Forum

Shackzilla + Sugarpunch + Boudica x Silverfields  

Pagina 1 / 2
  RSS
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Hallo,

Afgelopen week is mn OG Kush omgekapt. Ik begon met drie planten maar eindigde met 2. Eentje heeft veel lichtstress gehad van de nieuwe LED lamp die ik waarschijnlijk te dichtbij had hangen. De plant werd helemaal geel en kreeg ook gebleekte albino topjes. Heb deze weg gegooid maar waarschijnlijk iets te laat en is die mannelijke delen gaan maken. Ik heb in ieder geval een stuk of 6 zaden gevonden in de beide andere planten. Ze hebben in totaal 10 weken gestaan en ik ben misschien wel te vroeg gestopt met voeding geven maarja, wilde ze geel hebben voor de oogst. Denk dat ik daarom wat minder harde toppen heb dan de vorige keer. Ze plakten ook minder terwijl het THC percentage een stuk hoger zou moeten liggen dan mn vorige Special Queen.

Nu dan de huidige kweek die ik al een beetje had voorbereid buiten. Vond het zonde om de zon niet te gebruiken. Ik heb een nieuwe tent van 1m² met een hoogte van 180. Zo kan de lamp hoger worden gehangen wanneer nodig. Dit keer zou ik graag 5 planten willen scroggen. De Shackzilla en Sugarpunch zijn feminized en staan in de grootste potten, allebei ongeveer 18L. Dan heb ik nog 4 Boudica x Silverfields staan die niet feminized maar regulier. Vandaar dat ik over de 5 planten grens zit. Mocht het zijn dat het 4 vrouwtjes zijn geef ik hem weg aan een maat. Al deze zaadjes zijn van SANNIES. De Boutica x Silverfields waren freebees die het gat van mn Killingfields opvullen. Killingfields kwam niet op helaas, had hier juist naar uitgekeken.

Ik heb de Shackzilla, Sugarpunch en twee BxS getopt. De twee laatkomer BxS heb ik niet getopt en pas overgepot zodat ze hopelijk een beetje op dezelfde hoogte komen als de rest. De bedoeling is dat ik de reguliere planten nog in een grotere pot zet wanneer ik weet of het man of vrouw is. Dan nog een tijdje 18/6 voor herstel en dan de klok om naar 12/12.

Ik gebruik deze ronde een LED Reflector 96 van Marshydro voor in de groei en daar komt nog een Reflector 48 bij in de bloei. Misschien zelfs nog wel een 96, ligt een beetje aan hoe goed ik het sparen volhoud :bigjointsmoke:.

Even ter verduidelijking: de twee buitenplantjes die ik heb staan bij mijn ouders en deze binnenkweek doe ik in mijn eigen huis zodat ik dus max 5 planten per huishouden heb.

Foto's zijn niet zo scherp maar zoals je op de laatste foto kunt zien ben ik een beetje aan het experimenteren met het blad wegknippen zodat onderliggende takken goed kunnen groeien.

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

Citaat
Geplaatst : 30 juni 2016 12:33
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member

Die disclaimer! :rofl: :rofl:

Over het wegknippen van onderste blad om zo meer licht op de onderste toppen te krijgen: is dat nou werkelijk zinvol? Is een plant van nature niet gewoon zo geprogrammeerd om de meeste energie aan de bovenkant te spenderen en dat onderste bloemen dus altijd kleiner blijven ook al bezorg je ze meer licht? Tenzij je de plant manipuleert en compleet anders laat groeien, zoals bij scrog. Anders kun je net zo goed lampen aan de zijkant van de plant hangen, lijkt me dan effectiever, of is dat te simpel gedacht?

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 juni 2016 18:08
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ik geloof er wel in. Zeker dat de takken dan beter groeien! Een plant probeert wel zoveel mogelijk licht op te vangen van nature. Dat klopt wel, maar hij probeert ook zo hoog mogelijk te worden zodat hij makkelijker kan worden bevrucht. En dus boeien die onderste takken eigenlijk niet. Voor mij wel. Dit is tenminste mijn logica.. Het blijft experimenteren he! :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 juni 2016 20:42
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member

Ik heb altijd geleerd om de plant zo min mogelijk te verwonden want elke verwonding kost energie en vermindert weerstand. In dat kader vroeg ik me dus af of de winst die je boekt door te knippen niet teniet wordt gedaan door diezelfde verwonding.
Maar waarschijnlijk komen we daar als hobbykwekers niet achter omdat dat wel heel subtiele processen zijn.

Ik ga je kweekje in elk geval met belangstelling volgen :bigjoint:

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 juli 2016 20:34
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Nieuwsgierig zijn we!

gr
vladimir :smokepipe:

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 juli 2016 17:13
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ja je zou wel gelijk hebben dat hobbykwekers het inderdaad wat minder nauw nemen en dus soms voorbarige conclusies trekken, waaronder ik :mrgreen: . Het lijkt in ieder geval wel dat het werkt. De (hogere) tak waar je het blad wegknipt lijkt minder snel te groeien maar de tak die meer direct licht opvangt lijkt sneller te gaan, of in ieder gevaal dichterbij te komen. Zo krijg je dus een plant waar je takken dichter en vooral hoger zitten.

Een andere mogelijkheid zou ook nog kunnen zijn om je bovenste takken te knakken wanneer deze te lang worden in verhouding met de rest. Doordat er minder voeding naar bovenliggende takken gaat, gaan de takken eronder meer voeding krijgen. Ook krijg je op de plek waar je (goed) hebt geknakt een ronde knop waar later juist weer meer voeding door kan. 3 voordelen dus. Heb dit bij mn buitenplant toegepast. Kzou binnenkort wel wat foto's plaatsen. Het blijft een mooie oplossingsgerichte hobby :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 juli 2016 15:47
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Planten doen het goed en heb bij 2 BxS al een voorbloeihaartje gespot. Denk dat de anderen ook snel zullen laten zien welk geslacht ze zijn. Ook zijn ze al aardig lang aan het voorgroeien voor sativa's dus moet binnenkort de klok maar eens gaan omzetten. Heb er een BxS tussenzitten die echt SUPERLEKKER ruikt, nu al! Laten we hopen dat dit een vrouwtje gaat zijn want deze laat nog niks zien :|

Op deze foto kun je misschien wel een beetje zien dat de takken van het achterste plantje zich goed ontwikkelen terwijl de plant zelf niet veel groter wordt. Dit wordt wel weer bijgetrokken wanneer er nieuw blad komt.

Foto's met een (knake) telefoon gemaakt dus helaas niet zo scherp.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 juli 2016 12:00
Parkinzoon
(@parkinzoon)
Prominent Member

Heb j nog wat meer info over je planten/zaden..voor mij onbekende soorten... is het regulier zaad?. Grt

vrijheid is ongedwongen actie en reactie...

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 juli 2016 20:59
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Alles komt van Sanniesshop.com, een Nederlandse veredelaar.

4 x Reguliere Boudica x Silverfields (FREEBEES):

"By accident one of our open grow users (islahearts) pollinated his plants while he was on vacation, this certainly sucks but sometimes from bad things nice things happen.

The strains where silverfields and boudica, there where accidentally two males still standing and they pollinated the two strains. Both the silver fields and boudice females where separated.

This nice dude sended me two backs of seeds :
Silverfields X boudica or silver fields
Boudica X boudica or silver fields

Either way this sounds like a nice cross.

Now was my idea to give them away to open grow users when a order is made in sanniesshop.com, only thing you have to do is put in your opengrow nickname along with the order and we will put in a extra pack of freebees.
So you will get the freebees of your choice and a pack of freebees from above mentioned.

Thanks islahearts for the generous amount of freebees, this is really appreciated by me and for sure our open grow users.

greetz sannie
Sannie seeds"

Opengrow.com

1x Sugar Punch Fem:

"SSH X The One
Soms is een Feminized kruising een voordeel voor een breeder, zoals de Sugar Punch. In deze kruising komt het voordeel van beide ouders wel erg sterk omhoog en versterken ze elkaars gedrag. Kracht en smaak gecombineerd in een glazuur suiker jasje.
Super Silver Haze is een elite clone welke we al een tijdje gebruiken en welke zich meer dan bewezen heeft in de Shackzilla, zoet en bezaaid met kristallen. The One voldoet ook aan deze eisen alleen is ze zoeter en heeft een meer narcotische uitwerking. Beiden ouders zonderen zich uit in kracht en explosieve zoete smaak, vandaar ook de naam Sugar Punch.

Met een bloei tijd van rond de 9-10 weken is ze een prachtige hybride, ze bezit een sterke groei. 9 planten op 1 m2 zouden aan een week groei voldoende moeten hebben als het groei proces goed verloopt. Sugar Punch is een goeie opbrenger met een kwaliteit rookwaar welke zijn gelijke niet kent.
In deze kruising zijn planten overwegend groen maar zijn er enkele gekleurde feno's te vinden, Sugar Punch is letterlijk bezaaid met kristallen en harsen, zoet als een snoepje met de uitwerking van een sloophamer. Een echte wolf in schaapskleren. Dromerig en afwezig zijn is kenmerkend voor deze soort, heerlijk op een vliegend tapijtje de dag door.
Voor de smaak liefhebbers van zoete extreem sterke wiet is dit een absolute aanrader.

Product Informatie
Type: Sativa dominante hybride
Bloeitijd
9-10 weken
binnen plant
Opbrengst: Tot 600 gram/m2(indoor)
Smaak: Zeer zoete combinatie van caramel, grapefruit en lemon
Effect: Zeer sterke/drpmerige combinatie van high en stoned
Bloemen: Stevige sativa lange toppen
THC: Percentage tot wel 24% "

Sanniesshop.com

1x Shackzilla Fem:

"Super silver haze X Shack Feminized
De super silver haze staat bekend om haar unieke high in combinatie met veel en grote kristallen met die aparte zoete smaak. De kloon welke we hier gebruikt hebben voldoet aan al deze eisen en wordt al jaren lang met grote tevredenheid ingezet. Ze heeft een mooie opbrengst en een in verhouding kortere bloei periode van rond de 10-11 weken welke haar zeer geschikt maakt voor deze cross.

Shack is de strain welke ik al jaren lang gebruik en welke ik graag inzet om mee te kruisen vanwege haar aantrekkelijke eigenschappen. Shack is een geweldige op brenger met een volle haze geur en smaak en zal deze eigenschappen ook doorgeven. De combinatie SSH X shack zal zorgen voor een explosieve plant welke zich uizonderd in groei potentie en het maken van monsterachtige buds.
Als sativa liefhebber kijk ik al lang uit naar zeer stabiele haze / Sativa met een aantal plus punten waar je als kweker niet omheen kan, aanrader van sannie dus !

Bred by Sannie en knutsel

Product Informatie
Type: Overwegend sativa
Bloeitijd
10-11 weken
Opbrengst: Tot 700 gram/m2(indoor)
Smaak: Volle zoete haze
Effect: Sterke high welke lang aanhoud
Bloemen: Deze zijn hard en groot
THC: Percentage tot wel 23%"

Sanniesshop.com

Eigenlijk had ik ook nog de KillingFields van hem. Daar keek ik eigenlijk het meest naar uit maar die ontkiemde niet.. :cry:

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 juli 2016 11:42
Parkinzoon
(@parkinzoon)
Prominent Member

Ik dacht dat sensi eigenlijk de enige was met veel regulier zaad maar zie dat deze ook behoorlijk wat heeft .. mooi!

vrijheid is ongedwongen actie en reactie...

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 juli 2016 09:54
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member
"Gekkeplant" schreef:

Alles komt van Sanniesshop.com, een Nederlandse veredelaar

Eigenlijk had ik ook nog de KillingFields van hem. Daar keek ik eigenlijk het meest naar uit maar die ontkiemde niet.. :cry:

Zal wel door de naam komen dan, denk ik....
Gekke naam voor een wietsoortje. Tenminste, als je de Killing Fields in het hebt gezien....Maar kan ook aan mij liggen natuurlijk.

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 juli 2016 12:29
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Hm ja ik vond het ook wel een beetje een aparte naam maar ja je moet wat verzinnen haha. Volgens mij wel eens ergens voorbij zien komen dat het een Field vol Killerwiet geeft, vandaar :mrgreen: .

De klok staat nu ongeveer een week op 12/12 en een plant heeft ballen gekregen dus we gaan verder met een SugarPunch, Shackzilla en 3 BxS.

Ik heb nu dit gesnoeid terwijl ik 4 dagen geleden minstens zoveel aan blad eraf heb gehaald; er komen veel topjes en zijtakjes doorheen. Ben hier nu ook iets meer op gefocust omdat ik denk dat ik hier veel in kan winnen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 juli 2016 21:38
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

ongeveer 4 weken zichtbare bloei:

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 augustus 2016 08:40
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Foto's van 4-9. 2e bloeifase is begonnen en green sensation is toegevoegd. Als het goed is gaan ze nu zwellen. Nog een week of 5 te gaan.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 september 2016 14:49
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

De Boudica x Silverfields staan alle 3 op water voor 2 weken. Een van de 3, gelukkig de kleinste, heeft problemen gekregen door ik denk tripsen en hangt er wat slap bij. Ook de toppen zijn niet hard terwijl ze dat wel zijn bij de overige 4 planten.

De SugarPunch wordt paars en samen met de Shackzilla glimmen ze heel erg en zijn ze keihard. Deze krijgen nog een weekje voeding en dan 2 weken water.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 september 2016 09:58
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Dat ziet er lekker uit zeg.als klaar is kom ik x op de koffie :):)

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 september 2016 11:24
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Komt goed, ik laat het je weten! ;-p

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 september 2016 12:08
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Aankomende maandag zijn de BxS klaar om geoogst te worden alhoewel ik nu begin te denken dat ze nog wel een weekje kunnen staan. Toch ga ik kappen, heb weer wiet nodig hihihi.. Misschien dat ik de Sugarpunch & Shackzilla wat langer laat staan als het blijkt dat ik daar ook iets te vroeg was met spoelen.

Achja beter iets te vroeg spoelen en wat minder opbrengst met een zachte smaak dan te laat stoppen met spoelen en scherp op de keel.

De Shackzilla:

Vooraan SugarPunch en achteraan links Shackzilla. Rechterkant staan 3 BxS:

Sugarpunch:

6 weken voor gegroeide BxS:

4 weken voor gegroeide BxS:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 september 2016 13:05
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Alles is inmiddels geoogst en ik ben hierop uitgekomen:

Kleine, zieke BxS: 16g
Kleine BxS: 26g
Grotere BxS: 36g
Shackzilla: 50g
SugarPunch: Nog aan het drogen, gok ook ong 50g

178 samen vind ik een klein beetje aan de weinige kant maargoed we doen het er wel mee.

De smaak en geur van de BxS is echt zuur en neigt meer naar de sativa kant.

De SugarPunch ruikt echt heel fruitig en is ook mooi paars geworden, kijk uit naar het roken hiervan 🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 oktober 2016 18:15
Pagina 1 / 2
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub