Forum

DHS white widow vergelijkende kweek op hydro hy-pro onder zelfbouw led cree cob cbx3590  

Pagina 5 / 6
  RSS
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

ik denk dat het nog te vroeg is al te beginnen met spoelen als ik naar de toppen kijk.

er is nog nauwelijks verkleuring van de bloeiharen en de bladeren zien er ook nog vitaal uit.

algehele indruk zou ik zeggen nog een week of 2 voor het spoelen. (+/-)

ook bij mij loopt het oogstmoment uit en moet er 1 a 2 weken bij plakken.

Grtzzz en suc6, Stekkie

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 juni 2017 11:23
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

20-4 2017 zijn de lampen naar 12/12 gegaan. Donderdag is dat 7 weken precies, dat zou op 10 weken bloei uitkomen. Maar de plantjes hebben de tijd nodig die het nodig heeft. Ik moet zeggen dat dit foto's waren van een week geleden en de toppen zijn op die week flink aangedikt en daar mogen ze toch nog ff mee doorgaan. Er zitten voor het zicht 4 hoofdtoppen op die echt wel de moeite waard gaan zijn maar ik tel weer over de 100 losse toppen. Deze keer door het snoeien veel mooier omhoog gekomen.

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 juni 2017 11:37
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

bedenk dat je snoeibeurt vol in de bloei was, dus je bloei periode verlengt dus ook met +/- de tijd die je plant nodig had te herstellen. 7 weken is dus erg kort, ik ben het hier met Stekkie eens, de plant lijkt nog volop bezig te zijn. Ik zou niet raar opkijken als de plant pas piekt over een week of 3. Met sativa genitca weet je maar nooit 😉 Bloeitijd is meer een leidraad, de trichomen spotten is leidend voor de optimale oogst. 

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 juni 2017 17:36
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Dit zijn de foto's van gisteravond. ph 5.6 ec 2.2 en afbouwend. Ik zie toch al wat amber in de trichomen komen. Maar we blijven het volgen en idd de trichomen bepalen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 juni 2017 11:17
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Deze week begonnen met spoelen en ik ben aan het plannen volgende week te oogsten. Me nieuwe chocolope die staat voor te groeien bij een maatje van me kan er direct in.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 juni 2017 10:10
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Even vraagje voor de vergelijkende kwekers, een van de 2 planten die ik heb staan heeft enorm veel foxtails, is dit genetica of komt dit door teveel licht/warmte?

Bovenste foto maakte ik omdat ik deze top verdacht had gemaakt van toprot. Deze top zat 5 cm van de dichtst bijzijnde ledspot en dat was dus echt te dichtbij en de bruine plek is een droge verbrandde plek. Deze top had wel als eerste de foxtails.

ReageerCitaat
Geplaatst : 16 juni 2017 10:39
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

hoi  Aloyske,

ik kweek al wat jaartjes maar kende de term foxtails nog niet.

even googelen dus.

het volgende linkje geeft hier een duidelijke uitleg over: foxtails-of-tweede-internode-bloei.

bij geen van de 4 planten die ik had staan heeft zich dat voorgedaan, ik denk dus niet aan genetica.

bij te veel warmte zouden het hele lange dunne tails worden en dat zie ik niet op jouw foto's.

die droge verbrande plek moet je echt goed in de gaten houden dit resulteert inderdaad meestal in toprot.

suc6 en grtzzzz, Stekkie 

ReageerCitaat
Geplaatst : 16 juni 2017 11:43
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

ik kende de term al wel want ben hem met de lampen die ik gebruik vaker tegen gekomen. Ik had de term eigenlijk altijd als negatief ervaren maar de link die je stuurde legt mooi uit waar het fenomeen vandaan komt en dat het dus niet noodzakelijk negatief hoeft te zijn. Ik denk zelf dat de positieve variant weleens waar zou kunnen zijn in mijn situatie. De grootste en dus hoogste toppen hadden het het eerste en daarom ging ik uit van te dicht op de planten met de lamp (was ook zo 5 cm) maar zelfs de toppen op 50cm afstand hebben hetzelfde fenomeen maar in mindere vorm. Me besluit staat vast, begin volgende week gaan ze om. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 juni 2017 16:01
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Zelf heb ik bij Sativa + planten ook soms foxtails.

Kan door warmte komen of door onvoldoende luchtcirculatie bij je planten.

Als je teveel licht zou hebben dan worden je bud's wit !

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 juni 2017 17:32
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

De foxtails maken de keuze wanneer te oogsten niet makkelijker. De toppen zijn gemiddeld genomen allemaal wit en 10 tot 20% amber. De foxtails zijn echter bovenin transparant. Als ik enkel naar de trichomen kijk gaan ze vanavond om maar de planten laten nog geen vergeling of herfst zien. Ik spoel nu een week en de bladeren zijn van net te donker groen naar fris groen gegaan. Ik bekijk het nu van dag tot dag. een klein topje wat onder het net zat heb ik vorige week weggesnoeid en deze smaakte reeds prima. 

Hoe doen jullie dat? knippen zonder overlast bij de buren? Laatste keer was me hele huis vergeven. Ik heb vaker bij grotere kweken geknipt maar dan zaten we in een grote tent die compleet afgezogen werd en dat gaf dus geen problemen. Mijn tentje is natuurlijk maar 90x 90 cm dus in me tent zitten is geen optie. De afzuiging maximaal aan en geregeld met een spuitbus (blast) door het huis is wat ik krijg verzonnen en dat is uiteraard voorbereid maar hebben jullie nog andere tips? Het knippen doe ik met zijn 4 om die tijd zo kort mogelijk te houden maar ik schat het nog altijd in op een 2,5 uur knippen.  verdere tips zijn welkom 

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 juni 2017 13:34
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

wierook tegen de wiet geur werkt redelijk en als je vaker wierook brand dan valt het zeker niet op.

kies wel een goede soort die je zelf ook nog lekker vind.....

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 juni 2017 18:44
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Voorheen staken wij kaarsen en wierrook aan voor-,tijdens en na het knippen.

Dit blijkt vaak niet voldoende te zijn waardoor je de volgende dag nog steeds wiet ruikt.

Tegenwoordig doen we het anders door s'middags te knippen en dan sávonds gebakken aardappels met aardappelkruiden erop. Uien bakken/fruiten werkt ook erg goed.

Gourmetten is ook een optie maar daar is het nu te warm voor hahaha

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juni 2017 10:32
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Nouja alsof ik het aangevoeld heb. Gisteravond besloten om alles om te gooien en te gaan knippen zodat het mooi kon drogen. Afzuiging maximaal aan en geregeld met de blast spuitbus spuiten. Wij roken niets maar na een 1.5 uur knippen hadden we een boze buurman aan de deur. Ik heb alles afgeknipt en plat op het net gelegd ongeknipt en tent dicht. Ik had gehoopt dat ik dit kon doen zonder overlast bij de buren te genereren maar helaas. Vrouw kwaad dus manlief is klaar.

Buiten kweken was al klaar maar nu binnen dus ook. Dit is dus waarschijnlijk me laatste verslag, ik hoop dat ik het zo iig nog kan drogen en in weckpotten kan doen dat ik er iig nog plezier van heb maar me tent kan op marktplaats vrees ik.  

Ik had dit niet verwacht en ben er aardig stuk van moet ik zeggen. Zelfs 2 plantjes voor eigen gebruik kan blijkbaar niet anno 2017 in Nederland. Ik kan niet meer doen denk ik om overlast te voorkomen en enige optie die ik zie is stoppen want verdere problemen zit ik niet op te wachten. updates volgen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juni 2017 11:59
_Inie_
(@_inie_)
Trusted Member

ai ai, dat is slecht nieuws ..

Sterkte

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juni 2017 15:07
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

🙁

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juni 2017 16:05
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Toch nog positief nieuws. Vandaag goed gesprek met de buurman gehad en hem uitgelegd dat ik een tentje heb 90x90 en 2 plantjes tegelijk voor eigen gebruik, zalf en olie. Kheb aangeboden om alles op te ruimen maar de reaktie van hem was, doe dat dan als we niet thuis zijn dan hebben we er geen last van. Zijn zoontje lag nu in die lucht en dat is natuurlijk echt niet tof. Kortom ik ben nog in conclaaf met vrouwlief maar voor de buren hoef ik het niet te doen. Nederland 2017 toch toleranter? 

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juni 2017 20:58
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

ik ga voor je duimen kerel. 😉

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 juni 2017 21:59
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Tipje: ik knip altijd met een koolstof filtertje met badkamer ventilator voor me om de tafel, ook m'n droogkast word zacht afgezogen via een koolstof filter. 

Iedereen blij ? 

Succes kerel, ik hoop dat je 't uitgepraat krijgt. 

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 juni 2017 09:29
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Vrouwlief is het er ook mee eens als ik extra maatregelen tref om overlast in de toekomst te voorkomen. Nu zat ik eraan te denken om ''the neutralizer kit'' aan te schaffen. Uiteraard heb ik eerst gezocht bij de sponsor maar deze heeft hem niet in het assortiment. Ik lees er goede resultaten van, iemand toevallig ervaring mee? 100 euro en me probleem is opgelost dat is het me dubbel waard. Lijkt mij ideaal om tijdens en na het knippen te hebben draaien als het werkt.....

We waren halverwege met knippen toen de buurman aan de deur stond dus ik heb de rest onderaan afgeknipt en zo plat op het net gelegt zodat de tent en de lucht dus weg was direct. Nu is vooral met de huidige temperaturen niet verkeerd om ongeknipt te drogen om dit wat langer te rekken. Maar het was redelijk paniek op dat moment en alles ligt op een hoop. Ik hoop dat ik geen schimmels en rot heb gecreëerd door het snelle opstapelen maar we gaan het zien. In overleg met de buurman knip ik het af als er niemand thuis is met extra maatregelen tegen de lucht en deze kit lijkt mij ideaal voor mijn gebruik. Me afzuiging en filter werken prima normaal en dan de kit erbij voor tijdens het knippen als me buren van huis zijn in overleg. Dan lijkt mij dit geen zorgen meer te geven in de toekomst. 

Foto's van de puinhoop volgen nog.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 juni 2017 11:25
Pagina 5 / 6
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub