestal gezegd dat je zeker niet - of niet te vaak - moet verversen. Maar dat je moet aanvullen. Door verversen zouden de wortels steeds een choque krijgen. En het is onnodig duur.

Ook op Youtube waar veel groentenkwekers te vinden zijn, die op hydro kweken heeft men het steeds over bijvullen.

En op zusterforums zijn een aantal mensen die zich intensief met DWC/hydro bezig houden en die geven ook steeds aan 'bijvullen/aanvullen'. Met bewezen gedocumenteerde goede resultaten, van 1,5 gram per Watt onder led.

Ben zelf nog niet ervaren in DWC, maar lees me er wel helemaal suf over.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 oktober 2017 13:37
Gekkeplant vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Vochtvreter werkt idd het beste als er niet afgezogen word (droogkast bij mij dus) en ze moeten ook even op gang komen. De korrels werken niet meteen, ze gaan pas goed werken als ze reeds een beetje vocht hebben opgenomen.

Voor mij is het wel genoeg al gebruik ik m ook enkel met drogen, niet in de kweektent. Als ik inderdaad mij nu realiseer dat er mogelijk steeds weer nieuwe vochtige lucht in de tent komt door de afzuiging realiseer ik mij ook meteen dat het probleem bij jou in het klimaat ligt waar de tent zich bevind? just a though.

In jou geval van een lopende kweek zou ik mijn reactie met een korrel zout nemen. Misschien dat het bij het drogen wel werkt? Ik droog in mn kast op LV 30% op zn hoogst met een vreter. Zonder is het vlot 80/90% Na een paar dagen moet ik het reservoir legen anders loopt ie over....ik haal er vlot een volle liter "(waarschijnlijk nog wel meer) uit met een droogbeurt...

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 oktober 2017 17:05
Gekkeplant vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ik dacht dat je het beste droogde op 18 - 20 graden en 50% lv met een klein afzuigertje voor de luchtverplaatsing en geur. Ik meet zelf met drogen eigenlijk niks maar zorg wel voor beetje(!) afzuiging.

De planten verdampen naar mijn idee veel te veel wat met de lamp/warmte te maken heeft. Ik wil de afzuiger niet harder zetten omdat ie dan begint te brommen en de lamp wil ik eigenlijk ook niet hoger hangen. Ik moet nog even 2 weekjes zo door en dan kan ik er een LED in hangen. Dan is het klimaat een stuk makkelijker onder controle te houden en heb ik ook niet zoveel last van hoge lv hoop ik. 

Ec is nu van 1.4 naar 1.5 geschoten en de pH is dus ook iets gezakt naar 5.6. Ik gok dus dat het met led stabieler blijft omdat de plant dan minder hoeft te verdampen en dus ook minder water drinkt.. Intussen vul ik gewoon aan met ec 1.3 en ph 5.8/5.9.

ze drinken iets van 2 a 3 liter per dag, valt me ondanks alles nog mee en denk dat deze emmers best oke zijn voor de grootte van de plant(en). Groter zal vast beter zijn maar het is nog te doen zo.

Groei- voor bloeivoeding ingeruild.

EC 1.4 / 1.5 
pH- 5.7

5 dagen zichtbare bloei:

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 oktober 2017 22:05
Stoney vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ik zag dat de planten eigenlijk helemaal niet gek doen op 1.5 ec dus nu ga ik dat ook bijvullen. Lamp is ook een stukje hoger gehangen en dus iets meer gelollipopt zodat toch alles licht krijgt en lv is al een stuk minder. Moet ook want heb nu ff geen knaken voor een ontvochtiger, over een maand zal ik em wel nodig hebben ben ik bang voor dus dat wordt ff wat opzij leggen..

Ben trouwens ook wat te vroeg gestopt met het terug binden van de takken. Deze strek had ik iets onderschat..

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 oktober 2017 23:59
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Hey.

Staat daar al mooi  vol bij jouw. Ben blij dat ik een ontvochtiger heb met dit weer zou anders continu op 60% LV staan wat niet  gezond is voor schimmel. Als je je hoofdtop mag weggooien dat is vloeken. Heb het toch enkele keren meegemaakt.

gr

vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 oktober 2017 20:34
Gekkeplant vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ec 1.6 ph 5.8

Het lijkt op het randje te zitten van voeding en begin ook aan te vullen met ec 1.3. Ik denk dat 1.5 beter gaat.

De NYCD heeft een ongekende THC productie:

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 november 2017 15:52
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Mooi gevuld veldje! Persoonlijk zou ik 1.3 ec houden want je hebt reeds redelijk donker blad. Niets zorgwekkend nog zo bedoel ik het niet maar als je blad gaat glimmen zou ik ec iets laten zakken want in deze fase geeft een hoge ec extreem veel blad wat kl%te is om te knippen.

Volgende maand ga je waarschijnlijk geen ontvochtiger meer nodig hebben omdat de RLV buiten lager word als het kouder word. Als het vriest is de luchtvochtigheid stukken lager. Vooral eind september en oktober zijn maanden met een hoge luchtvochtigheid maar zodra het gaat vriezen is dat over. (merk ik thuis wel iig)

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 november 2017 17:23
Gekkeplant vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ik wil proberen zo hoog mogelijke ec aan te houden de hele kweek. Moet een reverentie punt hebben voor de kweken die volgen. Ik vind zelf ook dat ze té donker staan hoor maar ec blijft gewoon op 1.6 staan, zelfs na het toevoegen van afgezuurd kraanwater... Maar ga er aan werken.

Moet ook nog ff goed bedenken hoe ik straks ga handelen met de PK. Ga ik de ec terug laten lopen en er PK bijgooien of ga ik een hele wissel doen zodat de ec perfect is want het is nogal moeilijk in te schatten hoe hoog je ec moet zijn voordat je PK toevoegt tot gewenste ec. Ik zou ook een wissel kunnen doen en het "oude" water kunnen bewaren en die een week later weer terugwisselen. PK is toch maar 1 week nodig volgens schema. Ook hier zit weer een risico in dat er al veel stoffen uit zijn opgenomen en dus de juiste verhouding stoffen niet goed is ongeacht de ec waarde. Toch denk ik dat dit laatste risico mee zal vallen omdat dit toch een recirculerend systeem is..

Tijd om er eens over te brainstormen onder genot van een dikke toeter!

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 november 2017 22:12
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

gr

vladimir 😉

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 november 2017 22:21
Gekkeplant vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

22e dag bloei!

Heb de 250 HPS toch maar ingewisseld voor de Mars Hydro 96 reflector led. Planten lijken helemaal geen last te hebben van de wissel wat me wel een beetje verbaasd. Planten lijken wel weinig voeding te drinken want ik heb laatst na 3 dagen 6L kaal kraanwater toegevoegd en het werd weer precies ec 1.5 en ph 5.7. Het was ec 1.7 en ph 5.4.. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 november 2017 20:06
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ph naar onder de 5.0 gezakt, heb niet eens gekeken naar hoe ver want ben het meteen gaan leegpompen. Ik heb een maand lang kunnen aanvullen maar nu lijkt het toch een wissel nodig te hebben.

25L water:

• 10ml Rhyzotonic
  • 50ml Enzymen
  • 25ml Bloom booster

Aangevuld met Aqua flores A+B tot ec 1.5
Ph afgezuurd op 5.7

Over een week ofzo moet ik waarschijnlijk weer wisselen zodat ik er PK aan toe kan voegen maar dan bewaar ik deze nieuw aangemaakte emmer om daarna weer terug te pompen of aan te vullen, dat moet ik nog even bekijken.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2017 20:23
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Hey.

Lichtstress kan een tijdje duren tegen dat ze het laten zien. Maar persoonlijk denk ik dat dit wel gaat meevallen. Maar wel leuk voor ons om te kijken wat er gaat gebeuren. 😉

gr

vladimir

PS waarom veranderd van lamp?

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2017 20:39
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Na 3 dagen nog niks te zien dus zal niet meer komen gok ik. Denk dat het ook erger zou zijn als ik van LED naar HPS zou switchen. Heb al eens van LED naar zomerzon gewisseld en stekjes waren na een halve dag dood haha.

Doordat de takken niet op gelijke hoogte zitten (ik verkeek me op de strek in de bloei, echt een verschil met aarde) wilde ik de lamp niet hoger hangen zodat de lager gelegen toppen geen licht meer kregen. Ik kreeg het namelijk niet mooi onder de 30 graden wat ook een enorme verdamping met zich mee bracht. Ook is mn afzuiger in dit tentje niet vol aan omdat er een brom in zit.. Nu kwam mn led vrij en merk het verschil gelijk. Lijkt ook dat de topjes wat sneller groeien maar kan ook aan iets anders liggen. Het wattage output zou ongeveer hetzelfde blijven.

Volgende keer ga ik proberen de takken iets beter te verdelen want heb nu een aantal grote takken dicht bij elkaar die straks als de toppen dik worden mooi gaan smetten. Kzie al aardige toppen ontstaan :D!

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2017 21:23
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Heb het een tijd erg druk gehad dus dit verslag is me ontlopen. Heb nu alles droog en alles bij elkaar is het 170 gram geworden. Ongeveer 70 gram fluf maar was ook te verwachten. 

Momenteel ligt er een ssh te ontkiemen maar moet nog ff kijken of ik een verslagje begin. Moet hem dan nml wel afmaken..

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 januari 2018 13:45
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Toch nog een mooie opbrengst.

gr

vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 januari 2018 18:34