Forum

The Church A.M.S. eerste kweekverslag  

Pagina 1 / 13
  RSS
marzra
(@marzra)
Estimable Member

Hallo allemaal,

Ik droom er al jaren van om mijn eigen plantjes te laten groeien.
Na veel lezen op dit en andere forums heb ik volgens mij genoeg informatie opgedaan.
De gelegenheid is er nu om het te doen dus heb de knoop doorgehakt en ga een poging wagen.
Het doel van de kweek is voor de hobby, als zelfmedicatie wanneer ik last van migraine heb en eventueel voor leuke gelegenheden (regelmatig blowen ben ik namelijk al een hele tijd mee gestopt.).
Mocht ik dusdanig veel oogsten dat ik het zelf niet op krijg dan zullen mn vrienden me vast een handje helpen :happy:

Ik heb gekozen voor The Church van Greenhouse Seeds Co.
Ik heb zojuist 4 zaadjes tussen vochtig keukenpapier en 2 schotels geplaatst, de kamertemperatuur is 21graden c.
Zodra de zaadjes ontkiemt zijn zal ik ze in zaai -en stekgrond plaatsen en in een propagator laten groeien tot ze sterk genoeg zijn om buiten te staan.

De zaadjes:

Veel plezier met het volgen van dit verslag en alle tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Greets

Church & AMS buitenkweekhttps://www.wiet-info.nl/viewtopic.php?f=19&t=5122

Citaat
Geplaatst : 4 april 2012 00:15
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

jij ook veel plezier en succes met je kweek!
Wordt gevolgd. :mrgreen:

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 april 2012 07:08
Woknok
(@woknok)
Honorable Member

Suc6 :wink:

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 april 2012 08:13
Mr Smith
(@mr-smith)
Prominent Member

Nu maar hopen op een goeie zomer!
Succes,

gr Wizz

De wereld is een komedie voor denkenden en een tragedie voor voelenden

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 april 2012 09:12
friggen2
(@friggen2)
Eminent Member

veel geluk, ik volg je :bigjointsmoke:
ik houd ook mijn kweekverslag van The Church bij dus wel leuk om te vergelijken :happy:

Greetz :smokepipe:

niet zeiken maar beuken!

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 april 2012 13:52
THCNL
(@thcnl)
Honorable Member

Ook van mij succes marzra! Dat je veel plezier mag hebben aan :grow:

1e teelt: Kweekverslag Shining Zilver Haze (Buiten) viewtopic.php?f=19&t=3108
2e teelt: Green House Green-O-Matic (Buiten) viewtopic.php?f=19&t=3914
3e teelt: Buitenkweek Tundra Dutch Passion (Automatic) viewtopic.php?f=19&t=5038
Buitenkweek Jet47 & Gnomo Automatico viewtopic.php?f=19&t=5474
4e teelt: 3x White Russian, 1x Royal Dwarf, 1x Royal Automatic Buiten viewtopic.php?f=19&t=6393

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 april 2012 00:37
medcare
(@medcare)
Reputable Member

Hallo Marzra, ik heb drie wkn geleden dezelfde stap gemaakt. Gewoon niet gehinderd door enige kennis, maar wel heeel veel lezen hier op het forum. Gaat tot nu toe perfect ze groeien als :leafgreen:

suc6 ga je ook volgen :grow:

beter spijt van wat je gedaan hebt, als dat wat je niet gedaan hebt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 april 2012 06:55
marzra
(@marzra)
Estimable Member

Bedankt allemaal!

Vanochtend toen ik keek hadden alle 4 de zaadjes al een klein worteltje van 1 a 2 millimeter. Vanavond nog maar eens kijken en als de wortels lang genoeg zijn ze in de zaai -en stekgrond plaatsen.
Ik ben blij verrast dat ze alle 4 al aan het uitkomen zijn en ook zo snel al, slechts anderhalve dag sinds ik ze tussen het vochtige keukenpapier heb geplaatst.

Ik heb even wat vraagjes over een PH/Moisture meter

PH:

Hij staat hier bijna op de helft van de 7, betekent dit dan bijna 7 of bijna 7,5?
en 6,2 is toch de ideale PH-waarde?
Ik heb buiten een regenton staan, is het aan te raden daar water uit te halen om mijn grond/plantjes mee te bevochtigen of kan ik dit beter met leidingwater doen?
Mocht ik het water uit de regenton halen, moet ik het dan eerst koken om beestjes e.d. te doden?

Moisture

Welk lettertje moet ik hebben op mn moisture meter?
Volgens mij moet het niet te nat zijn zodat de wortels een beetje gaan graven, maar ik wil ze ook niet te droog neerzetten.

Greets

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 april 2012 12:34
marzra
(@marzra)
Estimable Member

pH waarde heb ik een topic over gevonden, ik moet dus rond de 6 hebben en ik heb ergens gelezen dat spa blauw deze zuurtegraad heeft.
Is het aan te bevelen om mijn plantjes te bewateren met spa blauw?
En ik hoor mensen praten over het 'afzuren' van je water, hoe doe je dit precies? Dat kan ik nergens vinden en is hopelijk een stuk goedkoper dan heel veel liters spa blauw te kopen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 april 2012 18:44
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

De ph meter die je hebt geeft een indicatie, maar is niet betrouwbaar.
De aarde die je gebruikt heeft een ph waarde, die kan je op de zak aflezen. Vaak is potgrond licht zuur, 5.5 - 6.0, daar houdt een wietplantje van.
Op internet kan je opzoeken wat de ph waarde is van het water in jouw woonplaats. Water met toevoegingen als wortelstimulator en voeding zuurt af met ruim 1.1 punt. Tenzij je leidingwater van nature extreem hoog is in ph, denk aan < 7.5, kom je meestal niet in de problemen omdat de lichtzure aarde als buffer werkt.
Regenwater is prima, maar niet koken. Gekookt water bevat nl geen zuurstof meer. En goed zeven en je regenton afschermen met muggengaas, want er zit veel leven in een open regenton en je wilt liever geen ongewenste beestjes mee naar binnen nemen. Ik zou ook geen oud, lang stilstaand regenwater nemen, misschien hebben zich daarin teveel schadelijke bacterieën in ontwkikeld. Spa blauw heeft idd een ph van 6, maar bevat geen zuurstof. Je kan het wel afwisselen met bv regenwater en leidingwater met voedingstoffen. Zo zit je altijd aan de goede kant met je ph waarde.

Ph meten doe je met een goede ph meter. En je kunt vloeibare zuren kopen die je druppelsgewijs aan het water toevoegt tot de gewenste ph bereikt is.
Kijk maar eens op de site van onze sponsor, DHS, dan zie je een voorbeeld van een goede ph meter.

http://www.dutch-headshop.com/nl/growsh ... 69_72.html

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 april 2012 19:06
marzra
(@marzra)
Estimable Member

Dat noem ik nou goede en nuttige informatie, thanks!

De grond heeft een pH-waarde van 5,2 - 6,2 ideaal dus.
De pH-waarde van mn leiding water kan ik niet vinden en ben al een tijdje aan het googlen, nog even doorzoeken in de hoop dat ik wat vind.
De regenton heb ik vanmiddag een bezoekje gebracht maar dat wordt m niet, groen uitgeslagen, staat al veel te lang stil en het stinkt een beetje.
Volgens mij heb ik eens gehoord dat de pH-waarde van het leidingwater waar ik woon 7 is dus dat zal geen probleem moeten zijn i.c.m. de aarde die ik nu gebruik en het gebruik van voeding in de toekomst.

http://www.dutch-headshop.com/nl/ph-met ... p-562.html lijkt me wel een goede optie mocht ik in de problemen komen. Op het moment probeer ik het redelijk low-budget te houden dus wacht ik nog even met bestellen.

1 zaadje heeft een wortel die al lang genoeg is om in de grond te stoppen, ik wacht echter nog even tot de rest ook zo ver is en dan doe ik ze allemaal in 1 keer.

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 april 2012 19:27
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

je water-gegevens zijn simpel te vinden op de site van de leveransier.
bv. brabant water of dunea hier zijn alle relevante gegevens te vinden. :mrgreen:

grtz, Stekkie

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 april 2012 21:41
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Ik zou niet wachten op de rest met potten. Het worteltje groeit nl gewoon door en kan als een wokkel gaan draaien.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 april 2012 09:30
marzra
(@marzra)
Estimable Member

Heel lang bezig geweest met het afstruinen van google op zoek naar de pH-waarde van mijn gemeente, helaas is het echt nergens te vinden.
Genoeg informatie over de hardheid maar niks over de pH-waarde.

Alle zaadjes zijn inmiddels geplant, Sommige waren inderdaad een beetje raar gegroeid maar niks extreems. Ik heb de punt van de wortels gewoon de aarde in gestoken en een beetje aarde over de kopjes heen gedaan.
Ze staan nu in de propogator voor het raam. Ik hoop dat ze boven de grond zijn zodra ik uit mijn werk kom vanavond.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 april 2012 10:43
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

welke water-leveransier heb je :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 april 2012 11:16
marzra
(@marzra)
Estimable Member

Vitens

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 april 2012 17:26
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Dan denk ik dat je via deze pagina van je waterleverancier wel kan opzoeken hoe het zit met jouw kraanwater. :wink:

http://www.vitens.nl/overwater/waterkwa ... fault.aspx

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 april 2012 17:31
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

probeer deze link eens ik denk dat je hier wel verder mee komt. :P
voorbeeld : harderwijk :Zuurgraad (pH) pH.gemiddeld 8.07 pH. minimaal 7.80 pH.maximaal 8.20

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 april 2012 17:43
marzra
(@marzra)
Estimable Member

Thanks! Het is me wel een raadsel hoe je dat gevonden hebt, ik ben er een paar uur mee bezig geweest :p

Anyways ongeveer 8 gemiddeld. Dat betekent dat ik toch even een ph meter moet aanschaffen en evt een middeltje om m af te zuren.

Hoop dat als ik vanavond uit mn werk kom ze hun kopjes al laten zien :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 april 2012 17:44
Pagina 1 / 13
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub