Forum

Eerste kweek Nirvana Short Rider auto flowering  

Pagina 1 / 12
  RSS
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

Erg leuk en leerzaam om dit forum door te spitten.. Nu al thanx aan iedereen die reeds info gepost heeft, kweekverslagen hebben bijgehouden e.d. !

Tot op heden liet ik moeder natuur haar gang gaan en liet m'n dames (allen lowriders) groeien op plekken waar ik ruimte had en Sunshine zich liet zien. Overdag buiten op m'n balkonnetje, 's nachts binnen.. Knoflook en kruidnagel tegen insecten.. dit alles ging prima maar levert alleen in de zomer iets op he?! Helaas voldoet mijn opbrengst dus niet aan mijn gebruik :bigjointsmoke: lol... vandaar dat ik me verder ben gaan verdiepen in kweken onder lampen.

Inmiddels heb ik 2 led lampen gekocht (14w/225led zie afbeelding) en een tent in elkaar gezet volgens alle adviezen die ik op internet heb kunnen vinden.

Vandaag dus de eerste vijf zaadjes (Nirvana Short Riders) met heel veeeel liefde in de aarde geplant (1cm)..eerst de aarde goed vochtig gemaakt om verzakking te voorkomen. Mijn lampen staan voor de kweekfase op 24/24. Voorlopig houd ik de aarde in de gate en sproei alleen extra als ik zie dat de toplaag aarde uitdroogt. Dit zou voldoende moeten zijn. Het water wat de dames gaan krijgen is of buiten water of uit flessen die ik uren/dagen heb laten staan zodat de koolstof eruit borrelt zeg maar ;-). Overigens heb ik wel twee luchtgaasjes in de tent maar geen Van ofzo.. Ik weet eigenlijk niet goed of dit voldoende is...

Net heb ik toppics gelezen over een Scrog-net. Ik snap nog niet helemaal hoe het zit met het verwijderen van takken en het vomen van takken maar het zag er veel belovend uit dus zal zo nog eens verder kijken hoe dit in z'n werk gaat.

Goed ik wil dus graag mijn ervaringen en handelswijze delen zodat er op geschoten kan worden door mensen met meer ervaring dan me the newbie :wink:.

Goed ; ik heb ook maar direct wat foto's genomen van mijn beginnerswerk voor de beeldvorming.

Breath it in and let it.. breath it in and let it.. go...

Citaat
Geplaatst : 10 november 2013 17:46
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

Goed..ik heb nog heeeel veeeel te leren..
Ik zal de dames dus geen regenwater geven.. o.a. ivm de levende organisme die daarin nog leven. Nu begrijp ik dat ik minimale hoeveelheid ph- aan het water zou kunnen/moeten toevoegen. Kan het veel kwaad om dat niet te doen maar het kraanwater (zacht in mijn gemeente) te laten staan tot een deel koolstof eruit is en dat te geven? Mijn dames die niet onder lampen groeide deden het hierop goed..niet qua gewicht trouwens maar wel qua hoeveelheid.. Hierover zal ik in een ander topic nog een vraag posten. Heb ik echt een ph meter nodig of is dit alleen noodzakelijk voor doorgewinterde kwekers?
Sorry.. ik ben in het algemeen een expert in niets maar weet van veel dingen een beetje..

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 november 2013 19:18
niceguy100
(@niceguy100)
Estimable Member

hoi dizzy,
Ben erg benieuwd hoe deze kweek gaat ,zeker met de led van 14 watt!!Ben zelf ook net begonnen met een eerste kweek
met led.Ik kanje helaas weinig info toespelen,stomweg dat ik maar doe ,wat ik denk dat goed is.Meeste info,advies kan je hier wel vinden. Leuke set up,belangrijkste in het begin is temp/(hoge)l.v.goed in de gaten houden.Afzuiging is nog niet nodig.
wens je goodluck met je kweek,zal hem volgen

greetz

Ik heb zo veel geleerd van mijn fouten.
Ik denk erover om er nog een paar meer te maken.

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 november 2013 19:36
Perseverance
(@perseverance)
Reputable Member

Welkom op het forum,

Ik breng niet graag slecht nieuws maar ik vrees dat die led-lampen die je nu gebruikt niet voldoende zullen zijn om een volledige kweek onder te draaien. Ik heb al kwekers zien experimenteren met dergelijke led-panelen en allen kwamen tot dezelfde conclusie, deze panelen voldoen slechts om bij te lichten. En zelfs voor die job zijn ze niet ideaal. Ze zijn ook het onderwerp op verscheidene fora van oplichtingspraktijken (dure aankoopprijs). In groeifase zullen ze strekken, in bloeifase zullen ze nauwelijks buds produceren. Ik zou je ten sterkste aanraden om voor een sterker led-paneel te gaan of er enkele spaarlampen bij te hangen indien je nog iets deftig wil om roken. Mijn excuses voor de negatieve kritiek op je lampen, maar ik waarschuw je liever dan dat je 3maand aan tijd en moeite weggooit.

Je kan gerust regenwater gebruiken, al zou ik dit wel filteren. Hier heb je inderdaad het risico op besmetting in je kweekruimte. De pH van regenwater is echter wel beter geschikt dan het meeste kraanwater. Kraanwater zonder pH-bijstellen kan gerust gebruikt worden als hobbykweker. Dit kan enkel de boel wat onduidelijk maken wanneer je planten effectief problemen krijgen (waar ligt het dan aan?). Ikzelf heb ook lang gewoon kraanwater gebruikt. Gebruik je een voedingslijn? Sommige voedingslijnen claimen dat hun voeding zelf de pH buffert en aanpast naar de goeie waarde.
Als je water laat 'staan' of 'borrelen', zorg dat dit zeker in een donkere afgesloten container gebeurd, dit zorgt ervoor dat je geen groei krijgt van nare beestjes of schimmels in je water.

Succes nog verder :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 11:40
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

Thanks 2 niceguy100 en Perseverance.
Ik ben wat gaan zoeken en idd..ik kan nog beter een spaarlamp gebruiken..!
@Perseverance..ben juist heel dankbaar voor je post. De teleurstelling was nog groter geweest als ik er veel later achter was gekomen.. Ik las 1gr opbrengst per watt.. Dat komt neer op 30gr met twee van deze panelen.. Da's 'n lachertje natuurlijk lol en snik.. :cry: Degene die de lampen impulsief besteld heeft staat nu met z'n kop tegen de muur aan te bonken :wink:.. Ik durf het bijna niet te zeggen maar er zijn 4 van deze panelen gekocht waarvan ik er 2 heb overgenomen zonder ze eerst op internet te checken..hoe stom want dit doe ik meestal tot in den treuren :confused:

Kan het kwaad als ik voor het ontkiemen wel deze lampen blijf gebruiken? Er hangen twee panelen vrij dicht bij elkaar op 5 dametjes in wording.. De afstand tot de kweekbakjes is ongeveer 60 cm. Of heeft dit nu al invloed op de ontwikkeling en opbrengst? Tsja dit zal wel...

Ik ga me iig goed inlezen om tot een 'goedkope' (sarcasme) oplossing te komen want dit is niet wat ik wil en zooo zonde geld...

Qua voeding heb ik de wel bekende tomaten voeding in groene fles staan en een ander goedje waarvan ik de naam ff niet weet..kom ik nog op terug.

@ Perceverance Bedankt ook voor de tip qua regenwater en ton/vat :smile:
@ Niceguy100 Succes..zal je volgen..ben benieuwd :smile:

Laters

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 14:01
smallGrower
(@smallgrower)
Reputable Member

1 gram per watt is wat je met een goede led-lamp kunt krijgen .
Het probleem is dat deze paneeltjes geen penetratie hebben , ze kunnen dus max 2 a 3 paar bladeren belichten.
Ik denk wel dat je er nog makkelijk onder zal kunnen voorgroeien, ik zou je paneel dan wel tussen de 5 en 10 cm van de plantjes hangen als je dat al niet gedaan hebt.

Edit :

Bloei - Spaarlamp 300w
http://www.dutch-headshop.com/nl/spaarl ... p-880.html
Spaarlamp Reflector
http://www.dutch-headshop.com/nl/reflec ... p-655.html

in het totaal 89 euro(exc verzendkosten)

dit bijvoorbeeld zou ideaal zijn voor je setup

veel succes

I Grow Can Test
Big Bang AF 40w Led
Northern Lights AF x2 40w Led
Power Plant , White Widow , LSD , Northern lights AF 200w Led

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 14:15
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

@smallgrow : ik snap nu het probleem met mijn panelen.
Ik had de kweekbakjes gisteren een heel stuk verhoogd (was 'n makkelijkere optie), de dametjes zitten natuurlijk nog met hun koppies onder de aarde, heb de zaadjes gisteren 10-11 geplant.
Bedankt voor de tip betreft de linken. Zover ik heb kunnen achterhalen is dat een mooie optie!

Mijn lampen staan nu 24 u p dag aan ; ik lees zoveel verschillende dingen..
Voor het ontkiemen hebben auto flowering dit toch nodig?
Ik ga zo twijfelen over alles omdat alleen het licht al een studie op zich is (de watt's en de k's en de lumen...). Zit ik aantekeningen te maken maar heb dan uiteindelijk nog 100 opties genoteerd..
Dit doet m'n naam wel eer aan..I'm getting dizzy :wink:

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 15:34
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Autoflowers bloeien onafhankelijk het aantal lichturen dat ze krijgen. Een autoflower mag / kan de hele cyclus, of ged. de eerste weken onder 24/0 u licht staan. Meestal wordt bij een autoflower 18/6 of 20/4 aangehouden. Dit omdat de meeste kwekers denken dat enkele uren rust voor de plant tijdens de donkere uren toch beter is voor de plant. 24/0 Kost veel meer stroom. Uit experimenten zou 24/0 geen betere opbrengst leveren dan 18/6 of 20/4.

Mijn advies: hang er enkele spaarlampen bij, zoals eerder gezegd en zet er een timer tussen zodat de planten 4 tot 6 u donker krijgen per 24 uur. Donker moet dan wel echt donker zijn, dus geen lichtbronnen in de buurt!

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 16:08
smokey-cat
(@smokey-cat)
Reputable Member

ik sluit me (helaas) volledig bij me medekwekers aan , ik heb zelf deze led-bak ook gehad , voor het ontkieme van zaadjes is het te doen maar na een week of 3-4 is de lichtkracht helas te zwak , je kan zelf het aanpassen naar wens, door middel van tornado's spaarlampen gewoon e27 fitting a 23 tot 32 watt of de grotere e40 groei of bloei lampen .
je zou ook tl neon kunnen overwegen als je goedkoop uit wil wezen via dhs ben je voor 2x36 watt tl+ armatuur 50 euro kwijt en voor de groei en bloei tl nog geen 10 euro per set dus totaal 70 euro voor een compleet groei en bloei zetje

Gr smockey en zet m op

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 17:01
Perseverance
(@perseverance)
Reputable Member

Goedkoopste oplossing is idd wat tornados of andere gewone spaarlampen er tussen hangen. 23-30W per plant zou ik als absoluut minimum hanteren. Kan je gewoon gaan halen in de locale doe het zelf. Indien je een goeie oogst verwacht zou ik al eerder naar de groei- bloei spaarlampen van dhs grijpen. Dan zit je natuurlijk wel weer met een hoger wattage en een hoger energieverbruik.

1g per watt is een uitstekenende opbrengst onder ideale omstandigheden. Persoonlijk lukt het mij na talrijke rondes nog steeds niet om 1g per watt te halen, qua referentie kan dit wel tellen. Als beginnende kweker mag je al blij zijn wanneer je 0.5g per watt haalt. Dit is uiteraard onder een deftige led lamp. De lamp die je nu gebruikt heeft 225 leds en verbruikt 14 watt = 0.06watt per led. Een deftige led lamp gebruikt 2 watt en al eerder 3watt leds, dit is dus een beduidend verschil. Bij led is penetratie zowiezo minder dan bij andere lichtbronnen, dergelijke lage wattage leds zullen dus niet veel bijbrengen.

Ontkiemen heeft geen licht nodig, enkel een vochtig milieu en een geschikte temperatuur (zo'n 20 graden). Lichtbron is pas noodzakelijk wanneer de eerste lobblaadjes boven de grond zijn.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 18:22
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

@ Mother Earth ; dank je wel voor je uitleg ; de lampen staan nu op 18/6
@ Smokey ; dank je wel voor het meedenken en je tip
@ Perseverance ; duidelijke uitleg ; thanks

Zoals eerder vermeld staan de kweekbakjes nu dicht op het paneel ; 18/6. Het tweede paneel staat uit omdat die geen bakje belicht en de temperatuur goed is. Heb er ook nog geen lampen bij gehangen omdat de zaadjes nog onder de aarde zitten.
De aarde in de kweekbakjes droogt veeel minder snel uit dan de bakjes die ik 'somers in de vensterbank had staan met plasticfolie met gaatjes erover. Die is begrijpelijk ; mijn leds of de warme intense zon op het raam... Het is 21 graden in de tent ; luchtvochtigheidsmeter regel ik vandaag want die had ik al moeten hebben.

Ook wil ik vandaag de knoop hakken betreft de lampkeuze.. Iemand nog interesse in 4 ledbakken van 14w/240 led :wink: lol
Ik laat natuurlijk snel weten voor welke optie ik ga!

Overigens is (binnenkort dus was) mijn energieverbruik in huis echt minimaal.. Wellicht wordt ik nu een gemiddeld gebruiker lol.. Voldoe ik ook een keer aan de verwachting. Ik krijg altijd de vraag of de gegevens wel kloppen omdat ik ehm mijn verbruik niet aan de verwachting voldoet.. Meer betalen haal ik er wel weer uit zeg maar.

Zomaar leuk om te delen... De toppen van dames die ik hier van de zomer heb gehad (hebben binnen en buiten gestaan) zijn goed te roken ; groot volume maar het gewicht stelde niet veel voor (zo'n 15 gram van 5 dames). Het waren losse doch plakkerige toppen. Overigens doe ik er wel weer veel langer mee dan met 15 gr van de shop en de geur en smaak is prima!
Ik heb ze netjes 2 weken vrij hangend laten drogen in het donker ; regelmatig checken op schimmel en de snelheid ; daarover was ik heel tevreden maar het gewicht moest ik wel hard om lachen. Door veel lezen en jullie uitleg snap ik nu beter de oorzaak van het gewicht.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 november 2013 13:52
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

..heb net de groei spaarlamp 300w met reflector besteld bij dhs.
Zoals smallGrower al benoemde past dit heel goed binnen mijn setting. Het is niet de goedkoopste optie maar ook niet de duurste ; zo kan ik in de winter verder ; een makkelijke en goede investering.. Ik speel al zoveel jaren met de gedachte.. de dames die ik groot heb gebracht zonder lampen waren al echt een passie... Vroeger ging alles wat groeide en bloeide dood in mijn huis (vergat ik weer water en aandacht te geven enzo). Toen was dit echt nog niet aan mij besteed.. Later werden kruiden en sommige planten een kleine passie. Niet dat ik altijd precies weet wat te doen maar met goed kijken, info inwinnen en veel liefde en aandacht kom ik best een eind met m'n kruiden en plantjes.
Terug naar de dames.. Ik wordt hier echt leergierig van. Nog maar ff verder neuzen en aantekeningen maken om voorbereid te zijn voor de volgende fase... :)
Alle goeds van Dizzy

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 november 2013 15:12
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Hoi dizzy,

Onder je led bakjes kan je wel groeien hoor maar voor de bloei zou ik idd een andere lamp halen.
Ik las al dat je die groei lamp bestelt had,nu is mijn vraag... zijn ze al boven de grond,hou er dan rekening mee dat na 3 weken ongeveer nadat ze boven de grond zijn de bloei lamp al wel erboven mag en kan.
Grts Handje

grts Handje

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 november 2013 15:35
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

Hey Handje, heb de zaadjes 10 november in de aarde gedaan..ze hebben dus nog ff...
Bedankt trouwens dat je me meegeeft dat ik de lampen over een week of twee drie moet wisselen !

...het goede nieuws is...ik zie net dat de eerste dame ineens met haar koppie boven de grond uit komt :D
Wat ben ik trots op haar!!!

Natuurlijk wat beeldvorming...

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 november 2013 16:04
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Ah kijk dat zijn goeie berichten,of het werkelijk een vrouwtje is moet je nog even afwachten dat kan je zien als de 1e bloei haren verschijnen.
Maar nu goed de LV hoog houden dit kan je doen door een zelf gemaakte broeikastje erover heen te zetten.
Ik gebruik een plantenspuit met daarin met een kleine hoeveelheid wortelstimulator en water afgezuurd naar 6,0 Ph en daar bevochtig ik de jonge zaailingen de eerste week 2 a 3 keer per dag mee.even goed schudden en 1 x spuiten is voldoende dit nemen ze op via de blaadjes en kunnen ze meteen een goeie wortel gaan schieten schieten
Heb ik dat gedaan zet ik de kastjes er weer over zo blijft het mooi lekker vochtig voor hun

Een 1,5 liter fles en dan de onderkant 1/3 afsnijden en die erover zetten kan ook
hoop dat je lampie snel binnen is,maar voor nu doen je ledjes het ook nog wel prima hoor zo heel veel wattage heb je eigenlijk nog niet nodig voor zaailingen te laten groeien.

Grts Handje

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 november 2013 16:28
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

Weer wat geleerd :) Ik had de kweekbakjes in de bodem van een grotere kweekbak staan met de deksel van die kweekbak als verhoging. Nu mag tie dus weer gewoon functioneren als deksel :wink: Ik wist dat vochtige grond goed was voor 't ontkiemen maar was bang dat ik schimmel zou krijgen omdat wietzaadjes wat lastiger ontkiemen in aarde dan volgens de andere methodes...

De aarde is nog goed vochtig dus ik heb nog de tijd om te overwegen of ik het regenwater na het filteren nog wil afzuren.
Mijn verlanglijstje is dus een ph meter, luchtvochtigheidsmeter en eventuele wortelstimulator.. M'n schoen staat klaar lol of ben ik te vroeg?! Morgen na werk ff regelen...
Greetzz

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 november 2013 18:51
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

....Alle 5 koppies boven de grond :happy:
Zaden zijn gefeminiseerd.

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 november 2013 17:07
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

gefeliciteerd, een mooie opkomst :grow:

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 november 2013 17:10
MissDizzy
(@missdizzy)
Reputable Member

Thank U Stekkie :D

ReageerCitaat
Geplaatst : 16 november 2013 21:01
Pagina 1 / 12
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub