Forum

150W led, 2x blue cheese, 2vast, en een bubble kush AF  

Pagina 1 / 3
  RSS
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Hoi allemaal,

ff een fotootje plaatsen van me nieuwe setup. Wordt geen nieuw kweekverslag of misschien wel, staan nu 2 weekjes in bloei, op 12/12.

Wegens ruimte is de tent niet echt groot maar voor eigen gebruik prima, 80x80x160m.

Deze vier komen van buiten, BK en 1 Blue ch staan in 25ltr, en die twee andere in 16ltr airpots om te proberen.

De blue ch links achterin heeft het even zwaar gehad, de eerste week in de tent, maar door het meten van de ph en ec heb ik haar bijgesteld en gaat nu ook mooi omhoog wijzen.

Ph hou ik op 5.8 en de Ec staat nu tussen de 1,5 en 2.0. Hier ben ik nog een beetje mee aan het spelen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat, ze stonden al een tijdje buiten en daar kon je de bloei al zien. In de tent direct op 12/12.

Gr Penvisser...:)

Citaat
Geplaatst : 24 mei 2015 17:36
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Ziet er toch goed uit. :wink:

Wat voor stekelige bloempotten zijn dat? :suprised:

gr
vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 mei 2015 21:08
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Volgende kweek wil ik kijken voor soorten om scrogg mee te doen, maar ik kon het niet laten om de buitenplantjes hierin te zetten. Kan ik gelijk kijken of ik het klimaat en het principe van binnenkweken onder de knie kan krijgen. Dus sommige plantjes zijn door het koude voorjaar in April wat aangetast maar ik vind ze er nu wel aardig bij staan.

Die potten zijn Airpots, is vrij nieuw. Op Youtube te vinden onder deze naam. Ze zijn er in allelei maten. Ik heb de 16ltr genomen. De wortels groeien richting gaatjes toe en als ze dan met de buitenlucht in aanraking komen, sterft het laatste puntje af, waardoor de wortel in de pot veel splitsingen gaat maken. Het is een pot voor een beter wortelsysteem. Het proberen waard dacht ik :wink:

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 mei 2015 21:26
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Dag 20,bloei.

Ik ga ook vanaf vandaag Green sensation bij de bloeivoeding toevoegen, wat denken jullie ervan?

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 mei 2015 18:23
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Die green sensation beginnen met een kleine hoeveelheid.

Is nogal straf spul.

Maar ik zie dat je een EC meter hebt>>> dus kan je dit wel bijsturen.

gr
vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 mei 2015 18:57
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Ik heb vandaag voor de Bluecheese 1ltr water gegeven met bloei (4ml) en green sensation (1ml). Ph op 6.0. Ec op 1.3 Even aankijken wat de twee BK 's achterin gaan doen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 mei 2015 19:42
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

En hoe doen ze het??

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 juni 2015 16:10
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Goed, de bladeren zijn nog steeds groen en staan klein beetje naar boven gericht. Ik heb ze vandaag nog geen water gegeven omdat de potten nog wat zwaar aanvoelen. De BK's staan ook met hun voeten in 25ltr potten en krijg het idee dat er nog aardig wat vocht onderin zit, voelen redelijk zwaar aan. Ik voel morgen weer. :grow:

Vanavond zal ik weer een foto plaatsen. 8)

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 juni 2015 19:41
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Even het onderwerp veranderen, Twee voorste dames zijn Blue cheese en de twee achterste zijn Bubble Kush :shock: . De 2vast staat nog buiten. :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 juni 2015 19:50
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Even van telefoon genomen. Toch zie ik bij de kleine dames meer verbrande puntjes op het blad. Voorzichtig met de voeding. De grotere lijken minder last te hebben. Neem geen foto's van tel meer..

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 juni 2015 23:56
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

En weet iemand wat het is, als de voorste puntjes van het blad naar beneden krom trekken? Dat zie ik ook bij de kleintjes.
Ik zal morgen wat betere foto's schieten

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 juni 2015 23:59
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

geef je ze niet te veel water dit kan het ook zijn als je zeker weet dat het niet te veel water is.
Stikstof toxiciteit
Toxiciteit Stikstof - te veel stikstof - Cannabis groeiend probleemProbleem: Donkergroen blad, zwakke stengels, en de algehele trage groei. Marihuana bladeren die stikstof giftig zijn krijgen vaak 'The Claw "of klauw-als bladeren die zijn gebogen aan de uiteinden. Zij doen ook een oneven gebogen (of cupping), die wordt vaak verward met overwatering, maar uniek is voor de toxiciteit van stikstof. U kunt een "krabben" blad rechts afgebeeld en meer foto's hieronder (klik op elke foto voor een close-up) te zien.

Bladeren die veranderen in klauwen beginnen vaak geel worden en sterven indien de toxiciteit stikstof niet is behandeld, zoals een tekort aan stikstof , alleen de bladeren blijft steeds samengeklauwde krijgen. Verlaat uiteindelijk geel of bruin en vallen af. U kunt zien of vergeling wordt veroorzaakt door te veel stikstof, omdat de rest van de plant donkergroen zal zijn, en de vergeling bladeren zal eerst veranderen in klauwen.

De meeste telers keren dat problemen ontstaan ​​bij stikstof, het van te veel van het geven aan de planten.

deze tekst is vertaald dus vandaar het kromme nederlands :P

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 juni 2015 21:02
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Dag 29, Bloei.

Dit zijn weer de pics van vanmiddag....de grotere dames drinken best wel wat. En de kleintjes hou ik nu al een week zonder. Denk toch aan teveel water. De potten zijn nog steeds een stuk zwaarder dan de grote. Gooi zo nog een paar macro's erop.

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 juni 2015 19:51
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

En de macro's....

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 juni 2015 19:56
Aarebei
(@aarebei)
Active Member

Mooie foto's zeg.
Dat is wel een mooi aanzicht zo he, dat licht.
gr
Aarebei

ReageerCitaat
Geplaatst : 9 juni 2015 16:05
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Vandaag de grote dames water gegeven, ph 5.8 en ec 2.08. Met Green Sensation..!!

Ze reageren er nog steeds goed op. 1ml doe ik op een ltr water. 1/2 ltr per plant.

De kleintjes moeten nog wachten met water, de potten voelen nog steeds veel zwaarder dan de grote.

ReageerCitaat
Geplaatst : 9 juni 2015 22:47
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Dag 35 bloei,

Ik hoop dat de toppen nog wat groter gaan worden, bij de BK zie je duidelijk bruine haren maar de trichonen zijn nog allemaal clear. Als ik de zaadbank mag geloven is het 7/8 weken bloei. Aangezien deze dames een lastige start achter de rug hebben in het vroege voorjaar buiten, denk dat ik zelf gewoon de trichoontjes in de gaten ga houden over een week of wat. Ik weet eerlijk gezegd niet precies de eerste dag van de bloei. De volgende kweek worden weer feminised. Als je groei stagneert met auto's dan ben de sjaak als ze in bloei gaan, qua opbrengst. Je ziet op één foto ook duidelijk het verschil met de BK's.

De getopte 2F2V gaat ook wel goed, maar is een weekje achter, zo te zien met de bloei.

Brand er maar op los mensen. Ik hoop dat het de volgende kweek beter gaat maar ik ben net begonnen met een tentje, en het is in het begin toch wel in de gaten houden, om een redelijk klimaat te creeeren/houden om het plantje naar de zin te maken, plus de voeding.

Maar hier komt nog wel wat van af.. :bigjoint: :bigjoint:

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 juni 2015 17:12
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Hey

Combinatie met veel lezen en hulp van dit forum en meestal komt dat wel goed. :wink:
Het is wel door veel te kweken dat je ervaring opdoet :wink:

Persoonlijk werk ik ook liever met gefeminised zaad.
Je kan alles meer naar je hand zetten.

gr
vladimir :smokepipe:

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 juni 2015 18:13
penvisser
(@penvisser)
Estimable Member

Idd Vladimir,

Het is veel lezen en ook doen!!!

Ik had deze plantjes buiten staan op de tuin, en omdat ik een tentje aangeschaft heb dacht ik, laat ik ze gelijk binnen zetten om het klimaat een beetje onder knie te krijgen.

Volgende kweek, wil ik proberen met vier plantjes die geschikt zijn voor een scrog. Kijken of ik een veldje vol kan krijgen.

Gister weer water gegeven, ph op 6.0 en ec dit keer eens wat hoger, 2.3 We zullen zien hoe ze erop gaan reageren. Ben benieuwd of de toppen nog wat gaan aanzwellen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 15 juni 2015 21:08
Pagina 1 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub