Forum

Het verschil tussen mannelijke wietplanten en vrouwelijke  

Pagina 6 / 6
  RSS
haaj55
(@haaj55)
Active Member

Hello,

Leuk forum hier, pas ontdekt! :D
Ik ben een complete beginneling op het gebied van wiet kweken, en heb een paar maanden geleden 2 kleine plantjes gekregen van een kameraad. Weet helemaal niet welke soort ofzo.
Nu is mijn vraag: iemand een idee van het geslacht?

Dit is de eerste:

Dit is de tweede:

Ik vermoed dat de eerste een mannetje is, en gezien de tweede er totaal anders uit ziet, dat dat dan een vrouwtje is (hoop ik...).
Alvast bedankt voor de info!

Haaj

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 september 2013 15:29
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Ik moet helaas je vermoeden bevestigen...plant 1 is een kerel :suprised:
Nummer 2 is vrouwelijk zo te zien :grow:

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 september 2013 17:22
haaj55
(@haaj55)
Active Member

Bedankt voor je reactie! Daar ben je 100% zeker van? Dan moet ik die zo snel mogelijk vernietigen zeker? Of kan ik nog iets aanvangen met de zaden? :?:

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 september 2013 17:33
Inie
 Inie
(@inie)
Noble Member

Ik denk ook dat 1 een man is en 2 een vrouwtje. Maar ik heb alleen lees-internet kennis en dit jaar eerste 4 dames wietplanten gekweekt buiten. Dus beter nog even bevestiging van ervaren iemand.

Over de mogelijkheden als het inderdaad 1 man + 1 vrouw is:
Als je de man houdt dan maakt die geen zaadjes, maar stuifmeel. Dit waait dan over naar het vrouwtje (en andere vrouwtjes in de wijde omgeving) en zal haar bevruchten.

Het vrouwtje maakt vervolgens de zaadjes.
Vrouwtjes die zaadjes maken, maken geen wiet bloemetjes waar het allemaal om draait.

Dus het is ofwel voortplanten en allebei de plantjes zijn daar druk mee (je hebt mannetje alleen nodig om stuifmeel te oogsten, daarna is die klaar).
Ofwel mannetje vernietigen (goed opletten dat die niks "morst") en het vrouwtje alleen verder bloemetjes laten maken om later op te roken.

Hoop dat ik het zo goed begrepen/uitgelegd heb.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 september 2013 19:43
Gmdw58
(@gmdw58)
Honorable Member

Helemaal goed Inie :wink:

Grtz Gmdw58

No buds, no glory
Gmdw58

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 september 2013 19:49
haaj55
(@haaj55)
Active Member

Per-fec-te uitleg, merci! :smokepipe: Ik ga - natuurvriend zijnde - toch voor de bloemetjes kiezen. Helaas voor onze mooie (en welriekende!) jongen... die gaat er moeten aan geloven.
Bedankt voor de reactie!

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 september 2013 20:29
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Je verslag is welkom hoor :mrgreen:

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 september 2013 13:33
haaj55
(@haaj55)
Active Member
"Cootje" schreef:

Je verslag is welkom hoor :mrgreen:

Bedoel je over het vervolg? :bigjointsmoke:

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 september 2013 13:54
bennie2000
(@bennie2000)
Active Member

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en nieuw in het hebben van planten, althans dit jaar heb ik het iets serieuzer aangepakt dan vorig jaar.
Uit wiet van de coffeeshop de zaden gehaald en voor de gein gezaaid, van de 5 bleken er 4 mannetjes te zijn. De laatste mannelijke heb ik vanmorgen maar geknipt.
Ik vond het moeilijk te zien ditkeer misschien was het ook wel een beetje hoop dat dit ook een vrouwelijke plant zou zijn.
Volgens mij heb ik wel goed gehandeld,..

Vrouwelijk

Mannelijk ¿

enige bevestiging is gewenst :D

Groeten,
Bennie

ReageerCitaat
Geplaatst : 30 augustus 2014 16:51
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Goed gezien, de bovenste plant is vrouwelijk. :bigjoint:
Typisch dat er 4 mannelijke planten uit het zaad zijn gekomen. Vaak is het hermazaad waarvan de kans groot is op vrouwelijke planten. Welke soort wiet was het waar het zaad uit kwam?

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 augustus 2014 02:11
bennie2000
(@bennie2000)
Active Member

(deze zaadjes zijn nog over)

Ze hebben in hun "jeugd" wel het een en ander aan stress gehad alleen hoeveel precies weet ik niet want ik heb geen vergelijk met andere planten. Dat is iets wat ik volgend jaar toch wat meer wil proberen. Ach er ligt een giga grote wereld voor me open op dit gebied en dan ook nog de combinatie met automatisering, dus als er iemand nog een leuke uitdaging heeft voor mij voor een open-source greenhouse controller ?

Thanks voor je reactie Mother Earth.

Groeten,
Bennie

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 augustus 2014 09:59
Pagina 6 / 6
Share:

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook

Bezig