Forum

DIY cheap hydro  

Pagina 1 / 3
  RSS
waserat
(@waserat)
Noble Member

Hallo allemaal,

Lang getwijfeld om toch maar terug een paar plantjes te zetten.
Natuurlijk met mijn homemade box.
Niets meer dan een luchtpompje met 2 uitgangen, waterverwarmer 26°C, en de lamp.

Ondertussen zijn ze 3 weken oud, en hebben ze het naar hun zin aan de wortels te zien.
Morgen zal het water ververst worden.

De wortels zien niet wit, maar is ook geen rot. Lijkt me eerder te maken hebben met de voedingsstoffen (hydro A+B) die in het vat zitten.
Had dit vorige keer ook, maar kreeg het niet opgelost.
Deze keer zullen ze langer blijven staan dan voorheen.
Klok staat ondertussen op 12/12.
**That's All Folks**

Citaat
Geplaatst : 21 april 2014 17:27
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

Heywaserat,
Leuk dat je ook weer begonnen bent :grow:
Wat betreft de verkleuring van de wortels; de deksel op het vat ziet er enigzins transparant uit klopt dat ??
Dan zou daar de oorzaak in te vinden zijn.
Ziet der er geen licht meer bij de wortels kan komen en zie of het dan beter gaat.

Grtzzz en suc6, Stekkie

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 april 2014 21:21
sativa
(@sativa)
Prominent Member

Welkom terug Waserat! Leuk dat je weer aan een kweekje begonnen bent. Ik volg :D

Is trouwens overduidelijk geen rot idd, dat was donkerder geweest. Ik denk wel dat de wortels ergens last van hebben, want ik werk ook met a + B en herken het niet. Het goede nieuws is wel dat het waarschijnlijk een kwaaltje is dat herstelt en geen blijvende schade achterlaat ;)

Succes deze ronde ! :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 april 2014 22:30
waserat
(@waserat)
Noble Member

@ stekkie, het was een doorschijnend deksel.
Maar ga het volledig zwart spuiten nu. Er kleeft wel Ductape op, en er komt geen licht door langs het deksel.
Maar ga het eens proberen. Het is toch waterverversing dag, dus ineens alles doen :-)

Ben benieuwd :-)

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 april 2014 18:52
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

:mrgreen:
En ???? Hoe staan ze er bij kerel ??

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 mei 2014 23:15
waserat
(@waserat)
Noble Member

Niet veel beweging helaas. Drukke dagen ondertussen. Maar voor ik vertrek op vakantie toch nog een paar plaatjes.

Hier en daar wat bruine vlekken op de bladeren, maar niets om me zorgen over te maken, ga de voeding als we terug zijn uit verlof aanpassen, Dat vatje staat te bubbelen.
Helaas moet de lamp een paar dagen uit, en moeten ze uit de tent om onder de koepel te staan.
Hoop dat dit niet te veel stress zal opleveren.

Heb de foto's moeten verkleinen, trek tegenwoordig alles met CRC bestanden voor portretten te trekken. Niet aan gedacht om het voor nu aan te passen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 mei 2014 23:59
waserat
(@waserat)
Noble Member

Ondertussen zijn we terug thuis. Toen we binnenkwamen vielen we beiden bijna stoned op de grond.
Ze hebben een weekje onder de koepel gestaan, en de pomp is eveneens uitgebleven. Heb er 1 tabletje Co2 bij gedaan, en moet zeggen dat ze het goed doen.
De groei zit er nog in, en de bloeihaartjes komen mooi tevoorschijn.
Deze avond gaan ze terug onder de lamp, met nieuw water en nieuwe voeding.
Een van de volgende dagen komen er nieuwe foto's. Maar eerst hier thuis alles op punt zetten, en bergen was doen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 16 mei 2014 12:40
waserat
(@waserat)
Noble Member

Ondertussen een nare evolutie gehad.
Had voor we vertrokken een waterverversing gegeven, met alweer een dosis voeding(A+b), co2 tab(1/4), en een vleugje royal sugar.
Eens thuis terug lekker de kelder op hun plaatsje, alles in het stopcontact gestoken..
Nu trok ik de deur open een paar dagen later, en wat rook ik? Een vieze, vettige stinkende geur in huis.
Bak opengetrokken, en kijk..er staat schuim in de bak tot net in de wortels bovenaan.
Nu heeft het ergens verkeerd op gereageerd, maar op wat is de vraag.
Dan maar de bak terug leeggemaakt, in de douche met een lekkere straal afgespoten, zodat het meeste van het stinkspul er vanaf was.

Dames lijken ongedeerd, maar toch vertonen ze een teken van overvoeding. (normaal 1.6 ml/10L water) Heb er dan maar 1.0ml/10l van gemaakt om zo toch iets mee te geven, maar zal toch even uitkijken worden. Desnoods zak ik nog. De bak is 28L water vol, om makkelijker te rekenen heb ik het op 25L berekend :mrgreen:
Zou ik nog iets meegeven zodat de voeding beter kan opgenomen worden in de hydro setup?

Er is niet veel veranderd fotogewijs, dus laat ik nog even achterwege.
Weet wel.. Ga het systeem volledig omkeren nu, er zal nu een waterpomp bijkomen welke gaat circuleren. Zodat de voeding niet te veel stil blijft liggen op de bodem van het vat.

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 mei 2014 10:26
revert
(@revert)
Estimable Member

Ik volg je terug vriend, veel succes. Maar lees ik dat goed dat je een waterverwarmer gebruikt op 26°??
Die moet er echt onmiddellijk uit ! 26° is veel te warm, 18° is het ideaal voor het zuurstofgehalte in het water.
Hoe warmer het water hoe minder zuurstof en hoe groter de kans op wortelrot. Probeer het altijd onder de 22° te houden.

Die foto met die bruine vlekken doen me aan een Calcium gebrek denken maar het is moeilijk uit te maken met de LED aan.
Rook het naar rotte eieren? Zou je niet voor de veiligheid wat waterstof peroxide toevoegen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 mei 2014 22:25
waserat
(@waserat)
Noble Member

Ja idd, die staat standaard op 26, maar denk niet dat die dat constant geeft.. als ik mijn vinger in het water steek voelt het koeler.
Straks de temp meter van de kids eens inleggen, dan komt dat ding toch tot nut.
Vorige kweek ook zo gedaan, en viel best mee.

De geur kan ik niet vergelijken, de voeding was trouwens nieuw.. maar evengoed weggegoten.

Kan een beetje peroxide toevoegen ja, gaat dat helpen?

De voeding is nu terug gehalveerd hydro a+b

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 mei 2014 23:13
revert
(@revert)
Estimable Member

Je moet echt de temperatuur van het water beneden de 22 proberen te houden.
Zoek eens naar H2O2 of liquid oxygen van Growth Technology (ebay of zo)
Vrees wel dat je het hier niet makkelijk zal vinden. Het zal alle bacteriën doden en er voor zorgen dat je wortels weer wit worden.
Wel handschoenen dragen.

Een alternatief is TNC MycorrHydro. Die werkt juist omgekeerd door goedaardige bacteriën/schimmels toe te voegen aan het water en die bestrijden dan de "slechte" bacteriën. :D
Die gebruik ik ook maar is wat duurder.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 mei 2014 00:06
Perseverance
(@perseverance)
Reputable Member

Zou er mss toch wat licht in je bak sijpelen en de boel doen rotten? Al doet die hoge temperatuur er zeker geen goed aan. Wortels hou je idd best rond de 20°C.

Waterstofperoxide kan je gewoon bij de apotheek halen. Let wel dat dit correct wordt verdund, standaard komt dit in 30%, wat de wortels zou verbranden. 3% is standaard voor menselijk gebruik, ik heb echter geen idee welke concentratie aan te raden is bij wortelrot, persoonlijk zou ik niet veel hoger dan 3% gaan. Gewoon de wortels bespuiten, en de gehele bak behandelen. Nadien afspoelen en terug in gewoon voedingsmedium plaatsen. Te lang de waterstofperoxide in het systeem laten zou wel eens dode planten kunnen geven...

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 mei 2014 18:23
waserat
(@waserat)
Noble Member

Thnx Perseverance & Revert!

Heb de verwarming er ondertussen uitgehaald, en wortels afgespoeld onder de kraan. Ze zien er niet bruin uit. Een eischelp achtige kleur is het dichtste waar ik ze mee kan vergelijken.
Eveneens een badthermometer in de bak geplaatst.
Dit zou het antwoord wel kunnen zijn dat ze "traag" vooruit gaat. Deze week neem ik opnieuw foto's.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 mei 2014 20:17
revert
(@revert)
Estimable Member

En, hoe verloopt het met je dame?

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 mei 2014 08:13
waserat
(@waserat)
Noble Member

ze bloeit :rofl: .
Echt niets veel op te merken, buiten dat er een totaal niet in bloei wil geraken. Staat ondertussen 6 weken op 12/12.
Watertemperatuur schommelt tussen de 19-20°C.
Morgen waterverversing en nieuwe foto's.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 mei 2014 10:33
revert
(@revert)
Estimable Member

Gisteren was morgen, nee, morgen was gisteren?? :lol:

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 mei 2014 19:46
waserat
(@waserat)
Noble Member

Ja man, geraak niet verder zo :oops:

Water is ververst, plantjes doen het goed.
Al wil 1 AF totaal niet in bloei geraken. Al is het net hetzelfde zaadje als de wel bloeier

Watertemp staat op 19, en ze staan nu 6 weken in bloei.

Gisteren laat thuis, vandaag bezoek, vanavond optreden in Brussel.. Gewoon tijd te kort.
Maar goed.. MORGEN foto :mrgreen: :rofl: Nee echt :mrgreen: :wink:

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 juni 2014 00:31
waserat
(@waserat)
Noble Member

Ondertussen zijn we meer dan 10 weken verder.
Ze waren ontkiemt op 26/3
Uitgekomen op 28/3
Geplant op 29/3.
2 weken groei gekregen.
Dan direct op 12/12 tot heden.
Enkel Hydro A+B als voeding, met een snuifje PK14 .
2 zuurstofstenen en een luchtpomp voorzien van 600L/U, maar op half rendement om het gezoem tegen te gaan.
Worden nu met de bloei bijverlicht met 3x Philips Tornado Warm Wit.

Zo.. EINDELIJK!!

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 juni 2014 18:51
revert
(@revert)
Estimable Member

Ze zien er super gezond uit waserat, echt een mooi groen kleur.

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 juni 2014 19:42
Pagina 1 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub