Forum

DWC/NFT/EB en vloed/Blumat vleeseters  

RSS
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Vandaag start ik een nieuw topic. Een titel voor dit topic vondt ik lastig.. Er komen verschillende soorten planten voorbij op verschillende systemen. Daarmee zou ik vooral willen laten zien aan iedereen dat een hydro-systeem eigenlijk heel simpel te maken is. Ik heb zelf ooit 150 euro uitgegeven aan een Ecogrower. Ik vindt het een mooi dingetje en ben er nog steeds erg blij mee, maar ik zou die investering nu nooit meer doen omdat ik nu weet dat ik hetzelfde voor 50 euro zelf bouw. Helemaal aangezien ik op DWC kweek. Ze noemen het niet voor niets "poor man`s hydro". Voor de mensen die de exacte investering voor zo`n systeem willen weten:

-1 piston luchtpomp van 29.50 euro.
-4 luchtstenen van 2 euro
-paar meter luchtslang, ongeveer 2 euro.
-paar potjes, 5 euro max.
-speciekuip + dekplaat. Samen max 15 euro.
-ec+ph meter(absolute must!) samen 90 euro.

Inclusief meters kom je op 150 euro uit. Zonder meters op 60 euro. Een koopje dus als je ziet wat voor winst het je oplevert kwa opbrengst. Maar buiten het lage kostenplaatje biedt het je ook enorm veel mogelijkheden. Planten op DWC berijken vrijwel dezelfde omvang als planten in de volle grond, maar met het voordeel dat ze mobiel blijven. Hieronder een voorbeeld van een Blueberry stek die genomen is in Juli. Het scrognet waar ze inzit heeft een totale oppervlakte van 2 vierkante meter, de kuip eronder een inhoud van 90 liter.

Behalve de mogelijkheden op dwc met wietplanten gaan we in dit topic een stapje verder. Zo staan vleesetende planten er om bekend dat ze ongelovelijk traag groeien. Om de mogelijkheden van dwc goed te tonen zullen we testen of ze ook zo langzaam groeien op dwc. Dat betekend wel dat dit een heel lang topic gaat worden, want sommige zaden doen er soms 6 maanden over om te ontkiemen! Om jullie toch een beetje resultaat te kunnen laten zien hebben we al een klein plantje op dwc staan. De Cephalotus Follicularis. Wat de uitdaging dubbel zo leuk maakt is dat de plant gevoelig is voor wortelrot. Ook zal het misschien wel de enige plant in zijn soort zijn die in dit land op deze methode wordt gekweekt. Ik kan echter nu al hoopvol zeggen dat het er goed uitziet! De plant heeft al veel nieuwe wortelgroei dat er vele malen gezonder uitziet dan de oude wortels. Ook is hij lekker aan het wisselen met de bekertjes en zie ik veel nieuwe groei ontstaan.

Toch heb ik een paar soorten die ik interresanter vindt. De Drosera paradoxa en de Nepenthes attenboroughii. Beide soorten zijn namelijk "endemisch", wat inhoudt dat ze maar op 1 plek in de wereld in het wild voorkomen. Voor de Drosera paradoxa is dat Australië, maar de Nepenthes attenboroughii vindt je zelfs maar op een paar specifieke bergtoppen in de Filipijnen, o.a mount Victoria. Deze planten zullen voor zover ik kon vinden op internet hun debuut maken op dwc. De drosera is een heel klein schattig potplantje van 30 cm doorsnee, maar de Nepenthes kan zulke grote bekers aanmaken dat je hem makkelijk muizen kan voeren. Vooral bij de laatste hoop ik dat ik nog grotere bekers kan laten groeien, groot genoeg om een diepvrieskip van de Aldi in te proppen. Dan heb ik de enige plant ter wereld die kip eet XD

Om toch nog een beetje normaal te doen laat ik ook zien wat groente doet onder die omstandigheden. Helaas ben ik geen rauwkost eter. Mijn hobby is bbqen. Daarom houdt ik het voorlopig ook op paprika`s, Cayenne pepers en Habanero pepers. Dat levert me dan weer verse shaslicks op.
Om ook andere systemen een kans te geven en omdat ik er persoonlijk van overtuigd ben dat elk systeem zo wel zijn voordelen en sterke kanten heeft zal ik ook andere types hydro de kans geven in dit topic om te laten zien wat zij kunnen berijken met de soorten die ik hierboven heb genoemd. Het zal dan gaan om een nft-systeem, eb en vloed en blumat sensors(lont techniek). Vooral bij nft kan ik al een groot voordeel laten zien, aangezien er al een stuk van gebouwd is. Vooral de mogelijkheden kwa aantallen zijn erg interresant bij deze methode. Als je met 2 verdiepingen gaat werken kun je op 2 vierkante meter makkelijk ruim 70 planten bergen. Alleen ga ik geen wietplanten op nft testen. Ik vindt de combinatie van nft-hydro en wietkweek niet aansluiten op het gedoogbeleid in NL. Nft is niet bedoelt voor 5 planten, maar voor 50 planten. Nft is gewoon een heel leuk systeem om veel groente in een kleine kas te zetten. Als je wiet hobbymatig wil kweken is dwc, eb en vloed of een paar blumats een veel betere optie. De vleeseters komen wel op het nft-systeem. 20 of meer vleeseters kweken is immers niet strafbaar :)

Ook houden we met 3 personen momenteel een ontkiemtest met de vleeseters. Hazenoot probeert ze te laten ontkiemen op de ouderwetse methode, zaden op een laag turf strooien.Hij zal ze later van turf naar steenwol moeten overplanten. Ik ga ze zelf los op een wc-papiertje laten ontkiemen. Daarmee zal het makkelijker worden om de plant goed in het steenwolplugje te plaatsen. Mijn stiefbroer heeft ze rechtstreeks in het plugje gestrooit. Daardoor is overplanten overbodig, maar de vraag is natuurlijk of ze goed wortelen in steenwol of dat ze hulp nodig zijn. Sommige planten hebben namelijk niet de kracht om door de plug te groeien. Dan moet je de plug in 2en snijden, de plant er tussen plaatsen en de wortel er al onderuit laten hangen.

Wat ik probeer te laten zien in dit topic is dat het kweken van je eigen wiet meer kan zijn dan gewoon een manier om aan gratis drugs te komen. Mensen die hun eigen wiet kweken doen dat dan ook lang niet altijd puur voor de opbrengst. De uitdaging om een moeilijke plant perfect op te kweken is al erg leuk. Ik ben er zelf dan ook van overtuigd dat het tijd is voor een einde van authentieke moestuintjes zoals we ze altijd hebben gekend. Gelukkig is het ook mogelijk om moestuintjes op een technische wijze te kweken. Juist die technische kweek maakt het mogelijk om plantensoorten te kweken die nog nooit iemand in je omgeving van dichtbij heeft gezien. Op unieke wijze. De echte potentie van hydrocultuur is nog lang niet berijkt, maar als ik een handje kan helpen om het de goede kant op te sturen doe ik dat met plezier.

Citaat
Geplaatst : 28 augustus 2014 12:05
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Ik ga dit verslag in ieder geval met veel plezier en interesse volgen.
Bijzonder boeiend, de vleeseters op dwc. Hou bij de paprika / pepers schimmelproblemen zoals meeldauw in de gaten. Zij staan er dacht ik om bekend hier gevoelig voor te zijn en zo als besmettingsbron te dienen. :confused:

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 augustus 2014 17:10
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Vandaag is het tijd voor een paar korte updates. In dit geval doe ik dat in gedeeltes, omdat het best veel is. Ik begin bij onze vertrouwde afdeling: de wietplanten. Momenteel hou ik me erg netjes binnen de gestelde gedoogregels. Er staan maar 2 planten, dus dat stelt weinig voor. Ik denk ook niet dat ik erg veel meer zou kunnen bergen in de kas...

Mijn stiefbroer noemt het "de eeuwige jachtvelden" :lol: Het is geen nieuws dat ik al enige tijd aan het zoeken ben naar de grenzen binnen de dwc techniek. Ik denk dat ik nu een redelijke indicatie heb van de mogelijkheden in de kas met dwc. In theorie moet het haalbaar zijn om de kas met 2 planten strak vol te scroggen. Dan kom je op 6 vierkante meter per plant uit. Daar is dus meteen het doel gezet voor de volgende zomer.

Ik begin bij de Blueberry scrog. Dit was een persoonlijk project voor mij. Het is inmiddels geen geheim dat mijn vader ruim 90 planten heeft gehad. Daarbij schoot hij ruimschoots over het gedoogbeleid heen. De ruimte die hij daarvoor gebruikte was een schuurtje van 3 bij 4. Ik wou de beste man met de neus op de feiten drukken. Het duidelijke verschil aantonen tussen iemand die maar wat aanprutst voor wat extra geld, en iemand die weet waar hij mee bezig is. Daarom heb ik hem ooit beweerd dat ik dezelfde ruimte strak vol had kunnen scroggen zonder over het gedoogbeleid heen te gaan. Dat ik dezelfde opbrengsten had kunnen halen met 5, als hij met 90. Tevens toont dat ook maar de onhoudbaarheid van het gedoogbeleid aan... Met de juiste technieken en motivatie vul je de hele zolder met 5 planten en lach je de "professionele broodkweker" die 500 planten op een zolder heeft staan keihard uit. Niet alleen om het feit dat je binnen de gedoogregels opereert, maar ook nog eens om het feit dat je zo`n 1500 euro aan stekkies bespaart...

Dus eind goed al goed. Ik heb mijn vader op visite gehad, een goed gesprek gevoerd en duidelijk gemaakt wat me dwars zat.. Dat hij achter mijn rug om datgene heeft gedaan waar ik altijd de pest aan heb gehad. De markt vervuilen met slechte kwaliteit wiet voor een veel te hoge prijs, ten koste van de gebruiker. En aangezien in dit geval die gebruiker je eigen zoon is.... Schaam je diep broeder! ;) Daarnaast natuurlijk de grote vraag gesteld: Kun je ook 90 van deze jongens in je schuurtje kwijt dan? :rofl:

Punt gemaakt. De man erkent dat hij maar wat aanklootte en geen flauw idee had waar hij mee bezig was. Alleen was dat niet het enige doel natuurlijk. Ik hoop ook dat dit mij weer een extra punt van geloofwaardigheid geeft in de strijd tegen de broodkwekers van nl. Dat ik mede door dit soort resultaten te delen mensen in kan laten zien wat de mogelijkheden zijn voor een hobbykweker. Mensen kan motiveren om zelf een growshop op te zoeken en hun eigen product te maken. Waarom? Omdat het supermakkelijk is om wiet te creëren die kwalitatief vele malen beter is dan datgene wat je in een coffeeshop vind. Omdat je anders afhankelijk bent van mensen die maar wat aankloten met totale desinteresse voor het eindproduct of de plant zelf. En.... om de staat te saboteren bij hun zoektocht naar monopolie in de wiethandel. Kweek zelf, zodat we eindelijk een punt kunnen zetten achter de vraag wie de productie en verkoop van wiet in dit land nou mag regulieren. Als we allemaal deze resultaten boeken in onze achtertuin of onze kweektentjes valt er niets te verkopen of te regulieren. Dan zijn we allemaal ruimschoots voorzien ;)

Dan na onze persoonlijke anti-wiethandel speech terug naar de technische gegevens over deze plant. Zoals ik al eerder noemde, het is een Blueberry van een onbekend huismerk. Geen zaad, maar een stek van een eigen moeder. Men zegt wel eens dat stekken minder sterk zijn dan zaden, maar dat moet hier nog blijken. Deze dame ga ik niet omkrijgen met een snoeischaar... Ik vrees dat de bijl er aan te pas zal moeten komen :lol: Kwa formaat levert ze ook niks in ten opzichte van zaad. Ik heb ooit eerder op dit forum een Berry bomb scrog gehad buiten. Een zaadje in een grote prullenbak vol zand(150l) die ruim 5 maanden groeitijd kreeg... Als ik de foto van die scrog naast deze zou leggen was dat maar een triest geval..

Met het gegeven dat deze plant 3 maanden heeft gegroeid en nu in de 3e bloeiweek zit, zal een totale cyclus voor zo`n plant dus ongeveer 6 maanden duren. Dat opent de deuren voor verschillende setups. Een 2 om 2 systeem is haalbaar en betekend dat je om de 3 maand 4 vierkante meter kan oogsten, of elke 1,5 maand 2 vierkante meter :shock: En dan reken ik de moeder niet mee. Tot zover dus alle geloofwaardigheid van de 5 planten max regel :P Voor de plant is een kuip gebruikt met een inhoud van "slechts" 90l. Eigenlijk is dat nog helemaal niet veel. Ik heb verschillende koihandels gezien die bakken van ruim 250 liter verkopen. Dan heb je een ronde kuip van 80 cm doorsnee en een meter hoog. Ook nog niet eens bizar groot dus, maar door de grotere inhoud zal een plant daarin nog vele malen groter kunnen worden dan de Blueberry stek. Deze blueberry is dus niet de max, maar hier begint het pas.

De wortels zijn kerngezond. Momenteel gebruik ik per bak 1 pomp van 2100l per uur met 4 grote uitstromers. Dat schijnt dus meer dan genoeg te zijn. Wel zeg ik: liever teveel dan te weinig. De ph is vrij makkelijk op peil te houden in een grotere bak. Het zit constant tussen 5.8 en 6.0. Perfect voor dwc dus. Ook heb ik van Canna losse magnesuim en calcium besteld. Deze tekorten kwamen in het verleden vaker naar boven, nu kan ik daar meteen op inspelen.

Ik wil niet alle eer naar de Blueberry laten gaan, hoewel het voor dit jaar wel het grote project was, er staat ook een Mk ultra moeder die besloot dat ze zich niet wou laten afbluffen door de Blueberry. Hoewel ze maar een 50 liter kuip heeft en later begon aan haar groei, kijkt ze behoorlijk neer op haar grote zus;)

Waar ze alle energie ineens vandaan haalde... geen idee. Ze besloot gewoon ineens keihard te gaan groeien :o Het zaadje is pas eind juli in de plug gegaan. Elke buitenkweker zou je zeggen dat je dan eigenlijk te laat zou zijn om nog een fatsoenlijke plant te krijgen. Als ze op aarde had gemoeten had ik het ook niet meer gedaan, maar door de dwc methode is 1 maand groei ook buiten al genoeg voor een monster. De kans bestaat dat ik de kuip een deel zal moeten ingraven om te voorkomen dat ze het dak aanraakt.

Ook deze wortels zien er goed uit, maar ook deze dame heeft een 2100l pomp voor haar alleen. Daarbij kan ik ook nu al met zekerheid zeggen dat het absurd hoge groeitempo in verhouding staat tot de zuurstoftoevoer, die ik bij elke ronde weer een stapje opkrik. Wortelstimulator doe ik al ruim een jaar niet meer aan. Sonde van je geld. Zuurstof is de ultieme wortelstimulator. Dwc vormt daarbij de beste katalisator. Onder waterdruk kan je meer zuurstof in een kleinere ruimte houden dan los in de atmosfeer. Waar de max ligt? Eerlijk gezegd betwijfel ik of ik die ga vinden.... Ik blijf in ieder geval zoeken.

Voor de volgende update: vleeseters, paprika`s en pepers :)

extra: de foto`s zijn goed geplaatst, maar in het bericht zelf op een of andere manier door elkaar gehusselt. Hopelijk mag dat de pret niet drukken. Excuses voor het ingemak.

ReageerCitaat
Geplaatst : 13 september 2014 13:44
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Mooi mooi.
Knap werk.

En je speech, ik volg volledig je zienswijze.

gr
vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 september 2014 15:58
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Ik heb het momenteel erg druk. Ik zal daarom dus weinig online zijn, maar ik wil wel even laten weten dat ik nog leef, niet opgerolt ben en het project nog loopt. Ik ben helaas in een echtscheiding verwikkelt, en daar gaat momenteel het meeste tijd aan op. Over enkele weken zal ik de draad weer oppakken.

Ondertussen toch nog even het resultaat van een Cephalotus die 2 maand op dwc staat:

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 november 2014 09:02
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Spijtig te horen dat het privé minder goed gaat.
Hopelijk lukt het je goed de draad weer op te pakken en verder te gaan met wat voor jou goed en belangrijk is. Succes!

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 november 2014 10:08
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Bedankt voor je bericht Mother, ik heb je wijze raad opgevolgd. Helaas betekend dat wel dat dit mijn laatste topic op dit forum was. Waarom zal ik ook uitleggen.

Ik post al jaren op dit forum. Meestal doe ik dat ook vrij open. Ik heb niets te verbergen en er zijn nog maar weinig dingen in het leven waar ik me voor schaam. In de afgelopen jaren zal het wel duidelijk zijn geworden dat ik een heel bewogen leven leid. Ik ben nu 29 jaar, heb op straat geleefd, ben getrouwd en gescheiden en nu voor de 2e keer in mijn leven bezig om een eigen onderneming op te zetten. Ik dacht vroeger altijd dat "het lot" gewoon wat spannends voor mij in petto had, maar in de loop der jaren heb ik geleerd dat dit ook voor een groot deel in mijn karakter zit. Ik doe niet gauw een stapje terug en ga geen uitdaging uit de weg. De combinatie van die twee heeft voor een heel mooi avontuurlijk leven gezorgd.

Een leven vol avontuur is alleen niet altijd feest. Ook een avontuurlijk leven bestaat uit ups en downs. De ups zijn vaak geweldig, maar de downs kunnen ook enorm zijn. Je moet daar tegen kunnen. Mijn vrouw kon dat niet. Dat wisten we al een tijdje. Voor iemand die altijd een stabiel en veilig leven heeft geleid is mijn leven misschien wat te spannend. Gelukkig heeft mijn hobby nooit zoveel impact gehad op onze relatie. Van mijn kant heeft het echter altijd wel een beetje geknaagd dat zij niet trots kon zijn op wat ik heb bereikt in mijn hobby gezien het feit dat haar familie anti-drugs was. Het was altijd een beetje 50-50. Halve steun is niet genoeg voor mij. Ik ben hebberig, ik wil de volle pond :rofl:

Tot zover prive, dan de hobby. Op dat gebied heb ik altijd een paar azen achter de hand gehouden. Ik heb ook op dit forum nooit volledig laten doorschemeren waarom ik doe wat ik doe en waar ik heen wil. Daar gaat in deze laatste update verandering in komen. Misschien heb ik hierna wel mijn geloofwaardigheid volledig de nek omgedraaid, maar dan rest mij natuurlijk wel weer de uitdaging om dat ongedaan te maken. Toen ik begon met deze hobby had ik nog een vrij simpel doel; ik had mijn vrouw beloofd dat ik zou zorgen dat mijn blowgedrag haar geen geld zou kosten als zij het kon accepteren en me vrij zou laten in de hobby. Het mag duidelijk zijn als je de topics in dit forum die ik heb gepost in de loop der jaren nagaat dat dit al gauw veel meer werd dan een normale hobby. Door hobbymatig Cannabis te leren kweken voor eigen medicinaal gebruik heb ik erg veel geleerd over planten en groeitechnieken. Daardoor ben ik me gaan beseffen dat dit een enorm goede leerschool is geweest voor een carriëre in de tuinbouwsector. Ook zal het in mijn topics duidelijk naar voren komen dat ik graag experimenteer. Ik probeer graag nieuwe methodes uit en bedenk graag oplossingen voor problemen waar niemand uitkomt. Deze ervaring wil ik gaan benutten door een eigen onderneming te starten. Een bedrijf dat zich richt op innovaties binnen de agrarische sector. Zowel binnen de hobbycultuur als de commerciële sector.

De hydrocultuur icm vleesetende planten is daar een voorbeeld van, maar daar houdt het niet op. We willen de hobbytuinbouw in dit land graag naar een nieuw niveau brengen kwa techniek en het weer interresant maken voor jongeren om ook eens achter de Geraniums te zitten. Omdat dat betekend dat ik eventueel een concurrent van de DHS kan gaan worden en ik altijd een goede service van ze heb gekregen vindt ik het daarom wel zo netjes om afstand te nemen van dit forum. Ik verdwijn niet uit de lucht. Google naar sativa cephalotus en je hebt me snel gevonden. Meer ga ik er ook niet over zeggen ;)
Voorlopig is alles in een beginfase, maar het groeit snel. De onderneming die we starten is enorm veelzijdig. We hebben zelfs plannen voor innovatie binnen de goede-doelen sector. Voor de mensen die me in de toekomst nog zullen volgen zal het gauw duidelijk worden wat de omvang is van dit alles. Er is ook niet meer genoeg tijd vrij om dit forum nog langer te kunnen aanvullen.

Ik wil wel alle mensen op dit forum enorm bedanken voor hun steun en hulp in de afgelopen jaren. In het bijzonder Mother earth, die voor mij persoonlijk een grote bron van inspiratie is geweest en me soms de broodkruimels op het pad strooide die ik nodig was om de juiste weg te vinden. Ik hoop van sommigen van jullie in de toekomst nog een keer te treffen op een evenement, of via de broodkruimels die ik zelf heb gestrooid in deze laatste update. Als je goed genoeg zoekt vindt je me erg makkelijk terug ;) Als ik de verschillende reacties op de documentaire heb gehoord schijnt incognito blijven toch niet echt zo mijn ding te zijn :lol: Hopelijk heb ik zelf ook nog een beetje wijsheid kunnen verspreiden op dit forum, zoniet heb ik in ieder geval wat van je kostbare tijd verspilt.

Veel vruchtbare jaren toegewenst aan alle gebruikers van dit forum en wie weet tot ooit!

Groeten Sativa

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 07:07
brainzzzz
(@brainzzzz)
Famed Member Admin

Sativa, ik heb je afscheids topic gelezen en waardeer het zeer dat je op deze manier afscheid neemt. Veel leden verdwijnen zomaar en dat is jammer. Ik begrijp het wel dat het prive soms te druk is, dat heb ik zelf ook. Daarom post ik niet zoveel meer. De eerste broodkruimel heb ik gevonden en ik zal je in de gaten houden. Wie weet zien we elkaar nog eens op een evenement (CBD 2015 ?).

Ik ieder geval heel veel succes met het nieuwe bedrijf, ook dit zal met vallen en opstaan gaan maar ik begrijp dat je daar ervaring mee heb :rofl:

Succes en tot later.

Grt Brainzzzz

Twijfel is de bron van kennis

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 12:17
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ik wens je alle kracht en wijsheid toe makker :wink:

Grts,Cootje 8)

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 12:26
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

hoi Sativa,
Heb je dan wel nooit gesproken,jammer genoeg ook niet op CBD 2014 waar ik voor de 1e x was,wie weet wel op CBD 2015 waar ik wel weer bij probeer te zijn.
Hoop voor jou veel geluk en wijsheid toe op je toekomstige pad.en wie weet tot ooit kerel.

Grts Handje

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 13:10
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Veel succes gewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gr
vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 13:33
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Sativa, ook ik heb je spoor gevonden en hou je op die manier in de gaten. Bedankt voor je waarderende woorden. Ik wens je zoals altijd alle goeds op het pad waarop je je nu bevind. En hoop je ooit weer tegen te komen, waar dan ook.

Nogmaals bedankt makker, je was en blijft een zeer gewaardeerd mens en forum lid.

Tot ooit. :bigjoint:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 14:57
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

ook ik heb je gevonden alleen is er wat mis kan er niet opkomen op het moment
Grts Handje

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 15:26
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

Hoi sativa,
Ook ik ben gestruikeld over je brood(kruimeltje) :rofl:
Helaas hebben we jullie niet gesproken op cbd 2014 maar ik heb jullie daar wel gezien, jij mij ook want we keken elkaar toch fff recht aan.
Wellicht treffen we elkaar nog eens een keer.
In ieder geval wens ik je het beste toe en suc6 gewenst met je nieuwe onderneming.

Grtzzz en suc6, Stekkie

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 22:04
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Gevonden maar geraakt er ook niet op zoals handlanger.

gr
vladimir
PS we gaan je toch wat missen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 november 2014 22:36
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Alles is nog in opbouw. Het kan zijn dat Hazenoot met een update bezig was. Het kan ook zijn dat de "captcha" hoofdlettergevoelig is(heb ik eigenlijk zelf niet zo op gelet).

Op CBD ben ik dit jaar zeker weer te vinden! Ik zal misschien zo nu en dan nog wel even langskomen op dit forum, alleen voor de verslagen heb ik geen tijd meer. Ook berichtjes zal ik waarschijnlijk niet teveel meer bijhouden, maar voor degene die nog een keer wat tips zoekt of een praatje wil maken. Als je een beetje vastberaden zoekt kan je uiteindelijk zelfs op m`n facebook belanden. Of je dat moet willen is een betere vraag :rofl:

@stekkie: Dan heb jij een zeer goed geheugen en een hele scherpe blik ! We gingen alleen met 20g Jack herer de trein in en dat was rond de middag al voor de helft op.. Mijn blik was ver van scherp :bigjointsmoke: We hebben nog moeten bijkopen in de shop.. Als je me weer verstrooit ziet ronddwalen tik me even op de schouder! Dan roken we er samen even 1 ;)

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 november 2014 09:09
Parkinzoon
(@parkinzoon)
Prominent Member

mooie post sativa .. succes met je plannen.. ga je ongezouten mening missen op het forum

vrijheid is ongedwongen actie en reactie...

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 december 2014 13:38
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub