Forum

3x Mendocino purple kush  

gekke_henk
(@gekke_henk)
Active Member

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste kweek en natuurlijk maakt mij dat een beetje een broekie. Ik doe wel een hoog laboranten opleiding en heb wat vrienden die buiten planten hebben gehad en me helpen met de kweek. Graag zou ik wat willen weten over de methode die ik toe pas en ik misschien nog wat moet verbeteren.

Soort: mendocino purple kush (misschien niet de beste keuze als eerste kweek maar ja)
Lamp: 50 watt ledd kweeklamp voor groei en bloei.
Leeftijd plant: 3,5 weken vanaf t zaadje
Voeding en bodem: light mix met sugar royal voor de groei periode en canna terra flores met Green sensation als bloeivoeding.
Luchtvochtigheid en tempratuur 20 graden en +-55% luchtvochtigheid.
Aantal planten 3.
Ik doe ook verder niet aan een ec waarde want ik heb daar ook niet zoveel verstand van, ik gebruik ook leiding water wat ook niet heel geweldig is naar mijn weten.
De achterste plant leek eerst dood te gaan omdat hij veel later is overgepot, hij lijkt weer bij te trekken na t stutten en maakt weer nieuwe bladeren aan. Vooral de sugar royal helpt hierbij ook omdat deze stikstof bevat. Deze geef ik 1x per week.
Graag zou informatie willen hebben :)

Met vriendelijke groet,
Gekke_henk

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 maart 2015 14:37
gekke_henk
(@gekke_henk)
Active Member

de rechter plant hangt vrij laag wat kan ik hier tegen doen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 18 maart 2015 14:38
handlanger
(@handlanger)
Noble Member

Hoi Henk.
Ik zie dat jij als reflectie aluminium folie gebruikt,dit is niet geschikt.
Kan je beter witte muurverf nemen.
Wil je het heel goedkoop doen kan je de binnenkant van koffie verpakking opsparen dit zou ook moeten werken.
Alleen moet je wel veel koffie gaan drinken :P

50 watt led zal voor nu nog wel gaan maar voor straks verder in de bloei zal je te kort gaan komen.
De planten worden breder en dan gaan ze vechten om het licht
Het werkt eigenlijk zelfde als met HPS denk ik hoe meer wattage hoe hoger je de lamp kan hangen wat in een groter oppervlakte schijnt
Voor 3 planten zou ik minimaal 150 watt nemen of hoger uiteraard.Zelf zou ik voor 3 planten een 300 Watt led nemen,heb er zelf 4 staan onder 600 watt ongeveer,dit omdat ik er een kleine verwarming bij in heb staan ivm met te koud met lamp uit.
Als het straks weer wat warmer word dan staan er weer 5 onder het zelfde aantal watts.

Ec doe ik ook niet aan maar een Ph metertje is geen overbodige luxe daarmee kan je heel wat problemen voorkomen wat uiteindelijk in betere oogst (opbrengst) geeft.
De Ph waarde voor kweken op aardig ligt rond de 5,8 en 6,5 daar tussen is ideaal maar dat kan per plant verschillen is mijn mening

Alleen dat witte planten potje is wel erg klein die zal zeker niet groot gaan worden
Je plantjes zien er op zich goed en gezond uit en dat ze wat hangen kan zijn dat de lamp miss net aan gegaan is ? of dat ze juist wat vocht willen hebben dit kun je wel voelen aan je pot.
Ze lijken me niet te nat te staan.
Tip je kan je pot wegen voor dat je water geeft heb je water gegeven kan je hem nog eens wegen en dit noteren en weeg hem de volgende dag weer ect ect
dan weet je wel of de plant genoeg drinkt als je dit bij houd dan krijg je het wel in de vingers.
Niet dat ik dit doe hoor maar kan voor een beginner wel een ezelsbruggetje zijn
ik voel het met de hand en schat het zo in.
Hoop dat je wat wijzer bent geworden.wens je veel suc6 met je kweekje.

PS chroom niet om de zoek functie te gebruiken,soms kan je iets eerder gevonden hebben dan als je ernaar vraagt.

Grts Handje

Grond kennen ze in de hemel niet..... Daarom kweken we op Aarde de wiet :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 19 maart 2015 01:26
gekke_henk
(@gekke_henk)
Active Member

Dank je handlanger,

Ik zocht al een hele tijd of ik echt dingen moest veranderen voor me planten. Opzich krijgen ze genoeg water met de royal sugar 1x per week bij t voedingswater. Ik heb echter 1 probleem het wattage.. ik woon op kamers en heb ff gerekend dat het toch 150 euro op jaar basis kost, aangezien ik niet de energie rekening maar de huisbaas heb ik een probleem :). Die kleine pot achter, die plan wordt waarschijnlijk eerder apart in de bloei gezet. Ik had alleen gister een minder prettig ongeluk. Het zit namelijk in een kast gebouwd en ik legde iets op de enige plank, wat voeding. De plank zakte door met als gevolg enige schade.. de rechter plant is geraakt ;.( hopelijk overleeft hij t wel maar wat ik er verder mee moet is nog niet echt duidelijk. Ik plaats morgen wel een foto. Moet gaan ff nu.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 maart 2015 22:34

Bezig

Laaste berichten

Sponsor

Facebook