Forum

eerste buitenkweek 2017 🙂  

DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

YES ! Ik win dit jaar weer de titel van eerste buitenkweker 😉 ......

beste lezers , dit is gewoon een erezaak tussen mij en de vaste kwekers hier . Het is echt nog niet wijs om nu al aan een buitenkweek te beginnen maar als je er de titel "vroegste buitenkwekers" mee kan winnen (een erezaak niks meer dan dat ) dan neem ik het risico . Er kan nog héél veel misgaan en het absoluut geen zekerheid dat ik iets aan het plantje  ga hebben . Mocht ik voor een goeie en grote opbrengst gegaan zijn dan had ik nog wel een paar weken extra gewacht en binnen voorgezaaid .

Daarnet een zaadje in een potje aarde gezet en buiten op de vensterbank .WW autoflower . Ik bekijk het wel of ze bovenkomt of ze gewoon wegrot in de grond . Ze kan ook nog  kapotvriezen eens ze boven is . Mogelijk schenk ik ze weg aan een of andere 'buur' en gaat deze die groot brengen . ik blijf dan wel een verslagje brengen over hoe ze het doet .

een trotse DD Sensi 😉 

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 april 2017 13:50 Fonnie en Stekkie vonden het leuk
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Gezien jouw kennis van planten denk ik wel dat het goed gaat komen 🙂

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 april 2017 16:52
_Inie_
(@_inie_)
Trusted Member

Altijd leuk om de vroegste buitenkweker te volgen. Die soms ploetert tegen het weer, de wind en de kou, en dan kunnen wij handen wrijvend toekijken, hihi.

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen deze keer. Zijn er al ontwikkelingen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 april 2017 17:55
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

Ik begin stilaan te vrezen dat ik mijn , zelf genomen , titel zal moeten afgeven. Tot op dit moment nog geen zaadje dat opstaat . Heeft steeds buiten gestaan en het is nog niet verloren , ze kan nog gaan kiemen . Ik wacht af tot einde vd week en als tegen dan geen opkomst is , stel ik de titel terug vrij 🙂 .....het kan niet elke keer prijs zijn 😉 ......

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 mei 2017 13:50
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

oei, ik ga snel mijn zaden er bij pakken 😉

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 mei 2017 14:22
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Ik zet gewoon ff mijn tent buiten 😛 als er een titel is te winnen ga ik ervoor lol!

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 mei 2017 17:20
Gmdw58
(@gmdw58)
Honorable Member

Dan wel snel allemaal ! Zodra mijn zaadjes binnen zijn, begint het kiemen en mijn buitenkweek 😉

No buds, no glory
Gmdw58

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 mei 2017 18:03
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member
Geplaatst door: Cupboardgrower

Ik zet gewoon ff mijn tent buiten 😛 als er een titel is te winnen ga ik ervoor lol!

NOPE ! Tenten, serre, veranda niet toegestaan ,hoogstens een kleine tijdelijke  nachtelijke overdekking tegen nachtvorst = dag open , 's nachts toe (maart& april tot half mei ) .  Dat zijn de spelregels ( ongeveer ) . Stekkie weet ze misschien nog beter .

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 mei 2017 18:10
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Haha ik zeg maar wat, ik ga echt niet mn tent uit mn kast slopen 😛 

Ik heb geen mogelijkheid om buiten te kweken helaas, teveel schaduw en teveel strooilicht.

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 mei 2017 10:11
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

Cup , ik wilde geen risico nemen 🙂 .......snel die ene bijna rijpe plant uit je kastje halen en snel snel ingraven voor een titel , er wordt voor minder gekker gedaan in de sport ....LOL  🙂 

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 mei 2017 10:36
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

hehehe dan is het geen sport meer 😉 Is ook niet te doen trouwens, heel die tent met bakken scrognet planten etc etc...:P

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 mei 2017 17:24
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Sry maat, Maar ik heb vorige maand reeds een plant naar buiten gedaan die ww op aarde die in me tent was voorgegroeid. Deze heeft 2 nachtvorsten op haar kiezen gekregen maar groeid gewoon stug door. Ik heb hem voorgegroeid en hij gaat haar verder verzorgen dus technisch gezien is mijn achter buurman de eerste buitenkweker. Maar...... jij bent de eerste hier met verslag zo is het ook  🙂

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 mei 2017 17:29
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

DING DING DING !!

We  have a WINNER !! 

Geachte Aloyske & de achter buurman  ; Bij deze , bent u de officiële dragers van de titel  "Vroegste Buitenkweker 2017" !! 

PROFICIAT ....... 

Zo begon het ook bij mij vorig jaar 'plantje over' , vrij vroeg , staat in mijn verslag V.B. 2016 . Nachtvorst heeft de mijne ook gehad , gemeten met thermometer min max . Wiet is sterker dan we denken 😉 . een overlevingstype. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 2 mei 2017 19:22
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Whahaha mijn dank is groot, ik krijg wekelijks een foto via whatsapp om mee te kijken met hem of het allemaal wel goed gaat met me meisje. Het blijft toch je eigen trots he. Ik zal in mijn verslag af en toe een foto plaatsen zodat de eerste van het jaar toch gevolgd kan worden.

Bewerkt:2 jaar  geleden

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 mei 2017 10:55 Fonnie vond het leuk
Gmdw58
(@gmdw58)
Honorable Member

Gefeliciteerd Aloyske,
Voor een dame die zo vroeg in het jaar al buiten stond, ziet ze er heel goed uit 😀
Geniet er maar van.

No buds, no glory
Gmdw58

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 mei 2017 11:14
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Ik houd er geen officieel verslag van bij maar zo stond de eerste dame van het jaar er vorige week bij. Ze had voor 3 maanden voeding meegekregen in de vorm van de verta korrels van onze sponsor. Ze begint nu wat geel te kleuren van tekorten omdat deze 3 maanden dik voorbij zijn. Deze dame heeft tot nu dus alleen kraanwater (en heel veul hemelwater) gehad zonder extra voeding. Eerste bloeiverschijnselen zijn nu zichtbaar en vanaf deze week krijgt ze dus voeding erbij. Die korrels zijn dus prima.

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 augustus 2017 14:48 Stoney en Smokey1990 vonden het leuk
vladimir
(@vladimir)
Famed Member Moderator

Tof om te horen dat het goed gaat met die vertafort korrels. Maak er momenteel ook gebruik van.

gr

vladimir

ReageerCitaat
Geplaatst : 11 augustus 2017 18:58
Emanuel
(@emanuel)
Estimable Member

Goedemorgen,

Ik heb die korrels ook in het begin gebruikt want rq promote dit ( waar ik ook zaad van gekocht heb ) ik vond dit geen succes en ben toen over gestapt op BioBizz.

Ik begin wanneer de zaad uit de grond is voor 10 dagen Root-Juice te geven daarna voor 3 weken alleen maar water ( omdat ik heb gemerkt dat er genoeg voeding in de aarde zit voor 6 weken, maar heb voor mezelf er 5 weken van gemaakt ) na 5 weken begin ik Bio- Grow en Alg-Mix te geven wat ik per 2 weken aan pas ( door steeds iets minder te geven ) wanneer de plant in bloei staat geef ik maar een heel klein beetje Bio-Grow en de Alg-Mix heb ik dan gehalveerd en geef dan Bio- bloom. 

Ik ga ook automatisch stoppen na 5 weken in bloei te staan met voeding,mij interesseerd het niet wanneer de bladeren geel gaan worden, gebruik toch alleen maar  de toppen!

Hier het resultaat van een Black Widow 3 weken in bloei.

Groeten.

Emanuel.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12 augustus 2017 11:26 Stoney vond het leuk
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Helaas heeft mijn maat de plant laten verzuipen. Ze deed het zo goed en groeide 2 meter breed een halve meter boven de schutting uit al. Nu is ze op sterven na dood compleet vergeeld. Helaas heeft me maat geen hulp van me ingeroepen dan had ik eerder kunnen reageren nu ist een triest einde helaas van een geweldig mooi gegroeide plant  🙁

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 september 2017 13:52

Bezig

Sponsor

Laaste berichten

Aanbieding!

Facebook