Forum

DHS white widow vergelijkende kweek op hydro hy-pro onder zelfbouw led cree cob cbx3590  

Pagina 4 / 6
  RSS
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Eerste bloeiharen zijn gespot en de lamp naar vol vermogen gezet. Ph 5.9 en ec naar 1.3 gezet. Aankomend weekend een 2e en laatste volledige waterwissel. Ik vind het verder niet meer nodig omdat het verbruik inmiddels naar meer als 5l per dag gaat en een 50l waterton precies een week mee gaat en ik dus feitelijk wekelijks een volledige waterwissel doe door het verbruik te compenseren.

Ik heb het gevoel dat ik ze nu maar moet laten komen of toch nog blijven snoeien?

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 mei 2017 13:04
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Bij scrog trek je onder meestal helemaal leeg, dieven, met blad en al, allemaal eraf (maar volgens mij doe je dat al zo te zien)..wbt bovenkant...als het echt vol word, dan wel, maar als ik het zo zie heb je denk ik een paar weken de lang door gegroeid...ik hou zelf altijd rekening met strek en dat begint pas in de bloei, dus als je je net al vol hebt en het moet nog gaan bloeien dan denk ik dat het het beste is om wat het meest onderop zit te snoeien zodat er wat lucht ontstaat en doe dit uiterlijk tot de 2e week van de bloei, daarna geen stress meer...

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 mei 2017 17:27
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Gisteren iets aparts meegemaakt. Op 2 dagen tijd van afgevuld naar een bodempje water van 5 cm in me plantenbak. Dus snel me watervat leeggemaakt maar toen was me plantenbak niet eens halverwege. Gistermiddag dus snel nieuw voedingswater in me vat aangemaakt en gelijk op 1.4 ec gezet en een ph van 5.6. Vanochtend kijk ik bij me planten en zie ik dat er terug een laag van 5 cm water bij me planten staat. Ik gelijk kijken of ik dan niet een lekkage ergens heb maar nee het verbruik ligt enorm hoog. Dus me voedingswatervat direct opnieuw afgezuurt naar 5.6 en ec was gelijk gebleven op 1.4 en me plantenbak vanochtend gelijk tot bovenaan afgezuurt maar toen bleek dus dat er nog maar 15l water bij me plantenbak in kan en er dus een slordige 35l aan wortelen in me bak zit. vanochtend dus een volle wissel gedaan zodat ik klaar ben om af te bloeien. 2 weken op 12/12 en de topvorming begint te starten en de groei zit er dus flink in. Foto's volgen weer van het weekend maar ik heb 2 monsters van planten die nu flink de hoogte in aan het gaan zijn, dat beloofd veel goeds. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 mei 2017 10:31
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Zo te lezen gaat het hier meer dan goed. Nieuwsgierig naar de beeldekes  😎 

gr

vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 mei 2017 20:39
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

foto's zeggen inderdaad meer als woorden. Ik ben eigenlijk best content hoe deze kweek loopt (buiten de extreem lange voorgroei tijd). 

Een maatje van me heeft DNA genetics chocolope 5 stuks gezaaid op steenwol en ze zijn alle 5 opgekomen terwijl hij er ook maar 2 gaat afbloeien. Hij gaat ze nu alle 5 groeien zodat zodra deze ronde van mij klaar is er hier 2 van bij mij ga afbloeien. Dus deze week is onverwacht me volgende ronde reeds begonnen. Chocolope had ik reeds op mijn lijstje staan omdat deze genetica schijnbaar perfect draaid op hydro en de chocolope meerdere prijzen beste hydro gewonnen heeft. Toch leuk als je elkaar zo kunt helpen want dit scheeld me toch een maand voorgroei die ik zelf niet hoef te doen. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 mei 2017 12:20
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ik ben benieuwd hoe vol het nog gaat worden bij jou, bij mij begint het als een gek te groeien nu 😛 Ziet er iig veelbelovend uit.

Ik ben zelf steeds meer aan het denken over LED en na wat zoeken toch wel geschrokken van de kosten van een orginele Cree cob led. Toch vind ik het razend interessant gezien LED de enige vorm van verlichting is waar je de maximale harsproductoe kan halen. Dus ik toch wat zoeken: 

http://www.lightinthebox.com/nl/50w-utral-heldere-led-cob-chip-110v-220v-ingang-smart-ic-voor-diy-leidde-overstroming-licht-1-stuk_p5634844.html?prm=1.5.1.2

specs: power:30/40/50 watt Voltage 220V (geen driver nodig schijnbaar) Lumens: 100-120Lm/W en dan heb je dus 2 soorten, warm white (2800/3200K) en de cool white (5000-6000K) Ik vermoed wel echter dat t van die oude 1/2/3 watt leds zijn op een chipje...

Is dat iets of is er maar één wat echt werkt en dat is Cree? Als je wat info zou hebben hierover zou dat super zijn 😉 Of een link naar de beste prijs, want het varieert enorm en ik weet niet welke orginele of fake zijn

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 mei 2017 14:21
Doggy
(@doggy)
Estimable Member

opzich niet duur hoor val wel mee. ik ben elektro monteur, ik werk er mee, uiteraard is het bij ons iets goedkoper als klant bij inkoop maar goed , het is niet heel duur.

ik vindt het wel intressant

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 mei 2017 18:22
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

rond de 50 euro per stuk, orginele cree cob cxb...en dan 6 stuks minimaal...dan moet je de driver nog hebben. Of jij moet ze echt veel goedkoper weten...

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 mei 2017 20:28
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

@cupboardgrower6x Cree CXB3590 3500k cd bin 36v: 35usd/pcs;

6x ideal ledholder: 2.8usd/pcs;

6x Pre-drilled heatsink Φ150mm*H70mm(for 60-70W): 13.5usd/pcs;

2x HLG-240H-C1750 version B: 66usd/pcs;

2x dimmer switch: 15usd/pcs;

Wires to connect the leds to the driver: free.

Shipping cost: 60usd by TNT economy, it takes about 7 days.

Paypal charge 4.5%

So the total cost: 553.64usd.

Dit is wat mijn zelfbouw gekost heeft. De cree cob cbx3590 was net in prijs gezakt toen ik deze aanschafte. Ik heb de luxe drivers gekozen en de efficiëntste leds. Ik heb alles besteld bij kingbrite in china bij de inmiddels wereldberoemde jerry. Dit is echt een te vertrouwen bedrijf. Ik zal je een link pm sturen naar een topic over zelfbouw leds want bv citizen heeft ook hele goede wat voordeliger cob leds. Ik bestel deze maand zelf eerst een tneon om voor te groeien in me kleine tent maar als ik wat gespaart heb wil ik een 120w lamp bouwen met die leds.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 mei 2017 10:47
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ja ik las inderdaad al wat over citizen, alle info is welkom. Ik wil zelf ook deze richting op, want de CFL word steeds schaarser, en LED schiet HPS al voorbij met de COB's dus ik ga liever iets meer investeren in de toekomst dan lappen met een HPS/cooltube set.

Ik zie bij jou mooie resultaten en ik lees veel mooie resulaten. Daarnaast had ik al een klein beetje ervaring met de oude leds die tov de lage opbrengst wel de allerlekkerste wiet met de maximale harsproductie gaf. I'm in...vraag is wanneer de financien het toe laten dus idd...Citizien kan wellicht de gunstigste weg zijn...tis alleen een doolhof van typen en soorten en ik ken de weg nog niet 😛

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 mei 2017 10:55
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Letop! Volgende foto's kunnen als schokkend worden ervaren door sommige kwekers.

Foto voor het snoeien. Zoals te zien een groot oerwoud waar ik geen vertrouwen in had dat die toppen flink gingen aandikken.

Zoals te zien op deze foto tijdens het snoeien is het onderliggend blad hangend en een beetje gelig doordat deze compleet geen licht meer kregen. Dit had ik de vorige ronde ook en ik denk dat door het blad weg te snoeien de toppen de kans krijgen door te groeien. 

Foto's na het snoeien en dieven. Ik had een stuk gelezen over snoeien van het blad en hier werd verteld en uitgelegd dat het tot en met de 3e week bloei geen kwaad kan om dit blad weg te halen. Dit verhaal legt uit dat er geen blad weggehaald word in de groei fase van de plant tot deze klaar is en in juiste vorm om de klok om te zetten naar 12/12. Als de plant zover is dan word geadviseerd alle bladeren op steel te verwijderen en alle bladeren tot een hoogte van 25% van de plant. Dit kan je dan in de 3e week van de bloei herhalen waarna je de plant gewoon kan laten groeien omdat de plant dan de focus zou moeten hebben om de toppen aan te maken ipv blad onderhoud. Dat is de achterliggende gedachte erachter maar toch voelde het niet goed om te doen. Nu ik het eind resultaat zie heb ik er wel weer meer vertrouwen in dat die toppen nu de ruimte hebben om dicht te groeien.

Nu veel meer licht en lucht tussen de toppen dat was het plan. rigoureus maar we gaan zien wat het doet...... 

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 mei 2017 11:03
Stoney vond het leuk
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Wat moet, dat moet 😀

Tis even slikken maar het resultaat zal dankbaar zijn. Tot einde pre-flower kunnen ze erg veel hebben, alle stress daarna zorgt voor te snelle afbloei.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 mei 2017 11:50
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

In het kader dat ik wil blijven bijleren heb ik mijn plannen voor de buitenkweek dit jaar veranderd (of mss beide plannen) Maar ik wilde de vertafort korrels bij een autoflower doen om te zien of de plant voldoende gevoed word hiermee. Maar ik heb de stek links voor staan in me tent op aarde. Deze stek bloei ik mooi af nu binnen maar deze gaat niet om maar word terug gesnoeid en alleen de bovenste toppen knip ik eruit. Hierna (na de eerste bloei) ga ik deze overpotten naar een grote pot met de vertafort korrels om deze terug naar de groeifase te zetten om ze op natuurlijke wijze buiten nog eens af te bloeien. Althans dat is me plan nu.....

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 mei 2017 17:25
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 mei 2017 05:28
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

PH 5.7 en ec 2.35. Vd week ff wissel doen want ec is veel te hoog alhoewel de plant dit nu niet laat merken. Toppen beginnen nu aan te dikken en groei is er ver uit. Ik verwacht nog 3 weken alvorens ik begin met spoelen

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 mei 2017 03:49
Stoney vond het leuk
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Dat ruikt zeker wel goed hé ?

Mooie volle bak hoor 😀

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 mei 2017 11:48
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

De dames zijn lekker dikker aan het worden en beginnen heerlijk zoet te geuren inderdaad Cootje. De oude laag bladeren waren erg donker van kleur dus ik heb 5 l spa blauw toegevoegd om de ec wat terug brengen en de nieuwe bladeren bovenop zijn weer mooi midden groen. Ik ga de 2e waterwissel dus niet doen. Ik wacht 2 dagen om het water aan te vullen want dan staan ze nagenoeg droog met deze temperaturen (ik heb dit weekend de lampen op half vermogen gezet om de temperatuur wat lager te houden). Bij de planten is de temperatuur nu 28 graden en het water 23 graden. RLV gemiddeld 40%. Na de 2 dagen niet bijvullen heb iknog een 5cm water bij de planten staan wat ik aanvul met een ph van 5.5 en een ec van 1.6 zodat de ec weer flink is teruggebracht.  Door het grote verbruik van de 2 planten in 1 bak in de bloeifase doe ik dus geen waterwissels meer alleen om extremen te resetten. Ik wissel me water deze kweek dus 1x met de wissel van groei naar bloei en verder niet. Dit dus omdat ik van mening ben dat de bloeifase dermate veel verbruikt dat je iedere week 50l voedingswater bijvult en door de wortels bij je planten nog maar 15l water bij je planten en je dus iedere week je water 3x wisselt door het bij te vullen.

Ik moet zeggen dat ik hy-pro voeding vd week heb bijgehaald omdat de liter verpakkingen a en b reeds op waren. Deze kweek duurt ook wel erg lang met die lange voorbloei. Ik ben over hy-pro wel erg te spreken me planten hebben deze ronde nog op geen enkele manier een tekort laten zien. Toen me ec vd week tot 2.5 opliep werd me blad donkerder maar direct omlaag gebracht naar 2.35 en planten reageerden er direct prima op. Nu ga ik langzaamaan de ec weer afbouwen om uiteindelijk een week goed te spoelen. Hy-pro ligt mij wel zover in ieder geval. Nu alleen Canna nog eens proberen maar hy-pro is me favoriet momenteel. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 mei 2017 15:15
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Snoeien heeft ze geen slecht gedaan 😉 

Ziet er goed uit, duurt ff, maar dan komt er ook wat. Ik blijf volgen... de COB techniek interesseert me enorm en de dag dat ik zelf overga op COB led komt steeds dichterbij.

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 mei 2017 20:39
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

De foto's zijn alweer van een week geleden maar ik heb het best druk momenteel. Kunnen de kenners eens laten weten hoelang nog? Ik zat eraan te denken om komend weekend te gaan spoelen.

PH 5.5 en de ec 2.8. deze laatste is wel erg hoog. Ik heb me nieuwe voedingswater op een ec van 1.0 gezet om deze flink omlaag te brengen maar in kleine stappen. Ook de ph houd ik bewust laag omdat de plant de hoge ec dan beter kan handelen. De planten zien er prima uit verder denk ik.

Onderste plaatje waren 2 identieke topjes naast elkaar waar ik een experimentje mee heb. Ik heb de top zelf gesnoeid om te kijken of dit nog wat opleverd. Ik kan ze naast elkaar vergelijken wat het verschil is.

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 juni 2017 10:25
Pagina 4 / 6
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub