Forum

3 X Amnesia AF 300Watt CFL  

Pagina 1 / 3
  RSS
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

De tent is helemaal ontsmet en schoongemaakt met sopje, lamp helemaal gereinigd, bakken gereinigd en de boel klaar gezet voor de volgende oogst. Het vat spoelwater van de vorige kweek heb ik gebruikt om de korrels in te weken (ik heb de oude korrels hergeberuikt) en een beetje van gebruikt om een 2 literfles te vullen samen met wat Rhizotonic voor de zaailingen.

2 zaadjes gesoaked op water Ph6, 2 dagen later konden ze al in de sproudpad (ingeweekt met het Rhizotonic water uit de fles) en in de propegator onder 24 uur licht. Ik heb bij beide dames het schilletje moeten verwijderen omdat de stugge krengen voorkwamen dat de lobblaadjes konden open klappen. dit heeft eentje niet goed gedaan (beetje opgetild in het proces) en na een dag spurt (de bekende 2 kleine blaadjes na de lobblaadjes) viel ze stil en ging ze hangen. Ik heb gauw een ander zaadje in de soak gelegd, maar toen die drie dagen later klaar voor de sproudpad was leek het erop dat de doden weer tot leven kwamen, en de zaailing kwam wat overeind en ik zie weer (wel minimaal) dat de twee kleine blaadjes weer wat aanzetten. 

Het word dus een kweek met 2 of mogelijk nog drie planten.

De soort is Amnesia, het is een autoflower dus ik zal in mijn methoden hetzelfde doen als met de Bubblegum, gewoon lekker vrij groeien en bloeien.

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

Citaat
Geplaatst : 16 juli 2017 19:33
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Het gaat best goed, amnesia 1 die geen tegenslag heeft gehad gaat als een speertje en 2, die een slechte 3/4 dagen heeft gehad als zaailing is helemaal hersteld en vertrekt nu ook. Nummer 3 was een nakomertje omdat ik dacht dat 2 het niet meer ging halen, dus die heb ik ook maar een bak gegeven en deze zal over een dag of vier net zo groot zijn als 2 nu is verwacht ik.

EC 1.0 (Deze plant heeft nauwelijks voeding nodig naar t schijnt) met wortelstimulator en Canna vega.

Hier de dames van 3 naar 1

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 juli 2017 21:30
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ziet er mooi uit. Zijn het RQS zaadjes ?

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 juli 2017 12:27
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Nee, het is een huismerk van een nederlandse zaadleverancier. Ik mag geen reclame maken volgens mij (huisregels) dus welke kan ik niet zeggen. Het zou zomaar kunnen zijn dat het RQS is, in de info van hun web-sjop word dat echter niet vermeld. 

Buiten mijn laatste White widow kweek (DHS huismerk zaad) haal ik daar altijd mijn zaadjes. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 juli 2017 17:04
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Oke, Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van RQS en heb zelf wel eens de Big Amnesia van Hy-seeds gekweekt.. vandaar.. Ik volg je 😉

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 juli 2017 17:29
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Het gaat goed in huize amnesia, best grappig, de ongeschonden amnesia is het grootste, is nu ongeveer 40/50 cm hoog en begint aardig te prefloweren.

De middelste, de kleinste die ik gauw had gekiemd omdat ik dacht dat de rechtse het toen liet hangen en een paar dagen later ineens wonderbaarlijk omhoog kwam, is nu feitelijk te jong (2 weken op de bak) en begint met nauwelijk 3 vertakkingen en nog geen 15 cm hoogte volop te bloeien en overal steken de lange witte haren eruit. Weer iets nieuws...

De rechtse had in de zaailingtijd dus een dip, maar is er goed bovenop gekomen en zo heb ik een typisch 1-2-3 tje met allemaal weer hun eigen dingetjes.

Ze doen het goed verder, ze wortelen mooi (ga ook stoppen met rhizotonic bij de volgende waterbeurt) en vooral de rechte en linkse gaan heel lekker. Wat de middelste allemaal gaat uitspoken, who knows.

Daarnaast ben ik beginnen met een led project. Ondanks wisselende meningen zie ik hier en daar toch wel degelijk succes met china producten, en ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat dit geen echte cobs zijn ben ik er ook van overtuigd dat licht licht is, watt watt is, en je van roze led licht ontzettende suikertoppen kan krijgen. Deze leds die ik gebruik (dezelfde als Doggie, deze zijn 50 watt per stuk)en geven dus rood/blauw licht. Ik zet er wellicht nog een aantal 2700K leds bij voor aanvulling van het spectrum. Wat je mist aan wat echte cobs bieden kun je compenseren met een paar extra leds...t kost toch geen drol 😛

Het doel is een lamp van 400/500 watt te gaan bouwen, dat worden 6 "roze" grow lichts en 2 of 4 2700K leds van dezelfde fabrikant. 

Ik heb een aantal goede heatsinks, als ik er genoeg heb dan word het een alu profiel frame waar ik ze in kan schroeven. De leds worden aan de heatsink bevestigd met een special voor dit soort leds bedoelde thermisch dubbelzijdig klevende pads. Voor een testje met de heatsink heb ik deze even erop geplakt met een film-laagje cpu pasta. En ze kunnen zeggen van China wat ze willen, ik was gelijk zowat blind 😛

De warmte loopt perfect door de koperen pijpjes van de heatsink merkte ik meteen al, deze zijn gevuld met een vloeistof die de warmte sneller dissipeert naar de dunne alu vinnen, en het geheel blijft inderdaad bijzonder koel, zelfs zonder fan,na een goed uur gebrand te hebben. Ik hoop heel snel nog 4 van deze heatsinks te kunnen vinden 😀

Dit gaat echt wel werken, cheapo of niet. Daarnaast als alle leds het een jaar uithouden ben je al veel goedkoper uit dan welke andere conventionele lamp dan ook, op pro leds na. Maarja, die zijn ook 10x zo duur. Ik heb er wel vertrouwen in.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 augustus 2017 17:59
Greenfire en Gekkeplant vonden het leuk
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Als je erin lukt van je leds voldoende te koelen gaan ze volgens mij (en dat gaat precies lukken) geen probleem zijn naar de levensduur.

gr

vladimir 

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 augustus 2017 18:18
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Misschien kun je met een lux meter meten hoe ver je in de buurt komt van andere lampen. Geen idee hoe je het precies meet maar dacht dat het via een app kon. Misschien interessant... 

Apart dat die kleine nu al bloeit trouwens haha!

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 augustus 2017 20:51
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Bij led is de lux waarde niet heilig! De "PAR" waarde is veel belangrijker.

gr

vladimir 

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 augustus 2017 21:46
Gekkeplant vond het leuk
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Erg leuk nog een zelfbouw led armatuur. Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van blauw en rood en heb ik gekozen om voor de Cree witte cob leds te kiezen. Op diverse fora word er de discussie gevoerd, lux, par , gr/w of umols te vergelijken. Persoonlijk kies ik ervoor om de umols te berekenen en ga ik uit van 800 umols lichtdruk omdat hier een optimale opbrengst vanaf komt. Hoger als 800 is niet extra efficiënt.  

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 augustus 2017 10:56
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ik ga ook mixen met 3500K leds en de blauw rode leds. Ze kosten echt niks, en als er verlies is in umols, pars lux of weet ik wat compenseer ik dat wel met nog een paar ledjes 🙂  Wat betreft de berekeningen geloof ik het allemaal echt wel, en zal Cree of Citizen de beste keuze zijn, maar mijn portemonnee zgt nu even nee, en mijn CFL is op na deze kweek, dus ik moet echt snel aan de gang. Ik wil van CFL af want het word steeds lastiger te krijgen, ik vind HPS geen optie en geeft mij meer werk om het kleine tentje koel te houden....Echte cobs zijn ff te duur nog...Ik weet dat ik de beste keuze maak voorlopig.

Wat ik best typisch vind aan deze cheapo ledjes dat er rechtstreeks 220 op kan, bizar hoe ze dit stabiel hebben gekregen. Met de passieve heatsink word het verre van echt warm ook...

Over blauw/rood licht kan ik je zeggen uit ervaring, andermans verslagen, en artikelen over dergelijk licht: Als de plant het goed heeft gedaan voor het licht wat beschikbaar was (watts/lumen afhankelijk) is de smaak het allerbeste in vergelijking met alle andere licht soorten, en de structuur altijd mooi compact. Dit kun je best makkelijk vinden op het net, ik zuig dit niet uit mijn duim. 

Sowieso heeft led als enige lichtsoort het vermogen om de toppen aan te zetten tot overmatige harsproductie/trichomen op trichomen/klontjes/suikertoppen. Dit kan echt alleen maar bij led en dit is ontdekt op kweken op het bekende "roze" ledlicht (rood/blauw). Dit heeft onlosmakelijk te maken met de smaak, en de wiet op led smaakt daarom vaak veel sterker, zoeter en intenser als het onder led gekweekt is. Ik hoop daar bewijs van te kunnen leveren in de volgende kweek.

Anfin, lopende zaken; Het gaat best ok in t tentje, de grote amnesia (eerst rechts, nu even links gezet) word erg groot, de lamp kan al niet ver meer, ik hoop dat dit geen probleem word. De onderste 4 zijtakken heb ik weg gehaald, zag er te iel uit. De middelste komt nu in de strek maar heeft veel meer bloeiharen dan Amnesia 1 en begint al beetje pre topjes te vormen. De kleine bleef in het midden staan, en had wat last van wortelrot. Ze hebben nu vers water en voeding, heb de luchtpompjes nog even na gekeken en het lijkt nu goed te zijn. Ik hoop volgende maand nieuwe luchtpompen te kunnen halen, ze geven opzicht genoeg lucht maar zijn erg onbetrouwbaar (membranen gaan zomaar flutteren, uitlijning hamer/spoel verloopt steeds)

Ze zitten allemaal nog op groeivoeding. Deze vereist weinig voeding dus ze zitten nu op een magere 1.5 op de EC meter. Volgende week gaan ze over naar bloeivoeding als bij de grootste de meeste groei er wel uit begint te raken.

De beelden:

Tot de volgende!

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 augustus 2017 23:27
Smokey1990 vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Vandaag zijn we een week of anderhalf a twee vol in de bloei, ik vind de verschillen wederom erg bizar. Ze krijgen evenveel lucht, ik heb zelfs onderling pompen gewisseld, dezelfde voeding, PH, en toch een veel te groot monster (die echt overstrekt is, het ziet er niet uit), een hele kleine, en eentje die het mooi en goed doet voor de tijd waar ze in zit. Die kleine word waarschijnlijk overschaduwd door de andere twee en het lijkt erop dat dit nu echt een resultaat is van overbevolking in de tent.

De grote heb ik 2 keer moeten knakken omdat de bladeren tegen de lampenkap aan zaten en langzaam verbrande. Een dikke knak in de hoofdtop, en een wat mildere in een hele lange iele zijtak. Ik vind dat de plant, die het oudste is, ook echt weinig topvorming geeft (ze bloeit wel echt, maar erg weinig tov van de middelste) en maar blijft groeien, ik vraag me af of dit wel helemaal oke is, en hoe gek het ook klinkt, ik misschien beter die hele grote kan ruimen....

Tevens ben ik echt klaar met deze CFL, wat gaat die snel hard achteruit, en CFL helpt ook niet echt om de planten wat compact te houden. Ik ben hard bezig om de nieuwe led lamp samen te stellen momenteel, ik hoop over 3 weken alles binnen te hebben, en als het lukt het ik een 600 watt led lamp met 8 rood/blauw led, en 4 2700K warm white leds, allen 50 watt p/stuk; zogezegd, het blijft china spul, laat het in werkelijke output 400 watt zijn, wat het aan lux,par of umol geeft, geen idee...

de plaatjes:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 augustus 2017 21:19
Smokey1990 vond het leuk
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Zo die zijn hard gegaan!!

Ik zou eerlijk gezegd die grootste niet weg doen om de simpele reden dat daar waarschijnlijk meer sativa genetica in zit en daardoor langer strekt en minder snel is met toppen. Dat trekt waarschijnlijk wel bij en misschien bloeit deze ook wel langer dan de anderen. Als ik amnesia zou telen zou ik graag lange planten willen ipv kleintjes.. voor mn gevoel kunnen die kleintjes helemaal geen amnesia zijn!

Volgens mij zijn Autoflowers ook niet heel erg stabiel in genetica maar dat is enkel een gok na een paar keer verschillende af's te hebben gekweekt en totaal verschillende phenos te hebben gehad. Eigenlijk zouden zaadbanken er altijd bij moeten vermelden of de soort is teruggekruist.. en hoe vaak! 

Echt knakken is een oplossing maar ik buig tegenwoordig liever. Het nadeel is dat je er al mee moet beginnen voordat je weet hoe groot de plant werkelijk gaat worden. Gewoon klein ijzerdraadje aan je bak water maken en klaar.

Erg benieuwd naar je nieuwe lamp trouwens !!

Edit: ik bedenk me ineens dat het natuurlijk een beetje kort door de bocht is dat ik het verschil bij de sativa/indica genetica leg... Kan ook gewoon minder goed groeien om de een of andere reden... 

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 augustus 2017 21:41
Cupboardgrower vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Hey Gekkeplant,

Ja erg hard, de grote is nu 1:75 MET geknapte hoofdtop. Ze is wel echt gestrekt, ik snap je idee van een echte lange ranke amnesia, maar als de ruimte tussen de nieuwe nodes die in de pre-flower te groot word bloeien ze niet mooi vol en krijg je allemaal kleine frotjes omdat alle energie in de strek is gegaan, als je kijkt naar alle zijtakken zit er soms 15 cm ruimte tussen de bloemen. Das echt strek, en niet de normale groeiboost in de preflower periode. De plant lijkt echt te "zoeken". De middelste gaat ook echt nog wel groeien maar die doet het meer zoals ik het graag zie.

Met dat gezegd hebbende ga ik heel hoogstwaarschijnlijk ook overstappen van DWC naar Cocos. Ik wil de voordelen van aarde en hydro in een. Met cocos is het schijnaar ook makkelijker om een groei concept te bereiken. minder water en voeding in de groei is, net als op aarde, een kleine plant die in de bloei een dikke hoofdtop gaat vormen, en geef je het maximale dan krijg je een DWC achtige struik. Natuurlijk zit daar een flinke nuance in wat betreft ervaring, maar gezien hydro mij toch vaak te grote planten oplevert en ik nu wel weet dat DWC planten altijd minder smaken, puur uit ervaring, wil ik cocos echt gaan proberen.

Ik heb er mijzelf in zitten verdiepen en het lijkt mij een leuke "Change of plans". Ben het gekloot met de pompen, en de bijkomende herrie ook wel een beetje zat 😛 Ik denk dat de volgende kweek weer iets heel anders gaat worden, ander licht, ander medium en de bijbehorende voeding, en ik hoop dat in elk geval de lamp zijn ding doet. Led gaat toch lekker lang mee, en kijk uit naar de smaak die het geeft samen met de cocos.

WBT zaad ben ik het met je eens, ik ben er nog steeds niet achter wat een goed zaadmerk is....

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 augustus 2017 23:02
Gekkeplant vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Alle leds zijn nu besteld, 4x rood blauw en 4x warm white, das samen 12x50 wat aan leds (samen met de 4 die ik al had) 

En zou goed zijn voor een grote 600 watt unit. De heatsinks zijn morgen binnen, ik hoop de lamp voor het einde van September af te hebben. Ik denk wel dat ik bij ga koelen. 600watt led gaat ook veel warmte produceren.... 

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 augustus 2017 10:44
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Zou je trouwens niet eerst alleen je lamp veranderen? Ik neem toch niet aan dat de strek daar het meest aan heeft te danken? 

Planten te groot zegtie haha. Mooi werk toch bomen kweken!! Hoe dikker de tak hoe dikker de top zeg ik altijd haha 😀  Je moet gewoon beetje buigen en snoeien joh, of gelijk 12/12 en geen 14 weken sativa kweken 😛

Nee gekkigheid dat moet je natuurlijk zelf weten. Nog nooit iemand een echt goed verslag met cocos zien doen dus dat wekt ook mijn interesse wel hehe!

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 augustus 2017 13:22
Cupboardgrower vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ja mooi als je de plek hebt ?

Ik persoonlijk wil meer richting meer plantjes met minder zijtakken. Met Cocos heb je hooguit potten van 6 tot max 7,5 liter nodig en je kunt schijnbaar de mate van groei bepalen dmv de watergiften wat terug te doseren. 

Op dwc hydro valt niet te doseren en elke keer is 't afwachten of de plant in brand vliegt of ik er op tijd bij ben. Ze worden voor de ruimte die ik nu heb veel te groot. En de herrie.. 't brommen van de pompen is uitermate irritant en voel ik door heel 't huis. Nieuwe stille pompen zijn erg duur (minimaal 50,-p/stuk)

Maar ik gooi natuurlijk niks weg, valt 't Cocos experiment tegen kan ik meteen terug vallen op hydro. Wat je zeg over hoe dikker de stam hoe dikker de toppen... Helemaal mee eens, maar de rest van de plant valt dan weer wat tegen. Ik ga straks voor wat meer plantjes, die ik meer ga kweken voor de hoofdtop. Scheelt ook weer knippen ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 augustus 2017 14:31
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Uiteraard blijf ik je volgen cupboard, maar merk jij smaakverschil tussen hydro en aarde dan? Laatste vergelijkende ww kweek had ik 2 planten op hydro en 1 op aarde. De bloeiharen van de aarde plant waren donkerder qua uiterlijk. De plant op aarde had ik van de hydro planten stek van gedraaid dus 100% dezelfde genetica. Dezelfde lichtbron in dezelfde ruimte. Ik gebruik op aarde dan dezelfde voeding als ik gebruik op hydro (komt uit hetzelfde vat). De smaak komt naar mijn mening precies overeen. Wat ik wel merk maar ik weet niet zeker of dit tussen mijn oren zit is dat de hydro toppen sterker zijn in de werking. De toppen op hydro voelen gedroogd ook plakkeriger als de toppen van de aarde plant. Maar een andere kweektechniek gebruiken zoals je voorstelde op cocos is altijd interessant om eens te bekijken. Persoonlijk wil ik eens kijken naar het verschil tussen 100% hydro en 100% biologisch. 100% biologisch kweken zou echt een smaak verschil moeten geven.

Wat betreft de herrie moet ik je wel gelijk geven. Ik heb nu sinds vorige ronde 1 zware luchtpomp en de pomp is mooi stil die hoor je niet. De bubbels die in de plantenbak geblazen worden die blijf je echter altijd horen. Momenteel komt daar het gebrom van mijn buisventilator ruim overheen. Mijn volgende aankoop gaat een softbox afzuiger worden om alles stiller te kunnen krijgen. Maar waarschijnlijk ga ik me vervolgens irriteren aan het geluid van de bubbels.  

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 september 2017 10:56
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ik persoonlijk uit mijn ervaringen vind een goed gekweekt wietje op aarde altijd het smaakvolste, maar het is verre van makkelijk om een plant op aarde goed groot te brengen. Mijn zoetste, meest smaakvolle wiet ooit wat onder led op aarde met green sensation als topbooster (inderdaad biologisch). En sinds ik op hydro kweek (met een pauze van 2 jaar) merk ik nu ik weer terug op hydro zit dat de smaak een beetje generiek lijkt.

De bubblegums hadden een grote opbrengst, maar de smaak was een beetje op de achtergrond ten opzichte van de high. Dus eerst komt eigenlijk heel snel de high ervaring en probeer ik daarna de smaak te analyseren. De white widows waren net zo...Ik mis dat overtuigende smaakje wat je eerst proeft voor de high in komt. Dat is voor mij de ultieme rook ervaring. Ik heb na mijn pauze hier verschillende keren bubblegums en peacemeakers gekweekt en ze waren echt niet vies, maar vergeleken met bv de exodus cheese, tahoe, Jack herrer en de lemon skunk (3 ervan waren onder cfl met led bijverlichting) smaken mijn hydro kweken altijd een beetje...(overdreven gezegd) waterig..er is smaak, maar ik moet er een beetje naar zoeken ipv dat het in my face is. Misschien dat de amnesia's daar verandering in gaan brengen, het ruikt vooralsnog veelbelovend.

Hydro wiet is feitelijk net zo sterk als aarde wiet, alleen is het op hydro gewoon veel makkelijk om niet de fout in te gaan, ookal lijkt het veel bewerkelijker. Als ik denk hoe de exodus cheese erin klapte...het was maar 9 gram wat ik er vanaf haalde maar de toppen waren helemaal wit, al de bud-blaadjes waren zeer goed te roken omdat ze helemaal onder de trichomen zaten. Het is me op latere setups nooit meer gelukt zon stonede en smaakvolle wiet te kweken. En dat was aarde en een ouwe UFO led en de omstandigheden waren verre van ideaal.

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 september 2017 10:35
Pagina 1 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub