Forum

[Gesloten] TEST LED KWEEKLAMP (Bloei test).  

Pagina 8 / 8
  RSS
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Och...een grondkabel uit huis naar de schuur is zo gelegd joh :happy:
Wel onthouden waar íe ligt...dit voor graafwerkzaamheden etc. :wink:

Het klimaat is naar de klo..,ik houd me ook bezig met het weer,da's ook een hobby van me.
De vooruitzichten zijn gewoon slecht voor buitenkwekers.
We krijgen nog mooie dagen hoor maar dat wordt afgestraft met felle buien incl.hagel en harde wind.
De grond is te warm,de zee te koud en dan krijg je kortsluiting en uit zich veelal in onweer :(

Da's ook hardstikke zonde voor wietplanten die buiten vertoeven.
Een tent + lamp voor binnen is ideaal omdat je zelf het klimaat in de hand hebt :wink:
En wat ook zeker niet onbelangrijk is,is dat je binnen véél minder kans op 'beestjes' hebt :rastasmoking:

Grtz, 8)

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

Geplaatst : 6 juli 2011 14:19
foulmouth
(@foulmouth)
Noble Member

vaak hebben mensen die klagen over led hun oordeel 3-5 jaar geleden gemaakt of ze hebben een 90 watt kerstlicht gekocht voor 100 pop, led wordt met de maand beter en ik denk dat iedereen dat wel kan zien, zelfs de anti's :D

5x [Double gum] x [White Skunk] --> 234w+165w LED

Geplaatst : 6 juli 2011 16:51
Breakerr
(@breakerr)
Noble Member

je moet gewoon logisch nadenken,

LED is goed maar hps is (nog)beter, simpel.
waarom, meer licht opbrengst. nadeel hitte in de zomer ik las dat in de hitte golf zelfs cootje met cooltube 30 a 31 graden haalde en sticky 32, plus led is 1/4 van de stroomkosten, zolang je de led goed gebruikt kan je optimaal oogsten, mja ik ga me toch voor de zekerheid maar verdiepen in scrog als ik dan alle toppen goed onder het netje kan plaatsen dan de led op 12.5 centimeter afstand in het midde van het net, zal ik denk ik op de randen nog wel wat fluffy topjes krijg, maar merendeels moet goed zijn, mja kijk naar cootje en marco ganja die lamp werkt gewoon.

en nog 1 ding marco zen enige klacht die ik me kan herinneren is dat de plant onder kaal was omdat het licht er geen bereik had, nu heb ik net me eerste kweek onder hps af en bij mij is ook alles onder kaal nu de bladeren af beginnen te vallen, maar de topjes die er zitten zijn fluffy as hell, in het prof wiet kweek boek van dhs (30 euro) staat ook beschreven dat alle kwekers de topjes onder moet verwijderen als ze beginnen te bloeien, omdat deze onnodig energie van de plant gebruiken. en dat merk ik nu, zodra ik dit weekend me eerste dames slacht, en de 2 nu alweer bloeiende dames onder de led zet zal ik de onderste 4 takken met toppen tot aan de top opknippen, dit levert toch niks op, en dan pakken de hoofdtoppen meer energie en worden dus groter.

ik neem aan dat alle toppen die wel uit de plant komen dan in het bereik van de 50 cm van de led lamp spectrum bereik zijn.

of zit ik ernaast met deze conclussie marco?

Geplaatst : 7 juli 2011 17:06
foulmouth
(@foulmouth)
Noble Member

nouja het hele principe van scroggen is natuurlijk alles dieven en knippen wat onder het netje valt, en de planten op gelijke hoogte te houden, en eventueelbalderen te binden die in de weg zitten zodat de energie optimaal gebruikt kan worden, en led heeft inderdaad geen radiatie en ook weinig penetratie, en een kleine stralingshoek, het is volgens mij gewoon een kwestie van wennen en leren hoe je onder verlichting x of y je plant het beste kan groeien voor maximaal rendement, en dat verschilt onderling tussen any lampensysteem lijkt me zo, sommige mensen zweren bij 1000w hps omdat het dieper zou komen dan 600 en zouden daarom ook liever bij hun planten 1x 1000 hebben dan zelfs 1x600 en 1x400, kwestie van voorkeur en wat je gewend bent en lekker voelt denk ik ook, mensen kunnen ook 1g/w halen op tl als ze alles netjes en grootschalig doen

en of hps beter is dan led? weet ik niet, ik heb tot de dag van vandaag nog geen watt-voor-watt vergelijking gezien (dus zeg 400w led tegen 400w hps) , watt voor wat zouden led kwa gram/watt rendement hps behoorlijk van de tafel vegen denk ik zo, vooral als je het als strips en dergelijke aan de muren zou bevestigen en dus overal goed licht zou krijgen, en je gewoon je hele kweek aanpast op dat, ik heb namelijk het gevoel dat led op echte serieuze wattages (400 en hoger) toch ook nog meer gaat opleveren omdat je het van meerder kanten en bronnen kan laten komen, hoewel ik nog steedws wle geloof in supplementeren van een stralinglamp voor de ultieme sex

sea of green en scrog zijn no 2 ways around it makkelijk het meest rendabel, maar ook (helaas) hoogst illegaal, dus daarom gaat het er bij mij helaas niet in :D

5x [Double gum] x [White Skunk] --> 234w+165w LED

Geplaatst : 7 juli 2011 19:07
Breakerr
(@breakerr)
Noble Member

ja foul maar 400w led bestaat niet :P we hebben het hier over de 90w led en dat is de enige die er verkocht word,

ik ben benieuwd, wat er gaat gebeuren, me 2 plantjes bloeien al goed, bijna jammer om de hps weg te halen over een weekje :bigjointsmoke:

Geplaatst : 7 juli 2011 21:05
groenepatrick
(@groenepatrick)
Estimable Member

Volgens mij had DHS keuze uit 3 led lampen die ufo van 90watt en nog 2 andere van hogere wattages....

EDIT Marco-Ganja: De test is klaar, ik doe hem op slot.

When you smoke the herb, it reveals you to yourself

Geplaatst : 10 augustus 2011 08:05
Pagina 8 / 8
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub