Forum

Tneon licht wat kan je er nou mee verlichten??  

Pagina 1 / 2
  RSS
weedfreak
(@weedfreak)
Estimable Member

Je heb 3 soorten T neon wattage's

2x 32w
2x 55w
2x75w

Wat ik me nou af vraag welke oppervlaktes kun je met die lichten verlichten.

1 2x 75 watt is toch niet genoeg voor een 90x90 tent?

let it grow let it grow let it growww...

Citaat
Geplaatst : 21 september 2014 21:30
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

De binnenkant van een kweektent bestaat uit hoogwaardig reflectie materiaal en de 2X75 Watt Tneon past goed in een 90X90 tent hoor :wink:
Een 120X120 tent is denk ik wel te groot voor dit lichttype.

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 september 2014 14:25
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member
"Cootje" schreef:

De binnenkant van een kweektent bestaat uit hoogwaardig reflectie materiaal en de 2X75 Watt Tneon past goed in een 90X90 tent hoor :wink:
Een 120X120 tent is denk ik wel te groot voor dit lichttype.

Maar niet sterk genoeg volgens mij voor heel de tent voldoende te verlichten cootje. Meerdere van deze geven wel voldoende licht voor heel de tent. (was de vraag?)
Weedfreak zoek op over weed hoeveel lummen ze nodig hebben per m2 en zoek uit hoeveel lummen die tneon geven .Zo kan je berekenen hoeveel je nodig hebt voor jouw tent of hoeveel ruimte je lamp aankan(ideaal berekend).

Ik gebruik een gelijkaardige soort van lamp, t5 serie ofwel de moderne tl lamp(dunne).Ideaal om plantjes voor te kweken in een kleine kast.3x21 watt
In mijn grote kast 92x92 hangt een hps van 400watt.

Als je de juiste ruimte ter groote van je 2x75 watt +reflector gebruikt heb je voor die ruimte wel een heel goeie en sterke lamp.Meerdere kwekers hebben hier een verslag van gemaakt met goede resultaten

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 september 2014 17:51
weedfreak
(@weedfreak)
Estimable Member

Bedankt voor de reacties heb ik weer wat aan :happy:

ik heb een secret jardin darkoom2 90x90 ik kan je vertellen als je 5plantjes heb in een kruis vorm staan. en met 2x75 tneon gaat kweken dan worden de 2 plantjes die aan de zeikanten staan echt slecht en krijgen achterstand etc...

ik dacht zelf aan 2 a 3 lampen. ik ga dat lumen eens uitzoeken!!
1x 75wat is 5040lumen dus allebei is 1080lumen. met 2 tneon lampen zit ik op 2160lumen is dat voldoende?? denk je?

En het probleem is ik woon in een gehoorig gebouw er wonen mensen naast mijn en boven mijn als ik de afzuiger aan zet dan horen ze dat, en met me 400hps moet me afzuiger wel wat meer werk doen voor de warmte. en met me tneon 2x75w word het minder warm en kan ik de afzuiger wat lager zetten en zodat die wel alles afzuigt maar iets langer over doet maar wel stil.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 september 2014 20:58
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

of je kweekt twee a drie planten onder die ene lamp.Een scheidingswand in de tent en ja kan starten.
Of je er mee toekomt om aan je blowgebruik tegemoet te komen dat weet ik niet.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 september 2014 22:19
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ja,ik ken het probleem van lawaaige motoren en dan nog de uitblaas slang die je hoort :confused:
Voor de afzuigmotor kun je zelf een 'softbox' maken.
Dit is een houten box met isolerend materiaal erin waar de motor in hangt.
De uitlaat kun je dempen met een zg. geluidsdemper.

Die dempers zijn prijzig maar ook dit is zelf te maken.
Zelf bewaar ik Rhino Filters die gebruikt zijn en sluit deze aan op de uitblaas slang.
Een andere zit op de inlaat slang en heb 0,0 last van beestjes in de tent.

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 september 2014 14:06
weedfreak
(@weedfreak)
Estimable Member

Goede tips weer allemaal! :happy:

Ik ben niet stil gaan zitten maar dacht laat ik wat experimenteren, Nou heb ik het volgende gedaan.

in een kweektent darkroom2 90x90 heb ik 2x tneon 75w in opgehangen.
Daar onder heb ik 2x royal queen staan en 2x roadrunner autoflower.

Toen de auto flower in bloei ging heb ik de bloeilampen erin gedaan en het groeit als kool, hoewel de haartjes klein blijven en het lijkt erop dat er kleine topjes aankomen :suprised: , Maar dat is nog even afwachten kan altijd nog volgroeien natuurlijk. is nu net 1,5 week in bloei.

Wat gebruik ik,

11l vierkante potten

Plagron royal mix

dutch pro grow aarde A + B

plagron alga bloom met plagron greensensation.

Temperaturen donker 20,7 tot 21,4 graden en met licht aan 27,8 tot 29,3 graden
Luchtvochtigheid: tussen de 48 en 53% week 1 doe ik boven de 70% week 2 ongeveer 60/65% week 3 tussen de 45 en 55%

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 september 2014 16:13
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Klinkt goed :P
Maak je hiervan een verslag ?

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 september 2014 15:06
weedfreak
(@weedfreak)
Estimable Member
"Cootje" schreef:

Klinkt goed :P
Maak je hiervan een verslag ?

Ik denk dat ik deze keer over sla met een uitgebreid verslag, (ivm drukke werkdagen)
Ik laat jullie wel weten hoe het gaat uiteraard, rookverslagje is altijd nog even leuk :D

Maar dit is puur een experiment en niet als doel zoveel mogenlijk binnen halen,
Heb ook bewust gekozen voor auto flower en normale in 1ruimte waarom? de auto flower bloeit sneller en wil toppen zien :happy: :grow: dan kan ik wat beoordelen over de tneon. dacht ik zelf 2plantjes van 35cm hoog onder 1tneon 2x75 watt zou moeten kunnen en met de alga bloom + greensensation verwacht ik toch wel wat lekkers, ik betaal veel voor de plagron greensensation en wil er ook wat voor terug zien :)

Voor de geinteresseerde volgende kweek met verslag word:

2x Tneon en 1x zelfbouw met 6x 2g11 18watt lampen

Groeien ga ik onder alle 3 de lampen doen, wil ongeveer 3weken groeien en de rest bloeien.
Dan overschakelen naar de tneon bloeilampen (en me zelfbouw weghalen)
Dan met 2keer een set van 2x75w tneon draaien en kijken wat voor opbrengst het geeft.

Als het tegen zit en me teleursteld dan haal ik voor me zelfbouw nieuwe lampen met de zelfde kleurcodes als de tneon.
2700k bloeien en 6500k groeien heb nu 840coolwhite.

Setup:
secretjardin dr2 90x90
11L potten met Plagron royal mix
Dutch pro grow aarde A + B
Plagron Alga bloom + Greensensation
5x special queen 1(roayl queens) normale gefeminiseerde zaadjes
Spa blauw water voor me zaadjes te ontkiemen

Misschien nog?
Plagron power roots en vita race erbij halen.
Heb er geen ervaring mee wou het eens proberen, iemand hier ervaringen mee?

Zo wil ik het doen alles in de details geplant heb een eigen schema gemaakt die ik ga aanhouden,
als de plagron power roots en vita race veel nut hebben dan ga ik die er nog even bij zetten,
en na deze experimenten kweek weer even lekker een officiele kweekje starten. Ik hoop op grote cola flessen toppen aan me planten :suprised: maar met de tneon zullen het eerder pepernootjes blijven :( maar goed wie niet waagt die niet wint! heb een juiste setup van plagron producten allemaal voor ''de meeste opbrengst'' zeggen ze, Dus laten we het lekker eens proberen op deze manier en we zullen zien!! :happy:

Nog even wat anders gebruik al heel lang Plagron alga bloom je hoort positieve berichten, en heb zelf ook heel goede ervaringen mee, maar ben ik de enige die het zo een smerige drap vind :rofl: je hoort er niemand over maar gadverdamme, ben steeds weer blij als ik het voeden weer gehad heb :lol:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 september 2014 16:12
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2
55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2
98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

Dat zijn zo de richtlijnen zijn om de ideale kweek te kunnen maken(licht).
Meer licht is niet slecht maar levert weinig extra op. Minder lumen geeft minder opbrengst.

Dus voor jou kastje zou dat betekenen dat je een ideale oppervlak van 90x40 cm kan belichten.90x50 gaat ook nog goed gaan maar 90x90 is te weinig licht om dikke volle planten te kweken.
btw mijn kastje is 92x92 cm en wordt verlicht door een 400 hps (=55000 lumen)wat in principe te weinig is maar voor de meeste soorten echt voldoende(white widow, cheese, ak47) .Dikke toppen,veel opbrengst onder die lamp .
Voorkweken doe ik onder t5 lampen= "nieuwe "dunne tl buislamp.3x21 wat.

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 september 2014 14:40
weedfreak
(@weedfreak)
Estimable Member

duidelijke richlijnen daar heb ik wat aan:D

Je heb een mooi kweeksysteem :happy:

ik kweekte met hps400w ging als een speer,
bloeien met alga bloom en greensensation gaf echt goede lekkere toppen. hou het altijd bij 5plantjes en haalde er dik vanaf:D

maar sindsdien heb ik bovenburen -_- die kwamen naar me toe, buurman wat zoemt er zo bij u, ik zei buurvrouw dat is me cvketel ik heb al een monteur gebeld en het word gemaakt :rofl: maar een 2e keer lukt me deze lul verhaal niet meer en daarom wil ik naar tneon gaan en heb ik het aangeschaft en ben ik wat aan het experimenteren.

ik heb altijd maar 5plantjes maar als de p..... langs komt dan schijnt dit zelfs een probleem te zijn,
En heb gehoord dat het met mijn setup ''aan de proffesionele kant is'' kwa tent licht afzuigingsysteem plantenvoeding etc.. en nogal een probleem kan zijn.
dus voordat de buren achterdochtig worden zet ik snel een stap terug en pas ik het wat aan.

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 september 2014 23:52
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Het zoemen van de vsa is wel wat aan te doen.
Op pinnen zetten bijvoorbeeld zoals ze dat vroeger met flink zware luidsprekers deden om het door-dreunen op de vloer te voorkomen.

Een andere optie is een Evsa zoals de Digistar 600,deze is digitaal en maakt 0% geluid en wordt nauwelijks warm.
Hiervoor heb je wel een lamp nodig van Gavita en uiteraard verkoopt de DHS deze.
Heb 'm zelf ook 8)

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 oktober 2014 10:42
weedfreak
(@weedfreak)
Estimable Member

Het is de VSA niet perse, de afzuig installatie moet op stand 2 a 3 bij de hps en bij de tneon op stand 1 en is die niet hoorbaar voor de buren, standje 2 horen ze hem al zoemen en zal zeker opvallen voor de buurtjes,
dat is de hele gleu :sad:

Ik heb een afzuig installatie waar je u tegen zegt, niet de standaard gedoe maar echt een flinke box geïsoleerd en al. vergelijken met andere is deze stil en nog efficiënt ook, en verbeteren is geen optie. ik gebruik ook al hele drure akoestische geisoleerde slang, en geluidsdemper.

En heb me hps geprobeerd met de afzuiging op standje 1, ik ging kijken en toen was me plant heel vaag verbrand ofz en geel en was veelste hoge temperatuur, luchtvochtigheid werd verstoord door de te hoge temperatuur.

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 oktober 2014 14:49
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Hier zit een Rück motor in een kistje die aan 1 kant open kan tbv onderhoud en je hoort 'm niet :P
Hout is 18mm OSB plaat wat overbleef van een klusje en aan de binnenzijde zit groene plaat wat je voor demping van laminaat nodig hebt.

De motor zelf hangt mbv rubberen ringen die men gebruikt met een tent opzetten.
Scheerlijn ring...ik weet effe de juiste benaming niet :roll:

Ligt de motor op de bodem dan zul je 'm nooit stil krijgen.
Ophangen dus :P

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 oktober 2014 17:15
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Hoi weedfreak,
Ik heb mijn afzuiger aan het dak van de zolder hangen en deze met dikke tent elastieken opgehangen je hoort nog wel geluid maar trilt niet meer door omdat het elastiek de trillingen opvangen.Probeer het maar eens

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 oktober 2014 12:59
weedfreak
(@weedfreak)
Estimable Member

interessante oplossingen!

Ik denk dat ik er eens over na ga denken, en de benodigheden aanschaffen en lekker een dagje ga knutselen :D
Me tneon ga ik dan mee voorgroeien en met hps bloeien.

Maar alsnog even de statistieken en de toppen bekijken van de tl neon. de auto flowers bloeien goed, gaat wat harder dan ik dacht. en de haartjes van de topjes worden nu mooi groot. ik schat nog een week of 4 dan ga ik wat foto's uploaden als het geknipt is. Vergeet niet ze zeggen dat auto flower puur minder geeft dus zal niet zo veel zijn. maar het gaat me om de toppen hoe compact hoe stevig en vol worden ze met de tneon? Krijg ik een mooie opbrengst? Dat was het doel van het experiment. Met de plagron alga bloom + plagron greensensation en de plagron royal mix(voor de hoogste opbrengst) verwacht ik toch een leuk resultaat. :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 oktober 2014 16:19
weedfreak
(@weedfreak)
Estimable Member

Roudrunner autoflower(dinafem) is geoogst en geknipt en gedroogt :bigjointsmoke:

in een vierkante 11L pot en kwam zo een 37gr droog vanaf onder de Tneon 2x75w ik ben er tevreden mee:D
ik wacht de special queens nog even af dat zijn geen autoflowers en vewacht er meer van omdat ze zeggen dat er meer vanaf komt dan een auto.

Dit waren weer de update'ss :bigjoint: :bigjointsmoke:

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 oktober 2014 21:50
Tetrahydrocannabinol
(@tetrahydrocannabinol)
New Member

in fiets binnenbanden van een afzuiger helpt ook goed tegen de trilling,voor het juiste lage toerental zou ik een goede grote afzuiger plaatsen,geissoleerd van binnen en aangesloten op klimaatcontrol zodat je hem  genoeg stil kan laten draaien op de juiste tempratuur...ik bijvoorbeeld kweek in een gangkast...die de verdieping is van een kast in de eetkamer...dus hij zuigt in en ookt uit in die kamer... raampje open of deur opeen kiertje...(woon hoger) echt niemand merkt iets..zelfs niet infrarood..zolang je het leuk vindt en je lekker je eigen product maakt mag je best creatief zijn en je hobby naar een passie proberen te krijgen:) als het aan de overheid ligt ben je het kwaad zelf de laatste tijd!en wel omdat ze geen accijns erover vangen!! als zij het zouden gaan kweken is het ineens zeker gezond!!!jaja,op nr 1 staat alcohol,dodelijkste van allen,met afstand...maar dat mag dan weer wel?...doe maar zingt in nederwiet (daarvoor hoeft niemand in verre vreemde landen in de bak te zitten) nee,dat kan nu ook hier jammer genoeg...nogmaals...aan een ontspannen hobby zoals kweken doe je niks fout vind ik....en dat mag je best perfectioneren...zodat je alleen voor de mooie opzet en vindingrijkheid de nobelprijs zou moeten krijgen,een tevrede roker is tenslotte geen onruststoker;) die zijn al blij met een zak weet en een paar hamburgers van de mac...beetje gamen en hangen..o o wat een zonde plegen we volgens de overheid!!! een echt hollandse democratie!! nee dan chilli,daar gelegaliseerd en in amerika zijn er al verschillende staten die kweken nu ook gelegaliseerd hebben...ze moeten zichzelf maar is oppakken omdat de staat verantwoordelijk is voor de alcoholconsumptie en daardoor de dood van velen op hun naam hebben...stomme heksenjacht....je mag ook je eigen bier brouwen of je jenever stoken van vlierbessen...mits hobby.. dan ben je een getapte gast...kweek je wiet? dan ben je een dief,een drugsgebruiker en waarschijnlijk ook iemand die geen werk heeft,stroom steelt,een slecht persoon is die voor niks terugdijnst kwa geweld...maar zelf passen ze de wet aan als iets niet kan..of ze liegen ,treden af  nemen de eindverantwoording niet en krijgen een gouden handdruk en daarmee klaar...das pas misdaad!!! dus ik kweek gewoon omdat ik dat leuk vind en daar rust in vind..ik heb schijt aan de overheid omdat ik vind dat ik niks fout doe....echte trots moet niet zwaar gestraft worden maar transparant kunnen moeten zijn...schande dat je je hobby zo in het donker en stiekem uit moet voeren zeg...en o o o wat is nederland toch liberaal en vrijdenkend...echt..de regering....die zouden zich moeten schamen!!!of een goeie tjaap roken...dan politiek gaan bedrijven ook internationaal...dan zouden we meer lachen...minder in dat keurslijf zitten en ontspannen...kortom devredespijp roken...maar goed,dat wordt niet gesnapt...stressen en carierre maken om ook niks over te houden omdat je een koophuis een dure auto en de opvang van je kind moet betalen en daarvoor net zoveel overhoud als iemand die in de bijstand heeft wordt aangemoedigt,ontspanning doormiddel van tuinieren in een kunsmatige maar zeer inventief en veilig gemaakte omgeving dus niet...als het aan hun ligt mag je werken tot je pensioen dan moet je het liefst naar twee jaar al de pijp uitgaan zodat ze geen pensioen meer hoeven te betalen maar dan wel zo dat je niet rookt gezond leeft niet te hard door rood of te zacht rijd...nou sorry ik bedank voor die onzin...zelf doen die lui het ook,maar dat is een foutje zonder gevolgen...laat me met rust...als het echt zo slecht is mogen ze rokers(wiet) best dankbaar zijn omdat die volgens hen sneller doodgaan...jaja..als iedereen een pensioen krijgt en worden boven de honderd met gebreken en al dan is dat veel duurdr..als je onspant als roker of van je hobby geniet en eerder sterft maar lekker lekker hebt kunnen lachen...dan heb je geleeft toch? beter dan dat ik 100 jaar wordt met continu mensen die in mijn ogen tot volksvertegenwoordiger zijn,wat een nederig maar dankbaar beroep zou moeten zijn omdat vele miljoenen je hun vertrouwen hebben geschonken in gevecht ben en continu op fouten of rebels gedrag wordt gecontroleerd en dan wordt beboet door personen die ik nieteens ken en het niks persoonlijks is omdat de wet nou eenmaal de wet is mits je het kabinet als werkplek hebt dan geld dat laatste niet of pas je het aan als dat fff ken...dus kortom : sober leven,je hele leven hard werken,geen uitspattingen,je altijd aan de wet houden,het door de staat gemanipuleerde ik heb niks te verbergen fatsoen te houden terwijl de overheid wel staatsgeheimen mag hebben...en als je ouder wordt gebrekkige zorg onvangt omdat de zorgkosten te hoog worden...nederland rijker is dan ooit tevoren...je als gepensioeneerde maar lekker mag genieten met niks heeeel lang,zolang je maar niet zeurt en je je aan hun wet houdt en ja en amen moet zeggen voor iets  dat je echt maar ook echt verdiend hebt moet smeken en je ontspanning welk gezond en mentaal je even je stressmomenten laat vergeten niet kan klopt er iets niet!!!ik kies voor de ontspanning en tja mochten ze me wijs willen proberen dat ik voor die vijf planten echt zo superfout ben en ze me uit mijn huis trappen terwijl ik gewoon stroom betaal,geen cent overhou en al meer dan 15 jaar niet op vakantie ben geweest te straffen en te zeggen dat hij of zij een crimineel is daar ga ik nooit van accepteren dat ze me schuldig verklaren...dat maak ik zelf wel uit nlk...doe het vooral dan gaan een hoop mensen die van een goed jointje houden op straat leven met schulden en om te overleven stelen naar harde drugs grijpen en door justitie in een draaideurcrimi cq dakloze overlastveroorzaker wordt veranderd..nee das deoplossing die echt geld bespaart hoor!!!en dat voor die paar plantjes???wat een oeverloos geluk...iemand die hennep rookt en voor zichzelf kweekt in zn waarde laten of een drama kweken omdat het kabinet zelf ook wel zo chill zou wil zijn maar dat niet kan en daarvoor hun macht tonen door je in een dakloos door hen gecreeerde wrak te veranderen dat is goedkoper 🙁 jajaja nou dat gaat er dus niet in maar goed,ben ik schuldig aan het naar mn zin hebben en het in de wind slaan van opgedrongen bullshit bedreigen van een poppenkabinet en wordt daarvoor ooit eventueel gestraft door die kneuzen,het zij zo...humor is dat ik tot sint jutemis zeg dat ik vind dat ik niet schuldig ben...en viceversa hen mijn wet dus voorleg door hen te beschuldign van laster..smaad manipulatie...stalking.....oplichting...en het lleiden van een georganiseerd plan heeft om zo veel mogelijk van zijn leden financieel leegt trekt door Alleen de naam belasting al volop te belasten en daar eenzijdige transparantie voor te eisen anders strafbaar en vice versa niet!!!jaja...ik heb nederland gediend als militair en ook uitgezonden geweest in die jaren...zorg heb ik niet gehad en geven die ook niet...ja je krijgt en medaille met hele mooie woorden en daarna moet je als veteraan vooral je muil houden...daar bedank ik voor...nee geef mij dan maar een kans op dat ze komen zeggen van meneer u weet dat u de wet overtreed en ik lekker vol overtuiging mn ding doe en daarvoor ook best trost ben op mn vijf gezonde rakkers die betere zorg  voeding rust aandacht en structuur krijgen in een veilige leefomgeving met tevredenheid en toewijding en dus voor beiden en win win is dan die idiote en uitermate hypocriete bedreigingingsheksenjacht van de staat...daarvsta ik voor en echt,ik ga gewoon continu vervelend stoned veagen stellen en op bezoek in den haag of stadhuis met mn broodtrommel...echt elke dag om de 10 minuten vragen waarom het volgen van je gevoel  strafbaar is...and agam and again maanden en langer eventueel...en dat gaan ze  dus echt niet tof vinden plus dat ik mensen die dat ook vinden hetzelfde laat vragen keer op keer bij belasting gemeentehuis waterstaat etc etc etc...dus ja,daar heb ik die onzinbeschuldiging graag voor over omdat ik iets zinnigs doe...verbied dan ook maar reggea tabac  vloei sigareten pijnstilling middels wietolie voor terminalen minder aggressief gedrag omdat je te stoned bent en in slopen of dergelijke en vreten en cartoons kijkentmeer ziet dan geweld en slopen niet ziet zitten...gelijk verbieden maar toch?? pak vooral dat laatste stukje onspanning en vertier ook af van mensen...de personen die echt puur hun passie uitvoeren...die ...die moet je pakken en de geldwolven die miljoenen verdienen met topcriminaliteit daar sluit je een dealtje mee en laat je gaan,....geld krijg hij of zij terug door vormfout of informantrol...maar jij mag branden als je thuis kweekt...das dus net zulke onzin als hondenbelasting vragen en het verplichten dat men de hondenpoep opruimt en in de vuilbak gooit...gebakken lucht dus....ik ben blij dat ik mooie plantjes kweek en een ingeving hoe het strakker effecienter en veilig mijn eigen vind ikzelf betere kwaliteit dan de shop kan telen en daar echt trots op ben omdat je ook trots bent op groenten uit eigen tuin..doe ik graag iets fout en lach ik ze hoedanook uit omdat het gewoon w de waarheid is.....de waarheid? een hoop mensen moesten hun growshops sluiten...evenals shops zelf...en dat er echt veel mensen blowen...en dat die mensen nog humor hebben omdat je plezier hebt om woordgrapjes of rust krijgt door je hobby....tja dat snappen ze dus niet....kortom....keep de spirit de vrijheid van meningsuiting de site zowiezo en het vrije gedachtengoed hierover vooral hoog!!!feit blijft dat ze het wel zullen moeten aanvaarden onm te legaliseren net als het kom op stop beleid...dat maken mensen zelf dus wel uit...niet mogen roken in je eigen tuin...jaja...lijkt me een goeie deal...als de niet rokers dan stoppen met dat gezeik...zwarte piet gewoon weer die stonede dude is die snoep je kamer ingooit en jij echt nog steeds de pepernoten op gaat raken omdat je dat stoned megagrappig zal vinden in plaats van tradities die dat al heel erg lang zijn met de inzet de kinderen blij te maken te verzieke terwijl bijvoorbeeld een zekere sylvana met meerdere rare mensen het willen verbieden terwijl ze als klein kind ook het sinterklaas gebeuren prachtig vonden...vooral zeiken om dingen die je al tijdenlang als normaal ziet op zn kop te halen en op elk dingetje wat al mensheugenis mensen verbroederd als op te laten laaien mensen elkaar op te zetten je eigen collega's die wel een mening hebben en daar gekozen zijn continu tegen te werken en nota bene laat aanklagen terwijl 1 aangifte genoeg is...pfff dat en dat overloze gelul over niks en het zoeken  naar meer onzin daar moeten ze is mee kappen...cbd en hennep blijken meer en meer positieve kanten te hebben....xtc verbroedert bijv heeft wonderwerking bij spasten maar wat doen die idioten....zero tollerance beleid instellen zodat jongeren het niet meer durven te testen op feesten  en je als overheid totaal geen overzicht hebt wat er gaande is terwijl de housegeneratie mentaal steeds losser wordt en een redelijk deel dat ook gewoon wil kunnen.....echt.....drink je in dienst elke avond 10 bier dan ben je geen alco maar een gezellige drinker...rook je wiet of neem je een pilletje op een party af en toe dan volgt ontslag maar doodgaan voor hen  mag wel terwijl je heftige dingen meemaakt...das hoe het gaat....kliengeestig niet tollerant en hypocriet...daar zie ik de echte zieke fout dus zitten...legalice it...they say jump and u say how high my ass... paddestoelen kweken is trouwens ook erg leuk om te doen 😉 maar goed...lang verhaal en dat komt wel een keer...groeten aan allen ebn blijf vooral vol passie en vuur lekker puur...laters paters groet van sstoned en tevreden hobbyist!!;)

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 november 2017 05:40
Tetrahydrocannabinol vond het leuk
Tetrahydrocannabinol
(@tetrahydrocannabinol)
New Member

i
ReageerCitaat
Geplaatst : 5 november 2017 06:01
Pagina 1 / 2
Share:

Sponsor