Forum

DHS Auto flower mix / LED: Spectrabox pro 5 180w / Kokos  

Pagina 1 / 3
  RSS
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Beste hobbyisten 🙂

Bij deze mijn aller eerste kweekverslag ,

Ik heb eind Januari alle spullen gekocht om te kweken:

Complete kweekset met :

Secret Jardin DS90 tent (90x90x180cm)

Spectrabox pro 5 180w (  http://www.ledflowergrowlights.eu/growlights/180W-Spectrabox-Pro-5.html

Kleine maat Koolstof filter met buisventilator 180 m3

Kleine stationaire klem ventilator

(Gratis) Startpakket voeding Aptus.

Turf zwel tabletten van Groenrijk op het dorp..

Pokon Bio Kokos Potgrond ( 3 maanden voeding (NPK: 7-6-6)

5 x 12L ronde potten met lek schotel van Groenrijk.

De Zaadjes !

Ik wilde graag beginnen met wat makkelijks vandaar dat ik koos voor de Autoflower mix van Dutch Headshop.  Ik dacht: dat is mooi, snel klaar en dan heb ik 5 verschillende wietjes te roken 🙂

1x AK47

1x Blueberry

1x Lemon Skunk

1x White Widow

1x Northern Light

Ook zou de autoflower makkelijk zijn om te kweken...

Ik heb overigens  een beetje wortelstimulator (Aptus startbooster Root and Growth booster: NPK 5-0-0) door het water gedaan waar ik de tabletten mee heb laten opzwellen. ongeveer 0,5 ml op 2 liter water gemengd en daar de zwel tabletten in gelegd (ph meter was nog niet binnen)

Dit zijn de eerste fotos die ik heb genomen op 30 januari, 36 uur nadat de zaadjes in de zwelblokjes gingen.

Zo direct een verslag van de eerste week in de tent

Citaat
Geplaatst : 23 februari 2017 19:05
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Deze fotos heb ik op 2 februari gemaakt. ca 6 dagen vanaf onkiem

Ik heb de kokos wat bewaterd voor ik de  zwelplug in de pot heb gedaan waarschijnlijk heb ik te veel water gebruikt hoewel kokos eigenlijk hydro is en het overtollige water makkelijk kan weglopen..

De volgende fotos zijn een dag later gemaakt :

Kijk daar worden wij vrolijk van !

Ik heb inmiddels de tent in een andere kamer gezet en electra gefatsoeneerd verlengblok hangt nu buiten de tent.

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 februari 2017 19:12
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Omdat ik las dat je kokos vrij nat moet houden, heb ik vermoedelijk in het begin te veel water gegeven er zijn ook wat andere dingen misgegaan, daar later meer over..

Hier de fotos  van week 2 (8 februari)

en nog een paar van 9 februari :

En dit is de laatste serie van 14 februarie voordat de problemen begonnen...

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 februari 2017 22:10
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Ik ben benieuwd wat de problemen zijn want dit ziet er allemaal prima uit, vooral voor een eerste keer.

Je bent snel geneigd teveel water en of voeding te geven vooral in het begin. Juist nu moeten de wortels zich zetten en als ze wat droger staan gaan de wortels sneller zoeken en groeien. Even een tip, til je potten allemaal even op voor en na het water geven zodat je het gewicht van de pot leert kennen en je dus aan het gewicht zelf kan voelen of ze iets nodig hebben.

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 10:48
TF9 vond het leuk
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Topic verhuisd naar 'led-kweek' 😉

Leuk dat je een verslag maakt hier 😀

Zie ook eigenlijk niks aan de plantjes...wat denk je dat er niet goed is dan ?

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 12:54
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

deze fotos zijn van 20 februari hier is te zien dat de grote bladeren beginnen te vergelen en ook op de ak47 bruine vlekken.

Ik heb veel te laat geconstateerd dat er iets mis was, dit kwam omdat het niet te zien was onder het rode LED licht van de lamp...  😛

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 18:22
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

@Aloyske  alle adviezen zijn welkom !

Het is afwachten het lijkt of de groei van 4 plantjes stilstond afgelopen week... enkel de lemon skunk is nog door gegroeid, terwijl die het minste licht kreeg... ook ziet die plant er het beste uit... erg vreemd.. 

ak47 plantje (bruine plekken op bladeren ) bleef het kleinste, ik heb die nu laten sneuvelen zodat de overige 4 plantjes mooi onder de lamp kunnen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 18:26
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Bij deze de laatste fotos van vandaag en afgelopen 2 dagen..

De problemen zijn er nog de blueberry heeft het zelfde als wat die ak47 eerst ook al had, gele bladen en bruine vlekjes(zie fotos)

23 februari :

En nog wat duidelijke fotos van vandaag 24 februari.

29 januari zijn de zaadjes in de zweltabletten gegaan, we zijn nu dus al 4 Weken verder...

de plantjes zijn erg klein...   NB ik heb er nog weinig vertrouwen in en heb gisteren nieuw zaad besteld, ik kijk het nog een even aan en dan besluit ik of ik overnieuw begin of door ga met mijn 4 autoflowers !

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 19:05
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Ik wilde nog even ingaan op de dingen die ik nu heb gedaan sinds de problemen met de vlekjes begonnen.

Ten eerste kwam ik erachter dat de Kokos potgrond die ik gebruikte een NPK verhouding had van 7-6-6 en als je dan kijkt naar goede merken van bv Canna in growshop dan zie je daar waardes als 12-10-16 in die orde van grote dus ik concludeerde dat de voeding te weinig was in de pot grond , wat ook zou kunnen verklaren waarom ze zo traag groeien ...

Ik heb begin deze week alle potten doorgespoeld, 1,2 ml Aptus all in one op 2,5 liter water per pot.

Dat heb ik afgelopen dinsdag gedaan, sindsdien niks meer gegeven..

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 19:48
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

ik heb 1 kweek op cocos aarde gedaan met het volgende resultaat:

https://www.wiet-info.nl//forum/belangrijke-informatie-en-veel-gestelde-vragen/gevolgen-van-te-veel-water-1643

de mythe dat je met cocos niet kan over-bewateren ben ik het dus niet mee eens.

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 21:46
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Zal ik opnieuw beginnen of kan het nog wat worden ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 22:52
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Het led licht laat alles er beter uit zien dan dat het is inderdaad.

Daarom schijnt men bij de 'dames van plezier' óók rood licht te gebruiken om de waar er beter uit te laten zien.

Terug naar jouw dames 🙂

Ik denk dat je teveel water hebt gegeven.

Moeilijk te zeggen idee of dit nog goed komt maar je kan eens kijken wat ze doen als je geen water meer geeft de komende 2 dagen.

Opnieuw beginnen kan ook maar zou dan kiezen voor normale potgrond om daarmee te beginnen.

Van cocos weet ik niks maar van (pot)grond wel 😀

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 februari 2017 10:41
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Hallo Beste Hobbyisten   !!

Hier volgt een update van mijn kweekverslag:

Het is inmiddels dag 31( 🙁 )vanaf het moment dat de zaadjes in de  turfzweltabletten gingen ..

Nadat ik afgelopen dinsdag mijn 4 potten heb doorgewaterd met 2.5 liter water met Aptus All-In-One per pot (agezuurd naar 6.6 had hiervoor steeds tot 5.5-5.6 ph agezuurd), na een uur heb ik het  overloop schoteltje geleegd

Vervolgens heb ik tot gisteren (zondag) geen water meer gegeven.

En zowaar de plantjes lijken zich te herstellen  😛

Zie hier de fotos die ik vanmiddag heb geschoten.

De Lamp hangt nu 25 cm boven de plantjes, die afstand heb ik de afgelopen 2 weken niet meer veranderd, eerst had ik de lamp veel te hoog waardoor ik strekkers had, hierdoor vermoedelijk groei achterstand opgelopen...

Ik het gisteren een beetje water gegeven, ongeveer een halve liter per pot , het water niet vol op de plantjes gegooid maar aan de rand van de potten.

De voeding die ik heb gebruikt deze keer is :

1,5 ml Aptus All-In-One

1.25 ml Aptus CA-MG booster

1.25 ml Aptus Startbooster 

0,75 ml Aptus Regulator

Dit op 5 liter water gemengd en afgezuurd naar 6.4 (ik heb helaas geen EC meter)

Ik zit nog steeds in dubio:

Deze kweek afmaken of beter overnieuw kan beginnen ???

k heb ondertussen namelijkal nieuwe zaadjes in huis gehaald namelijk:

feminized big bud en white widow van FSO 🙂

Alle adviezen en tips zijn zeeeeer welkom !

Als je vragen hebt over de kweek dan hoor ik het ook graag !

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 februari 2017 18:14
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Ik heb een gratis pro voedingsetje+grote fles All-in-One van Aptus bij de tent cadeau gekregen.

Maar Omdat ik geen echte cannabis potgrond heb maar Pokon Kokos potgrondvan de plaatselijke Groenrijk gebruik,6 weken voeding npk 7-6-6, ben ik erg de mist in gegaan in in de 2e week, ik dacht er zit genoeg voeding door de kokos maar het was mijns inziens zeker niet genoeg, achteraf had ik na de eerste week al zachtjes moeten beginnen met mijn aptus all-in-one voeding er zitten veel elementen in die niet in de kokos zaten. (N-P-K-Mg= 6-12-6-2 +microelementen: B, Fe, Mo, Mn) 

Na de eerste keer dat ik afgelopen week all in one heb geven zijn de bladproblemen nauwelijks mer waarneembaar , de plantje lijken vitaler en de groei zit er weer in.

ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat ik wellicht te veel water heb gegeven in het begin maar ook te weinig voeding, helemaal omdat door de geringe warmte onder LED je wel 30% meer voeding mag geven dan normaal.

Ik wil nu Het volgende voedings/kweekschema dat erbij zat gaan volgen aangevuld met een minieme hoeveelheid van de Aptus all-in-one voeding waar van alles een klein beetje inzit ter compensatie voor het voedingstekort in de boedem.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 februari 2017 18:50
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Hey

Zoals Cootje heb ik geen ervaring met kokos.

Ook geen ervaring met auto flower.

Maar te nat is niet gezond. Dat is zo.

Heb hier een purple#1 staan die bruin blad en niet meer groeide.

Heb mijn vier andere planten gewoon in bloei gezet en de purple#1 op de zolder gezet.

Enkele weken verder zonder water staat ze nog altijd recht groeit niet maar gaat niet kapot!

Goede tip. Dus zeker niet te nat zeker in de groeifase!

gr

vladimir

PS voor de eerste kweek anders gewone zaden gebruiken zodat het gevolg van een fout minder groot is.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 februari 2017 19:06
TF9 vond het leuk
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Thanks,

Een vriend van me raadde me aan om met Autoflower te beginnen, lekker makkelijk zegt ie, geen gedoe met lichtschemas enzo...  inmiddels zie ik het ook anders  🙂

Ik kijk het nog 1 week aan en dan moet er echt wel een groot verschil zijn met nu en als dat niet het geval is ga ik overnieuw beginnen met normaal zaad, geen autoflower...

Check het verschil tussen de Blue Berry vorige week en nu 🙂

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 februari 2017 19:36
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Je plantjes zien er inderdaad beter uit 😀

Die vriend heeft toch wel gelijk hoor. Een AF trekt zich niks aan van een licht cyclus al zou je de lamp 24 u p/d aan laten staan. Ze gaat automatisch bloeien. Erg geschikt voor een beginner 🙂

Een 'gewone' plant heeft een streng licht regime nodig van 18/6 in de groei en 12/12 in de bloei.

Pas als je de klok op 12/12 zet zullen ze pas gaan bloeien.

Opnieuw beginnen zou ik even mee wachten maar als je toch besluit opnieuw te starten wil ik je even meenemen hiernaartoe : https://www.wiet-info.nl//forum/belangrijke-informatie-en-veel-gestelde-vragen/gratis-zaden-in-ruil-voor-kweekverslag/

Grts,Cootje

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 februari 2017 12:34
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Je hebt natuurlijk 100% gelijk !

Lichtschema was min of meer een grapje van mij 🙂

Toen ik begon wist ik vrijwel niks en ben blind op het advies van mijn maat afgegaan. Ik realiseerde me niet dat normale wietplanten minder stroom gebuiken,  terwijl ze langer bloeien.. (okay je moet hem dan wel uiterlijk na week 3 in de bloei gooien.)

Omdat je vanaf bloei inderdaad terug gaat naar 12/24 in plaats van 19/5 zoals ik nu doe met mijn autoflowers.

Als je dan gaat rekenen kom je erachter dat normale wietplanten in totaal veel minder stroom verbruiken maar wel veel grotere toppen vergeleken met (normale)autoflower.

Vandaar dan ook dat ik heb besloten de volgende ronde over te stappen op normale zaadjes !

Kunnen we tenminste ook lekker aan de gang met SCROG  😛

SCROG is namelijk echt aan te raden voor LED lampen in verband met de lichtpenetratie die minder is dan bij bijvoorbeeld HPS !

greetz, TF9

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 februari 2017 18:13
TF9
 TF9
(@tf9)
Eminent Member

Kweek Update !

De dames zien er gezond uit en beginnen lekker uit te dijen..

Ik heb weinig water gegeven de afgelopen dagen en de potten voelen nog redelijk zwaar aan

Ik denk dat ik over 2 dagen weer water en een dosis voeding ga geven.

Hopelijk hebben de plantjes niet een te lange groei achterstand opgelopen, ik ben benieuwd wanneer de eerste tekenen van bloei te zien zijn !

De fotos:

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 maart 2017 17:55
Pagina 1 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub