Forum

Nieuw Hydro Board  

RSS
brainzzzz
(@brainzzzz)
Famed Member Admin

Op verzoek van een aantal kwekers hebben we een Hydro Board gemaakt.
De komende dagen zullen we gebruiken om bestaande berichten hier naar toe te verplaatsen.

We hebben Waserat bereid gevonden om het moderator team te ondersteunen.

Als het Hydro board met deze indeling goed bevalt gaan we de andere kweekverslagen fora ook zo indelen.

Twijfel is de bron van kennis

Citaat
Geplaatst : 15 juni 2013 17:24
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ik stem alvast vóór :mrgreen:
Vind het goed overzichtelijk zo.

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 juli 2013 14:13
Gmdw58
(@gmdw58)
Honorable Member

Ik ben het er ook mee eens, ziet er overzichtelijk uit.

Grtz Gmdw58

No buds, no glory
Gmdw58

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 juli 2013 20:30
waserat
(@waserat)
Noble Member

Zijn er zaken die nog gewenst zijn hier te zien?
Zodat deze asap aangevuld kunnen worden.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 juli 2013 21:18
broeikast
(@broeikast)
Noble Member

Alles is eigenlijk zo naar wens als ik iets moet weten is het altijd even kijken in info over hydro. Ik hoop zelf hier nog wat meer info over te vinden want er is nog een hele hoop dat erbij geplakt kan worden wat nuttig kan zijn.

4x Tangerine Dream 234W LED (Eerste kweek)
5XWW -START 234W LED- -NU 360W- (tweede kweek)
Denk anders 5x met de rainforest² (DWC) New Gen LED 360W

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 juli 2013 17:10
waserat
(@waserat)
Noble Member

Heb het een beetje verwaarloosd de laatste weken. volgende week zijn de kinderen terug bij de onthaalmoeder en kan ik terug op mijn gemak zitten.

Zal nog eens verder neuzen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 juli 2013 17:29
broeikast
(@broeikast)
Noble Member
"waserat" schreef:

Heb het een beetje verwaarloosd de laatste weken. volgende week zijn de kinderen terug bij de onthaalmoeder en kan ik terug op mijn gemak zitten.

Zal nog eens verder neuzen.

Geen probleem echte leven gaat altijd voor. Als andere mensen ook even gaan zoeken naar wat nuttige info voor hydro dan zal het snel gevuld zijn. Ik zal binnenkort ook even wat info neerzetten over hydro.

4x Tangerine Dream 234W LED (Eerste kweek)
5XWW -START 234W LED- -NU 360W- (tweede kweek)
Denk anders 5x met de rainforest² (DWC) New Gen LED 360W

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 juli 2013 17:40
smokey-cat
(@smokey-cat)
Reputable Member

misschien een stomme vraag mede kwekers :oops: maar ik zit er aan te denken om een hydro set te maken,
maar zijn hier ook sets van dat jullie weten of maken jullie ze allemaal zelf?
ik zie op t web allemaal mense met een dikke bak en zuurstof pompen aan de haal gaan en "thats it" voor de "ondergrond" maar hoe doe je het dan met de voeding?
die kun je niet vanaf begin mengen met je water reservoir lijkt me en tot t einde van de slacht bewaren ?

of is het antword simptel door 1x per week een kliene dosis toe te voegen en er van uitgaande dat de planten de voeding binnen een week of langer uit het water hebben getrokken ?

Mvg een hele nieuwsgierige Smokey :D

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 19:12
Perseverance
(@perseverance)
Reputable Member

Er zijn speciale voedingslijnen die geschikt zijn voor hydrokweken. Er zijn ook verschillende manieren van hydrokweken, echter de manier waarnaar jij verwijst noemt men bubbleponics, al dan niet met druppelsysteem. (Of DWC = deep water culture)

Het medium (hier water met voeding) moet regelmatig volledig worden vervangen. Dit kan op 2 manieren, de makkelijke en de moeilijke manier. De moeilijke maakt gebruik van een EC-meter. Deze meter meet het aantal opgeloste deeltjes in je water. Aan de hand van deze waarde kan je bepalen wanneer de voeding is opgebruikt en wanneer je dus het volledige reservoir dient te verversen. De makkelijke manier (die ik hanteer) maakt gebruik van gelijke volumes. Je planten drinken constant, dus je moet regelmatig het reservoir bijvullen met gewoon pH-gesteld water. Wanneer je evenveel water hebt bijgevuld als er origineel inzat wordt heel de boel ververst.

Voorbeeld: reservoir heeft 25L. Wanneer er 25 liter water is bijgevoegd wordt het volledige reservoir ververst met water+voeding. Bij mij persoonlijk is dit in volle bloei 1x per week.

Je kan de systemen zo kopen of zelf aan de slag gaan en iets samen knutselen, persoonlijk heb ik voor de tweede optie gekozen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 19:23
waserat
(@waserat)
Noble Member
"smokey-cat" schreef:

misschien een stomme vraag mede kwekers :oops: maar ik zit er aan te denken om een hydro set te maken,
maar zijn hier ook sets van dat jullie weten of maken jullie ze allemaal zelf?
ik zie op t web allemaal mense met een dikke bak en zuurstof pompen aan de haal gaan en "thats it" voor de "ondergrond" maar hoe doe je het dan met de voeding?
die kun je niet vanaf begin mengen met je water reservoir lijkt me en tot t einde van de slacht bewaren ?

of is het antword simptel door 1x per week een kliene dosis toe te voegen en er van uitgaande dat de planten de voeding binnen een week of langer uit het water hebben getrokken ?

Mvg een hele nieuwsgierige Smokey :D

Ga eens kijken tussen de verslagen.

Zelf heb ik mijn systeem gemaakt voor -50€.
Curverbox met deksel
netpotjes
luchtpomp met 2 uitgangen, en 2 zuurstofstenen.
"Rockwol" blokjes
voeding plagron hydro reeks. Dus vrij basic, morgen zal mijn nieuwe update komen.
Je kan het ook mooier maken zoals Perseverance, welke een pracht systeem gemaakt heeft. ik ben een luilak op dat vlak ;-)

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 november 2013 21:54
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub