Forum

[Belangrijk] Wiet Oogsten  

Pagina 5 / 6
  RSS
Mary_J
(@mary_j)
Estimable Member

Nou maar gauw het licht uit gedaan hier! :O
Mijn toppen hangen hier te drogen waar ook mn pc is haha
en de eerste 3 dagen zat ik met het licht uit want had al gelezen dat de toppen beter
zouden drogen in het donker (nooit eerder gelezen over dat de thc afbreekt tot net hier op het forum in dit topic )
ik dacht opgeven moment jammer dan maar een paar dagen langer hangen desnoods.. nu weet ik
dat het thc afbreekt dus toch voortaan in het donker zitten wanneer er toppen te drogen hangen whaha
Nu komt er dus wel licht van me beeldscherm af en heb een klein sfeerlampje er naast aan (moet wel nog een joint kunnen draaien zonder dat alles op de grond beland :P hehe)
maar dat kleine beetje licht kan dat al kwaad? of is dat nietzo een ramp voor de thc?

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 november 2012 17:33
Stepper
(@stepper)
Reputable Member

Dat kan gewoon hoor, het schijnt af te breken ja maar heb ook in documentaires grootschalige kwekers gezien die het in een kas drogen of op andere plekken met licht en van die wiet werden mensen waaronder zijzelf wel gewoon knetter maar misschien moet je dan net wat meer roken.
Maar dat is met daglicht en ik weet niet welk gedeelte thc afbreekt, misschien is het bijvoorbeeld alleen UV? Dat zou ook verklaren waarom licht dat door glas gaat minder thc afbreekt.. zou me er iig geen zorgen om maken want het betreft sowieso alleen de buitenkant van de top :)

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 november 2012 02:34
Mary_J
(@mary_j)
Estimable Member
"Stepper" schreef:

Dat kan gewoon hoor, het schijnt af te breken ja maar heb ook in documentaires grootschalige kwekers gezien die het in een kas drogen of op andere plekken met licht en van die wiet werden mensen waaronder zijzelf wel gewoon knetter maar misschien moet je dan net wat meer roken.
Maar dat is met daglicht en ik weet niet welk gedeelte thc afbreekt, misschien is het bijvoorbeeld alleen UV? Dat zou ook verklaren waarom licht dat door glas gaat minder thc afbreekt.. zou me er iig geen zorgen om maken want het betreft sowieso alleen de buitenkant van de top :)

Ok, Dankje Stepper voor de geruststelling! :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 november 2012 12:02
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

het is vooral het zonlicht dat thc afbreekt,laten drogen in een glazen serre is dus not done, een spaarlamp op een meter afstand heeft geen invloed meer,die heb je nodig om je oogst te controleren .

maar een doos of kast met verluchtingsgaten werkt prima.

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 november 2012 15:40
smallGrower
(@smallgrower)
Reputable Member

Ik heb onlangs in een artikel met een onderzoek gelezen
dat drogen in verlichte toestand voor 2 weken de sterkte van de wiet met 3% verlaagt.
Het is dus een klein verschil.

I Grow Can Test
Big Bang AF 40w Led
Northern Lights AF x2 40w Led
Power Plant , White Widow , LSD , Northern lights AF 200w Led

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 mei 2013 19:26
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Het is maar wat je klein noemt, Smallgrower (What's in a name?) :P
3% THC verlies, puur op verkeerd drogen, vind ik nogal wat. Dat is een behoorlijk kwaliteitsverlies.

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 mei 2013 20:35
Voorwiel
(@voorwiel)
Reputable Member

3% is veel als ge telt dat bijvoorbeeld een Big Bud tussen de 8 a 15% THC bevat.

grtz

Wij zijn hier om elkaar te helpen en ideeën te delen

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 mei 2013 21:14
Gmdw58
(@gmdw58)
Honorable Member

Je kunt er op 2 manieren naar kijken:
1) 3% is veel als de THC absoluut gezien van 18% naar 15% zakt.
2) Als het relatief gezien 3% van de 18% zakt, ga je van 18% naar 17,46%. 3% van 18% is 0,54%. Dan valt het nog mee.

Ik denk dat smallGrower de tweede manier bedoelde.

@smallGrower: kun je dat bevestigen ?

Grtz Gmdw58

No buds, no glory
Gmdw58

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 mei 2013 19:42
Stepper
(@stepper)
Reputable Member

Dat denk ik ook en dan is het verschil dus te verwaarlozen ^^
Maar voor de zekerheid hou ik mijn kleine tentje licht-vrij tijdens het drogen

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 juni 2013 00:28
smallGrower
(@smallgrower)
Reputable Member
"Gmdw58" schreef:

Je kunt er op 2 manieren naar kijken:
1) 3% is veel als de THC absoluut gezien van 18% naar 15% zakt.
2) Als het relatief gezien 3% van de 18% zakt, ga je van 18% naar 17,46%. 3% van 18% is 0,54%. Dan valt het nog mee.

Ik denk dat smallGrower de tweede manier bedoelde.

@smallGrower: kun je dat bevestigen ?

Grtz Gmdw58

Ja het is het percentage van de hoeveelheid THC dat je verliest dus inderdaad 18% naar 17,46%.
Verschillende mensen zeggen na het roken van hun wiet die ze in de zon hebben laten drogen dat het anders is
maar niet per se minder sterk maar je dat kan je natuurlijk niet zeker weten zoiets.

I Grow Can Test
Big Bang AF 40w Led
Northern Lights AF x2 40w Led
Power Plant , White Widow , LSD , Northern lights AF 200w Led

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 juli 2013 12:18
Zjs
 Zjs
(@zjs)
New Member

Kan ik deze al oogsten?
het is mijn 1e kweek.

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 augustus 2013 18:10
Tommz87
(@tommz87)
Noble Member

Nog even een week of 2 wachten als ik jou was ;)

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 augustus 2013 18:27
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Kweekverslagje aanmaken mag ook hoor :D
Info boarden als dit worden eens in de zoveel tijd opgeschoond :wink:

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 augustus 2013 18:04
waserat
(@waserat)
Noble Member

Met het blote oog zien is niet evident.

Gebruik een microscoop of vergrootglas om naar de trichomen te zien.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 augustus 2013 17:48
dvdcassie
(@dvdcassie)
Eminent Member

Hoi,

ik zit ook tegen oogsten aan, mijn probleem is dat ik kwa drogen toch tegenstrijdige berichten lees.

ik heb een geisoleerd schuurtje geregeld alwaar ik mijn temp/lv metertje heb hangen om te kijken wat het voor klimaat binnen heeft.

Wat ik dus lees dat de één zegt niet ventileren, terwijl de ander zegt wel ventileren anders schimmel. (wasgoed droogt ook goed in de wind :happy: )

Het schuurtje is compleet donker en luchtdicht gemaakt, de temp ligt zo rond de 10 snachts en 13 overdag.

Nu, ik heb er een kacheltje op laagste stand staan en een ventilator, nu zit ik op ca 17 graden en de LV is rond de 60.

Ik ben bang dat zonder luchtcirculatie de toppen gaan schimmelen en ik denk dat dmv kachetje en fan het ideale klimaat is gecreeerd.

Verder vroeg ik me eigen af, de trigromen op het blad zijn amber, terwijl de trigromen op "stengeltjes" nog milky zijn. Wat is nu doorslaggevend? Ik gebruik de mico van DHS en werkt perfect.

Graag wat reacties van de profs :D :D

vast bedankt gr :wink:

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 oktober 2013 23:56
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

De omstandigheden in je schuurtje, met kachel, lijken me prima om goed te kunnen drogen.
Een fan op de laagste stand erbij die niet op de toppen zelf gericht is, is ook nog een optie om de lucht te laten circuleren.

De trichomen op met name de toppen en de bladeren rondom de toppen geven de doorslag wat het juiste oogstmoment is. De trichomen op de fan leaves lopen meestal iets vooruit op de trichomen van de toppen zelf.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 oktober 2013 09:13
dvdcassie
(@dvdcassie)
Eminent Member

Hoi,

bedankt voor je antwoord,

vind het wel lastig om het juiste moment te kiezen.

vanavond weer gekeken, lijkt wel of de trigromen op de bladeren afnemen :(

de gekleurde haren zit nog op 30%, we kijken het nog maar een paar dagen aan.

gr :happy:

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 oktober 2013 21:32
Kozzmik
(@kozzmik)
Honorable Member

Hoewel mijn planten nog een aantal weken hebben te gaan ben ik toch al met het droogproces bezig en hoe ik dat ga aanpakken. :bigjoint:

Ik heb op zolder een badkamertje die nauwelijks gebruikt wordt. Lijkt mij ideaal, want er zitten geen ramen in dus verduisteren hoeft niet. Tevens is er ventilatie aanwezig in de vorm van centrale afzuiging. Deze staat altijd zachtjes aan, als je je hand ertegenaan houdt voel je nauwelijks luchtverplaatsing. Behalve als er gekookt wordt dan staat de ventilatie harder aan en voel je wel luchtverplaatsing als je je hand bij het ventilatiegat houdt.
Voor de rest is de temperatuur behoorlijk constant, hoe het met luchtvochtigheid zit weet ik niet.

Is dit een goede plek om mijn meisjes te drogen te hangen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 augustus 2014 13:56
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

De ruimte lijkt heel geschikt.
Waar je rekening mee moet houden is eventuele stankoverlast. Wiet die droogt meurt enorm. Het is een zware geur die heel herkenbaar is. De geur moet niet via de afzuiginstallatie ruikbaar worden voor buren, b.v. Of op straat te ruiken zijn.

Eventueel bouw je een klein badkamer afzuigertje met koolstoffilter in de ruimte. De afzuiger sluit je op de centrale afzuiging aan zodat er gefilterde lucht wordt vrijgegeven.

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 augustus 2014 14:39
Pagina 5 / 6
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub