Forum

Welke Lamp..?  

Pagina 2 / 2 Vorige
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Hou er rekening mee dat in de donker periode de wortels hun werk moeten doen (groeien) dus paar dagen 24 licht kan maar wacht niet te lang met overschakelen naar 18/6.

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 9 april 2016 21:49
jeminee
(@jeminee)
Active Member

dames staan nu op 18/6....ze groeien al wel maar natuurlijk veeeels te langzaam..

wat ik me afvraag, kun je een koolstof filter ook andersom gebruiken..? ( de lucht erin laten blazen )
over de afzuiging twijfel ik sowieso nog beetje.

zat zelf te denken aan een softbox met een goeie temp. controller. ( tentje is 60x60x160 )
weet iemand of dit inderdaad heel stil is..?

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 april 2016 21:30
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Blazen kan wel.maar dat zou betekenen dat je afzuigen in de ruimte komt te hangen en je filter buiten.
Ik z :leafsilver: elf heb liever filter in de ruimte en de afzuigen erbuiten.
Ben bang op jou mannier je sneller wat kan gaan ruiken.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 april 2016 21:43
jeminee
(@jeminee)
Active Member

hmm dan wordt het zo'n softbox met een goede temp controller....lijkt me de beste oplossing...
Hmm voorlopig lijkt het net zo verslavend te zijn als het roken ervan ( in hoeverre dat het is )... :stoned:

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 april 2016 21:55
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Haha ja als je het virus eenmaal te pakken hebt raak je het moeilijk kwijt. :mrgreen:
Heb verder geen ervaring met softboxen. Wel heb ik de afzuiger en koolstoffilter buiten de tent hangen. De afzuiger zuigt dus de lucht en duwt hem dan door de koolstoffilter. Dit heb ik laatst pas zo gemonteerd want had de ruimte in de tent nodig. Planten staan nu een week op 12/12 dus of dit geurloos is weet ik nog niet.

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 april 2016 12:28
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

het kan goed gaan hoor alles buiten je tent maar de lucht komt pas in het filter als het de tent verlaat via de luchtslang dus waar jij slang in de tent laat komen daar heb je kans op lucht lekken ivm met blazen ik zou me filter toch proberen in de tent te plaatsen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 april 2016 13:08
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ik check het straks wel eventjes.
Heb trouwens ook wel eens gelezen dat mensen de filter juist met opzet buiten de tent plaatsen tegen het vochtig worden wat de levensduur zou verlagen... geen idee of dat zo is maar koolstof en water gaat volgens mij niet goed samen

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 april 2016 13:16
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

het mag idd niet in contact komen met water.maar ik kweek met led(houden ook niet van vochtige ruimtes) en ik kweek uit zaad dus daar hoeft de LV gelukkig niet zo heel hoog te zijn.
Stekjes hebben meer baat bij een hoger LV

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 april 2016 13:21
jeminee
(@jeminee)
Active Member

nou heb vandaag maar weer eens flink geinvesteerd....
een softbox ( 750m3) en een sms twin controller voor de temp......

denk dat dit idd een beetje uit de hand gelopen hobby gaat worden.. maar wel gaaf...
zodra ik de zaai lingen heb overgepot ga ik er wat foto's bij doen....

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 april 2016 21:01
jeminee
(@jeminee)
Active Member

Nou Plantjes staan sinds gister in 10 liter potten...ga het idd maar met twee palntjes proberen anders vrees ik dat mijn lamp toch te weinig licht geeft.

Twijfel enorm over de aftsand tussen plant en lamp..Nu hangt ie op 17,5 cm.. temp is 25 a 26 graden...
volgens mij is daar nix mis mee..

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 april 2016 23:12
jeminee
(@jeminee)
Active Member

Hieronder wat foto's van mijn kleine dames..
Ze staan nu 7 dagen onder lamp.. kan iemand zien ze er goed uitzien..?

imo gaan ze wel redelijk

heb ze gister voor het eerst wat voeding gegeven ( de plagron terra )
EC: 0,85 en PH 5,85

Heb trouwens de lamp wat hoger gehangen want was van mening dat niet het gehele scpectrum op de plantjes valt als de lamp te dichtbij hangt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 april 2016 10:55
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ziet er gewoon goed uit!! Ikzelf zou nog geen voeding geven maar eventjes wachten totdat de plant wat groter is maar het is niet perse fout ofzo. :smokepipe:

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 april 2016 14:55
jeminee
(@jeminee)
Active Member

Volgende Update..

heb de lamp nu op 30 cm gehangen..bij 1 plantje zien de bladeren er beetje erg raar ( erg compact ofzo ) eruit. denk dat het komt doordat de lamp te dichtbij had gehangen ( 25 cm ).. of iemand een idee wat het kan zijn..?

ze zijn nu 12 dagen boven de grond...

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 april 2016 21:15
jeminee
(@jeminee)
Active Member

Ffe een update....

Dames staan nu 2 weken te groeien...het lijkt allemaal nog goed te gaan...
was eigenlijk van plan om ze a.s. woensdag op 12/12 te gaan zetten, of is dat te lang of te kort..??

heeft er verder nog iemand tips...??

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 april 2016 17:04
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Gaat het nou om de Northern light of de amnesia autoflower?
Ik neem aan de NL omdat je hem op 12/12 wilt gaan zetten :P
Ze zijn Indica dominant dus zou ze nog iets langer laten groeien. Sativa's hebben wat minder groei nodig omdat ze nog langer doorgroeien.
Hoe langer je wacht met in bloei zetten hoe meer je theoretisch zou kunnen oogsten.

Wat is trouwens het nut van die hydro/klei korrels? Heb je ze goed schoongemaakt van te voren? wel eens wat gehoord over afgeven van stoffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 april 2016 19:52
jeminee
(@jeminee)
Active Member

hmm die hydro korrels legde ik ook altijd op de grond ( als ik onder mijn dakraam kweekte ) heb het idee dat de grond dan niet zo erg uitdroogt...

en ja het zijn NL ..

heb ze al o 12-12 staan dus kan niet meer terug....afwachten maar of het wat wordt.

verder vind ik dat ze wel goed gaan.....zal van de week wel weer wat foto's posten...

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 april 2016 21:03
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Voor je kweek verslagje zou ik ff een aparte topic maken(Kweek verslagen LED lampen) dan word deze beter gevolgd.

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 mei 2016 13:36
jeminee
(@jeminee)
Active Member

ok thankx ga ik doen..

ReageerCitaat
Geplaatst : 9 mei 2016 08:13
Pagina 2 / 2 Vorige

Bezig

Laaste berichten