1STE white widow  

Page 1 / 3 Next
white-man
Eminent Member

mensen geef me maar raad want ken er echt niks van zal foto toevoegen
ze is een maand oud en ben er fier van wat denken jullie dervan
en heb lamp van 400what ik geef ze water met de sproeier als ik ziet dat het nodig is door te voelen aan de grond
nu is men vraag ik heb ph 5.0 (5l) gemengt met 2l kraantjeswater en dit is het rezultaat toto nu toe nu weet ik niet is ze gezond voor mij toch wel maar heb ik die niet iets te diep gezet en heeft dat een nadeel en ik wil wel foto's zetten maar dit lukt me niet dit komt

ReplyQuote
Posted : 10/04/2012 10:48 pm
Mother Earth
Illustrious Member

Hoi Whiteman,

Welkom op het forum,

hoe je een foto plaatst zie je hier: viewtopic.php?f=8&t=3422

Ik ben nieuwsgierig naar je plantje. :wink:

You can't spell Healthcare without THC

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 7:02 am
Mr Smith
Prominent Member

Cursus nederlands is ook wel handig..

De wereld is een komedie voor denkenden en een tragedie voor voelenden

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 9:15 am
white-man
Eminent Member

de cursus nederlands in niet echt nodig en is de site niet echt voor gemaakt :P wizz
dit zijn de foto's als je me daarmee kan helpen zou leuker zijn ;-)

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 1:12 pm
Mr Smith
Prominent Member

Minder water.

En het is voorbemeste grond..?

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 1:19 pm
Cootje
Illustrious Member

Als je foto's plaatst dan even 'plaats in bericht' aanklikken.
Dan wordt de eventuele tekst zichtbaar eronder en verdwijnen de witte balken om de foto :P

Deze keer heb ik het al gedaan voor je :wink:

Is het leven oneerlijk ?
Kijk om je heen, je kan het slechter treffen.

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 1:24 pm
white-man
Eminent Member

dank u cootje en wizz ;-) en gebruik gewoon potgrond en zaai en stek grond voor een snelle groeistart en stimuleerd wortelontkieming van jonge plantjes en die bollekes ik weet niet juist hoe dit noemt maar hoop dat dit goed is en is het beter iets anders te gebruiken dan dat water enz en dus moet ik minder water geven juist hoeveel per dag :-) en hoop dak niks verkeerd zeg want ben echt geen kenner maar wel :bigjointsmoke: hehe

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 1:40 pm
Mr Smith
Prominent Member

Hoe warm is het in je hokje? Met zulke plantjes is 200ml per 2 a 3 dagen genoeg.

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 2:09 pm
white-man
Eminent Member

het is in het hokje 22.4 grade en vanaf vandaag 200ml geven om de 2 a 3 dagen en de lamp die is maar 250what
ik weet niet of die goed is ik ga de foto's van de doos toevoegen dacht dat het 400what was en kan ik deze voor de bloei ook gebruiken of is het beter andere lamp

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 2:31 pm
Perseverance
Reputable Member

Die lamp is een bloeilamp, geen groeilamp. De plant zal hier wel mee groeien maar niet in dergelijke mate als ze het zou doen met een echte groeilamp. Bij CFL's is het verschil makkelijk te maken, heb je een warme rodere tint (warm white) dan is het een bloeilamp. Heb je een koude blauwere tint (cool white) dan is het een groeilamp. Op jouw doos staat duidelijk aangeduid 250 watt 2700K Flowering, dus een pure bloeilamp.

Hoeveel water je moet geven is zeer specifiek voor elke situatie. Er is geen algemene hoeveelheid. Probeer te voelen wanneer je aarde droog staat, hef de pot op en voel hoe licht die is. Als die echt heel licht aanvoelt is het waarschijnlijk tijd om water te geven (dikke 2-300mL zou idd moeten volstaan). Natte aarde weegt immers een pak meer.

Qua water lees ik ook in je eerste post dat je 5 liter pH 5.0 gemengd hebt met kraanwater. Heb je hierbij een pH meter gebruikt om te bepalen wat je pH van je aangemaakte vloeistof is? De pH van kraanwater neigt meestal naar de basische kant (7-8) en kan dus verlaagt worden met een pH- oplossing. Indien je deze pH teveel gaat verlagen zijn de voedingsstoffen niet langer beschikbaar voor opname, opletten hiermee dus. Zeker niet gaan overdoseren.

PS: gebruik van leestekens zouden de leesbaarheid van je posts aanzienlijk verhogen ! ;-)

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 3:29 pm
white-man
Eminent Member

Wat bedoelt u juist met dergelijke mate?
Ga het een groot verschil zijn tussen groeilamp en bloeilamp?

Een Ph-meter moet ik mij nog aanschaffen. Dit ga ik nog zeker doen.

Zou ik eventueel nog iets extra moeten bijvoegen, zoals vb. voeding of vitaminen ofzo?

P.S. Probeer wel te letten op mijn leestekens.. Dank u voor de tips.

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 5:28 pm
white-man
Eminent Member

Zie ook dat het uiteinde van de blaadjes ( echt het eindpuntje van het blad alleen) een beetje bruin worden?

Hoe zou dat komen, en hoe kan ik dat vermijden..

Dank u voor de raad.. Dit helpt me echt wel :happy:

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 5:45 pm
Perseverance
Reputable Member

Ik denk dat je dit vooral zou merken in groeisnelheid. Het plantje gebruikt vooral de kleuren in het blauwe spectrum bij de groeifase. Vermindering van dit spectrum zou je dus moeten merken in snelheid/grootte van het plantje. Dit is wel een veronderstelling, heb zelf nog nooit gegroeid met een zuivere bloeilamp.

Aangezien je gewoon potgrond gebruikt (wat 9/10 kansen al redelijk bemest is) zou ik in de nabije toekomst niet teveel gaan voeden. De aarde zou genoeg moeten bevatten voor zo'n 4 weken groei, na die 4 weken kan je rustig de voeding opbouwen.

Een pH meter is belangrijk wanneer je het gietwater exact wil bepalen. Dit is echter niet altijd nodig, zo hebben bepaalde voedingslijnen een toegevoegde buffer. Met zo'n buffer en kraanwater die geen extreem basische waarden heeft is meten zowat overbodig. Indien je zeker wil zijn is een pH meter wel geen overbodige luxe.

Die korrels zoals je ze noemt zijn Hydrokorrels. Sommige personen mengen dit door hun aarde om de aarde wat luchtiger te maken(betere optie perliet). Ook wordt er hier soms een grondlaag mee gelegd in een pot om het rotten van de wortels te voorkomen. Het is geen vereiste en het kan ook zeker geen kwaad.

Punten die bruin worden kan verschillende oorzaken hebben, makkelijker is een foto zodat we hier beter over kunnen oordelen.

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 6:03 pm
white-man
Eminent Member

Als je goed kijkt, de puntjes van de blaadjes.. Echt die uiteinde zijn lichtjes bruin aant worden..
Komt het misschien door de warmte? welke is de beste temp. en hoogt van men lamp.
Wil ze niet verbranden natuurlijk.. :wink:

En onderaan de kleinste blaadjes zien er een beetje verrimpeld uit en een klein gaatje in..

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 6:26 pm
Mr Smith
Prominent Member

Misschien teveel water, of teveel voeding (in de grond). Alleen water geven, zoals eerder aangegeven werd.. en ff aankijken

ReplyQuote
Posted : 11/04/2012 6:54 pm
Page 1 / 3 Next

Working

Please Login or Register

dutch passion zaden
greenhouse-seeds-amsterdam-seed-center_1
positronics zaden kopen
cbdcrew
royal queen seeds