Forum

The Neutralizer  

Pagina 1 / 2
  RSS
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Heeft er iemand ervaring met The Neutralizer?
Apparaatje dat in je kweekruimte de geur neutraliseerd..
Schijnt op moleculair niveau de wietlucht te neuraliseren..
Ben zoooo benieuwd of dat werkt..

Citaat
Geplaatst : 23 juni 2015 13:35
Pietertje84
(@pietertje84)
Honorable Member

Als je afzuiging gebruikt, dan moet je je realiseren dat de lucht ongeveer 100x per uur ververst wordt. Een geur vreter zou dan echt al die lucht moeten schoon maken van (wiet)geur. Ik hoop dat je begrijpt dat dit onmogelijk is. (met de kanttekening dat ik het product niet ken) Met stilstaande lucht heb je een kans dat je MINDER gaat ruiken.

Wil je tijdens de binnen kweek geen geur van mooie planten? Gebruik een koolstof filter, of zo'n apparaat dat o.a. ozon maakt. (let wel, dat is niet voor ons hobby kwekers, omdat ozon zeer giftig is in hogere concentraties...)

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 juni 2015 00:29
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Thanx Pieterje..
Ik kweek in een Bonanza 250 kast met filter alles erop en eraan onder Hps.
Dit is mn eerste kweek met 4 autoflowers en die gaan nu byna in de bloei..
Heb mn kast op zolder staan en ivm de kidz staat de klok momenteel op 9.00-17.00 donker en 17.00-9.00 licht..
Echter, met de kast helemaal dicht wordt t snel te warm snachts en dus zet ik de deurtjes een beetje open om mn temp rond de 26gr te houden en dat lukt prima..
Maar die lekkere lucht komt r dan ook uit en mn vriendin vindt t allemaal prima, zolang t maar niet op de slaapkamers ruikt..
Dus om een hoop gezeik van haar kant voor te zijn, wil ik zoveel mogelijk proberen om de geur te beperken.. Overdag zit de kast dicht dus dan zal t denk ik wel meevallen..
Ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan..
Als je t verhaal vd Neutralizer moet geloven, neutraliseerd dat ding schijnbaar alles lucht uit de kast zelfs zo dat je geen koolstoffilyer meer nodig zou hebben!
Is byna to good to be thrue..

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 juni 2015 14:01
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

is het een ionisator? Dat ding vuurt de hele tijd bepaalde ionen af om alle geuren te neutraliseren .Vanaf je het afzet heb je geurhinder.
Heb het ding ooit gezien en weten werken en dat werkte prima zolang het opstond.

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 juni 2015 17:51
Pietertje84
(@pietertje84)
Honorable Member

Ik zou dan eens wat kweekverslagen gaan lezen. En vooral de eerste paar posts waarin de kweek opstelling wordt verteld. Er wordt gebruik gemaakt van 1 of andere flinke afzuiger. (softbox of buisafzuiger) Je kweekt met HPS, dus met een computer ventilatortje of clip fan kom je er echt niet. Komt ook nog bij, dat de zomer tot op heden belabberd is. Moet jij eens na gaan hoe heet het daar op zolder wordt wanneer het echt zomer wordt.

Neutralizer, niet aan beginnen. Echt zonder geurhinder kweken is koolstof filter of ionisator. (dank DD Sensi voor de naam) Gezien de prijs/stroomverbruik, pak een fatsoenlijke buisafzuiger en een goed filter.

Je wilt je vriendin blij houden... Prima, maar ik zou me drukker maken om de mensen met zo'n pet op, en eventuele buren.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 juni 2015 19:24
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Er zit een afzuiging met koolstoffilter in m'n kast, das t punt niet, maar ik ben nog op zoek naar een effectief extra tool om de geur te verminderen.
Heb al aardig wat kweekverslagjes gelezen, maar kan niet zo veel info vinden over extra tools voor als je de tent of kastdeur open zet..
En de temp kan ik toch wel aardig op peil houden, 2 weken terug was t nog zo warm..

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 juni 2015 22:56
Pietertje84
(@pietertje84)
Honorable Member

Ik heb een overkill aan afzuiging. Als ik mijn lucht inlaten dicht zou doen, en de afzuiger op vol vermogen, dan trek ik mijn tent stuk. Als ik de tent deur open doe, dan lekt er amper lucht uit.

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 juni 2015 01:32
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Geen ervaring wel interesse.

gr
vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 juni 2015 17:56
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Heb nu 1 koffiepad in mn kast, 1 bovenop bij de lucht uitlaat en 1 gewoon op zolder liggen.. Moet zeggen dat dat aardig werkt, plantjes zijn nog maar 3,5 week oud maar ruiken al behoorlijk met de deurtjes open, maar de koffielucht vd 3 padjes maskeert/neutraliseerd? t aardig.. Vanaf wanneer begint t nou echt te erg te ruiken?
Ga dat ding nog wel bestellen en zal wel laten weten of t werkt..

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 juni 2015 21:44
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Een koffiepad lees ik ?
Leuk gevonden maar betwijfel ten zeerste of dit daadwerkelijk werkt :roll:
Als de klok op 12/12 gaat gaan ze bloeien en tijdens deze periode heb je gewoon een goed koolstof filter nodig want anders komt de 'man met de pet' die alles van je afpakt :shock:

Zet dan,totdat je een filter hebt, een schaaltje geconcentreerd vloeibaar wasmiddel neer.
Koffie pad's lekker een bakkie van zetten,ik lust er wel eentje :mrgreen:

Succes iig :wink:

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 juli 2015 13:05
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Thanx Cootje, tis senseo regular hoop dat je dat lekker vindt!
Maar goed, ik heb dus een compleet ingerichte bonanza kast van 60x60x180, en overdag met de lamp uit en kastje dicht ruik je noppes nada, nix..
Filter en afzuiging werken prima.. Savonds en snachts met lamp aan moet ik de deurtjes beetje open houden vanwege de warmte, helemaal nu met die tropen temperatuur..
En dan ruiken mn 4 autoflower plantjes, inmiddels 4,5 week vanaf zaad, al behoorlyk..
Daar zoek ik dus een oplossing voor..
Heb afgelopen donderdag de Neutralizer besteld, meteen de grote kit, en wil m dus gewoon los op zolder plaatsen en dus niet in mn kweekkast aangezien de geur savonds de kast uit gaat en mn zolder dan wel gaat ruiken..
Denk dat ik m maandag/dinsdag wel in huis heb, zal t je meteen laten weten of t wat is..
Tot dan zal ik een schaaltje wasmiddel plaatsen, om t te maskeren..
Ff kyken hoe ik hier wat fotos kan plaatsen...

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 juli 2015 12:36
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ohja,die lust ik wel :P

Maar oke,ik ben zoals vele anderen ook simpel begonnen :suprised:
Heel veel ervaring op kweek gebied incl. stekken/scheuren/kruisen/enten en nog veel meer.
Dit op het gebied van sier beplanting en groente/fruit.
Nooit aan gedacht om es wiet te kweken in de kas ...

Had werkelijk geen idee toen we in 2009 begonnen en wist evenmin dat niet autoflowers in het geheel donker moesten.
Kweken elders geleerd maar hier terecht gekomen omdat ik m'n zaad bij de DHS bestelde.

De TL werd na 4 dagen ingewisseld voor een hps 400 W en had toen 2 White Widows van Royal Queen.
Tijdens de groei in een zelfgebouwd hok liep de temp op tot 47 graden :suprised:
De 'deur' tot het geheel stond open tbv koeling.
Als je dit doet dan schijnt het licht lekker rond en je loopt het risico dat mensen dit zien en de 'man met de pet' op je af sturen.
Een lichtsluis maken was de oplossing van toen,paar plankjes om en om plaatsen.

De bloei gaf veel geur en had geen koolstof luchtfilter... die was te duur na de kosten van eerdere spullen zoals hierboven staat, oa bouw hok en benodigdheden.

Goed,ik had een hardhouten bekisting gemaakt en met ondervloer (zilver) voor laminaat gebruikt als reflectie.
Daarin de 400 W hps.
Gat gemaakt bovenin en een aluminium afzuigkap slang erdoor gestoken die dicht bij het uiteinde van de hps hing.
Buiten bovenop had ik een afzuigkap filter gefabriceerd in een piepschuim box.
Filter is er eentje die geschikt is voor afvoerloze systemen,je bouwmarkt heeft het voor 16 euro.

Dit gaat slechts 1 kweekje mee en moet daarna vervangen worden !

Low budget kweken kan.
We hebben meer leden die genoeg tip's voor je hebben en als je foto's plaatst.
(uitleg Foto plaatsen)

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 juli 2015 14:41
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member
ReageerCitaat
Geplaatst : 4 juli 2015 17:18
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Nog wat fototjes vd dames..

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 juli 2015 17:31
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Wederom bedankt Cootje, voor je reply..
Zoals je ziet is t een kant en klare kweekkast, heb m alleen in elkaar hoeven zetten..
Met de deurtjes dicht overdag is t net een archiefkast, heb al meerdere mensen overdag op zolder op visite gehad en niemand heeft iets door! Je ruikt helemaal nix met de kast dicht..
Als ik hier een tent had staan zou ik niemand en zeker niet mn kidz op zolder kunnen laten, vandaar dus mn keuze voor deze kast..
Dit is mn eerste kweek en tot nog toe gaat t als een speer..
Heb echt heeeeel veel info vooraf gelezen op dit forum om geen beginnersfouten te maken.. Alleen over geurbestrijding tijdens de zomerdagen met kast / tent deur open vind ik weinig info, daar moet zeker nu toch meerdere kwekers last van hebben..
Een airco aanschaffen voor zolder wordt te prijzig, en als de buitentemp weer zakt richting de 15 gr kan ik zowizo de deurtjes weer dicht houden..
Vandaar dus mn idee over The Neutralizer.

Grtzz

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 juli 2015 17:45
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Hey man ziet er goed uit!

Blijf je volgen met meer dan gewone interesse voor je Neutralizer!!

gr
vladimir :smokepipe:

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 juli 2015 21:56
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Thanx Vladimir!
Dat ding heeft schijnbaar in 2013 de Best Product Award van Europa gewonnen binnen de growshop producten.,
Kan bijna niet geloven dat niemand op dit forum dat ding niet kent..
Misschien een klassiek geval van 1 schaap over t hek..

Grtzz

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 juli 2015 13:23
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Laten we het zo omschrijven.

Het is iets vrij nieuw waardoor het niet gebruikt word in de "tradionele" manier van kweken.
Bij het aankopen van materiaal starten we dus altijd met de basisprodukten.

Als dat allemaal goed resultaat geeft stoppen we meestal met verder te investeren.

Voor mij hier zou ik dat kunnen gebruiken bij het drogen bv omdat er niet altijd plaats is in de tent. Zolang er nog een plant in de tent staat kan ik deze niet gebruiken voor te drogen.

Voorgroei gebeurd hier ook zonder tent. Dus als er een soortje tussen zit die nogal veel geur afgeeft kan hier ook wel eens een geurtje hangen.
Vandaar mijn grote interesse :wink:

gr
vladimir :smokepipe:

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 juli 2015 17:45
Dr.Feelgood
(@dr.feelgood)
Estimable Member

Nog een paar nachtjes slapen, dan weten we t .. :rofl:

Grtzz

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 juli 2015 21:50