Forum

DHS white widow vergelijkende kweek op hydro hy-pro onder zelfbouw led cree cob cbx3590  

Pagina 6 / 6
  RSS
_Inie_
(@_inie_)
Trusted Member

https://www.wiet-info.nl//forum/binnen-kweken-vraag-antwoord/the-neutralizer-4539/#post-94791

Info over de neutralizer. Het apparaat doet zijn werk goed volgens het testverslag, wel prijzig.

Mooi dat je verder kan kweken. Wat een opluchting!

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 juni 2017 12:10
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Thx in ie, ook voor de link. Ik had ook gezocht hier maar niet gevonden. Ja ik denk da ik hem ook maar ga bestellen. Kan ik hem in de huiskamer zetten voor als ik binnen rook en anders bij het knippen. 

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 juni 2017 02:16
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Thx in ie, ook voor de link. Ik had ook gezocht hier maar niet gevonden. Ja ik denk da ik hem ook maar ga bestellen. Kan ik hem in de huiskamer zetten voor als ik binnen rook en anders bij het knippen. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 juni 2017 02:16
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Als ik nu ga kijken hoe deze kweek is verlopen ben ik dik tevreden want op de oogst na liep alles vlekkeloos. Bij mijn eerste kweek had ik rond de 100 toppen en nu rond de 130 toppen. Maar het zijn toch redelijk dunne topjes gebleven op enkele uitschieters na. Ik ga komende ronde beter snoeien want ik denk dus dat ik met minder toppen juist dikkere toppen krijg en zo denk ik me opbrengst te kunnen verhogen. Dinsdag droogt me huidige kweek precies een week en zal alles droog zijn en kan ik wegen wat de opbrengst deze ronde is geworden. De dunnere topjes waren reeds klaar en hier heb ik er al een paar van ''geproefd'' en kwaliteit was top. Zo kan ik ze niet kopen. WW staat bekend als scherp maar deze is smooth op de keel. Hij komt rustig binnen met een lekkere high en na een half uurtje komt een lekkere stoned opzetten. Heerlijk voor het slapen gaan met me jointje nog ff tv kijken en jointje op lekker naar bed om als een roos in slaap te vallen. Smaak lag er nog niet echt bovenop maar dat zal na het curen in weckpotten wel veranderen dus daar kom ik op terug.

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2017 12:18
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

NIET STOPPEN MET KWEKEN, JIJ GROENVINGER!:-p

Is het geen idee om een drooghok te bouwen naast je kweektent? Kun je desnoods nog in voorgroeien ook. Als je hier ook een (desnoods je oude) koolstoffilter op zet en je elke keer maar 1 tak van je plant afknipt kun je eigenlijk alles vrijwel geurvrij houden. Tuurlijk ga je het ruiken, ook van elke keer 1 tak, maar het zou vast wat minder penetrant zijn. Zo doe ik het iig en ik zit in een flat met overal oudere luitjes om me heen en nooit geen problemen gehad. Die neutralizer schijnt inderdaad ook een goed apparaatje te zijn.. 

Ps: ik stuur je binnenkort een pm met een aantal vragen over je DWC. Ik moet er zelf nu ook echt eens werk van gaan maken en heb nog wat vragen.

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2017 12:56
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Hey gekkeplant: na mijn eerste kweek heb ik al een nieuwe tent zelfde formaat gekocht en ik heb me ''oude''tent ernaast staan voor dat doel. Ik moet zeggen wel 1 afzuiging voor beide tenten dus de inlaat waar me filter hangt zuigt de lucht uit de uitlaat van de andere tent.

Nu mijn twijfel, mss wel leuk om dat hier ook te bespreken. Ik heb een 350m3 ruck buisventilator  en dit werkt prima maar is niet afdoende voor het knippen zo is nu gebleken. (ik had me ramen open voor de warmte en dat was ook dom achteraf gezien) Ik kan natuurlijk de the neutralizer kit kopen en waarschijnlijk werkt dat prima plus vrouwlief is blij want dan kan ik hem in de avond ook in de huiskamer gebruiken. Ik kan echter ook gaan voor een grote iso box afzuiging die een stuk stiller is omdat ik hem maar op lage capaciteit laat draaien en deze vol open met knippen. Maar trekt me koolfilter het dan nog wel of moet ik die dan zwaarder nemen?  

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2017 19:30
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Hm en dan toch nog de buren, ramen dicht idd haha!;)

Ik heb dit ff voor je opgezocht: 

-Wat is de juiste verhouding tussen afzuiging en koolstof-filter?

Er zijn twee rekenregels:
1: je koolstoffilter moet gelijke tot 20% meer capaciteit als je afblazer hebben. Bijv: een 1000m2 afblazer moet een 1000m2 tot 1200m2 koolstoffilter hebben.
2: je koolstoffilter is net iets groter dan 50% van de capaciteit van je ventilator. Bijv: 1000m2 ventilator krijgt ongeveer een 600kuub filter.

Het filtert even goed, alleen zal optie 2 sneller verzadigd zijn dan optie 1. Filters kunnen erg zwaar worden. Dat kan een reden zijn om geen filter van 1200kuub te willen ophangen, maar te kiezen voor een 600kuub filter. Uiteraard is het ook mogelijk om via een Y-stuk twee filters op een ventilator aan te sluiten.

Toevallig heb ik deze week zelf een 500m3 mdf iso box binnen gekregen omdat mn buis fan harder begon te brommen en 100% was geen optie meer.. Was in het begin bang dat deze niet eens stil genoeg was maar 500 zou wel meevallen voor deze dingen want het is op een beetje wind na muisstil.

Moet er nu ook opeens aan denken dat ik dezelfde setup met drooghok/kweekhok enzo wou gaan maken maar dat ik toen dacht : dan blaast het knetterhard door mn drooghok heen. Ook is de kamer waar mn kweektentje staat eigenlijk altijd te warm om goed te drogen dus heb het ergens anders gezet met een mini afzuigertje en oude koolstoffilter. 

Maar dan jouw tent... genieten !

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2017 21:30
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Omdat ik geen overlast meer wil veroorzaken ben ik steeds een kwartiertje in me tent aan het knippen. Ik heb nu zowat de helft geknipt en dit zit in een grote pot te curen. Tot nu 150 gram droog.  

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 juni 2017 12:15
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

dat wortel stel WAUW !! 

hopelijk een goeie oogst gehad ....

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 juli 2017 21:12
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Vandaag alles afgewerkt. Mooie toppen lekkere wiet zit in de weckpotten. 300 gram bij elkaar. Fluffie wiet heb ik inmiddels in olie omgezet maar dit was 200 gram droog bij elkaar. En dan nog redelijk knip afval  om ook nog iets van te maken was 150 gram. Ik ben kieskeurig geweest met het selecteren van de goede toppen maar ik ben ervan overtuigd dat er nog steeds meer uit te halen valt. Al bij al ben ik er blij mee want Tis echt een lekker wietje geworden. Vanuit de weckpot zo'n 20 gram opgerookt al (niet meegeteld met het gewicht) en zodra je de pot opentrekt komt er een zware lucht je tegemoed, vaak heb ik net na de oogst een graslucht maar deze ronde ruukt het behoorlijk. Ww staat erom bekend scherp te zijn op de keel maar deze is heerlijk smooth. Hij begint met een heldere high en na een half uurtje gaat de high over na een ontspannen stoned heerlijk voor het slapen gaan. Kortom ik ben dik tevreden met de kwaliteit van het spulleke wat ik gemaakt heb. Voor het vergelijk hebben jullie het Fluffie meegerekend of niet? 300 gram goede toppen met fluffy erbij 500 gram. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 juli 2017 18:00
Emanuel en Gekkeplant vonden het leuk
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

300gr  komt uit op 0.75 gr/w en 500 1.25 gr/w. De 2e optie was mijn doel deze ronde boven 1 gr/w dus ik kies die voor het gemak 😉 

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 juli 2017 13:49
Pagina 6 / 6
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub