Forum

[Belangrijk] Wiet Oogsten  

Pagina 2 / 6
  RSS
hapslikweg
(@hapslikweg)
Noble Member

volgens mij heb ik iemand zo een usb microscoop zien maken ooit eens op youtube :)

If people are good only because they fear punishment and hope for reward,
then we are a sorry lot indeed.
Albert Einstein

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 mei 2011 20:16
groenepatrick
(@groenepatrick)
Estimable Member

http://www.youtube.com/watch?v=9khTIkwN ... re=related

zoiets misschien????

When you smoke the herb, it reveals you to yourself

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 mei 2011 20:23
hapslikweg
(@hapslikweg)
Noble Member

volgens mij ging dat over het maken van een telescoop ... zo'n ding om naar de sterren te kijken ..

Maar dat is natuurlijk wel hetzelfde principe als wat in een microscoop wordt gebruikt, dus het gaat zeker op ja :D

Albert Einstein

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 mei 2011 20:52
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ah...dr zijn dus meer knutselaars op deze wereld :happy:
Ga er weldra aan beginnen :P

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 mei 2011 12:05
Mind-blow
(@mind-blow)
Trusted Member

Zou dat niet lukken met een gewone loep? :idea:

Wat de eb meeneemt, brengt de vloed terug.

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 mei 2011 22:59
goose
(@goose)
Estimable Member

Je kan het ook proberen met een camera. :)
Maar dan moet het al een goeie zijn.

Greetz

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 mei 2011 23:47
YourLocalGod
(@yourlocalgod)
Reputable Member

Vraagje:
Als ik mijn macro-lens op m'n camera plaats en ik fotografeer een huisvlieg kan ik net wel/net niet de facetten in het oog zien.
Zou dat voldoende vergroting zijn? Of toch beter een zo'n usb-ding kopen?
Iemand een idee?

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 mei 2011 01:07
hapslikweg
(@hapslikweg)
Noble Member

waarom probeer je het niet op een wietplant ipv een vlieg?

Je hebt dat arme diertje toch niets aangedaan? 8) .. ik stem pvdd

vliegen hebben honderden facetten in hun ogen toch? die ogen zijn bij een flinke strontvlieg hooguit 1 x 1 milimeter? ... Als je die facetten kunt zien, kun je denk ik ook wel trichomen zien hoor :) gewoon inzoomen met een foto programma

je hebt een spiegel reflex camera? Ik heb geen idee dan hoe je die foto's op je pc krijgt, maar als je ze erop krijgt dan kun je gewoon met bijvoorbeeld het programma irfanview de foto openen en steeds opnieuw blijven inzoomen tot je trichomen goed kan zien

met een digitale camera werkt dat ook, mits de resolutie hoog genoeg is ...

Albert Einstein

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 mei 2011 01:40
YourLocalGod
(@yourlocalgod)
Reputable Member

Heb inderdaad een digitale spiegel reflex. (Met bijhorende software om de foto's te bekijken en te bewerken. :wink: )

Wees gerust, ik doe geen vlieg kwaad. Hij lag gewoon dood tegen het raam toen ik de lens net gekocht had.
(Ik gebruik zelfs geen chemische rommel om muggen weg te houden uit de slaapkamer. Al moeten ze 's nachts wel niet op mij landen, want dan veeg ik ze er aan. :wink: )

Ben zeker van plan om mijn macro te gebruiken op mijn plantjes!
Hopelijk binnen enkele weken al! Dan zouden ze de eerste bloeiverschijnselen moeten tonen!
Ben benieuwd wat het zal geven. Met wat geluk zijn de foto's nuttig om sommigen hier te helpen bij het herkennen van
de verschijnselen. (Als ik ze natuurlijk zelf op tijd kan spotten. :stoned: )

ReageerCitaat
Geplaatst : 6 mei 2011 01:54
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin
"hapslikweg" schreef:

bij de conrads kun je die kopen .. anders gewoon even googlen op usb microscoop .. kosten geen drol tegenwoordig :)

Dju,op de hoofdpagina van die site staat er eentje voor 29,95 :happy:
4 Leds op de voorzijde en voor alle soorten Windows geschikt.

Tjaaah...daar ga ik niet zelf voor klooien hé :happy:
60X vergroten is meer dan voldoende :P
1.3 MP is wel wat weinig maar 't kan ermee door :happy:

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2011 15:08
hapslikweg
(@hapslikweg)
Noble Member

ow 1.3 mb maar joh? kweet niet, maar das niet goed hoor .. volgens mij kun je dan nog beter een foto maken met je mobiele telefoon ( die van mn vriendin is 2 jaar oud en zelfs die heeft nog 3.2 megapixel, mn ouders hebben een nieuwe galaxy met 5 mp en daarmee gaat het nog beter) Als je die foto's opent met een fotoprogramma en dan steeds opnieuw inzoomed, kom je ook een heel eind .. Ver genoeg om trichomen goed te kunnen bekijken in ieder geval ... foto's maken in macro stand scheelt ook een beetje :)

heb een ingebouwde webcam op mn nieuwe flaptop met 1.3 megapixel en het houdt met kwaliteit van webcamopnames absoluut niet over .. tis echt slecht ... er zit gezichtsgherkenningssoftware op mn flaptop, maar het is niet te doen om daarmee in te loggen, gewoon omdat de cam te vaag is ..

Misschien dat het ligt aan mn laptop .. toshiba staat niet bekend om hun hoogwaardige materiaal en de webcam is ingebouwd in mn schermflap, dus de lens ervan schat ik absoluut niet hoog in ..

Ik weet nie co .. ik zou erg twijfelen over dat ding

60 x vergroten zou op zich ruim voldoende moeten zijn .. maar als de resolutie niet genoeg is om die vergroting te kunnen laten zien ben je nog geen steek verder natuurlijk

Maar ik moet ook bekennen dat ik totaal geen ervaringen heb met (usb) microscopen, afgezien van school dan en toen was er nog geen usb ... dus ik ben benieuwd .. zou het zelf echter niet aandurven :|)

Albert Einstein

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 mei 2011 21:50
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

...tja 1.3 is wel errug weinig hé :(
Wat je zegt een D500 van Samsung heeft een 3,1...toch maar aan de hobby en dat ding van conrads :wink: lekker laten waar ie ligt :P
Heb 2 werkende liggen dus ik kan een foutje veroorloven hahaha
Een goede usb-cam ligt toch boven de 60 euri :o als je kijkt naar de prestaties wat we als hobby kweker verlangen.

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 mei 2011 00:01
Argh
 Argh
(@argh)
Honorable Member

Elke photo die ik trek met mn iphone is perfecte kwaliteit maar als ik enkele keren ingezoomt heb dan wordt de foto te onduidelijk.. Een programma voor fotos te bekijken zal hier niets aan veranderen zeker??
Ik was gisteren van plan om 1 vn mn dames te slachten omdat de haartjes op de hoofdtop bruin waren voor bna 75% ongeveer maar het viel me op dat dit lager aan de plant niet het geval was.. Is dit normaal of wqcht ik nog met oogsten??

1e kweek: 4 Big Bang Auto (eerste kweek)
2e kweek: 5 Northern Light + 1 Big Bang Auto
3e kweek: sativa mix

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2011 12:08
hapslikweg
(@hapslikweg)
Noble Member

de haartjes moeten allemaal toch wel bruin zijn, voordat de trichomen milky gaan worden is mijn ervaring, dus als je nog erg veel witte haartjes ziet zitten, zijn ze toch nog niet helemaal klaar denk ik .. zeker buitenplanten krijgen heel snel bruine haartjes en vaak zijn ze dan nog lang niet klaar ...

als er nou erg veel verschil zit tussen de hoofdtop en onder liggende toppen, kun je ook eerst alleen de hoofdtop knippen en een paar dagen tot een weekje later de rest van de toppen ...

Albert Einstein

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2011 14:29
Argh
 Argh
(@argh)
Honorable Member

Ahzoo.. Dacht dat als je n deel oogst, je direct alles moest oogsten.. Het probleem is gwn dat mn BB eig al klaar hadden moete zijn :s ze zitten nu al bna n week over hun 6 weken bloei .. Mss is dit omdat ik te lang groeivoeding heb gegeven fzo, zou het echt niet weten :s toch bedankt hapslipweg :happy:

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2011 15:22
hapslikweg
(@hapslikweg)
Noble Member

een weekje is niets hoor .... ik heb lowryders gehad die pas na 12 weken klaar waren ... en ik heb al vaker gehad dat planten een weekje of zelfs twee of drie langer nodig hebben met bloeien ... daar is niets geks aan :)

Albert Einstein

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2011 15:57
Argh
 Argh
(@argh)
Honorable Member

Tvalt duideijk nog op dat ik een beginner ben xp waarmee kijk jij trouwens naar je triochomen??

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2011 16:43
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Hoe je de trichomen ziet ?
Ga maar eens terug naar bericht nummer 1 van dit topic !

Is het leven oneerlijk ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2011 17:16
Argh
 Argh
(@argh)
Honorable Member

Met een fotoapparaat, vergrootglas of microscoop.. Dat wist ik wel hoor maar ik was een vergrootglas gaan halen en dat bleek niet genoeg te vergroten.. Toen besloot ik vlug en microscoop te kopen maar dat bleek rommel :s kinderspeelgoed.. Dus wou ik ns weten wat andere mensen gebruiken :smokepipe:

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 juni 2011 18:40
Pagina 2 / 6
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub