Forum

Eerste keer DWC DIY +/- 25L - 250W HPS - NYCD  

Pagina 2 / 3
  RSS
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Niet veel te melden.. Het verschil van dwc en aarde wordt nu wel duidelijk. De plant linksachter heeft al een aardig dikke stam en hoe snel dat gaat is opvallend. 

Ojah heb HPS opgehangen en gaat nu veel harder, vooral in het watergebruik!! Ze drinken nu samen zo'n 2L per dag.

Scrognetje mooi laag geplaatst zodat ie wat sneller vol komt maar zodat ik er nog wel kan bijvullen 😀

Wekelijkse fotootjes:

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 september 2017 16:04
Smokey1990 vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Vorige week had ik in de plantenbak ph 5.7/5.8 en ec 1.1. Nu denk ik dat de planten het beter doen op een ec van max 1.0 dus heb ik een voedingsvat aangemaakt met ph 5.8 ec 0.8 waarmee ik elke dag zo'n 3 a 4 liter bijvul. Nu schrok ik me dood dat de ph ineens naar 5.2 was geschoten. Een dag later, ook na het toevoegen van water uit het voedingsvat, is het zelfs 5.1 geworden. Na wat te hebben gelezen schijnt het dat je met Canna Aqua je ph maar 1x hoeft af te stellen en dat je daarna de voeding zijn werk moet laten doen. Het schijnt dat de voeding de ph stabiliseert en aanpast waar nodig al zeggen ze dat het binnen de range van 5.2 - 6.2 blijft.. Nu ga ik ervan uit dat je het bijvulwater wel moet afzuren naar ph 5.8 maar geen idee of dat zo is, vind het een beetje vaag. Nja ik las in ieder geval dat als de ph naar 5.3 schoot de planten zin hadden om te bloeien... maar ik wil eigenlijk nog een paar daagjes door groeien zodat het netje echt mooi vol is.. Nu heb ik bedacht dat ik gewoon doorga met bijvullen vanuit het vat ondanks dat ik bepaalde verbrandingen in het blad begin te zien; ik denk dat dat met de ph te maken heeft.. Het zijn niet de nieuwe scheuten maar de grote bladeren die er last van schijnen te krijgen...

http://www.kweekcursus.nl/CANNA/canna%20aqua%20kweekschema.pdf

Dus nog een paar daagjes groeien, een klein waterpompje halen, alles leegpompen en dan bloeien!

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 oktober 2017 14:46
Smokey1990 vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Brrr de ph zakt elke keer meer naar beneden en dus moet ik actie ondernemen. Hij stond net op 4.8!!

Ik heb de Skunk eruit getrokken want dat sloeg eigenlijk toch nergens op: een 8week en een 10week bloei kun je niet eens gelijk spoelen dus dan heb ik er ook niks aan. Heb het netje voorzichtig omhoog gedaan en de emmer wat gedraaid zodat het nu beter verdeeld is.

Ik zet de klok vast op 12/12 en wanneer de eerste echte bloei te zien is ga ik de emmer leegpompen en vullen met bloeivoeding die ik morgen aan ga maken. In de tussentijd vul ik aan met gewoon kraanwater om de ph boven de 5.0 te houden... Ook koop ik een nieuwe fles ph- omdat ik denk dat deze die ik nu gebruik niet meer puur is en misschien dat dat ook wel van invloed is. Deze ph min gebruik ik gewoon op aarde en dan die nieuwe op hydro.

Nog steeds weet ik niet of ik het water waarmee ik bijvul wel moet afzuren.. zou het daarom misschien zo omlaag schieten? Ik wil Canna een mailtje sturen maar kan nergens een email adres vinden.. ?!

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 oktober 2017 20:56
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

In jip en Janneke taal:

Vat vullen met voeding en water

Meten

2 dagen laten bubbelen

Meten

Afzuren en pH meten

Uur wachten

Klaar voor gebruik

Ondanks herhaaldelijk tegenspreken van iemand die fantastische ongedocumenteerde opbrengsten zegt te krijgen raad ik je MET KLEM aan je water om de 7 a 9 dagen te wisselen met water wat een uur geleden afgezuurd is.

Iedereen op dwc doet het zo, het is geen aquarium die je op de gewenste pH houd. Water heeft tijd nodig om te rusten, daarna kun je zuren en het zo laten. Springt de ph op en neer?

Then you are doing it wrong

Springt je EC op en neer?

Same story

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 oktober 2017 13:43
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Er schiet me ineens wat te binnen: De plant neemt de ph- waarschijnlijk nog niet of nauwelijks op dus wanneer ik bijvul en er elke keer ook afgezuurd water bij doe komt er dus steeds meer ph- wat ophoopt in het vat. 

Het lijkt namelijk wel stabiel te gaan nu als ik gewoon kraanwater geef maar alleen nu is de range aangepast naar beneden. Als dit klopt zou het kloppen wat ze zeggen en het zou het probleem bij mij ook verklaren. 

Over 2 dagen doe ik een wissel om opnieuw te beginnen en dan zet ik de klok ook op 12/12. vanaf dan ga ik alleen de ec meten om bij te vullen om te kijken of het dan is opgelost.

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 oktober 2017 22:48
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

De jip en janneke taal adviseer ik precies hetzelfde. Mijn methode om het voedingswater aan te maken doe ik precies zo. Ik zeg er wat betreft het wisselen bij dat ik hiermee aan het experimenteren ben en dat anderen het al jaren anders doen. Ook zeg ik dat ik me vat bij de hand houd voor het geval ik een harde reset nodig heb. Huidige ronde draai ik op hetzelfde water bij me planten en is er nog totaal geen reset nodig geweest in mijn ogen. Het experiment wat ik doe is bekijken wat er gebeurd als ik een volle ronde van groei tot bloei  doe zonder wissels met hetzelfde water. Planten staan nu in de 4e week bloei en laten tot nu geen tekorten zien. Wat mijn opbrengsten betreft, hoezo ongedocumenteerd?  Wat betreft de vergelijking met een zeewateraquarium werkt het wel degelijk 100% gelijk. In je aquarium heb je je vissen zitten die vervuilen het water maar de koralen halen hun voeding uit het water wat wekelijks gemeten moet worden en bijgestuurd. Als je je verbruik per week weet kun je deze per dag gaan doseren om geen tekorten te krijgen.Als je dan je meting eens in de week doet kun je je dosering per week gaan bijstellen. Dit is een meting die bestaat uit 6 losse metingen van diverse elementen. Ik ben er zeker van als je de juiste testen zou pakken op de voedingsmiddelen in je voeding dat je zelfs per grondstof zou kunnen bijstellen. Ik wil dit topic hier niet teveel vervuilen maar als je een zeer gevoelig aquarium op deze manier stabiel kan houden voor jaren dan komt dat bij de plantjes ook wel goed.

@gekkeplant: Ik ben niets bang om op zolder me eigen medicijn te kweken met 2 a 3 planten. Dit is aantoonbaar 100% voor eigen gebruik en met een zelfdbouw led lamp en een plantenbak een curverbox van de ikea zou ik er versteld van staan als ze mij van professioneel verdenken. De 400W max die ik gebruik geeft zoveel warmte ook niet.

Wat vreemd dat je ph terug loopt, dit zou andersom logischer zijn. Je ph min stapelt zich niet. Je water Ph loopt cumulatief door. Dit houd in dat als je 10L water ph 5.4 mixt met 10L water ph 5.6 dat je totaal 20L ph 5.5 zult krijgen. Hoeveel ph min er nodig was om deze waardes te bereiken staat daar los van. Als ik mijn water in het vat klaar heb en het staat de derde dag te bubbelen dan verloopt mijn ph en ec niet meer en blijft het stabiel. Mijn plantenbak verloopt continu omdat daar de planten een verbruik op hebben. Ik probeer dus in me vat water te hebben staan wat precies het verbruik van de planten is. Momenteel houd ik me plantenbak op ph 5.8 gemiddeld en een ec van 1.6. Mijn voedingswater wat ik bijvul is ph 5.4 en een ec van 1.9. Als ik dit bijvul hoef ik momenteel zo goed als geen correctie meer bij de planten te doen.  Daarom is het zo vreemd dat die ph omlaag loopt bij jou in mijn ogen. Ik vind dat je plantenbak in een emmer van te klein is voor meerdere planten. Voor 1 plant zou ik het al aan de kleine kant vinden. Hoe meer liter water je hebt hoe stabieler je water zou zijn. Een zeewateraquarium van 2500L is veel makkelijker  stabiel te houden als een zelfde van 300L. Op hydro heb je geen buffer in je medium zitten maar als je meer liters hebt word dit de buffer die je hebt. In 50L water zit uiteraard veel meer voeding als in 10L.  Het liefst zou ik een plantenbak hebben ter grote van mijn tent want hoe meer water hoe stabieler alles word. Dit zou het eerste zijn wat ik zou veranderen bij je gekkeplant. 

Even een voorbeeld op voorgaande punt te ondersteunen. Als je 10L water hebt ec 1.0 dan zit er ( dit is een fictief getal) 10gram N, 15 gram P en 15 gram K in. op 50L water is dit dus 5x zoveel 50, 75, 75

1 plant gebruikt ik noem maar wat 5 gram van alles per week dan is dit gebruik gemiddeld 30% van je totaal vd 10L maar het is maar 10% van 50L vat. Als je 30% van je totaal voeding eruit haalt is het logisch dat je ph hier ook flinke schommelingen maakt. Doe je dit met 10% zal dit dus stukken minder zijn.  

Edit: Ik heb even bij een kennis nagevraagd en het schijnt dat je canna ph min voor bloei en groei hebt. De ph min voor groei schijnt niet stabiel te zijn volgens degene die ik sprak. Hij gebruikt alleen de ph min bloei voor deze reden. Mss heb je hier ook iets aan?

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 oktober 2017 11:35
Gekkeplant vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ik denk dat CBG met ongedocumenteerde opbrengsten dat pdf'je van Canna bedoelt al snap ik de rest van zijn post ook niet helemaal. Toch bedankt voor de moeite!

Duidelijke taal en als het goed is zou het bij mij met 1 wissel voor bloeivoeding moeten kunnen, dus daar streef ik naar. Dat verhaal met meerdere planten op een te kleine bak kan wel eens hét probleem zijn maar ga ik nu niet meer kunnen veranderen. Was eigenlijk van plan om volgende keer 1 plant op 1 zo'n emmer te doen maar eigenlijk vind ik jou verhaal zo logisch dat ik het me misschien idd nog makkelijker kan maken door een grotere bak. 

Canna bloei ph- is 41% P2O5 en de ph- van Plagron die ik gebruik is 43% P2O5 dus ik denk eigenlijk dat dit niet het probleem zou moeten zijn. Ook doe ik geen aanpassingen meer op de plantenbak maar alleen via het voedingsvat. Morgenavond staat dat 48 te bubbelen en beginnen we met een schone lei.

TRIAL AND ERROR!!!!!!!

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 oktober 2017 12:28
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Na de waterwissel lijkt alles stabiel te zijn en nu loopt de ph inderdaad op ipv af wanneer de planten hebben gedronken. Ze gaan nu weer als een speer en ben elke dag zowat een kwartier bezig met alle nieuwe scheuten weer onder het net te drukken. De grote takken aan de zijkant heb ik inmiddels terug gebonden met wat ijzerdraad. Klok staat sinds zaterdag op 12/12. 

De Kinky Blaze op aarde, waar ik deze van gestekt heb, gaat veel opbrengen met een hele dikke hoofdtop dus beloofd wat voor hydro want deze plant is nu al veel groter.

De NYCD heeft al een beetje last van overvoeding op ec 1.2... Ik was al bang voor dit probleem.. meh.. maarja dit ga ik nooit meer vergeten dus misschien was het daarom wel nodig om deze fout te maken  haha.

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 oktober 2017 13:08
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Bij iedere wissel met het vers voedingwater,

*mits goed afgezuurd, planten kunnen opnemen vanaf een Ph van 5, en het stopt bij 6.4 ongeveer bij de meeste voedingen, en met dat in het achterhoofd is dus laag beginnen beter dan hoog eindigen gedurende de week*

krijg je een boost, die neemt na een dag of 3/4 af, en na een dag of 6/7 moet je weer wisselen. EC is alleen maar een getal voor de opgeloste stoffen, en verteld niks over de samenstelling van je voeding. Die samenstelling veranderd namelijk gedurende de week na de wissel in de DWC bak/emmer waar je plant in staat, en je kunt dan wel alleen maar gaan aanvullen, maar de samenstelling van de voeding in je DWC bak/emmer klopt gewoon niet meer op den duur. Ander aspect is ook dat de kwaliteit van opgeloste voeding in water met de tijd achteruit gaat. En hoe wil je een booster of PK gebruiken als je niet wisselt? PK mag maar maximaal een week gegeven worden, en booster geef je ook niet de hele bloei periode mee.

Hoe je het ook doet, laag beginnen en opbouwen met de behoefte van de plant (secuur en economisch), of gewoon strak aan een schema houden (kost meer voeding, maar de plant komt ook nooit iets tekort en zal op dat vlak altijd optimaal kunnen opnemen): Key is dat je wisselt, en ten alle tijden de samenstelling van de voeding zo te houden zoals deze bedoeld is. Op DWC is dat een week gegarandeerd, daarna moet je dus wisselen om die versheid en samenstelling optimaal te houden. Dat het met alleen aanvullen iets oplevert is niet gek, het blijft onkruid, maar als je alles optimaal houd gaat het veel harder en heb je meer resultaat van je harde werk. En in mijn ogen, als iemand anders dat anders mocht beweren wil ik wel een beetje bewijs zien, want ik weet uit ervaring en de luiheid waarmee ik dat ervaren heb dat het zo echt niet werkt. Elke keer als ik me laat verleiden tot aanvullen alleen (want dat scheelt veel werk) dan zie ik de fut uit de planten gaan, het tempo gaat er zeker door achteruit. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 oktober 2017 17:55
Gekkeplant vond het leuk
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Jouw manier van werken stel ik niet ter discussie CBG dat is de bewezen methode. Je manier van werken is ook hoe Canna het adviseerd. Je canna heeft niet voor niets een groei en bloeivoeding dus wil je die optimaal benutten dan moet je ook wisselen. Ik heb gesproken met een kweker die zijn informatie van hy-pro had volgens zijn zeggen en deze legde mij het zo uit:

Hy-pro heeft een hydro lijn die alleen bestaat uit a en b zonder boosters en zonder verschil in groei en bloei. Volgens hem gebruikt de plant in de groei vooral N en minder P en K. Zodra de bloei er goed inkomt gebruikt de plant meer P en K. Als de toppen vol ontwikkelt zijn dan gaan ze afrijpen dan verbruikt de plant weer meer N. Zijn methode Buffert je voeding de P en K in de groei die vervolgens op gebruikt word in de bloei. Laten je planten tekorten zien in een fase dan is dit het moment om te wisselen. Gaan je planten goed dan zit je in het juiste schema en hoef je niet te wisselen. Het is zeker geen luiheid waardoor ik deze methode probeer. In je groeifase word de N het hardst opgenomen en blijft je p en k in een te grote concentratie aanwezig. Dit gaat echter enorm langzaam omdat in je groeifase de plant nog klein is en weinig gebruikt. Wat er op gebruikt word word aangevuld en tegen de tijd dat de verhouding uit het lood zit start de bloeifase die juist de verhoogde P en K waardeert. Als de bloei stevig doorzet vanuit de 2e a 3e week bloei dan verbruikt mijn systeem 50l per week en ben je dus wekelijks ruim je water aan het verversen. Vanaf de 5e a 6e week bloei ga ik deze ronde afgezuurt water vullen omdat de EC dan tot rond de 2 is opgelopen en de plant van P en K weer meer N gaat verbruiken die op dat moment ruim aanwezig is. Het mooie van dit systeem vind ik dat de plant de voeding kan pakken zonder grote schommelingen in ec en ph. Ik vond het spannend om dit systeem uit te proberen maar afgelopen kweek met 1 wissel gaf me vertrouwen om het te proberen. Ik denk ook niet dat je planten een boost krijgen als ze de voedingsstoffen tot hun beschikking hebben die ze nodig hebben, het klinkt meer logisch dat dit gebeurd als ze reeds tekorten hebben toch? Als ik mijn planten goed lees dan zien ze er geweldig uit toch? Mooi midden groen blad en ze groeiden enorm hard. Tot nu ben ik tevreden hoe dit systeem werkt (toch adviseer ik het een ander nog niet),

Jammer dat we dit soort discussies (positief) niet tijdens een toeter 1 op 1 kunnen voeren.  

@gekkeplant, Je planten zien er goed uit, op welk moment ga je ze omhoog laten komen? dit vind ik toch wel de moeilijkste keuze. Op het moment dat je ph aan het zakken is automatisch dan zou ik een wissel doen inderdaad want dan klopt het ergens niet en een algehele reset is een van de voordelen wat je op hydro hebt. Als je planten voeding uit het water trekt is het normaal/logisch dat je ph langzaam stijgt en als je je water met je voeding terug op je start EC brengt zou je rond je start PH moeten uitkomen. Als voorbeeld mijn 3e week bloei had ik als start ec 1.6 en ph 5.9, na 2 dagen kon ik een 10L toevoegen waarna me ec 1.1 en me ph 6.3 geworden was. Vervolgens heb ik 50ml a en b toegevoegd en was me ec weer 1.6 en me ph 6.0. Als laatste heb ik 1 ml ph min toegevoegd en was me ph weer 5.8.

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 oktober 2017 11:28
Gekkeplant vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ik heb in het begin wat zitten kloten met het op waarde brengen van het water dus daar is vast iets mis gegaan waardoor de ph bleef zakken. CBG je hebt gelijk mbt de PK13/14, daar zou ik sws moeten wisselen maar zo ver had ik nog niet gekeken. Het is een streven om zo min mogelijk te wisselen. Zo, heb ik het nu goed geformuleerd ? 😛

Ik ga het eens aanzien of ik verschil zie na een week aanvullen. Ze kregen na de waterwissel zeker een boost maar ik denk eerlijk gezegd ook dat dit door het voorafgaande tekort komt omdat de ec na 12 uur al 0.3 was gezakt. Dit heb ik weer op 1.2 (en ph 5.7) gebracht en tot nu zakt ie ong 0.1 per 2 dagen.

Ey aloyske, is het niet zo dat als je weet dat de ph in een week bijvoorbeeld van 5.8 naar 6.3 gaat ( dus 0.5 stijgt) je het beter kunt afzuren op 2.5 lager dan de optimale 5.7 zodat je altijd even veel onder als boven de optimale ph zit? Ik dacht dat ik een keer zoiets las op een ander forum maar weet niet of het in de praktijk goed is, klinkt wel logisch tho.

Omhoog laten komen... tja das inderdaad lastig maar ik ga ervan uit dat ze nog 1,5 a 2 weken groeien wanneer de bloei intreed en ik wil eigenlijk alleen toppen boven het net, geen oerwoud haha. Om het max uit de lamp + scrog te halen en niet teveel fluff te krijgen lijkt me dit de beste manier. Meestal stop ik met terugbinden bij de eerste bloemen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 oktober 2017 12:19
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Alles nog steeds goed. Ze drinken evenveel water als voeding want de ec blijft mooi op 1.2 met ph 5.7

Echte duidelijke bloei blijft nog eventjes uit maar ik gok dat het nog een half weekje nodig heeft. Morgen verwissel ik vervroegd in de donkere periode mn HPI voor HPS om de groei wat te remmen want sommige takken knallen eruit. 

Hier was ik net begonnen met plat leggen.

En hier een stukje verder..

Hier mn Kinky Blaze (blue s haze x ssh x cheese) op aarde na 5 weken bloei. Toppen zo dik dat er rot in zit... Eerste keer dat ik dat binnen heb en ben dus nu op het punt dat lv in de bloei echt omlaag moet worden gehaald.. maar hoe?

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 oktober 2017 20:28
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Toppen met rot verwijderen. Om de besmettingsgraad te verminderen.

Je lv doen zakken doe je het best met eenluchtontvochtiger. Dit is een toestel dat je kan vergelijken met een airco. Deze laat ook de lv laten zakken.(gelukkig minder duur)

gr

vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 oktober 2017 20:40
Gekkeplant vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Rot is verwijderd inderdaad. Heb je toevallig ervaring met een ontvochtiger? Als ik kijk naar mn oliersdiotor en hoe goed die aan en afslaat op de juiste temp.. hoe zou dat met de lv en zon apparast zijn. Vaak zijn de goedkopere versies hier niet zo goed in. Veel mensen die recensies schrijven zijn al blij met 50% lv maar als ik er een koop moet die sws tot 40 gaan.

ReageerCitaat
Geplaatst : 16 oktober 2017 12:57
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Verd... toprot,bah !

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 16 oktober 2017 21:26
Gekkeplant vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Bij nood werkt een simpele vochtvreter van de bouwmarkt ook. Zeker in een niet te grote tent. Kost paar euro, scheelt veel zorgen. Ik gebruik ook een vochtvreter in de droogkast. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 oktober 2017 07:41
Gekkeplant vond het leuk
vishaka
(@vishaka)
Estimable Member

Ik heb al jaren een Qlima D512 (ontvochtiger), had er toen veel onderzoek naar gedaan want wilde wel een goeie hebben. Hij staat zijn mannetje nog steeds en jaren intensief gebruikt. Je kunt hem afstellen met steeds 5% omlaag tot 40% (vanaf 80%). Zo'n beetje de kleinste versie van die soort. Geschikt voor ruimtes tot 75 m3. Dan heb je ook nog de D516 (105 m3) en D520 (130 m3) .... je kunt deze allemaal een maand lang gratis uitproberen, kijk maar op de site van Qlima. Btw er moeten wel nieuwe filters in eens in de zoveel tijd.. dus een schonere lucht krijg je er ook nog bij. 

Ik zou hem niet te klein nemen als je het goed wil doen. Eigenlijk was de ruimte waarin ik hem gebruikte te complex groot voor dit apparaat (deur naar de gang en keuken staan altijd open) en als het dan HEEL vochtig is/was (ik heb de balkondeur ook extreem vaak open voor m'n kat) dan haalde hij zeker die 40 niet. Maar een consequent afgesloten ruimte ligt natuurlijk anders en zeker als je een maat groter neemt denk ik. Heb dat dus onlangs eigk voor het eerst uitgetest met het drogen van m'n plantje. Kleinere kamer en consequent dicht (m.u.v. mijn check bezoekjes) en ja, haalde prima de procenten die ik beoogde te halen, 45% en 40%, rond die koers. Snelll droog ook!

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 oktober 2017 08:53
Stoney en Gekkeplant vonden het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Bedankt voor de reacties! 

Vochtvreter heb ik eens geprobeerd en helpt naar mijn idee maar een klein beetje. Tent is misschien maar een vierkante meter maar omdat er vrij veel lucht doorheen gaat moet ik sws de hele kamer (ong 10 m2) aanpakken denk ik. Als ik iets ga aanschaffen wil ik het ook gelijk goed hebben. Ik ga eens een beetje rondkijken naar ontvochtigers deze week. Die Qlima ziet er goed uit en inderdaad met drogen zou je hem ook goed kunnen gebruiken al is 40% volgens mij een beetje te droog, hihi!

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 oktober 2017 11:05
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Vochtvreter doet niet echt veel. Ben dan maar overgestapt naar ontvochtiger.

Deze hier is een handson en kan tot 35%  . En mag er niet van klagen.

gr

vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 oktober 2017 19:44
Gekkeplant vond het leuk
Pagina 2 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig