Forum

DSDsmokey buiten kweek verslag  

Pagina 1 / 9 Volgende
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Hoi ik ben nieuw hier op het forum en ga dit jaar beginnen met buiten kweken.
Om het makkelijk te maken mogen jullie ook gerust DSD zeggen. Ben 32 jaar rook al wat jaartjes wiet.
Maar die wiet wat ik rook uit de shop wordt me een beetje te duur nu ik een kleine heb rondlopen.
Heb een aantal jaartjes geleden ook al eens een plantje buiten gekweekt en het was toen aardig gelukt.
Woon nu op me zelf samen met me vriendin in een huisje met een tuintje dus kunnen we daar ook wat mooi's zetten in potten. De zaadjes heb ik besteld bij een online shop en heb ze al binnen, ze liggen onder zachte watjes te ontkiemen. Ik heb gekozen voor White russian 3x, 1x White widow en een auto en dat is geworden de Ak allen van het huismerk.
Ik moet nog een beetje uit vogelen hoe alles hier werkt en hoe ik foto s kan plaatsen, als ik het eenmaal door heb zal ik zeker wat foto s erop zetten. De white russian en ak heb zelf gekozen en die white widow heb ik er graties bij gekregen. Dus heb nog twee zaadjes achter gehouden van de white russian mocht er iets mis gaan in het begin. Heb al redelijk wat wiet verslagen gelezen om al zoveel mogelijk te leren en moet zeggen info genoeg. Enige wat ik nog moet bestellen of halen ergens dat is de voeding die ik ga gebruiken, en daar ben ik nog niet helemaal over uit. Maar daar hebben we nog een paar weekjes voor. Nu hopen dat we met zijn alle mogen genieten van een goede zomer en dat we flink mogen oogsten straks :happy:. Zo gauw ik alles een beetje snap hier volgt er snel meer.

Mei niet te koud en niet te nat, vult de schuur en ook het vat.
viewtopic.php?f=19&t=8271 1xAmnesia(dhs)3xblueberry's
viewtopic.php?f=1&t=7804#p94623 Micro kweek-1x power plant (dhs) onder sl.
viewtopic.php?f=19&t=7412 DSDsmokey buiten kweek verslag
viewtopic.php?f=19&t=7922 1x Lemon Skunk(Huismerk dhs)

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 maart 2014 17:13
Ridles
(@ridles)
Estimable Member

Misschien help dit :wink:
http://www.wiet-info.nl/viewtopic.php?f=8&t=3422

En kijk dan ook even snel naar
http://www.wiet-info.nl/viewtopic.php?f=8&t=3660

Ik ga je zeker volgen.

Gr. Ridles

So... theres this car... and it runs on water, man!

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 maart 2014 20:03
brainzzzz
(@brainzzzz)
Famed Member Admin

Succes DSD, ik heb de URL naar de online shop verwijderd uit je bericht.
Verwijzingen naar online winkels zijn niet toegestaan.

Twijfel is de bron van kennis

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 maart 2014 20:16
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Ok bedankt! fotos zullen nu snel volgen :wink:
Ik begrijp waarom je die link heb weg gehaald, geen probleem ook verder. Had zelf eerst ook beter even de regels kunnen lezen. Verder liggen mijn zaadjes sinds vandaag te ontkiemen, tussen watjes en zodra ze geboren zijn gaan ze in potten.
Ik heb niet de hele dag de zon op een plek in de tuin dus zal ze een keer per dag moeten gaan verschuiven. Als er nog mensen zijn die een tip hebben voor voeding voor buiten planten? die zijn altijd welkom :wink: Want je hebt zoveel verschillende soorten dat je eigenlijk de bomen door het bos nog niet meer ziet. Nu is het wachten tot de dames ontkiemen :happy:

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 maart 2014 21:51
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

3x White russian, auto Ak en White wido

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 maart 2014 21:54
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Ik heb gister avond eens een avondje gezeten om te bekijken wat nu voor mij het makkelijkste zou zijn kwa voeding.
na veel gelezen te hebben denk ik dat ik die bij dhs ga bestellen en het wordt, de grow box 100% bio plagron. Als ik hier mee totaal de verkeerde keuze mee zou maken hoor ik dit natuurlijk graag van jullie, anders ga ik hem volgende week of de week erna bestellen. Verder liggen mijn zaadjes nog te ontkiemen en het kan denk ik niet lang meer duren voor de eerste geboren gaat worden. Dan zet ik ze in stek potjes en dan gaan ze over in grote potten, ongeveer 35 liter denk ik. Zodra de eerste geboren is zal ik er natuurlijk een foto van plaatsen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2014 11:06
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Net eens even gekeken naar mijn zaadjes, en zag dat bij een of twee zaadjes een worteltje naar buiten komt. Zal straks even foto plaatsen, ik wacht daar nu nog even mee aangezien er vandaag misschien nog meer zullen volgen achter op de vensterbank in het mooie zonnetje :D

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2014 14:34
Inie
 Inie
(@inie)
Noble Member

Gaat goed! ik ben benieuwd naar de foto's.
Wat betreft voeding is die growbox een goede keuze. Bio is het beste voor als je voor kwalitatief goede en lekkere wiet gaat. Je moet wel even kijken wat voor grond je precies daarbij gebruikt.
Als je alles goed afstemt met bodemleven en biologische grond enzo, dan kan je een heel veilige kweek doen. Dit omdat de bio aanpak ervoor zorgt dat je niet zo snel te veel of te weinig uit het flesje kan geven. Als je minerale voeding hebt en standaard aarde, dan heb je eerder problemen met overvoeding, het schiet sneller door naar teveel-teweinig. MInder balans.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2014 19:04
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Ok bedankt voor de info, de zaadjes gaan dadelijk in stek potjes met potgrond heb regen water opgevangen de laatste weken dus voor de eerste tijd regen water genoeg. Nu heb je wel een punt over de grond die ik ga gebruiken als ik de stekjes ga ompoten in de uiteindelijke potten. Wat voor een soort bio grond zou daar dan het beste voor zijn? en kun je die dan ook bestellen bij dhs? zal zelf ook eens even rond kijken vanavond of morgen. Nu is het maar goed dat ik inderdaad even gewacht heb met de foto s want er zijn er in totaal vandaag 3 ontkiemd. 2x white russian en 1x de auto ak.
heb er foto s van gemaakt die staan hier onder :D . Ik heb ze nog even tussen de watjes laten liggen morgen als ze iets groter zijn gaan ze de grond in. De dames liggen nu onder een led lampje. Nu weet ik niet of ik ze 24 uur ligt moet geven of dat ik dadelijk als ik naar bed ga gewoon het ligt moet uit doen? Leuk he een beginner zijn honderd keer alles lezen en als je dan zelf eraan begint, begin je soms gewoon te twijfelen. moeten ze nu 16/8 licht hebben. ik zet ze over dag als het slecht weer is of nu ze nog zo klein zijn achter de vensterbank met een raam op het zuiden, maar nu is het de vraag krijgen ze dan nu al genoeg licht met de uren zon per dag nu. of is het beter om ze het savonds toch nog even onder een ledlampje te gaan zetten? Geniet verder van de foto s zou ik zeggen :happy: ik was vandaag in ieder geval een blij man met mijn eerste ontkiemde zaadjes! :joint:

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2014 21:01
Ridles
(@ridles)
Estimable Member

Naar t schijnt is wormengrond geel erg goed. Ben er zelf ook naar opzoek. Misschien help dit? http://www.wiet-info.nl/viewtopic.php?f=8&t=3972 jammer dat ik nog geen Plagron in België heb gevonden.
Ik denk dat je je op dit stadium niet teveel moet druk maken over het licht. Je moet denken dat de zaadjes normaal in de natuur in de aarde liggen en dus geen licht krijgen. (verbeter me als ik fout ben)

Het zijn alvast wel al mooie zaadjes :) Ik zou het worteltje nog even laten groeien. :grow:

Groetjes Ridles :bigjointsmoke:

So... theres this car... and it runs on water, man!

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2014 21:29
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Ben even opzoek geweest maar ik ben eruit ik ga de potgrond die ik heb opwaarderen met Bio Supermix bodemverbeteraar van plagron. Dat zou voldoende moeten zijn. En inderdaad bij het ontkiemen maakt het licht nog niet zo veel uit maar als ze de potjes in gaan hebben ze in het begin als ik het goed heb, toch het liefste 16uur licht per dag. Dus misschien is het verstandiger om ze tot eind april het savonds bij te verlichten tot die 16 uur onder een led lampje ? Mocht dit nier perse nodig zijn hoor ik het ook graag want ik lees hier en daar nog al verschillende meningen er over. Verder laat ik ze inderdaad nog even met rust voor ze de potjes in gaan. :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 27 maart 2014 22:09
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Vanmorgen toen ik opstond en ik keek naar de ontkiemde zaadjes zaten er bij de 3 white russians een mooi worteltje net zoals bij de auto ak. De white widow die is nog niet ontkiemd. Verder ben ik vandaag even in de weer geweest om een doosje te bekleden, voor de plantjes te laten voor groeien. Mocht het mooi weer zijn kunnen ze zo in het zonnetje gezet worden buiten. Verder heb ik de ontkiemde zaadjes vandaag in de potjes gedaan en staan dus nu in het gemaakte doosje. Volgende week ga ik even naar boerenbond en haal ik light mix van plagron denk ik, in plaats van de bodem verbeteraar. Nu hopen dat de white widow de komende dagen ook wil ontkiemen en die lekker bij het gezelschap kan komen te staan. hier volgen nu een paar fotos. :bigjoint: (de aarde heb ik niet nat gemaakt indien ik vaker heb ik gelezen dat het in het begin niet nodig zou zijn om water te geven)

ReageerCitaat
Geplaatst : 28 maart 2014 20:55
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

De white widow was vanmorgen toen ik opstond ook ontkiemd, dus ze zijn nu alle 5 ontkiemd. Als het worteltje iets langer is gaat ze ook het potje in. Zal straks even een foto plaatsen :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 maart 2014 08:59
waserat
(@waserat)
Noble Member

Is het de bedoeling dat je de plantjes in deze doos, bekleed met plastic folie en alluminium folie gaat gebruiken?

Ik zou dan maar investeren in een degelijk brandblusapparaat. En hopelijk een goede verzekering.

Karton-plastic folie en Allu-folie als geleider is om problemen vragen. Zeker als je er een warmtebron gaat bovenhangen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 maart 2014 10:06
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Nee deze doos is voor het begin om de plantjes te laten groeien, ze staan nu lekker buiten in het zonnetje. Maar als ik ze straks naar binnen haal als het donker word zet ik ze daar nog even met een spaar lampje tot een uur of 11 savonds. Als dit niet nodig is hoor ik het graag. Dat spaarlampje geeft overigens totaal geen warmte af bijna, het ging zich mij vooral om het licht. Dacht misschien dat het beter zou zijn als ze nu in het begin het savonds nog een paar uurtjes meer licht ontvangen. Maar zou dit niet perse nodig zijn, en volstaat de vensterbank ook goed tot het savonds donker word, is dat natuurlijk ook geen probleem. :happy:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 maart 2014 11:34
Inie
 Inie
(@inie)
Noble Member

Plagron light mix is niet het beste in combinatie met je bio growbox.
Hier staat uitleg van Nature(Plagron man) hoe dat precies zit en welke grond het beste met welke voeding samengaat.

Mooi dat alles ontkiemd is nu, gaat vlot! Kunnen ze lekker van het zonnetje genieten.
Als ik het goed begrijp is de knutseldoos jouw propagator waarin je de zaailingen laat opgroeien. Ik doe zelf meestal plastic folie over een pot spannen en dan lampje boven de plastic. Komt op hetzelfde neer, en dat werkt goed. Het is belangrijk dat vooral in het begin, de lucht in de doos goed vochtig blijft. Dat kan je regelen met hoeveel plastic je open laat en hoe de wind erop staat. Je kan zien aan de druppels op het plastic waar het droogt. Het wijst zichzelf heel aardig met deze aanpak.

Waserat heeft wel een belangrijk punt qua veiligheid: je wil GEEN lamp in die vochtige omgeving hebben. Zeker niet met de alu folie. Die is trouwens sowieso een slecht plan, want het maakt brandpunten (vergrootglas effect = plantjes verschroeid :grow: ). De folie kan je er beter uit halen, die is voor nu niet nodig, er is zat licht voor de kleintjes. En de lamp dan buiten de doos, erboven is okay. De extra uurtjes 's avonds is een goed plan, daar zullen ze groter/voller van worden. Je kan de lamp ook gebruiken als het wat minder weer is overdag.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 maart 2014 12:39
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Ok bedankt voor de info over de grond. Ik heb verder de alu folie verwijderd, en zal in plaats van de lamp in doos te zetten , ze er boven hangen. Het wordt een goede week met lekkere tempraturen en veel zon goed voor de plantjes :grow:

ReageerCitaat
Geplaatst : 29 maart 2014 13:27
DSDsmokey
(@dsdsmokey)
Reputable Member

Hierbij even een kleine update, de auto ak en een white russian hebben al mooie blaadjes , een white russian daar beginnen de blaadjes ook uit te komen dan hebben we nog een white russian daar zie ik nog niets uitkomen. En de white widow begind ook langzaam open te gaan. de zwarte pot daar zit de auto ak in, verder zet ik ze over dag in het doosje lekker in het zonnetje het savonds gaan ze dan naar binnen en heb ik nu een tl lampje er boven hangen. Deze maand zal ik ze nog even binnen halen in de avond. Nu heb ik wel al op meer kweek verslagen gelezen dat de white russian soms nog wel eens gevoelig kan zijn voor toprot. Omdat het geen autoflowers zijn dat is teven de white widow ook niet en ik redelijk vroeg begonnen ben, ben ik aan het denken om ze eind juli zoiets te gaan verduisteren zodat je iets eerder klaar bent en minder kans hebt op toprot. Ik vraag me dan alleen af of dat verduisteren invloed heeft op de opbrengst?

ReageerCitaat
Geplaatst : 31 maart 2014 20:30
Mother Earth
(@mother-earth)
Illustrious Member

Of verduisteren invloed heeft op je opbrengst? Wel als je er top rot mee voorkomt. :wink:

You can't spell Healthcare without THC

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 april 2014 21:22
Pagina 1 / 9 Volgende

Bezig

Laaste berichten

Sponsor

Facebook