4 Verschillende autoflowers buiten  

Pagina 1 / 2 Volgende
Blackeye(0_o)
Active Member

Hallo allemaal ik ben Robin en ik ben nieuw hier op het forum en ook nieuw met buiten kweken!

Ik ben begonnen aan mijn eerste buiten kweek, Ik heb besloten om met autoflowers te werken, omdat het niet super ingewikkeld is zoals ik hier en daar las.
En omdat ik niet echt zit te wachten op enorme bomen in mijn tuin,

Ik zal een verslag bij houden en regelmatig fotos uploaden om zo eventueele opmerkingen en tips graag tegemoet te zien.

Ik wil natuurlijk het beste uit mijn planten halen,

Er word aankomende week een hek met gaas enzo erom heen geplaatst om katten etc uit de buurt van mijn kinderen te houden!

Ik heb de zaadjes zo'n 1,5 cm in de sproud pads geplaatst

IK heb de volgende auto flowers gekocht

2 : Diesel
1 : Jack Herrer
1 : Athenaz Bud
1 : Sharapova

:leafgreen:
Ik heb de volgende voeding erbij gekocht van het merk biobizz :
Root Juice
Bio Grow
Bio Bloom

Ik heb de zaadjes inmiddels in ontkiem pads gedaan die ik gekocht heb bij de growshop, ik heb ze ongeveer 1,5 cm diep geplaatst
Deze in een plastic bakje gedaan met deksel erop en in het raam kozijn geplaatst,

Ik hoor graag tips en adviezen wat ik beter kan doen,
Ik hoop op een goede kweek!! :bigjoint: :bigjointsmoke:

Groetjes Blackeye(0_o)

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 april 2013 19:48
waserat
Noble Member

Succes en welkom!

5 zaadjes? 6 pads en 8 potten?

Hoeveel liter zijn de potjes? Hou rekening dat ze zo ook compact blijven en dus niet zo heel groot.
12l potten is wel voldoende :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 april 2013 19:52
Blackeye(0_o)
Active Member
"waserat" schreef:

Succes en welkom!

5 zaadjes? 6 pads en 8 potten?

Hoeveel liter zijn de potjes? Hou rekening dat ze zo ook compact blijven en dus niet zo heel groot.
12l potten is wel voldoende :mrgreen:

Hey,

Ja op het forum mag je max 5 planten, dus misschien zegt het je genoeg haha
Daarnet werd mijn hele bericht verwydert dus heb het even zo gedaan.

De potten zijn 11 liter, ze mogen wel groot worden alleen niet 2,5 meter ofzo :rofl:

Ik ben ze nu aan het ontkiemen, Alleen mijn vraag is kan ik ze als ze ontkiemt zijn het beste in de voorgroei potjes doen of meteen in de 11 liter potten
Ik zal ze binnen houden als het weer het er niet na is maar zodra er zon is wil ik ze graag buiten zetten

Ik zie graag tips en adviezen tegemoet.

Groetjes

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 april 2013 19:56
waserat
Noble Member
"Blackeye(0_o)" schreef:

De potten zijn 11 liter, ze mogen wel groot worden alleen niet 2,5 meter ofzo :rofl:

Ik ben ze nu aan het ontkiemen, Alleen mijn vraag is kan ik ze als ze ontkiemt zijn het beste in de voorgroei potjes doen of meteen in de 11 liter potten
Ik zal ze binnen houden als het weer het er niet na is maar zodra er zon is wil ik ze graag buiten zetten

Groetjes

Ah dat verklaart alles :mrgreen: Yup 5 plantjes is de maximum hier. Er zijn fora's waar wel meer is toegestaan, maar die weg ga ik niet op :mrgreen: .

Zelf zou ik ze na het ontkiemen direct in de grote pot doen. Dan ga je ze later minder laten stressen en achterstand laten oplopen.

Steek ze zelf in zelfontbindende bloempotjes van 0.5l. Nadien gaan ze als ze groot genoeg zijn direct in de 20L kuip en in 12L pot. Bij wijze van experiment ga ik 1 in een curverbox zetten met onderin gaatjes geboord. Het is maar wat je zelf wil. Hoe minder stress hoe beter voor hen.

Beschut zetten als ze klein zijn is ook goed, bvb in een klein serretje of een zelfgemaakt buitenkastje..
Zelf heb ik 2 linkerhanden, dus dat is niet echt nuttig :rofl: :rofl:

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 april 2013 20:20
Blackeye(0_o)
Active Member
"waserat" schreef:

[quote="Blackeye(0_o)"]

Groetjes

Ah dat verklaart alles :mrgreen: Yup 5 plantjes is de maximum hier. Er zijn fora's waar wel meer is toegestaan, maar die weg ga ik niet op :mrgreen: .

Zelf zou ik ze na het ontkiemen direct in de grote pot doen. Dan ga je ze later minder laten stressen en achterstand laten oplopen.

Steek ze zelf in zelfontbindende bloempotjes van 0.5l. Nadien gaan ze als ze groot genoeg zijn direct in de 20L kuip en in 12L pot. Bij wijze van experiment ga ik 1 in een curverbox zetten met onderin gaatjes geboord. Het is maar wat je zelf wil. Hoe minder stress hoe beter voor hen.

Beschut zetten als ze klein zijn is ook goed, bvb in een klein serretje of een zelfgemaakt buitenkastje..
Zelf heb ik 2 linkerhanden, dus dat is niet echt nuttig :rofl: :rofl:

Ik ben zelf ook niet heel handig maar wil gewoon is kijken wat ik hieruit kan halen.

Oke ja hoor van de ene direct in grote pot en ander in voorkweek potje maar ik snap je punt.
Nou een kasje vind ik wel wat overdreven om te gaan bouwen.
Ik laat ze binnen staan als het rot weer is en zodra het mooi is gaan de dames na buiten!

Ik zal wekelijks fotos plaatsen en hoop zo samen met tips en adviezen een zo mooi mogelijke kweek te krijgen!

Groeten :bigjointsmoke: :bigjointsmoke:

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 april 2013 20:53
Gmdw58
Reputable Member

Succes Robin,

ik ga je volgen, ik wil volgend jaar ook autoflowers buiten kweken.
Heb nu zelf Jack Herrer en White Widows.

Groetjes :mrgreen:

No buds, no glory
Gmdw58

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 april 2013 21:23
Blackeye(0_o)
Active Member
"Gmdw58" schreef:

Succes Robin,

ik ga je volgen, ik wil volgend jaar ook autoflowers buiten kweken.
Heb nu zelf Jack Herrer en White Widows.

Groetjes :mrgreen:

Hey Gmdw58

Dankjewel man hoop op een mooie kweek.
Jij ook succes en je ziet mn updates wel verschijnen
Dit is ook mijn eerste keer autoflower voordeel dat je 2 kweekjes per jaar kan zetten
Als je het goes doet +- 3maanden moet t klaar zijn
Ik ben benieuwd

Jack herrer en white widows altijd lekker toch

Spreekje groetjes

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 april 2013 22:14
Rice
 Rice
Honorable Member

Autoflowers altijd direct in de grote pot! Als je ze in een klein potje zet dan groeien ze niet zo hard en blijven het echt mini mini plantjes. Ik heb dit zelf ondervonden, dus weet wel waar ik het over heb. Je kunt ze het best gewoon direct in de 12 liter potten knallen (zelfs een 6 liter pot zou al genoeg zijn, maar ik kweek dit jaar ook met de 12 liter variant) en dan gaan. Laat ze wel direct goed licht krijgen en goed voorzien van een zuchtje wind.

Nogmaals: autoflowers verpotten zorgt voor onnodige stilstand in het groei proces. En omdat autoflowers maar een groei periode hebben van ongeveer 3 weken wil je ze hierin zo min mogelijk verstoren.

Suc6!

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 april 2013 01:43
Blackeye(0_o)
Active Member
"Rice" schreef:

Autoflowers altijd direct in de grote pot! Als je ze in een klein potje zet dan groeien ze niet zo hard en blijven het echt mini mini plantjes. Ik heb dit zelf ondervonden, dus weet wel waar ik het over heb. Je kunt ze het best gewoon direct in de 12 liter potten knallen (zelfs een 6 liter pot zou al genoeg zijn, maar ik kweek dit jaar ook met de 12 liter variant) en dan gaan. Laat ze wel direct goed licht krijgen en goed voorzien van een zuchtje wind.

Nogmaals: autoflowers verpotten zorgt voor onnodige stilstand in het groei proces. En omdat autoflowers maar een groei periode hebben van ongeveer 3 weken wil je ze hierin zo min mogelijk verstoren.

Suc6!

Oke top dankjewel voor je advies,
Ik heb het volgende gedaan, : De zaadjes zijn allemaal ontkiemd maar komen nog niet boven de sproudpads uit zeg maar..
Ik heb er 2 uit de sproud pads gehaald en die gelijk in de grond in een 11 liter pot omdat ik toch benieuwd ben wat ze doen meteen in de volle grond zegmaar.
De andere laat ik nog even staan tot ze boven komen in de sproudpads en dan pas plaats ik ze in de potten.

Ik heb ze ongv 1,5 cm diep geplaatst in de sproud pads is dit niet te diep?
En ik heb de andere 2 ongv 1 cm diep geplaatst in de grond in de 11 liter pot die pot heb ik ook meteen buiten staan heb ze wel afgedekt met huishoud folie om een beetje een kas effect te krijgen?
Is dit goed zoniet hoor ik graag je advies

Groetjes

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 09:20
waserat
Noble Member

Is voldoende, maar zie dat je ze geen water geeft nu op de zaadjes, zo gaat de aarde verschuiven en is er kans dat je zaadje ineens aan de zijkant van de pot zit.

Licht water besproeien, maar niet gieten.
Afgedekt laten tot ze goed boven zijn.

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 09:24
Blackeye(0_o)
Active Member
"waserat" schreef:

Is voldoende, maar zie dat je ze geen water geeft nu op de zaadjes, zo gaat de aarde verschuiven en is er kans dat je zaadje ineens aan de zijkant van de pot zit.

Licht water besproeien, maar niet gieten.
Afgedekt laten tot ze goed boven zijn.

Hey man oke thanx.. ik ben benieuwd hoop dat het allemaal goed gaat en ik mooie plantjes krijg !! :leafgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 09:25
waserat
Noble Member

Gewoon wachten en voldoende licht geven. Nog even wachten om volop buiten te zetten de weergoden willen nog niet meewerken.
Geduld :grow: :grow: :mrgreen:

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 09:27
Blackeye(0_o)
Active Member

Ik heb die 2 die ik uit de sproud pads heb gehaald en in de pot heb gestopt die heb ik nu overdags buiten staan,
De andere staan nog in een bakje met deksel erop in de vensterbank..

tegen etenstijd die 2 na binnen halen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 09:32
waserat
Noble Member
"Blackeye(0_o)" schreef:

Ik heb die 2 die ik uit de sproud pads heb gehaald en in de pot heb gestopt die heb ik nu overdags buiten staan,

Hoop dat je de wortel niet beschadigd hebt , nadat je het uit de sproutpad gehaald hebt.
Je kan ze laten staan, maar niet in volle zon.

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 09:34
Blackeye(0_o)
Active Member
"waserat" schreef:

[quote="Blackeye(0_o)"]Ik heb die 2 die ik uit de sproud pads heb gehaald en in de pot heb gestopt die heb ik nu overdags buiten staan,

Hoop dat je de wortel niet beschadigd hebt , nadat je het uit de sproutpad gehaald hebt.
Je kan ze laten staan, maar niet in volle zon.

Nee dit heb ik heel voorzichtig gedaan ;)
Oke maar ze moeten toch juist zonlicht hebben?
gewoon in de schaduw zetten dus? :paranoia:

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 09:39
waserat
Noble Member

Jonge plantjes kunnen de volle zon nog niet aan, stelselmatig beginnen. Eens ze groter zijn kan je ze gewoon in volle zon zetten.

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 10:54
Rice
 Rice
Honorable Member

Als je plantjes boven komen en de worteltjes uit de sproutpads komen dan kun je ze in je bak plaatsen. Zo doe ik het zelf ook, dit is de beste methode. Als je ze maar niet gaat verpotten, dat is echt zonde met autoflowers. Gewone zaden kun je als je wilt wel verpotten.

Ik ga dit jaar testen hoe een normale feminized bubblegum gaat als je haar niet verpot.

Inderdaad niet te veel in directe zon zetten. Een beetje kan wel, maar niet teveel.

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 11:36
Blackeye(0_o)
Active Member
"Rice" schreef:

Als je plantjes boven komen en de worteltjes uit de sproutpads komen dan kun je ze in je bak plaatsen. Zo doe ik het zelf ook, dit is de beste methode. Als je ze maar niet gaat verpotten, dat is echt zonde met autoflowers. Gewone zaden kun je als je wilt wel verpotten.

Ik ga dit jaar testen hoe een normale feminized bubblegum gaat als je haar niet verpot.

Inderdaad niet te veel in directe zon zetten. Een beetje kan wel, maar niet teveel.

Maar ik heb 2 zaadjes uit de sproudpat gehaald.. er kwam een wit stengeltje uit het zaadje en die heb ik in de pot geplaatst met grond..
Denk je dat dit gaat werken?

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 11:45
Rice
 Rice
Honorable Member

Ja hoor dat zou prima moeten werken denk ik. Alleen een sproutpad is opzich beter, omdat er in de aarde alvast voeding zit, en de sproutpad niet. Voor een beginnend plantje is het goed om in de begin weken sowieso geen voeding te geven. Maar opzich kan een zaadje direct in het groeimedium plaatsen geen kwaad hoor, dit zou gewoon goed moeten gaan. Sterker nog: Je zou het zaadje al direct in het groeimedium kunnen plaatsen zonder het te pre-soaken of wat dan ook. Zo gaat het immers in de natuur ook gewoon. Daar hebben ze ook geen sproutpads ;)

ReageerCitaat
Geplaatst : 25 april 2013 12:06
Pagina 1 / 2 Volgende

Bezig
dutch passion zaden
greenhouse-seeds-amsterdam-seed-center_1
positronics zaden kopen
cbdcrew
royal queen seeds