Forum

[Belangrijk] Voedingsproblemen bij wiet planten  

Pagina 3 / 3
  RSS
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Iedereen ontwikkelt zijn of haar eigen methodes mbt het kweken en voeden.
Teveel voeding is net zo slecht als teveel water. Als je beide teveel geeft is het dus dubbel slecht.
Zowel voor het voeden as het water geven, is het belangrijk dat je naar je planten blijft kijken: inschatten wat ze nodig hebben en kijken of je goed zit.
Een volgende keer weer bijstellen met je eerdere bevindingen.

Probeer eerst een goed evenwicht te vinden met de hoeveelheid water die je per keer geeft. De waterbehoefte is afhankelijk van de temperatuur, de potmaat en het stadium waarin de plant zich bevind. Geef per keer genoeg water voor 2 a 3 dagen. Door bv ook de pot steeds op te tillen leer je inschatten hoeveel water je per keer moet geven.
Voeding bouw je rustig op, zoals je al ontdekt hebt, Je begint er niet te vroeg mee: jonge cannabisplantjes zijn erg gevoeling voor teveel voeding en hebben nog niet zoveel nodig. Ook moet eerst de voeding uit de aarde op, voor je extra via het water gaat geven.
Je begint met 1x p/w voeding te geven. Als dat goed gaat en de plant groeit goed bouw je dit langzaam op door 2 en later misschien 3x per week te voeden. Ook de hoeveelheid voeding kan je langzaam en naar inzicht ophogen. Per keer voeding , geef je dan net zoveel water met voeding als ze voor 2 dgn nodig hebben. Dus de hoeveelheid voedingswater wat je geeft is afhankelijk van de behoefte vd plant aan vocht.
Voeding geven dus altijd afwisselen met daarna gewoon water geven.

Wat aarde betreft: kies een goede kwaliteit aarde uit en ontwikkel er je ervaring ook mee. Jonge zaailingen in niet te zwaar bemeste grond.
Als je voor biologische aarde en voeding kiest heb je minder risico op verbranding dan wanneer je voor minerale bemesting kiest. Biologische voeding wordt nl fasegewijs vrijgemaakt voor opname door het bodemleven.
Ik gebruik zelf de best zwaar bemeste Batmix van Plagron, ook voor kleine zaailingen, zonder dat ze ergens last van hebben.
Hou per kweek een logboekje bij waarin je alle bijzonderheden noteert. Zo kan je altijd terug kijken wat eventuele oorzaken van problemen zijn.

Succes met je volgende kweken. :grow:

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 augustus 2012 08:50
broeikast
(@broeikast)
Noble Member

Dankje moeder dit is zeker bruikbare informatie en dit ga ik zeker markeren

4x Tangerine Dream 234W LED (Eerste kweek)
5XWW -START 234W LED- -NU 360W- (tweede kweek)
Denk anders 5x met de rainforest² (DWC) New Gen LED 360W

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 augustus 2012 09:31
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Thanx Mother...het is me wel duidelijk dat het misschien handig is om een maatbeker te gaan gebruiken ipv petfles, en een schrijfblok erbij te houden om te noteren wat ik gegeven heb.

Dank voor je tijd en moeite, zeer gewaardeerd :wink:

Denk je ook dat het nodig is om al de apperaatjes omtrent bodem vochtmeters, ect waarde meters, ph meters en dat soort dingen aan te schaffen?

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 augustus 2012 19:23
mrmaxi
(@mrmaxi)
Noble Member

pH meter kan altijd handig zijn.

Meten is weten :)

2 Spliffs a day keeps the doctor away!

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 augustus 2012 19:49
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Thx, volgende bezoekje aan de tuincentra of grow shops neem ik er eentje mee :wink:

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 augustus 2012 18:59
broeikast
(@broeikast)
Noble Member

ik raad je wel aan om voor wat meer kwaliteit ph meters te gaan want er zijn te veel goedkope die gewoon niet of amper werken.

4x Tangerine Dream 234W LED (Eerste kweek)
5XWW -START 234W LED- -NU 360W- (tweede kweek)
Denk anders 5x met de rainforest² (DWC) New Gen LED 360W

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 augustus 2012 19:59
greenderf
(@greenderf)
Trusted Member

hoedje af :smokepipe: . prachtig verslag maar dat is zo als altijd 8)

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 augustus 2012 21:05
Pagina 3 / 3
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig

Inloggen van Registreer aub