Forum

DHS white widow vergelijkende kweek op hydro hy-pro onder zelfbouw led cree cob cbx3590  

Pagina 1 / 6 Volgende
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Aller eerst wil ik Dutch headshop bedanken voor hun bijdrage het word gewaardeerd!

Ik ga deze kweek starten door me propagator te vullen met puimsteen omdat deze een ph van 6.0 heeft. De steenwolpluggen liggen nu in afgezuurt water van 5.0

Vervolgens zet ik deze propagator in een oude broedstoof die ik nog heb om reptieleneieren in uit te broeden. In deze broedstoof blijft de temperatuur op laag vermogen exact wat ik instel dus 24 graden ga ik de zaadjes op zetten. Zodra de zaadjes op komen gaat de propagator onder de led van de ikea met een warmtemat eronder. Ik ga dus 3 zaadjes zetten om er de 2 beste uit te kunnen selecteren. Ik begin in een steenwol plug, deze komt na opkomen in een steenwol startblok. Als de wortels door het steenwol startblok groeien gaan ze de tent in op 16 uur licht voorgroeien op de 50l opbergboxen vd ikea. Me planning is om een 2e box te maken om 50l per plant aan te houden.  Als ik geen tijd heb om de 2e bak te maken draai ik deze ronde nog een keer 2 planten op 1 bak.

Ik ga deze ronde opnieuw scroggen maar ik zet het net iets hoger zodat ik makkelijker de planten kan begeleiden zodat het niet weer te compact groeit. 

foto's volgen uiteraard nog

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 februari 2017 13:21
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

Aloyske , ik volg je kweekje op . Heb ooit gelezen dat een dwc kweek met  WW minder goed gaat dan op aarde. De meeste planten doen het net beter op dwc maar de WW zou de uitzondering zijn . 

Hopelijk breng jij licht in de duisternis en klaart dat even uit . 

Hou er rekening mee dat de WW nog een beetje strekt eens ze in bloei gaat . Het gekende sativa effect . Niet zo erg strekken als een 100% sativa maar toch een stuk. 

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 februari 2017 14:42
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Veel plezier met deze kweek 😀

Ik volg uiteraard 🙂

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 februari 2017 16:49
Stekkie
(@stekkie)
Famed Member

hey Aloyske, ik volg uiteraard ook.

ik ben nog bezig mijn setup op te bouwen maar start ook snel.

grtzzz en suc6, Stekkie

als 't niet gaat zoals het moet, moet 't maar zoals het gaat

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 februari 2017 17:05
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Succes! Ik lees weer mee, en ben benieuwd wat deze voeding je gaat brengen.

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 7 februari 2017 22:01
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Gisteren dus officieel van start gegaan. De eerste foto heb ik me propagator klaar gezet in de broedstoof met 3 voor gewaterde steenwol pluggen (vd ikea).

De 2e foto had ik de steenwol pluggen met een schroevendraaier een gaatje gemaakt en de zaadjes zitten er hier al in klaar om ingestopt te worden

de 3e foto de gesloten broedstoof temperatuur is continu 24 graden en rlv lekker hoog in de 70%

Nu wachten tot de dames op komen zodat ze onder het licht kunnen. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 8 februari 2017 10:30
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Vanochtend de 3 steenwol pluggen in hun startblokken gezet. 5 l water aangemaakt met hy-pro wortelstimulator en op ec van 1.0 gezet en afgezuurd naar ph 5.5 en hier de blokken 24 uur in laten volzuigen. Ph van het water was vanochtend 5.7

Zoals op de foto te zien is er 1 vol opgekomen die flink gestrekt is. er was ook een 2e opgekomen, maar deze moet zich nog ontpoppen wat vreemd is omdat het worteltje er al wel onderuit komt. Ik hoop dat door de startblokken de zaadjes alsnog wat beter op gaan komen. temperatuur is gemiddeld 20 graden en rlv 75%.

Ik heb een nieuwe secret jardis dr90 besteld nieuwe model die heeft wat meer hoogte en een dikker doek. das wel handig want dan kan ik me ''oude tent'' opzetten om te drogen en direct doorgaan met een nieuwe kweek zodat dit een tijdswinst van 2 weken per kweek kan opleveren.

Bewerkt:2 jaar  geleden

ReageerCitaat
Geplaatst : 14 februari 2017 14:16
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Mijn opstart gaat niet zo soepel als de vorige keer. Ik had 3 zaadjes gezet waarvan er 2 opgekomen zijn. 1 ervan was erg gestrekt en had een knikje in het steeltje waar gisteren schimmel op zat. witte heldere schimmel haren precies op het knikje. Toen ik het aanraakte voorzichtig om het te verwijderen brak het af. Ik heb dus maar besloten om nog een zaadje te zetten. Ik denk dat de steenwol te nat was dus deze keer wat langer uit laten lekken. temperatuur 20 graden continu en rlv 78%

De nieuwe tent is binnen en kwam precies goed uit. De oude tent afgebroken en gelijk onderhoud aan me ketel laten doen. De dag daarna de nieuwe tent opgebouwd en ben er zeer content mee. meer in en uitlaten, dikker doek , mylar reflectie folie  en voelt ook een stuk sterker aan als het oude model. Ook is deze tent 15 cm hoger wat natuurlijk ook prettig is. Nieuwe maten 90x90x185.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17 februari 2017 11:31
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Ik ben nog steeds aan het kloten om een 2e plantje op te krijgen. 1 plantje is netjes blaadjes en worteltjes aan het aanmaken zoals het hoort. Ik heb zaterdag 2 nieuwe gezet maar hier zie ik nog niets gebeuren vanochtend. Ik ga vanavond me meters weer eens eiken met nieuwe calibreer vloeistof misschien dat hier iets in zit? Ik blijf er verder zoveel mogelijk vanaf om geen schade aan de jonge kiemetjes te maken. Het opstarten vanaf zaad is toch elke ronde weer een verhaal apart op steenwol, op aarde gaat dit veel soepeler bij mij. Als ze eens zijn aangeslagen op steenwol gaan ze als een jekko maar ik blijf het moeilijk vinden ontkiemen op steenwol.

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 februari 2017 13:31
Cupboardgrower
(@cupboardgrower)
Prominent Member

Wat voor meters gebruikt je? Adwa? Dan heb ik, zeker voor de PH meter nog wel een gouden tip. Ik draai nu al 2 maanden zonder te ijken.  (edit, vergeten toe te voegen 😛 )In de dop doe ik wat buffervloeistof van PH7 en ververs dat regelmatig, sindsdien blijft ie stabiel. Ondertussen mn derde, maar heb t truucje nu door denk ik.

Gek genoeg is mn EC meter nu wel aan het verlopen, dus ik denk dat deze even met alcohol schoongemaakt moet worden.

En een tipje voor makkelijk ontkiemen op Hydro: Ik zelf geberuik sproudpads, geen turf jiffy's maar de oude orginele sproudpads (soort gedroogde kiemaarde zit erin) Deze laat ik volzuigen met water met wat wortelstimulator, zaadje met het puntje beneden in het voorgevormde gaatje, met de pincet beetje aarde erover schuiven en wachten maar. Ik heb 100% succes op deze manier, en wat ik ook doe is een beetje lak hebben aan de LV. ik ga nooit hoger dan 70% en mijn zaailingen hebben ook nooit ergens last van eigenlijk, alleen mijn lompheid moeten ze voor oppassen.

Wil je 100% kiemgarantie, dan moet je ff soaken op spa blauw, in het donker op een temp hoger dan 20 graden. Het enige nadeel is dat je een paar dagen verliest aan het soaken, maar het is wel 100% hufterproof.

Klote dat het zo lastig gaat nu, ik hoop met je mee dat het zich snel oplost

De pessimist zit bij de pakken neer, een optimist maakt ze open!

ReageerCitaat
Geplaatst : 20 februari 2017 16:21
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

@cupboardgrower, Bedankt voor de tips, ik heb idd adwa meters en ik had al op me lijstje staan deze te vervangen voor een bluelabs die maar 1x per kweek geijkt hoeft te worden. Afgelopen kweek moest ik om van me ph meter op aan te kunnen 2x in de week ijken. Ik had er gewoon water bij zitten maar ikga het proberen met de ph7 vloeistof.

Gelukkig zag ik vanochtend een 2e zaadje opkomen dus ik verwacht dat het toch weer goed gaat komen. Ik heb wel vaker problemen om de zaadjes goed uit te laten komen op steenwol. Voor me aarde kweken gebruik ik spongepots met bacto waar ook zo goed als alles op komt. Het probleem is echter dat je een week verlies oploopt door het omzetten van de wortels van aarde naar hydro wat je direct op steenwol niet hebt. Achteraf nu had ik 1 minder zaadjes nodig gehad en 2 had ik die week al goed gemaakt die ik nu dus achter loop. Ik had gehoopt dat ik het op steenwol pluggen een kwestie was van leren maar tot nu loopt dat dus niet soepel.

Ik heb bij de ikea een 2e opbergbox gekocht en alle onderdelen in huis om de 2e plantenbak te maken maar dat is voor de volgende kweek. Dit word een reguliere zaden kweek van sanniesshop waar ik nog een boel mooie zaden van heb liggen die ik buiten niet kon doen wegens de lange afbloei. 

Deze kweek gaat dus nogmaals met 2 planten op 1 opbergbox op 50l water/voeding.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 februari 2017 10:48
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member
Geplaatst door: DD Sensi

Aloyske , ik volg je kweekje op . Heb ooit gelezen dat een dwc kweek met  WW minder goed gaat dan op aarde. De meeste planten doen het net beter op dwc maar de WW zou de uitzondering zijn . 

Hopelijk breng jij licht in de duisternis en klaart dat even uit . 

Hou er rekening mee dat de WW nog een beetje strekt eens ze in bloei gaat . Het gekende sativa effect . Niet zo erg strekken als een 100% sativa maar toch een stuk. 

@DD sensi, Afgelopen kweek ging ik er vanuit dat de jack herer 3 tot 4 weken door zou groeien in de bloei terwijl deze maar 2 weken explosieve groei hadden waardoor ik ze te laag heb gehouden, hoeveel weken groeien deze ww door in de bloei?

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 februari 2017 10:53
DD Sensi
(@dd-sensi)
Noble Member

Aloyske een goeie 14 dagen sterk doorgroeien(strekken)  en dan een weekje dat je de eerste bloemen ziet waar ze nog een beetje in bijgroeien en dan is het enkel de bloei groei .

als ik je goed begrijp zo ongeveer als de jack herer . zal zowat hetzelfde type zijn .   

Decency IS the new punk !!

ReageerCitaat
Geplaatst : 21 februari 2017 17:24
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Dank voor deze info, ik vermoed als ik me vorige kweek een week langer had laten groeien dat ik de hoogte veel beter had kunnen benutten en een ruimere opbrengst had kunnen halen. Maar dan heb ik deze kweek een beter plan van aanpak. Eerst net vol laten groeien en dan pas op 12/12 zodat ik de strek kan gebruiken om me tentje te vullen. 

2 plantjes doen het prima maar foto's volgen uiteraard deze week nog. Komende week zullen de worteltjes door het startblok heen groeien en kunnen ze de tent in.

ReageerCitaat
Geplaatst : 22 februari 2017 11:38 Stoney vond het leuk
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Ondanks mijn gestuntel in deze start zijn er dus 4 van de 5 zaadjes uitgekomen. 1 plantje is afgebroken en ik heb nu dus 3 plantjes. Zoals ik het nu zie gaan links voor en rechts de winnaars worden. linksachter laat ik wel staan als backup voor als een van de andere 2 alsnog problemen ontwikkelen.  De worteltjes komen bij alle 3 al onder het startblok uitgegroeid dus van het weekend gaan ze de tent in op water en de reserve gaat dan denk ik op aarde in de tent erbij voor groeien voor een buitenkweek van een maatje van me. Heeft hij in maart/april al een leuke plant om mee te beginnen.  

Edit: de dames krijgen nu 24 uur licht en van het weekend gaan ze dus in de tent op hydro onder de ledlamp op 18/6

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 februari 2017 11:03
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Gisteren weer aan het tuinieren geweest. De ledstrip van de binnentuin van Ikea is toch niet zo geschikt voor de opgroei van de zaailingen omdat ze toch flink strekken. Normaal zou ik de zaailingen wat groter laten worden voor ik ze de tent in zet op water maar omdat ik geen vertrouwen in dat ledstripje heb zijn ze nu de tent in gegaan om verder te groeien. klok staat op 18/6.

Voedingswater bij de planten en in het voorraad vat heb ik tegelijk aangemaakt en de waarden ook gelijk gezet. Mijn eerste ronde op hypro voeding dus word iedere 2 dagen ijken en meten om te volgen wat er gebeurd. Ph heb ik op 5.6 gezet en ec op 1.0

Op 50l water heb ik 25ml hypro wortelstimulator gemixt, 30ml hypro a en b. Het voedingswatervat heb ik de wortelstimulator achterwege gelaten. Om de ph op 5.6 te krijgen was er verder nog 28ml phmin nodig.

Het zijn nog hele kleine plantjes, ik hoop dat ze nu op water en 18/6 onder de lamp nu vooruit gaan knallen. Time will tell what future will bring. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 maart 2017 12:34 Stoney vond het leuk
Stoney
(@cootje)
Illustrious Member Admin

Leuke update weer 😀

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 1 maart 2017 13:32
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Plantjes zijn op 2 dagen zichtbaar sneller gegroeid als onder de ledstrip. Ik ken deze voeding nog niet dus ik meet om de dag om te kijken wat er gebeurd zodat ik direct kan bijstellen als er iets niet goed is. Het aanmaken van het voedingswater was ongeveer gelijk als mijn ervaring met Plagron. Waar de plagron direct stabiel was bij mij was de ph vanochtend zowel voedings watervat  als de plantenbak opgelopen.  Ph voedingsvat was 6.5 en de ph bij de planten 6.6. De ec was bij beide gelijk gebleven op 1.0.

Ik heb bij het voedingswater vat 10ml phmin gedaan toen kwam ik uit op een ph van 3.6 hier heb ik leidingwater bij gedaan en 20ml a en b voeding om op 5.7 ph terug te komen en ec 1.0.

Bij de planten wilde ik de te lage ph voorkomen en hier heb ik per ml toegevoegd en gemeten. Uiteindelijk 4 ml phmin op de 50l plantenwater was voldoende om op 5.6 ph uit te komen.

Ik hoop wel dat de ph nu stabiliseert.  

ReageerCitaat
Geplaatst : 3 maart 2017 11:52
Aloyske
(@aloyske)
Estimable Member

Ph was van 5.7 opgelopen naar 5.9 maar ik heb het zo maar gelaten omdat dit ook nog prima is. Morgen weer meten en als hij 6.0 of hoger is dan verlaag ik hem maar begint dus schijnbaar toch te stabiliseren.

edit: worteltjes zijn bij beide onder het potje uitgegroeid.

De plant die ik op aarde heb gezet voor een maatje van me voor zijn buitenkweek geef ik ook afgezuurt water uit het voedingsvat voor me hydro.

ReageerCitaat
Geplaatst : 5 maart 2017 13:53
Pagina 1 / 6 Volgende

Bezig

Laaste berichten

Sponsor

Facebook