Forum

Welke Lamp..?  

Pagina 1 / 2 Volgende
jeminee
(@jeminee)
Active Member

Hoi,

Nadat ik begin jaren 90 aardig wat wiet gekweekt hebt, heb ik besloten weer heel klein te gaan beginnen.
Heb een ruimte van 60 x 60 en vroeg me af welke LED lamp ik het beste kan gebruiken...
Ben al menig uurtje aan het zoeken geweest, maar durf nog steeds niet te kiezen..

zelf twijfel ik tussen de apollo 90...maar mischien kan iemand mij wat tips geven.

groetjes.....

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 maart 2016 14:35
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

de Apollo 6 is ook een goeie keuze deze word op 2 manieren gekoeld dmv koelribben en fans.heb deze zelf ook.
Alleen is dit een toch wel een prijzige lamp heb deze zelf voor 350 euro gekocht 2,5 jaar geleden

Momenteel draai ik onder de mars/hydro 96 x3 W reflector serie nu zijn er ook de 96 x 5 watts versies,was iets te vroeg met kopen :wink: deze lamp zit rond de 180 euro
Deze mars/hydro beschikt over een groei en bloei stand zodat je zelf iets meer kan met je planten
Ben met beide zeer tevreden en hebben hun werk al gedaan :rofl: :rofl:
Er worden ook heel veel ander lampen aangeboden maar als ik daar de prijzen van zie schrik ik me wel een hoedje :shock:

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 maart 2016 00:54
jeminee
(@jeminee)
Active Member

Dank voor de reactie...die apollo 6 ziet er wel goed uit...5w leds lijkt me wel oke..

ik ga nog ffe verder speuren...zodra ik mijn tuintje ga gebruiken zal ik een leuk kweek verslag ervan maken..

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 maart 2016 10:24
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Ben al nieuwsgierig naar je kweekverslag :)

gr
vladimir :smokepipe:

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 maart 2016 18:33
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ik heb deze week ook twee nieuwe LEDlampen binnen gekregen. een Mars/hydro reflector 96 en een 48. Heb voor de 96x5W 155 betaald.
Heb gelijk mn HPS vervangen door de 96. Het is nog te vroeg om een verschil in de planten te ontdekken, denk zelfs dat de planten eerst weer ff moeten wennen.
Wat me wel gelijk opviel was het stroomverbruik. Ik heb een metertje die alles registreert en waar ik met een 250WHPS + fan's rond de 330W aan stroom kwijt was ben ik nu rond de 155W kwijt.
Ze zeggen dat een reflector96 een HPS 250 kan vervangen, en dan eet die nog eens de helft van de stroom!! :happy: Je moet je natuurlijk ook voorstellen dat de afzuiger iets minder hard hoeft te blazen maarja dat zijn maar een paar watjes.

Ook heb ik een tent bij dit bedrijf besteld, verkeerde binnen gekregen, toen wouden ze me een té groot verschil laten betalen. Nadat ik alles had uitgerekend en een beetje druk zette hoefde ik alleen het goede verschil te betalen en zou de vrouw die me hielp zelf nog 20$ uit haar eigen zak bij betalen. Geen idee of dat allemaal waar is maar bedoel alleen maar te zeggen dat ze redelijk goede service hebben nadat ik soms anders las op internet.

I smoke the MARIJUANA to get HIGH
Stay above the wicked and FLY

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 maart 2016 10:24
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Jij hebt zd dus bij the officiele site van mars/hydro bestelt.ben daar ook bezig geweest maar vind het allemaal beetje omslachtig.via ali express ging het me makkelijker

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 maart 2016 10:45
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Ja ben het er wel mee eens dat het allemaal wat soepeler kan.
Ik heb altijd wat meer moeite met sites als ebay enzo, ken Aliexpress eigenlijk helemaal niet goed had geen idee wat ik moest verwachten.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 maart 2016 10:56
jeminee
(@jeminee)
Active Member

Hmm ik heb voor de apollo 4 5w led gekozen, maar natuurlijk veelteveel voor betaald...
deze lamp mot een 2 a 3 tal plantjes van licht gaan voorzien, hoop dat het genoeg is....

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 maart 2016 22:18
handlanger
(@handlanger)
Noble Member
"Gekkeplant" schreef:

Wat me wel gelijk opviel was het stroomverbruik. Ik heb een metertje die alles registreert en waar ik met een 250WHPS + fan's rond de 330W aan stroom kwijt was ben ik nu rond de 155W kwijt.
Ze zeggen dat een reflector96 een HPS 250 kan vervangen, en dan eet die nog eens de helft van de stroom!! :happy: Je moet je natuurlijk ook voorstellen dat de afzuiger iets minder hard hoeft te blazen maarja dat zijn maar een paar watjes.

Wel de groei en bloei stand aan gehad van de led lamp tijdens de test :oops:

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 maart 2016 22:25
handlanger
(@handlanger)
Noble Member
"jeminee" schreef:

Hmm ik heb voor de apollo 4 5w led gekozen, maar natuurlijk veelteveel voor betaald...
deze lamp mot een 2 a 3 tal plantjes van licht gaan voorzien, hoop dat het genoeg is....

vernoed dat het wel dringen word met 3 onder een apollo 4,maar kan me ook vergissen hoor ivm dit een 5 watts versie is

ReageerCitaat
Geplaatst : 26 maart 2016 22:27
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member
"handlanger" schreef:

Wel de groei en bloei stand aan gehad van de led lamp tijdens de test

Ja heb wel ff getest, en inderdaad, dan komtie ook rond de 300W maar je gebruikt toch maar een 2 a 3 tal weken allebei? de overgang van groei naar bloei? Of heb je ze gewoon altijd vol aan? :stoned:

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2016 11:49
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Ik begin met de grow stand de eerste weken.
Zodra ik de 1e bloei haren zie gaat ook de bloei erbij aan.
De laatste 2 weken zou je de groei stand ook uit kunnen zetten om alleen rood over te houden,wat wel een apart gezicht is :smile:
Ik heb dit met de groei stand uit en aan gedaan maar merk niet echt veel verschil.

Je winst zit hem idd ook in dat je zelf kan bepalen wanneer je de bloei stand erbij aan zet of weer uit zet dan trekt de lamp de 300 watt niet meer.
Verder zit je winst in dat de planten minder drinken en dat afzuiging ook minder hard draait als het goed is.ookal lijkt het centen werk,maar ook centen worden op lange termijn toch euro's

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2016 12:01
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Oke ik dacht al zoiets. Eerste keer maar ff kijken hoe het gaat. Maakt het trouwens uit dat ik nu plantjes eerst een paar weken onder MH had en nu onder de LED zet?

Dat besparen was de voornaamste reden om voor led te gaan.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2016 12:10
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

ze zullen miss idd even moeten wennen aan het andere licht.Maar de tijd zal het uitwijzen, heb daar verder geen ervaringen mee.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2016 14:25
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Hier heb ik een plant die van 400 W hps naar 360 W Led is gegaan.
Onder de led ging de plant wat slap hangen en zag er treurig uit.
Dag later trok het bij en pas op dag 3 zag ze er weer normaal uit.

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 april 2016 12:04
Gekkeplant
(@gekkeplant)
Prominent Member

Oke bedankt, heb zelf niet veel verschil gemerkt eigenlijk.

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 april 2016 12:27
jeminee
(@jeminee)
Active Member
"handlanger" schreef:

[quote="jeminee"]Hmm ik heb voor de apollo 4 5w led gekozen, maar natuurlijk veelteveel voor betaald...

vernoed dat het wel dringen word met 3 onder een apollo 4,maar kan me ook vergissen hoor ivm dit een 5 watts versie is

Heb gister 5 zaadjes laten ontkiemen...Northern light... van deze 5 hou ik er 2 a 3 over die in 10L emmers komen te staan.
Als voeding ga ik plagron gebruiken, twijfel nog tussen de terra en de alga lijn.

ReageerCitaat
Geplaatst : 4 april 2016 22:18
jeminee
(@jeminee)
Active Member
"jeminee" schreef:

[quote="handlanger"][quote="jeminee"]Hmm ik heb voor de apollo 4 5w led gekozen, maar natuurlijk veelteveel voor betaald...

Heb gister 5 zaadjes laten ontkiemen...Northern light... van deze 5 hou ik er 2 a 3 over die in 10L emmers komen te staan.
Als voeding ga ik plagron gebruiken, twijfel nog tussen de terra en de alga lijn.

Vandaag staan er 3 Northern light en 2 amnesia autoflower ( komen onder velux raam ) onder de lamp...
zal morgen eens kijken hoe ik foto's moet uploaden, al is er nu nog niet veel te zien.

Vraag me wel af of het beter is om 24 uur licht aan te laten of 18/6...weet iemand hier antwoord op...??

ReageerCitaat
Geplaatst : 9 april 2016 15:15
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Autoflowers gaan bloeien ongeacht de tijds duur van het licht.
24 uur licht zal geen enkel probleem vormen.

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 9 april 2016 17:54
Pagina 1 / 2 Volgende

Bezig

Laaste berichten

Sponsor

Facebook